Cum au explodat prețurile pentru chirie în principalele orașe din țară

Dimensiune font:

| 05-02-2025 11:05

 

Prețurile solicitate pentru chiriile din principalele zece orașe din țară au înregistrat o creștere de 7% în ultimul an, arată o analiză realizată de platforma Storia.

În raport cu luna anterioară, prețurile din ianuarie 2025 au scăzut cu 1%, conform Mediafax.ro.


„Piața chiriilor din ianuarie 2025 reflectă atât tendințele de creștere din ultimul an, cât și ajustările sezoniere specifice fiecărui oraș. Vedem o cerere stabilă pentru apartamentele cu două și trei camere, în timp ce garsonierele au înregistrat unele dintre cele mai mari creșteri procentuale. Acest context arată o dinamică interesantă, influențată de factori economici și de mobilitatea chiriașilor”, a declarat Monica Dudău, senior marketing manager Storia & OLX Imobiliare.

Comparativ cu anul 2024, prețurile medii pentru chiriile din București au înregistrat în 2025 o creștere de 9%. În ianuarie 2025, o garsonieră a avut un preț mediu de 380 euro/lună, un apartament cu două camere s-a închiriat cu 597 euro/lună, iar un apartament cu trei camere a ajuns la un preț mediu de 900 euro/lună. Cele mai mari creșteri de prețuri au fost în sectorul 6, în cazul garsonierelor (+20% în ianuarie 2025 față de ianuarie 2024) și în sectorul 5, tot la categoria garsonierelor (+17%), în timp ce cele mai mici creșteri au fost în sectorul 6 în cazul apartamentelor cu două camere (+4%).

 

În ianuarie 2025, prețurile medii ale chiriilor din București au variat. În sectorul 1, cel mai scump sector, chiria pentru o garsonieră a fost în medie de 440 euro/lună, un apartament cu două camere a ajuns la 700 euro/lună, iar unul cu trei camere la 1280 euro/lună. În contrast, cele mai accesibile prețuri s-au înregistrat în sectorul 6, unde o garsonieră s-a închiriat cu 395 euro/lună, un apartament cu două camere cu 520 euro/lună, iar unul cu trei camere cu 600 euro/lună.


Astfel, chiriile medii pentru o garsonieră s-au încadrat între 350 euro (în sectorul 5) și 440 euro (sectorul 1). Prețurile medii de închiriere pentru apartamentele cu două camere s-au aflat între 520 de euro (sectoarele 4 și 6) și 700 de euro (sectorul 1). Apartamentele cu trei camere au avut prețuri medii de închiriere cuprinse între 600 euro (sectorul 6) și 1280 de euro (sectorul 1).

Cea mai mare creștere de la un an la altul (+37%), la categoria prețurilor medii de închiriere, s-a înregistrat la garsonierele din Oradea. Pe de altă parte, prețurile medii de închiriere ale garsonierelor din Constanța au crescut cel mai puțin, cu 3%. Totuși, au rămas constante prețurile apartamentelor cu două camere din Craiova, Iași și Sibiu, dar și prețurile apartamentelor cu trei camere din Sibiu.

 

Comparativ cu luna ianuarie a anului trecut, în ianuarie 2025 prețurile medii solicitate pentru închirierea garsonierelor în Cluj-Napoca au crescut cu 11%, cele ale apartamentelor cu două camere cu 9%, iar cele pentru apartamentele cu trei camere cu 7%. În ianuarie 2025, chiria medie pentru o garsonieră a fost de 390 de euro, pentru un apartament cu două camere de 600 de euro, iar pentru un apartament cu trei camere de 749 de euro.

În Iași, chiriile au înregistrat creșteri moderate în ianuarie 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cele mai mari fiind pentru apartamentele cu trei camere (+8%). Prețurile pentru apartamentele cu două camere au rămas neschimbate, în timp ce prețurile pentru garsoniere au crescut cu 6%. Astfel, prețul mediu pentru o garsonieră a fost de 340 euro/lună, pentru un apartament cu două camere de 450 euro/lună, iar pentru un apartament cu trei camere de 550 euro/lună.


 
Și în Brașov prețurile medii ale chiriilor au crescut în ianuarie 2025 comparativ cu ianuarie 2024. Cele mai mari creșteri au fost pentru garsoniere (+20%), urmate de apartamentele cu trei camere, care au înregistrat o creștere de 11%, și de apartamentele cu două camere, care au avut o majorare de 10%. În luna ianuarie 2025, chiria medie pentru o garsonieră a fost de 360 euro/lună, pentru un apartament cu două camere de 550 euro/lună, iar pentru un apartament cu trei camere de 664 euro/lună.

În ianuarie 2025, prețurile medii ale chiriilor în Constanța au crescut cu 3% pentru garsoniere, cu 11% pentru apartamentele cu două camere și cu 8% pentru cele cu trei camere, comparativ cu ianuarie 2024. Prețurile medii de închiriere au fost de 341 euro pentru garsoniere, 500 de euro pentru apartamentele cu două camere și 650 de euro pentru apartamentele cu trei camere.

În Timișoara, în luna ianuarie 2025, chiriile au înregistrat creșteri de 4% pentru garsoniere, 7% pentru apartamentele cu două camere și 11% pentru apartamentele cu trei camere față de aceeași perioadă a anului 2024. Astfel, prețurile medii de cerere au fost de 261 de euro pe lună pentru garsoniere, 427 de euro pentru apartamentele cu două camere și 500 de euro pentru apartamentele cu trei camere.

În Sibiu, în luna ianuarie 2025, prețurile medii de închiriere au crescut cu 13% pentru garsoniere, în timp ce apartamentele cu două și trei camere au rămas la aceleași valori ca în ianuarie 2024. În ianuarie 2025, chiriașii au plătit, în medie, 340 euro pentru închirierea unei garsoniere, 400 de euro pentru un apartament cu două camere și 550 euro pentru un apartament cu trei camere.

Prețurile de închiriere pentru luna ianuarie 2025 în Oradea au înregistrat creșteri semnificative față de luna ianuarie 2024: +37% pentru garsoniere, +5% pentru apartamentele cu două camere și +11% pentru cele cu trei camere. Astfel, chiriașii au plătit în medie 274 euro pentru o garsonieră, 400 de euro pentru un apartament cu două camere și 500 de euro pentru unul cu trei camere.

În luna ianuarie 2025, în Craiova prețurile medii de închiriere au fost de 300 de euro pentru garsoniere, 400 de euro pentru apartamentele cu două camere și 550 de euro pentru apartamentele cu trei camere, înregistrând creșteri de 7%, 0% și, respectiv, 22% față de luna ianuarie 2024.

În ianuarie 2025, prețurile medii ale chiriilor din Arad au crescut cu 22% pentru garsoniere, cu 6% pentru apartamentele cu două camere și cu 11% pentru apartamentele cu trei camere. Astfel, în Arad, chiriașii au plătit un preț mediu de 220 euro pentru închirierea unei garsoniere, 370 de euro pentru un apartament cu două camere și 500 de euro pentru unul cu trei camere.

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Adio actualelor bancnote de 5, 10, 20, 50 și 100 de euro: Banca Centrală Europeană confirmă schimbarea
29/03/2025 18:51

Banca Centrală Europeană (BCE) a anuntat o schimbare de amploare care va afecta intreaga serie de bancnote euro, de la cele de 5, 10, 20, 50 si 100 de euro, pană la cele de 200 de euro si peste. După mai bi ...

Actualul sistem de pensii va dispărea. Pensia va ajunge la mai puțin de 30% din valoarea ultimului salariu!
29/03/2025 17:34

* „Greul va urma după 2035-2040, cand se va pensiona generatia decreteilor, respectiv angajatii cu varsta cuprinsă intre 40 si 55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pe ...

BREAKING Ministrul Finanţelor anunță că „taxa pe stâlp” va fi de 1% pe valoarea netă a construcţiilor speciale din sectorul privat și de 0,5% pentru cele aflate în proprietatea statului
28/03/2025 20:15

Ministerul Finanţelor anunţă că a elaborat modalitatea de aplicare a impozitului pe construcţiile speciale, cunoscută ca „taxa pe stalp”, pe baza propunerilor sectoarelor vizate. Tánczo ...

Ghid complet pentru alegerea materialelor potrivite în construcții
28/03/2025 17:08

 Fie că renovezi sau construiesti de la zero, alegerea materialelor potrivite este una dintre cele mai importante decizii pe care le iei. De la durabilitate si eficientă energetică, pană la estetica fi ...

Proprietarii scapă de taxa pentru extrasul de carte funciară. Când intră în vigoare eliminarea tarifului la ghișeu și online
28/03/2025 13:16

 Taxele plătite de proprietari pentru extrasele de carte funciară vor fi eliminate complet. Ordinul ministrului Dezvoltării Cseke Attila a fost transmis către Monitorul Oficial pentru publicare vineri, ...

AFIR a anunțat actualizarea codurilor CAEN pentru beneficiari. Iată care e perioada de tranziție
28/03/2025 12:14

 Începand cu 25 martie 2025, a intrat in vigoare Hotărarea Guvernului nr. 284/2025, care introduce noua versiune a Clasificării activitătilor din economia natională – CAEN Rev.3. Perioada d ...

De la fermă la tabletă: agrotehnologia care schimbă satele românești
28/03/2025 09:57

Traditia agricolă se intalneste cu inovatia digitală in satele Romaniei, acolo unde fermierii au inceput să inlocuiască caietele cu aplicatii inteligente, iar lucrul pămantului se face cu ajutorul dronel ...

Piața muncii din România s-a rupt în două. Specialiștii în AI încasează euro, ospătarii numără lei
27/03/2025 13:02

  Piata muncii din Romania a devenit un teren de contrasturi puternice, unde unii isi incasează salariul in euro, iar altii abia isi drămuiesc leii. În 2025, discrepantele salariale nu mai sunt ...

Cerere ciudată la o primărie din Bistrița. O casieră a cerut scutire medicală pe motiv că nu suportă oamenii
27/03/2025 12:36

O casierită din Primăria Bistrita a cerut scutire medicală de la munca sa. Sustine că nu suportă să lucreze cu bani si cu oameni, motiv pentru care ar trebui transferată intr-un alt post. Situatia a fost ...

REGES Online înlocuiește REVISAL: Platforma digitală obligatorie pentru evidența salariaților
27/03/2025 12:23

REGES Online, noua platformă informatică dezvoltată de Guvern pentru gestionarea digitală a relatiilor de muncă, va inlocui in totalitate sistemul REVISAL. Decizia vine ca parte a angajamentelor asumate de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei