Cum decurge o ședință de psihiatrie

psych(1)_optimized(1)

Dimensiune font:

| 20-05-2025 09:41

Cum decurge o ședință de psihiatrie 

Există un zid invizibil între ceea ce crezi că este o ședință de psihiatrie și ceea ce se întâmplă de fapt. Dincolo de ideile rigide sau de temerile încărcate de judecată, experiența reală a unei ședințe este mai degrabă o reîntoarcere la tine, într-un spațiu în care povestea ta este ascultată fără graba de a fi încadrată într-un șablon. Dacă te-ai întrebat vreodată cum este să intri într-un astfel de spațiu fără a-ți lăsa curajul la ușă, este timpul să descoperi în rândurile care urmează ce se întâmplă cu adevărat!

Primul contact - un spațiu fără acuzații

Atunci când pășești în cabinet întâlnești o atmosferă în care suferința ta este primită fără a fi interogată ca o vină. Psihiatrul nu îți numără defectele și nu caută să îți pună o etichetă cât mai repede. Îți este oferit, în schimb, un spațiu în care întrebările sunt puse cu răbdare pentru a începe să înțeleagă ce ai trăit, cum ai ajuns aici și ce ai nevoie cu adevărat.

Poate că, în primele minute, te vei surprinde vorbind despre lucruri pe care nu le-ai rostit niciodată în fața altcuiva sau poate că vei păstra tăcerea, iar aceasta va fi, pentru prima dată, acceptată ca parte din proces, fără presiunea de a umple golurile. Poți să îți programezi și tu o sedinta de psihiatrie la Atelier PSY!

Dialogul, nu diagnosticul, este începutul

Prima ședință este despre a construi o hartă împreună, în care trecutul, prezentul și blocajele tale sunt explorate cu atenție. Psihiatrul va pune întrebări care îți vor deschide drumuri spre răspunsuri pe care, poate, nici tu nu știai că le cauți.

Istoricul tău medical, emoțional și social va fi parte din această discuție, dar nu într-o manieră rece, ci mai degrabă ca parte dintr-o poveste mai mare, în care tu ești protagonistul, nu pacientul pasiv. În această etapă, contează felul în care le-ai trăit, semnificațiile pe care le-ai dat propriilor tale suferințe și felul în care ai încercat să reziști sau să mergi mai departe.

Evaluarea emoțională și opțiunile de tratament

Pe măsură ce discuția prinde contur, psihiatrul va începe să deseneze, în minte, o schiță a nevoilor tale reale. Uneori, blocajele emoționale sunt suficient de profunde încât necesită intervenție farmacologică, iar alteori poate fi suficientă o combinație între sprijin terapeutic și schimbări în stilul de viață.

Dacă se discută despre medicație, abordarea nu este una impersonală. Psihiatrul construiește împreună cu tine un plan care ține cont de cine ești, ce îți dorești și cât de pregătit ești să faci anumite schimbări.

Ce simți într-o ședință bine condusă

Mai important decât orice plan sau opțiune terapeutică este felul în care te simți în timpul ședinței. O întâlnire autentică nu te face să te simți mic, vinovat sau „greșit”. Din contră, în cele mai bune cazuri, vei simți o ușurare subtilă, acea relaxare pe care o aduce faptul că cineva privește în tine fără să te simplifice.

Este posibil ca diferite emoții să te cuprindă, de exemplu un val de tristețe, o undă de furie, o tresărire de speranță, iar toate sunt binevenite pentru că fac parte din proces. Ședința este o întâlnire autentică între doi oameni, dintre care unul are instrumentele profesionale pentru a te ajuta să înțelegi și să vindeci ce este greu de dus singur.

Ce rămâne cu tine după prima ședință

Rareori pleci de la o ședință de psihiatrie cu toate răspunsurile în buzunar, dar pleci, de multe ori, cu un început de drum. Cu o întrebare mai clară, cu o emoție mai bine înțeleasă, cu sentimentul că nu trebuie să duci singur o povară care te apăsa în tăcere.

Uneori, pleci doar cu puțin curaj, alteori cu o nouă viziune asupra a ceea ce este posibil pentru tine. În ambele cazuri, primul pas a fost deja făcut: ai transformat o teamă într-o întâlnire și o întâlnire într-un început real. Tu când începi?

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. INFORMATII generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si /sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Urecheni, cu sediul in comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon /fax 0233784005, e-mail: primaria _urecheni @yahoo.com, cod fiscal 2614260. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Parcele de teren, apartinand domeniului public al Comunei Urecheni, situate in comuna Urecheni, avand destinatia de pajiste -pasune natural, dupa cum urmeaza: Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; -Parcela 2 Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 2, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 3, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -15 ha; -Parcela 4, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -35ha; Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -3 ha; -Parcela 2, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -5 ha; -Parcela 3, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -7 ha; -Parcela 4, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -6,88 ha; -Parcela 5, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -2 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -18,41 ha; -Parcela 2, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -23,59 ha si CF -52720 -Urecheni -1,45 ha. Concesiunea se face conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019, Hotararii Consiliului Local Urecheni nr. 37/04.06.2025 si a caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere de la sediul Comunei Urecheni. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 25 Lei/exemplar, la Casieria Comunei Urecheni. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20/06/2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30/06/2025, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 (un) exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01/07/2025, ora 09.00, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 05/06/2025.
Informații despre grupa 2 de muncă în noua lege a pensiilor
16/06/2025 12:03

Începand cu anul 2024, grupa 2 de muncă in noua lege a pensiilor este reevaluată in contextul noii clasificări a conditiilor de muncă. Această lege aduce modificări importante pentru cei ce au lucra ...

Mic dejun de femeie grăbită în Iași. Croissant de la benzinărie, cafea de oriunde, dramă de la viață
16/06/2025 09:38

În Iasi, capitală culturală si emotională a Moldovei, diminetile femeilor nu incep mereu cu jurnal de recunostintă si yoga. Încep, mai degrabă, cu o oprire in benzinărie, unde croissantele sun ...

Cum îmbunătățesc stâlpii de iluminat securitatea în parcări?
16/06/2025 09:27

Sursa foto: Pixabay.com   Iluminatul corespunzător al parcărilor poate transforma locuri adesea percepute ca fiind nesigure in spatii confortabile si sigure. Stalpii de iluminat joacă un rol esential i ...

Ghid pas cu pas - Cum să procedezi dacă trebuie să folosești asigurarea de călătorie
16/06/2025 09:22

Sursa foto: Pexels.com   Călătoriile sunt mereu pline de aventuri, dar uneori lucrurile nu merg cum a fost planificat. Fie că te confrunti cu bagaje pierdute, anulări de zboruri sau, mai grav, problem ...

Ce presupune încetarea contractului de muncă? Drepturile și obligațiile pe care le ai
15/06/2025 12:10

Încetarea contractului individual de muncă poate avea loc din diverse motive, insă este important ca aceasta să respecte cadrul legal prevăzut de Codul Muncii. Află in ce conditii poate fi desfăcut ...

Războiul Israel-Iran. Care sunt cele mai negre scenarii pentru direcția în care pot merge lucrurile
14/06/2025 21:27

 Implicarea SUA, extinderea conflictului la statele din Golf, prelungirea la nesfarsit a luptelor si declansarea unui nou soc economic global – toate acestea sunt variante posibile ale războiului di ...

Ce sporuri și salarii primesc angajații de la ANAF. Zeci de milioane, bani în plus pentru condițiile de muncă
14/06/2025 18:53

 Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) are circa 22.000 de angajati la nivelul intregii tări, iar pentru anul in curs are aprobat un buget de aproape jumătate de miliard de lei (488 milioane ...

UE dă nou ordin. TAXA care se majorează în toate țările membre
14/06/2025 12:47

Fumătorii din intreaga Europă ar putea scoate sume mult mai mari din buzunar pentru tigări, tutun si tigări electronice, dacă propunerea de la Comisia Europeană va deveni realitate. Autoritătile vorbes ...

De ce nu trebuie să folosiți șamponul ca gel de duș și invers? Consecințele sunt îngrijorătoare
13/06/2025 14:16

Multi folosesc gelul de dus pe post de sampon sau samponul pe post de gel de dus, poate din comoditate sau lipsă de timp. Dacă acest lucru se intamplă foarte rar nu vor fi probleme foarte mari. Altfel, situa ...

Sfaturi și trucuri pentru a face alegerea corectă între diferite tipuri de role de hârtie
13/06/2025 13:44

Sfaturi si trucuri pentru a face alegerea corectă intre diferite tipuri de role de hartie Într-o lume in care sustenabilitatea devine tot mai importantă, alegerea corectă a materialelor de uz zilnic p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei