Bătrânii nimănui, găzduiți în fosta vilă de protocol a lui Nicolae Ceaușescu

Dimensiune font:

| 22-08-2022 22:31

Casa Nicolae! O vilă de protocol a fostului președinte Nicolae Ceaușescu, aflată în paragină de ani buni, a fost transformată în adăpost pentru oamenii străzii, vârstnici fără familii ori tineri care aparent nu au niciun viitor. Un proiect impresionant, unic în regiunea Moldovei, gândit și transformat în realitate de Ionela Ivan, o fostă jurnalistă din Botoșani.

Povestea Ionelei începe în urmă cu 8 ani. Impresionată de suferințele oamenilor despre care relata în reportajele pe care le realiza, Ionela a decis să înființeze o asociație care să le vină în ajutor. „Împărțeam pe stradă supe fierbinţi persoanelor fără adăpost. Iarnă de iarnă am văzut oameni murind înghețați de frig sau din cauza bolilor care li s-au agravat pe stradă.  Cea mai cruntă întâmplare a fost cu un bătrân pe care l-am hrănit seara și a doua zi a murit înghețat de frig. Nu voi uita niciodată acest lucru - m-am simțit în acel moment complet neputincioasă, am regretat că nu am putut în acea seara să fac mai mult. Astfel, ideea amenajării unui adăpost a venit cumva ca o necesitate, o urgență, o soluție salvatoare pentru cei nevoiți să trăiască pe stradă”, povestește Ionela.

Cu ajutorul prietenilor, tânăra a găsit, la 50 de kilometri de Botoșani, o fostă casă de protocol care a aparținut lui Nicolae Ceaușescu, în satul Rădeni, comuna Frumușica. „Pentru noi era foarte important să cumpărăm o casă pentru ai salva pe cei care mureau efectiv iarna pe străzi. Ulterior am aflat istoria clădirii și am fost surprinși, dar și impresionați. Fosta casa a lui Ceaușescu devenită adăpost pentru cei complet neajutorați - frumoasă transformare!”

Casă și masă pentru 50 de oameni fără adăpost

Clădirea era însă în paragină. Asociația „Happy” nu avea banii necesari nici pentru achiziție, nu mai vorbim de reabilitare. Cu toate acestea, Ionela și Cristian, soțul său, s-au angajat să o plătească în timp, pe bucăți, din donații și au început să o renoveze. Vorbim de o vilă cu trei etaje, deteriorată mai ales la interior și care costă aproximativ 120.000 de euro. ,,În momentul în care am început proiectul Casa Nicolae aveam un precontract de vânzare-cumpărare și nu dispuneam de banii necesari pentru a o și cumpăra. Era și este un proiect măreț și pur și simplu nu știam cum vom reuși să-l ducem la capăt. Îl știam pe Vlad Plăcintă din mediul online de foarte mulți ani. Eram la curent cu toate cazurile și acțiunile umanitare de care se ocupa, dar nu avusesem ocazia să îl întâlnesc față în față. M-am gândit două săptămâni înainte să îmi fac curaj să-i scriu. I-am povestit despre ceea ce vrem noi să facem, ne-am întâlnit la Casa Nicolae și a doua zi am început lucrările - demolările în primă fază! Astăzi, cu sprijinul Asociației Salvează o Inimă și a domnului Vlad Plăcintă, avem o locație cu 50 de locuri de cazare pentru oameni aflați în nevoie, iar Casa Nicolae a intrat oficial, cu acte, în posesia Asociației Happy”, spune Ionela Ivan.

Proiect caritabil unic în Moldova

Primii locatari au ajuns în Casa Nicolae anul trecut în decembrie, chiar de Sfântul Nicolae. În prezent 25 de oameni ai străzii trăiesc în clădirea reabilitată de familia Ivan cu sprijinul Asociației Salvează o inimă! Numărul celor care trec pragul Casei Nicolae variază însă de la lună de lună. Majoritatea se confruntă cu diverse probleme medicale, unele chiar dintre cele mai grave ce necesită spitalizări dese. „Suntem nevoiți să chemăm salvarea o dată la câteva zile pentru cei pe care nu îi putem transporta chiar noi la spital. Eleonora, colega noastră asistent medical, are grijă de medicația lor zilnică, îi pansează pe cei cu ulcere varicoase ori cu răni provocate de diabet, face exerciții cu bolnavii care au nevoie de recuperare medicală,  îi duce la controale periodice, la kinetoterapie. Florentina, asistenta socială, are grijă să nu le lipsească nimic: un pat cald și curat, o masa gustoasă, o vorba bună și o îmbrățișare. Tot ceea ce se întâmplă la noi este din și cu iubire, respect, empatie”,  ne-a asigurat Cristian Ivan.

În sprijinul inițiativei Happy s-a alăturat și un centru de recuperare medicală din Botoșani, care oferă gratuit ședințe de kinetoterapie pentru locatarii Casei Nicolae. Și pentru că unde sunt mulți puterea crește, o clinică din oraș efectuează gratuit toate analizele de sânge de care au nevoie. 

Povestea lui Costică - din stradă în vila lui Ceaușescu

Un ajutor de bază în Casa Nicolae este domnul Costică. Timp de mai bine de 12 ani a locuit pe stradă împreună cu fratele său. După moartea părinților, cei doi nu au reușit să-și mai plătească cheltuielile la apartament și au fost evacuați. Au dormit prin gări, centre comerciale ori pur și simplu pe stradă până în ziua în care Casa Nicolae și-a deschis ușa pentru oamenii fără adăpost. „Costică a ajuns unul dintre oamenii de bază în Casa Nicolae. Are grijă de toți cei care ajung aici. Le pune masa, îi hrănește pe cei care nu se pot descurca singuri, îi plimbă prin curte, îi spală pe cei neputincioși. Dăruirea lui ne-a impresionat. Știe că aici este casa lui de acum înainte. Știe, simte și se poartă ca atare. Este un om valoros, trecut prin momente grele, un om care a învățat să primească, dar și să dăruiască”, povestește Ionela. 

Cei care trăiesc în Casa Nicolae sunt o mare familie, se ajută reciproc și se sprijină la nevoie. Primavara aceasta au sădit împreună cartofi, fasole, castraveți, dovlecei, pepeni ori roșii. Fiecare a ajutat cât și cum a putut. Marius, spre exemplu, avea în sarcină să ude legumele în fiecare dimineață, Petru îi aducea apa. Totul se face în echipă în Casa Nicolae.  

Donează o masă caldă pentru un bătrân

Cheltuielile cu hrana sunt foarte mari. Momentan Asociația Happy hrănește 25 de persoane de trei ori pe zi, ceea ce înseamnă un cost minim de 400 RON de locatar pe lună. O mână de tineri voluntari: Ciprian, Ionuț și Virgil pricepuți în ale IT-ului au pus la punct un sistem de donaţii online unde fiecare dintre noi poate dona o masă caldă pentru cei din adăpost.

La toate aceste cheltuieli se mai adaugă și utilitățile, costurile cu tratamentele medicale, haine, pături și multe altele. Deși lucrările de reabilitare au fost finalizate în proporție de 75%, Ionela și Cristi mai au de lucru. Întreaga clădire are o suprafață la sol de aproximativ 200 mp, desfășurată pe două nivele 9 camere de locuit plus bucătărie și camere de depozitare. A fost refăcută instalația electrică și sanitară, precum și izolația termica a clădirii. Problema cea mai costisitoare și complexă este însă refacerea acoperișului care se ridică la peste 25.000 de RON, doar materialele necesare. Abia după rezolvarea acestei probleme Cristian și Ionela se pot gândi la amenajarea ultimului etaj al clădirii.

,,Casa Nicolae este un loc de poveste, înconjurat de câmpii, verdeață, o livadă de meri și vișini. Un loc în care își vor găsi liniștea și pacea, un loc unde va dispărea violență și teamă, un loc unde vor putea dormi cu ambii ochi închiși fără grija zilei de mâine. Pentru ca toate acestea să fie posibile Casa Nicolae are nevoie de ajutor pentru lucrările de renovare a acoperișului, dar și pentru cheltuielile curente deloc ieftine în aia de azi. Cu ajutorul vostru povestea oamenilor abandonați poate avea un final fericit”, a spus Vlad Plăcintă - președinte Salvează o Inimă.

Donații se pot face la Asociaţia Happy (Cont lei: RO 71 RNCB 0041147037030001, Cont euro: RO 44 RNCB 0041147037030002, Cont dolaro: RO 17 RNCB 0041147037030003, COD SWIFT: RNCBROBUXXX, COD BIC: RNCB, Banca Comercială Română, şi Revolut - 0756314281

Rezervă o masă caldă pentru bătrânii singuri, bolnavi și fără adăpost de la Casa Nicolae!

Irina DINCĂ

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Un microbuz în care se aflau 12 copii, implicat într-un accident în județul Neamț
29/03/2025 14:16

Un microbuz in care se aflau soferul si 12 copii, dar si alte două autoturisme au fost implicate sambătă dimineata intr-un accident produs pe E 85 in judetul Neamt. Potrivit ISU Neamt, accidentul a avut loc ...

Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Apel deschis pentru artiști la Iași: „Masa Tăcerii”, o experiență unică de dans contemporan și arte vizuale
29/03/2025 10:30

Într-o lume in care zgomotul a devenit o constantă, iar viteza defineste ritmul fiecărei zile, proiectul „Masa Tăcerii” isi propune să creeze un spatiu de respiro, de introspectie si explo ...

„Casa cu stihii”, o nouă premieră la Teatrul Cub
29/03/2025 10:15

* publicul este invitat la un nou spectacol din proiectul „Lecturi” * este vorba despre premiera piesei „Casa cu stihii”, scrisă de Stela Giurgeanu si regizată de Ovidiu Lazăr,   ...

O femeie a căzut de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. A fost găsită inconștientă
29/03/2025 10:11

O femeie a căzut sambătă dimineata de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. Aceasta a fost resucitată si transportată la spital. Potrivit ISU Vaslui, pompierii au intervenit sambătă dimineata cu o ambula ...

A început procesul celui mai dur pedofil din ţară
29/03/2025 09:03

Judecătorul de cameră preliminară de la Harlău a dispus joi, 27 martie a.c., inceperea procesului impotriva celui mai dur pedofil din ţară. E vorba de Cezar Lucian Arvinte din Belceşti, care a abuzat sex ...

„Marșul pentru Viață”. Comunitatea Iașului, invitată să sprijine mamele și copiii
29/03/2025 09:00

Arhiepiscopia Iasilor, prin Departamentul Pro Vita din cadrul Sectorului de Misiune, organizează sambătă, 29 martie, „Marsul pentru Viată”, sub genericul „Fiecare om contează”. Even ...

Iașul în vâlvătaia Revoluției de la 1848. Proclamația lui Alecsandri care a aprins sufletul Moldovei
29/03/2025 08:57

Într-o primăvară tulbure, dar inflăcărată, cand vantul schimba nu doar anotimpurile, ci si istoria, Iasul a devenit scanteia care a aprins flacăra natională a Moldovei. Anul 1848, anul marilor sper ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei