Zece locuri de muncă din clasa de mijloc pe care inteligența artificială le va înlocui până în 2030

Dimensiune font:

| 23-04-2025 06:10

Inteligența artificială (AI) transformă rapid joburile, cu implicații semnificative pentru ocuparea forței de muncă în clasa de mijloc, scrie New Trader U, care notează că, în timp ce inteligența artificială creează noi oportunități, rolurile tradiționale care au oferit până acum venituri stabile sunt amenințate.

Analizele realizate de organizații precum Forumul Economic Mondial, McKinsey și Forbes, sugerează că anumite profesii se vor confrunta cu perturbări substanțiale până în 2030.

Iată care ar fi cele zece locuri de muncă din clasa de mijloc vulnerabile la automatizarea AI, pe care interligența artificială le va înlocui cel mai probabil până în 2030, potrivit sursei citate:

1. Funcționari care se ocupă cu introducere a datelor

Introducerea datelor implică sarcini repetitive, structurate, pe care AI le poate gestiona foarte eficient. Tehnologiile de recunoaștere optică a caracterelor (OCR) și de procesare a limbajului natural (NLP) permit sistemelor AI să proceseze volume mari de date, inclusiv intrări scrise de mână sau nestructurate, mai rapid și cu mai puține erori decât lucrătorii umani.

Deja, în industriile financiare, medicale și logistice, automatizarea proceselor robotizate (RPA) reduce deja nevoia de funcționari pentru introducerea datelor.

McKinsey consideră că rolurile de procesare a datelor ar putea înregistra o automatizare de până la 30% a sarcinilor până în 2030. Capacitatea tehnologiei de a lucra continuu fără oboseală sau erori face ca această profesie să fie deosebit de vulnerabilă la automatizare, arată sursa citată.

2. Contabili

Există platforme de contabilitate bazate pe inteligență artificială care se ocupă din ce în ce mai mult de sarcini financiare de rutină, cum ar fi contabilitatea, calculele fiscale și raportarea financiară.

Astfel de sisteme pot procesa reglementări fiscale complexe mai eficient decât oamenii, minimizând în același timp erorile.

Tehnologia folosește o combinație de inteligență artificială generativă, automatizare a proceselor robotice și software specializat de contabilitate pentru a transforma fluxurile de lucru financiare.

Cca 20% din locurile de muncă contabile ar putea fi automatizate până în 2030, arată proiecțiile pentru acest sector, rolurile entry-level și de rutină confruntându-se cu cel mai mare risc.

Chiar dacă eliminarea completă a contabililor este puțin probabilă, mulți profesioniști trebuie să treacă la funcții de consultanță sau strategice care să valorifice capacitățile umane distincte, cum ar fi construirea de relații și judecata complexă.

Predicțiile arată că până în 2030, 100% din pregătirea fiscală de bază ar putea fi finalizată 100% cu software AI.

3. Asistenți administrativi

Asistenții virtuali bazați pe inteligență artificială care folosesc procesarea limbajului natural pot înțelege contextul, prioritiza informațiile și gestiona fluxurile de lucru cu o implicare umană minimă.

Forumul Economic Mondial estimează, până în 2030, scăderi semnificative ale rolurilor administrative.

Microsoft Copilot este doar unul dintre instrumentele care demonstrează deja capacitatea AI de a gestiona eficient sarcinile de birou de rutină.

Asistenții executivi de nivel înalt umani care gestionează munca complexă bazată pe relații pot fi în continuare căutați de angajatori, dar multe poziții administrative standard vor dispărea probabil.

4. Reprezentanți ai serviciului clienți

De la depanare la vânzări de bază, chatbot-urile AI și asistenții virtuali se ocupă acum de multe întrebări ale clienților. Astfel de sisteme funcționează 24/7 și se îmbunătățesc continuu prin învățarea automată prin analizarea modelelor în interacțiunile cu clienții. Procesarea limbajului natural le permite să înțeleagă și să răspundă din ce în ce mai inteligent la intrările de text și voce.

Până la 30% din sarcinile de servicii pentru clienți ar putea fi automatizate până în 2030.

Problemele complexe care necesită inteligență emoțională și judecată mai nuanțată vor necesita în continuare intervenție umană, însă rolurile de rutină ale serviciului pentru clienți dispar treptat pe măsură ce capacitățile AI avansează.

5. Designeri grafici

Instrumentele AI generative permit neexperților să producă rezultate de înaltă calitate fără pregătire specializată.

Progresele AI remarcabile în crearea de imagini, logo-uri și materiale de marketing de calitate profesională bazate pe solicitări simple de text amenință multe joburi.

Deja multe aspecte ale creării și editării imaginilor sunt automatizate de instrumente precum funcțiile Ideogram, Midjourney și Canvas AI .

Este de așteptat ca până în 2030, rolurile de design entry-level și repetitive să dispară. Designerii umani se vor concentrează pe lucrări cu concept înalt, cu rezonanță emoțională, care necesită o înțelegere mai profundă a contextului cultural și a psihologiei umane.

6. Juriști care efectuează sarcini de rutină

Instrumentele AI analizează contracte, sortează documente, cercetează jurisprudența și chiar redactează documente juridice standard cu o sofisticare din ce în ce mai mare. Modelele de învățare automată pot procesa baze de date juridice și pot identifica informații relevante mai repede decât oamenii.

Activitatea juridică strategică va rămâne însă condusă de oameni, însă sarcinile de rutină se vor confrunta cu o automatizare semnificativă până în 2030.

7. Analiști care fac cercetare de piață

Pentru multe funcții de bază ale analiștilor care fac cercetare de piață, AI pare să aibă performanțe mai bune. Inteligența artificială excelează în procesarea seturilor mari de date, identificarea tendințelor și prezicerea comportamentului consumatorilor

Algoritmii de învățare automată pot detecta modele în datele consumatorilor care ar putea scăpa atenției umane, în timp ce instrumentele de sondaj bazate pe inteligență artificială simplifică procesele de colectare și analiză a datelor, mai arată New Trader U,

Instrumentele de analiză AI vor domina cercetarea de piață, până în 2030, nevoia de analiști umani în roluri de rutină urmând să scadă substanțial.

8. Analiști financiari

Deja algoritmii de tranzacționare automatizați și robo-advisorii demonstrează capacitatea AI de a analiza piețele și de a face recomandări de investiții fără intervenție umană.

Peste jumătate din sarcinile actuale ale analiștilor financiari ar putea fi automatizate până în 2030, potrivit proiecțiilor făcute pentru acest domeniu.

Totuși, pozițiile de consiliere strategică care necesită managementul relațiilor și o judecată etică complexă vor avea în continuare nevoie de analiști financiari umani.

9. Cei care execută activități de scriere tehnică (redactare tehnică)

Scrierea tehnică implică crearea de documentație, manuale de instrucțiuni și ghiduri, activități pe care și AI generativă le poate îndeplini.

Raportul Forrester din 2023 arată că cei care activează în acest domeniu se confruntă cu o vulnerabilitate foarte mare în fața sistemelor AI, care demonstrează capacitatea de a produce documentație precisă și consecventă în mai multe formate.

Până în 2030, posturile de redactare tehnică rămase se vor concentra probabil pe documentație complexă sau foarte specializată care necesită o expertiză profundă în domeniu.

10. Operatori de telemarketing

Una dintre cele mai automatizabile profesii ale clasei de mijloc este telemarketingul. Roboții vocali bazați pe inteligență artificială pot gestiona apelurile de ieșire și pot procesa răspunsurile mai eficient decât telemarketerii umani, printre multe alte sarcini

Interacțiunile cu clienții folosind tehnologii AI conversaționale și de sinteză vocală se prefigurează a fi viitorul în acest domeniu până în 2030.

Concluzie

Deși AI va perturba semnificativ aceste profesii din clasa de mijloc până în 2030, peisajul general al ocupării forței de muncă este mai complex.

Forumul Economic Mondial estimează că, în ciuda faptului că AI va înlocui aproximativ 92 de milioane de locuri de muncă până în 2030, va crea aproximativ 170 de milioane de noi roluri în domenii precum dezvoltarea AI, știința datelor și colaborarea om-AI.

Cristina Stancu adevarul.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Comercianţii care vând produse din tutun au noi obligaţii
11/05/2025 15:56

  Potrivit unui ordin al ANPC, care a intrat in vigoare, operatorii economici au obligaţia să afişeze o plachetă informativă de interzicere a vanzării către minori a produselor care conţin tutun, ...

Atenție! O mare bancă din România nu mai acceptă aceste bancnote pentru o perioadă. Ce alternative recomandă clienților
10/05/2025 22:20

 Banca Romană de Dezvoltare (BRD) a anuntat că, in perioada următoare, nu va mai accepta bancnotele de 50 USD in nicio sucursală din tară. Măsura se aplică temporar si are ca scop optimizarea proces ...

Șoc pe piața imobiliară: Suma pe care un client a pierdut-o, într-o singură săptămână, la un apartament de 100.000 euro la noul curs valutar
10/05/2025 20:28

  Piata imobiliară din Romania trece printr-un moment de stagnare accentuată, cauzată de explozia cursului valutar si de incertitudinea politică legată de turul al doilea al alegerilor. Inv ...

Creșterea gradului de digitalizare a DUCU DENT LABORATOR SRL – Finalizare proiect
10/05/2025 13:35

COMUNICAT DE PRESĂ 10.05.2025 Cresterea gradului de digitalizare a  DUCU DENT LABORATOR SRL  - Finalizare proiect -

Schimbarea așteptată în imobiliare! Autorizațiile de construcție, eliberate în maximum 30 de zile. Dacă nu se întâmplă asta, se dă aviz tacit!
09/05/2025 14:29

Procedurile in domeniul urbanismului au fost modificate de Guvern. Timpul de eliberare a autorizatiilor de constructie va scădea, după ce Guvernul a simplificat procedurile in domeniul urbanismului. Î ...

La Guvern se pregătește o reformă fiscală de amploare: Ar putea fi adoptată înainte de alegeri
09/05/2025 14:17

  În această perioadă, la Guvern, s-au pregătit mai multe variante pentru reforma fiscală, iar aceste variante sunt prezentate Comisiei Europene. Premierul interimar, Cătălin Predoiu ...

ANUNȚ DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA PRIPONEȘTI, JUDEȚUL GALAȚI
09/05/2025 13:53

ANUNT DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂTILOR DE ÎNVĂTĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA PRIPONESTI, JUDETUL GALAT ...

Valentin Ionescu (ISF): „Rolul esențial al conectării tinerilor cu realitățile piețelor financiare nebancare”
09/05/2025 13:44

  În cadrul Seminarului de Perfectionare Vocatională SmartFIN@ISF şi Laboratorul Academi ASF in parteneriat cu Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, presedintele I ...

ANUNȚ DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA POGONEȘTI, JUDEȚUL VASLUI”
09/05/2025 13:42

ANUNT DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂTILOR DE ÎNVĂTĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA POGONESTI, JUDETUL VASLUI ...

 ANUNȚ DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA LIPOVĂȚ, JUDEȚUL VASLUI”
09/05/2025 13:31

 ANUNT DE FINALIZARE PROIECT - „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂTILOR DE ÎNVĂTĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA LIPOVĂT, JUDETUL VASLUI”

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei