Magazinele Profi amendate pentru practici înșelătoare și agresive
Dimensiune font:
Compania Profi Rom Food SRL a contestat procesul verbal de sancționare încheiat de CJPC Alba în 8 aprilie 2021. Judecătoria Blaj a respins, pe fond, plângerea societății în 13 august. Pe 24 august, Profi Rom Food a contestat hotărârea Judecătoriei.
Comisarii au aplicat două amenzi, una de 5.000 de lei și cealaltă de 7.000 de lei. Campania de reduceri, denumită ”Găsește banii domnului Cuponescu”, se derulează prin intermediul a 10 cupoane care sunt cuprinse în interiorul revistei, care este oferită fiecărui client care achiziționează produse în valoare de cel puțin 35 de lei.
În primul caz s-a constatat că ”practica de a oferi produse la un preț exclusiv pe cupon, de care beneficiezi doar prin intermediul revistei aferente perioadei de ofertare, revistă ce se primește la casa de marcat la cumpărături de minimum 35 lei, este o practică comercială considerată agresivă, practică comercială considerată incorectă în orice situație, așa după cum aceasta este prezentată și reglementată în Anexa nr. 1 practici comerciale agresive din Legea 363/2007 pct.8 lit. b).
În al doilea caz, s-a precizat că produsele care aveau reducere pe baza cupoanelor se regăseau, în revistă, promovate și la alte prețuri mai mari. ”Prin urmare, reiese dincolo de orice dubiu, faptul că, în cadrul reducerii aplicate pe cupoane, este indicat la prețul vechi un alt preț, superior prețului indicat pe produsele menționate mai sus și care se regăsesc în cadrul revistei în afara cupoanelor”, au constatat comisarii de la Protecția Consumatorului.
Aceștia au mai susținut că orice comerciant care anunță o reducere de preț, trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare pe perioada ultimelor 30 de zile înainte de aplicarea prețului redus.
Ce spune societatea amendată
Compania Profi Rom Food deține un număr de 1.486 de magazine în România. Societatea amendată a precizat că prin campania desfășurată nu a încălcat prevederile din Legea nr. 363/2007 în ceea ce privește practică comercială agresivă având în vedere faptul că nu sunt întrunite elemente constitutive ale contravenției reținute în raport cu consumatorii iar aceștia au fost informați despre modul în care se va desfășura campania.
”Nu am menționat în niciun moment impresia că un consumator va câștiga ceva, ci dacă din comportamentul și obiceiurile sale de consum în ceea ce privește magazinele subscrisei rezultă îndeplinirea condițiilor campaniei, îi vom remite o revistă cu respectivele cupoane, în situația în care acesta dorește această revistă și este interesat de respectivele cupoane. În cazul în care nu este poate refuza revista sau pur și simplu nu va folosi acele cupoane”, a răspuns compania cu sediul în județul Timiș.
”Solicităm să se constate că fapta imputată subscrisei așa cum este descrisă în procesul verbal nu se circumscrie textului de la art. 6 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 363/2007, deoarece subscrisă așa cum a reținut și intimata în procesul-verbal a comunicat în mod explicit care este prețul vechi al respectivelor produse. Existența unor produse cu un preț diferit nu conduce automat la concluzia că sunt încălcare prevederile art. 33 alin. 1 lit. a) din O.G. nr. 99/2000, având în vedere faptul că prețul de referință se stabilește raportat la ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, a mai susținut Profi Rom Food SRL.
Hotărârea definitivă urmează să fie pronunțată de Tribunalul Alba.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau