TUIASI a primit acceptul Comisiei Europene de a implementa HRS4R

Dimensiune font:

| 18-02-2025 18:49

După ce a adoptat Carta Verde a Marie Skłodowska-Curie Actions, constând într-un set de recomandări privind implementarea sustenabilă a activităţilor de cercetare, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) a primit acceptul Comisiei Europene de a face parte din grupul instituţiilor de învăţământ superior la nivel European care implementează sau sunt în curs de implementare a Strategiei de Resurse Umane pentru Cercetare (HRS4R)

Astfel, TUIASI își reafirmă angajamentul pentru excelență academică, făcând un nou pas în direcția dezvoltării unui mediu de cercetare de înaltă calitate. Prin implementarea acestor standarde europene, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași se aliniază celor mai bune practici internaționale în domeniul resurselor umane dedicate cercetării.

Această recunoaștere reprezintă un pas important în consolidarea angajamentului universității pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale cercetătorilor, promovarea unor practici echitabile de recrutare și crearea unui mediu academic atractiv pentru profesioniștii din domeniul cercetării și inovării.

 

Prin acest angajament, TUIASI va implementa în următoarele 12 luni prima etapă a Strategiei de Resurse Umane pentru Cercetare (HRS4R), un demers care presupune alinierea la standardele europene în ceea ce privește etica, dezvoltarea profesională și mobilitatea cercetătorilor.

 

Astfel, prin adoptarea principiilor „Charter and Code”, TUIASI se alătură unui ecosistem european dedicat promovării standardelor înalte în cercetare, alături de universități și instituții internaționale care împărtășesc aceeași viziune privind excelența și sustenabilitatea în domeniul academic. Apartenența la această inițiativă oferă oportunități semnificative atât pentru cercetători, cât și pentru studenții universității, facilitând colaborările internaționale și consolidând vizibilitatea academică a TUIASI pe plan global.

HRS4R este un instrument instituțional pentru dezvoltarea unei culturi a cercetării de calitate și de succes. Prin HRS4R, instituțiile de cercetare și organizațiile care finanțează cercetarea dezvoltă un management de calitate în politica resurselor umane în cercetare, bazat pe recrutare deschisă, transparentă și meritorie (OTM-R).

HRS4R reprezintă cadrul de aplicare a celor 40 de principii ale Cartei Europene a Cercetătorilor și ale Codului de conduită pentru recrutarea cercetătorilor (C&C) în politicile și practicile instituționale. Cele 40 de principii definesc drepturile și obligațiile cercetătorilor, angajatorilor și finanțatorilor cercetătorilor din statele europene membre ale Uniunii Europene (UE).

În martie 2005, Comisia Europeană (CE) a adoptat Carta Europeană a Cercetătorilor și Codul de conduită pentru recrutarea cercetătorilor (C&C) și a recomandat statelor membre să le aplice pentru a face din cercetare o carieră atractivă în Uniunea Europeană. Până în prezent, 1543 de organizații Europa au adoptat principiile „Charter & Code”, angajându-se să îmbunătățească politicile de recrutare și dezvoltare a resursei umane în cercetare. Prin aderarea la această inițiativă, TUIASI se alătură efortului colectiv de a reduce fragmentarea carierelor academice și de a asigura cercetătorilor drepturi și oportunități egale la nivel european.

Începând cu data de 15 mai 2018, instituțiile care doresc să implementeze Strategia de Resurse Umane pentru Cercetare (HRS4R), trebuie să inițieze procesul pentru obținerea distincției „HR Excellence in Research Award”, ceea ce implică un angajament pe termen lung pentru implementarea unor politici durabile în sprijinul cercetătorilor. Carmen DEACONU

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licitatie comuna Filipeni, Cladire si teren. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipeni, cu sediul in comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, cod postal 607175, telefon 0234/285.500, fax 0234/285.867, e-mail: prfilipeni@yahoo.com, cod fiscal 4591589. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Cladire in suprafata de 67 mp si teren in suprafata de 649 mp, avand nr. cadastral 62350, CF 62350, situate in intravilanul comunei Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 82, judetul Bacau, ce apartin domeniului privat al Comunei Filipeni, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipeni nr. 12/24.04.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Registru Agricol. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Registrul Agricol din cadrul Comunei Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.08.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, Compartiment Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: Intr-un singur exemplar in original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 13.00, Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Bacau, Bacau, Str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/207.604, fax 0234/207.606, e-mail: tr-bacau-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2025.
Licitatii R-Agro Falciu SA, Utilaje agricole lista nr. 1. SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 12 -15.08.2025 inclusiv, intre orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 12 -13.08.2025, termen-limita inscriere: 11.08.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 14 -15.08.2025, termen-limita inscriere: 13.08.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, data si ora licitatiei, precum si pretul de pornire pentru fiecare bun se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administra torului judiciar, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administra torului judiciar. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 300 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire peste 5.000 Lei si de 100 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire sub 5.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Licitatie R-Agro Falciu SA, „Ferma Valea lui Marcu. FIVE Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza O SINGURA LICITATIE publica cu strigare in data de 14.08.2025, de la ora 12:00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: -Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration SPRL din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta /video conferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu in data de 13.08.2025, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Victorie istorică pentru România, care obține patru medalii de aur la Olimpiada Internațională de Informatică
02/08/2025 10:21

Romania reuseste o performantă rară si răsunătoare in educatia globală: toti cei patru elevi care au reprezentat tara noastră la Olimpiada Internatională de Informatică 2025, desfăsurată la Sucre, in ...

Câte posturi din educație ar urma să dispară. Acuzații grave la adresa ministrului Daniel David: „Nu mai poate continua în fruntea ministerului!”
01/08/2025 12:49

 Se anuntă vremuri grele pentru educatie, respectiv pentru cadrele didactice din Romania: pe langă amputările de venituri, de la 1 septembrie vor urma si tăieri de posturi, avertizează sindicalistii, ...

Peste 30 de unități de învățământ din Iași ar putea dispărea juridic. Ce prevede „Legea Bolojan”: care sunt școlile și grădinițele vizate?
31/07/2025 19:04

 Începand din toamnă, 34 de unităti de invătămant din judetul Iasi ar putea fi comasate si trecute in subordinea altor scoli, conform noilor prevederi ale Legii 141/2025, cunoscută si sub numele ...

Sindicatele din Educație cer demisia ministrului David
31/07/2025 18:22

* „Vor fi foarte multi profesori titulari care, din păcate, vor rămane cu catedră incompletă. Domnul ministru a avut solutia aberantă de a-i trimite pe acesti profesori să isi completeze norma pe un ...

Educația la limita colapsului. Guvernul taie, profesorii fac grevă, iar școala riscă să nu mai înceapă
30/07/2025 12:00

Anuntul Ministerului privind tăierea sporurilor, cresterea normei de predare si reducerea retributiei pentru plata cu ora a fost picătura care a umplut paharul. În loc de recunoastere si sprijin, profes ...

Facultăți fără viitor în România: tinerii se pregătesc ani de zile pentru meserii care nu există pe piața internă
30/07/2025 06:32

In plin sezon de inscrieri la facultate, tot mai multi tineri romani riscă să urmeze studii care nu duc nicăieri. Filosofia, Antropologia, Sociologia, Designul sau Contabilitatea sunt domenii in care statul ...

Sfidarea olimpicilor: Ministrul Educației le spune elevilor premiați internațional că ”își pot da singuri bursă de merit”
29/07/2025 07:35

Guvernul Bolojan elimină bursele lunare pentru olimpici, iar ministrul Daniel David le transmite că pot trăi din premiile unice de cateva mii de euro Elevii care obtin medalii la olimpiadele internationale ...

OFICIAL Directorii de școli rămași pe post după comasări au interdicție să mai ia plata cu ora sau cumul, iar obligația de predare crește până la 40 de ore pe lună
27/07/2025 13:20

 Legea 141/2025 introduce, incepand cu 1 septembrie 2025, o nouă regulă pentru directorii si directorii adjuncti ai unitătilor de invătămant. Acestia vor avea o obligatie de predare fixă: 40 de ore p ...

Plata cu ora redusă cu 50% pentru profesori, din toamnă
26/07/2025 17:37

 Din toamnă, plata cu ora va scădea cu 50% pentru profesori. Cadrele didactice care au ore suplimentare vor primi mai putini bani. Cum se va face calculul?  Plata cu ora redusă cu 50% pentru profe ...

Admitere Liceu 2025. S-a afișat repartizarea: Aproape jumătate dintre elevi au fost admiși la prima opțiune
23/07/2025 11:31

  Ministerul Educatiei si Cercetării a publicat miercuri, 23 iulie, la ora 11:00, rezultatele repartizării computerizate in invătămantul liceal pentru absolventii clasei a VIII-a care au sustinut Eval ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei