Sistemul de pensii private are active totale de 165,2 miliarde de lei

Dimensiune font:

| 19-06-2025 14:34

Piața pensiilor private din România a ajuns, la finalul primului trimestru din 2025, la active totale de 165,2 miliarde de lei, în creștere cu 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent și cu 5,6% față de sfârșitul anului 2024. Ca pondere în Produsul Intern Brut (PIB), activele totale ale sistemului de pensii private au înregistrat un nivel de 9,44% la finalul trimestrului I 2025, marcând o evoluție pozitivă de-a lungul ultimilor ani.  

Sistemul de pensii private din România a continuat să consemneze noi recorduri în 2025, consolidându-și poziția ca pilon esențial al stabilității financiare pe termen lung. Creșterea constantă a activelor, susținută de contribuții în urcare și performanțe investiționale solide, demonstrează încrederea crescută a participanților în acest mecanism de economisire pentru viitor. Fondurile de pensii private asigură o sursă importantă de venit viitor pentru milioane de români și, totodată, contribuie activ la dezvoltarea economiei reale.

Pilonul II

Valoarea totală a activelor fondurilor de pensii administrate privat (Pilonul II) a fost de 159,34 miliarde de lei, la 31 martie 2025, în creștere cu 18,1% comparativ cu aceeași dată a anului 2024, atingând astfel un nou maxim istoric.

Numărul participanților înregistrați în sistemul Pilonului II a fost de 8,33 milioane de persoane la sfârșitul lunii martie 2025, în ușoară creștere de la 8,29 milioane de persoane la finalul anului anterior.

La nivelul Pilonului II, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate în luna martie 2025, a fost de aproximativ 403 lei/participant, în timp ce la 31 decembrie 2024 valoarea acesteia a fost de 384 lei/participant.

Pe parcursul primelor trei luni ale anului 2025, contribuțiile virate în sistemul de pensii administrate privat au fost în cuantum de 5,21 miliarde de lei, în creștere cu aproximativ 36% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii administrate privat a fost 8,11% în martie 2025, în creștere față de finalul anului 2024, când a fost 6,19%. La finalul lunii martie 2025, valoarea medie a activului unui participant la sistemul pensiilor administrate privat era de 19.306 lei, înregistrând o creștere de peste 16% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Pe parcursul trimestrului I 2025 au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de 375 de milioane de lei pentru 12.341 participanți și beneficiari.

La finalul lunii martie 2025, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii administrate privat. Plasamentele fondurilor de pensii administrate privat în titluri de stat au reprezentat 67,6%, în ușoară creștere față de nivelul de 67,1% înregistrat la 31 decembrie 2024. Totodată, investițiile în acțiuni au reprezentat un procent de 23,2% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul II. De asemenea, activele erau investite și în obligațiuni corporative (4,42%) și fonduri de investiții (3,13%), procentul conturilor curente și depozitelor bancare fiind de aproape 1,7%.

Pilonul III

Valoarea totală a activelor fondurilor de pensii facultative a fost de 5,86 miliarde de lei la finalul lunii martie 2025, în creștere cu 16,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, consemnându-se un nou nivel record.

Numărul de participanți înregistrați în sistemul pensiilor facultative, la 31 martie 2025, a fost de 871.972 de persoane, în creștere cu 18,4% față de aceeași perioadă a anului 2024.

La nivelul Pilonului III, contribuția medie a participanților, aferentă lunii martie 2025, a fost de aproximativ 168 lei/participant, în creștere cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului anterior.

În perioada ianuarie – martie 2025, contribuțiile virate în sistemul de pensii facultative au fost în cuantum de aproximativ 217 milioane de lei, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă din 2024.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc ridicat a fost 8,73% în martie 2025, în timp ce rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc mediu a înregistrat un nivel de 6,69%.

La finalul lunii martie 2025, valoarea medie a unui cont în sistemul pensiilor facultative era de 6.706 lei, în ușoară scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

În primele trei luni ale anului 2025 au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de 38,5 milioane de lei pentru 2.710 participanți și beneficiari.

La finalul lunii martie 2025, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii facultative. Plasamentele în titluri de stat au reprezentat 66%, în ușoară scădere față de nivelul de 67% înregistrat la 31 decembrie 2024. Totodată, investițiile în acțiuni au reprezentat un procent de 25,1% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul III. De asemenea, activele erau investite și în obligațiuni corporative (3,6%) și fonduri de investiții (2,9%), procentul conturilor curente și depozitelor bancare fiind de 1,5%.

Raportul privind evoluția sistemului de pensii private din România în primele trei luni ale anului 2025 poate fi consultat AICI.

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

Licitatie com. Scanteia, teren 21,968 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi, telefon 0232/229.260, fax 0232/229.260, e-mail: achizitii@comunascanteia.ro, cod fiscal 4540313. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren apartinand domeniului privat al Comunei Scanteia in suprafata totala de 21.968 mp, format din 1.733 mp teren livada, 18.267 mp ape statatoare, 1.968 mp dig de pamant, situat in extravilanul comunei Scanteia, sat Scanteia, judetul Iasi, avand nr.cadastral 61464, CF 61464, conform H.C.L. Scanteia nr. 44/12.06.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Se poate descarca de pe site-ul Comunei Scanteia. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Documentatia de atribuire se poate descarca de pe adresa website: www.comuna scanteia.ro. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.09.2025, ora 11.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi depusa la Registratura Comunei Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 11.09.2025, ora 11.30 la sediul Comuna Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Sectia de Contencios administrativ a Tribunalului Iasi, municipiul Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.642, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.08.2025.
Licitatie com. Mihai Eminescu. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Mihai Eminescu, cu sediul in comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani, telefon 0231/512.183, fax 0231/506.201, e-mail: primaria_me@yahoo.com, cod fiscal 3503600. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare, si H.C.L. Comuna Mihai Eminescu nr. 29/20.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 100.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Ghidul solicitantului privind acordarea unui sprijin financiar in anul 2025 unitatilor de cult religios din Comuna Mihai Eminescu, judetul Botosani, aprobat prin H.C.L. Comuna Mihai Eminescu nr. 46/11.04.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Mihai Eminescu: www.comunamihai eminescu.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.comuna mihaieminescu.ro sau se poate procura de la sediul Comunei Mihai Eminescu, comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 08.09.2025, ora 14.00, Comuna Mihai Eminescu, comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 09.09.2025 -11.09.2025.
Licitatie Comcereal Vaslui, proprietati imobiliare. CONSORTIUL format din Five Administration SPRL -Filiala Iasi si LD Expert Grup SPRL, in calitate de Administratori judiciari ai Comcereal SA Vaslui -in reorganizare, cu sediul social in Vaslui, str. Podu Inalt nr. 1, jud. Vaslui, avand numar de inregistrare in Registrul Comertului J37/88/1996, CUI 8208253, organizeaza 3 licitatii publice cu strigare, in datele de 20.08.2025, 03.09.2025 si 17.09.2025 in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: De la ora 12:00: Proprietate imobiliara denumita-„Baza Husi” -pachet bunuri imobile +bunuri mobile -Pret pornire 4.578.576,27 Lei; De la ora 13:00: Proprietate imobiliara denumita „Baza Husi Patule” -pachet bunuri imobile +bunuri mobile -Pret pornire: 2.367.962,61 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@ five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul societatii Comcereal SA din Vaslui, str. Podu Inalt nr. 1, jud. Vaslui sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Comcereal, la numerele de telefon: 0744610064 si 0335407617 sau e-mail: office@comcereal-vaslui.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari_filiala@five-advisory.ro
COMUNICAT DE PRESĂ. Finalizarea proiectului ,,DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII ȘI CONSOLIDAREA POZITIEI PE PIAȚĂ A SC KINEGO SRL
14/08/2025 09:30

  COMUNICAT DE PRESĂ. FINALIZAREA PROIECTULUI ,,DEZVOLTAREA ACTIVITĂTII SI CONSOLIDAREA POZITIEI PE PIATĂ A SC KINEGO SRL"

Ne lovește o criză cruntă. Ministrul Finanțelor anunță cât de gravă este situația
14/08/2025 07:20

Ne loveste o criză cruntă. Ministrul Finanţelor Publice, Alexandru Nazare, susţine că riscul unei recesiuni economice este unul real. Nazare atrage atenţia asupra faptului că „nu era aşa de greu de a ...

Ministerul de Finanțe obligă toate magazinele din România să aibă opțiunea de plată cu cardul
13/08/2025 18:35

 Guvernul va elimina plafonul de venituri minime de 50 de mii de lei, de la care magazinele sunt obligate să accepte plata cu cardul.     Este vorba de plafonul anual al cifrei de ...

Nazare declanșează operațiunea 'Vânătorii de fantome': 1,5 milioane de companii inactive și datorii uriașe
13/08/2025 15:17

Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a lansat un mesaj ferm către mediul de afaceri, anuntand măsuri dure impotriva firmelor inactive fiscal care acumulează datorii uriase la buget si blochează corecta f ...

“PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”   Titlu proiect: „ACCELERAREA SUSTENABILITATII SC MAJUTEX SRL: INVESTITII PENTRU EFICIENTA ENERGETICA IN PRODUCTIE” – contract nr. 807/07.08.2024
13/08/2025 13:14

 “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Titlu proiect: „ACCELERAREA SUSTENABILITATII SC MAJUTEX SRL: INVESTITII PENTRU EFICIENTA ENERGETICA IN PRODUCTIE&rdquo ...

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iași
13/08/2025 09:30

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iasi"  

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”
13/08/2025 09:00

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”
12/08/2025 09:30

 Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea Asociatiei ARTIS Iasi”

Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iași
12/08/2025 09:30

 Comunicat de presa - Demararea proiectului „Digitalizarea APHR Filiala Iasi"

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei