­­­­­Ministrul Culturii a venit la Iași să rezolve problema Teatrului Cub

Dimensiune font:

| 23-05-2025 19:03

* Primăria va verifica dacă rămânerea Teatrului Cub pe actualul amplasament sau mutarea pe un alt amplasament (fiind astfel studiate Parcul Gulliver, Parcul Tineretului, zona dintre Filarmonică și Colegiul de Artă „Octav Băncilă”, zona parcării din spatele Primăriei, dar fără a se limita la acestea) sunt compatibile cu programul de finanțare, astfel încât banii europeni să nu fie pierduți!

Ministrul Culturii, Natalia-Elena Intotero, s-a întâlnit astăzi, 23 mai, în Primăria Iași, cu edilul-șef, Mihai Chirica, și conducerea Teatrului Național „Vasile Alecsandri” pentru a discuta situația relocării sălii Teatrului Cub.

În cadrul discuțiilor părțile au stabilit că, în cel mai scurt timp posibil, conducerea Teatrului Național „Vasile Alecsandri” trebuie să identifice și să aplice un set de măsuri tehnice și administrative pentru ca Teatrul Cub să intre în legalitate. Practic, Teatrul Cub a fost înființat în anul 2007 ca o construcție provizorie autorizată pentru o perioadă de maxim 5 ani. Autorizația de construire a Teatrului Cub a expirat de 13 ani, perioadă în care au intrat în vigoare norme tehnice și de siguranță mult mai exigente.

Ministerul Culturii va acorda Teatrului Național „Vasile Alecsandri”, „cu celeritate și atenție”, întreaga asistență juridică și logistică în demersurile menționate.

Totodată, Primăria Municipiului Iași și-a prezentat planul de reconfigurare și modernizare, printr-un proiect cu fonduri europene, a axului Catedrala Mitropolitană - Parcul Teatrului - Teatrul Național – Filarmonica.

Astfel, Primăria continuă demersurile de a finanța proiectul „Creșterea atractivității zonei centrale a municipiului Iași din punct de vedere socio-economic, cultural și turistic”, care include modernizarea zonei din jurul Teatrului Național, cu fonduri europene din Programul Regional Nord-Est 2021-2027, Prioritatea 7 – O regiune mai atractivă, în care Municipiul Iași beneficiază de o alocare financiară de 18.779.684 de euro.

În acest sens, Primăria va verifica dacă rămânerea Teatrului Cub pe actualul amplasament sau mutarea pe un alt amplasament (fiind astfel studiate Parcul Gulliver, Parcul Tineretului, zona dintre Filarmonică și Colegiul de Artă „Octav Băncilă”, zona parcării din spatele Primăriei, dar fără a se limita la acestea) sunt compatibile cu programul de finanțare, astfel încât banii europeni să nu fie pierduți!

Primăria rămâne deschisă analizei și discuțiilor, împreună cu Teatrul Național, a oricărei variante de relocare a Teatrului Cub sau a oricărei alte soluții legale și utile.

Întrucât proiectul european trebuie depus până la sfârșitul lunii iunie, următoarea întâlnire între factorii implicați - Primărie, Ministerul Culturii, Teatrul Național -, va fi pe 16 iunie, dată până la care o soluție legală trebuie să fie convenită de toți factorii implicați.

„Relocarea Teatrului Cub este un subiect important pentru comunitatea culturală ieșeană, iar soluția pe care o vom adopta trebuie să fie una în primul rând legală, durabilă și agreată de toate părțile implicate. Ministerul Culturii va fi un partener activ în acest demers pe care ni-l dorim finalizat în cel mai scurt timp posibil și într-o manieră care să susțină dezvoltarea Iașului cultural”, a declarat ministrul Natalia-Elena Intotero.

„Primăria Municipiului Iași susține în mod concret și consistent viața culturală a Iașului, iar fondurile europene sunt o oportunitate de dezvoltare pe care nu avem voie să o ratăm! O decizie va fi luată în mod transparent, rațional și responsabil, după discuții cu Ministerul Culturii, cu reprezentanții Teatrului Național, cu specialiști, cu toți cei implicați în acest subiect! Mulțumesc Ministerului Culturii și, în mod particular doamnei ministru Natalia-Elena Intotero, pentru implicare. Suntem oameni responsabili, respectăm legea și am încredere că, prin dialog, vom reuși să găsim soluția pentru ca aspectul zonei să fie îmbunătățit, iar siguranța spectatorilor și angajaților Teatrului să fie asigurată”, a declarat primarul Mihai Chirica. Carmen DEACONU

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:55

Licitatie comuna Filipeni, Cladire si teren. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipeni, cu sediul in comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, cod postal 607175, telefon 0234/285.500, fax 0234/285.867, e-mail: prfilipeni@yahoo.com, cod fiscal 4591589. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Cladire in suprafata de 67 mp si teren in suprafata de 649 mp, avand nr. cadastral 62350, CF 62350, situate in intravilanul comunei Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 82, judetul Bacau, ce apartin domeniului privat al Comunei Filipeni, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipeni nr. 12/24.04.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Registru Agricol. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Registrul Agricol din cadrul Comunei Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.08.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, Compartiment Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: Intr-un singur exemplar in original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 13.00, Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Bacau, Bacau, Str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/207.604, fax 0234/207.606, e-mail: tr-bacau-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2025.
Licitatii R-Agro Falciu SA, Utilaje agricole lista nr. 1. SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 12 -15.08.2025 inclusiv, intre orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 12 -13.08.2025, termen-limita inscriere: 11.08.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 14 -15.08.2025, termen-limita inscriere: 13.08.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, data si ora licitatiei, precum si pretul de pornire pentru fiecare bun se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administra torului judiciar, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administra torului judiciar. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 300 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire peste 5.000 Lei si de 100 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire sub 5.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Licitatie R-Agro Falciu SA, „Ferma Valea lui Marcu. FIVE Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza O SINGURA LICITATIE publica cu strigare in data de 14.08.2025, de la ora 12:00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: -Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration SPRL din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta /video conferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu in data de 13.08.2025, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Peste 70% din mijloacele de transport public din Iași sunt dotate cu aer condiționat
01/08/2025 13:52

COMNICAT DE PRESĂ Iasi, 1 august 2025 Peste 70% din mijloacele de transport public din Iasi sunt dotate cu aer conditionat Confortul călătorilor devine o prioritate in transportul public iesean. 73% din ...

Statul promite ajutor rapid pentru sinistrații din Suceava și Neamț. Se alocă până la 30.000 lei pentru locuințele afectate
01/08/2025 12:50

După ce judetele Suceava si Neamt au fost grav afectate de intemperii, Comitetul National pentru Situatii de Urgentă, convocat aseară de premierul Ilie Bolojan, a adoptat o măsură de sprijin financiar imed ...

Primii „decreței” ies la pensie. Generația crescută pentru sacrificiu se lovește de noi incertitudini
01/08/2025 08:50

Începand cu august 2025, primii romani născuti după Decretul 770/1966 – cunoscuti drept „decretei” – vor putea iesi la pensie anticipat, in special femeile cu stagii complete de ...

Copiii generației Alpha ne scapă printre degete. Școala veche nu-i mai prinde din urmă
01/08/2025 08:45

Într-o lume dominată de ecrane, notificări si inteligentă artificială, copiii din generatia Alpha – cei născuti după 2010 – cresc intr-un ritm pe care sistemul educational traditional ...

Modificări importante în circulația tramvaielor și autobuzelor. Încep lucrările la linia de tramvai de pe Cuza Vodă
01/08/2025 08:25

De luni, 4 august 2025, ca urmare a lucrărilor de reabilitare a căii de rulare pe tronsonul Cuza Vodă – Tg. Cucu, vor interveni modificări importante in circulatia tramvaielor si autobuzelor. Trase ...

Iașul invizibil. Migrația rescrie orașul fără ca nimeni să observe
01/08/2025 08:20

În Iasi, orasul cu aer universitar si trecut istoric, se petrece o transformare despre care nu vorbeste nimeni cu adevărat. Nu este o revolutie urbană, ci o mutatie lentă, tăcută, dar profundă. &Ici ...

Descoperă magia la Iași. Opera Națională Română deschide stagiunea 2025–2026 cu un program grandios
01/08/2025 08:13

Stagiunea 2025–2026 debutează pe 4 septembrie cu una dintre cele mai indrăgite opere ale lui Giuseppe Verdi: La Traviata, sub bagheta dirijorului David Crescenzi. Trei reprezentatii consecutive – ...

Condamnare în administrația Dumești: fostul consilier al primarului Cocoveică, trimis la muncă în folosul comunității
01/08/2025 08:09

Justitia a pronuntat o sentintă dură intr-un dosar care readuce in atentie abuzurile de putere si interferentele ilegale in viata privată. Costin Jalbă, fost consilier personal al fostului primar Mihai Coco ...

Începe Postul Adormirii Maicii Domnului
01/08/2025 07:48

  Postul Adormirii Maicii Domnului incepe pe 1 august si este considerat unul dintre cele mai importante si aspre momente de postire din calendarul ortodox. Timp de două săptămani, credinciosii su ...

Licitație internațională pentru contractul de supervizare a modernizării Depoului Dacia
31/07/2025 23:12

Asocierea Daio Total Construct – Medos Construct & Consulting – 3TI Progetti a primit ordinul de incepere pentru serviciile de supervizare a lucrărilor de modernizare a Depoului Dacia din Iasi, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei