EXCLUSIV Conducerile şcolilor din oraş pun în pericol sănătatea elevilor!

Dimensiune font:

| 22-10-2020 00:00

CTP Iaşi a digitalizat mai multe servicii, inclusiv achiziţia de bilete şi abonamente online pentru studenţi (preţ redus) şi elevi (gratuite) în aşa fel încât aceştia să evite cozile de la tonetele operatorului de transport * cu toate acestea, de mai bine de un an, conducerile şcolilor din oraş refuză să încarce baza de date a elevilor într-o platformă online, pentru ca, ulterior, elevii să îşi poată face cont pe 24pay şi să poată obţine, la orice oră şi de oriunde s-ar afla, abonamente gratuite online * sunt invocate motive puerile, de la lipsa unui informatician şi până la nepriceperea secretarelor * prin urmare, elevii sunt nevoiţi la fiecare început de lună să stea cu zecile la tonetele CTP, expunându-se unor riscuri altfel uşor de evitat

 

 

Primăria Municipiului Iași, împreună cu Compania de Transport Public Iaşi, a acordat şi continuă să acorde o atenție deosebită învățământului preuniversitar și universitar ieșean, fiind preocupate în permanență să ofere servicii îmbunătățite călătorilor. În acest sens, după introducerea cardurilor ElStudIS pentru studenți, în anul 2018, CTP Iași a lansat o alternativă de plată electronică a biletelor și abonamentelor cu preț redus și pentru elevi. Titlurile de călătorie pot fi obţinute online, prin aplicația 24pay, de către copiii și tinerii înscriși la unitățile de învățământ din municipiul Iași, iar înscrierea pe platforma amintită oferă posibilitatea utilizatorului să își gestioneze într-un mod facil toate tranzacțiile efectuate. „Cel mai important avantaj este reprezentat de modalitatea simplă de procurare a biletelor ori a abonamentelor, de oriunde, fără a mai fi necesară deplasarea la un punct de vânzare a titlurilor de călătorie al CTP Iași. Compania a creat o platformă online prin intermediul căreia reprezentanții instituțiilor de învățământ pot introduce și actualiza, în orice moment, baza de date a elevilor care beneficiază de reducere a tarifelor pentru transportul public. Utilizarea aplicației este gratuită”, au spus şefii CTP Iaşi.

Directori indolenţi

De mai bine de un an aceştia au contactat absolut toate unităţile de învăţământ din oraş, fie prin mail, telefon sau fax, punându-le la dispoziţie un regulament în care sunt explicaţi toţi paşii pe care îi au de parcurs pentru a încarca baza de date a elevilor într-o platformă online, pentru ca, ulterior, elevii să îşi poată face cont pe 24pay şi să poată obţine, la orice oră şi de oriunde s-ar afla, abonamente gratuite online. Ideea ar fi că prea puţine şcoli au răspuns apelului CTP de a fi parteneri în acest proces de digitalizare atât de necesar mai ales în vreme de pandemie. Sunt invocate diverse motive: fie nu există angajaţi care să realizeze documente Excel, fie că nu se pricepe secretara. Aşa se face că în continuare multe şcoli refuză să încarce baza de date, benefică şi  pentru elevi, şi pentru profesori, nevoiţi la fiecare început de lună să stea la rând. Unii o fac de două ori, odată pentru a obţine adeverinţa de elev, ştiut fiind faptul că carnetele de elevi, vizate la zi, apar mai târziu, apoi pentru achiziţionarea unui abonament la tonetele CTP. Altfel, prin încărcarea bazei de date cu elevii eligibili ar uşura şi viaţa copiilor şi a angajaţilor CTP întrucât tinerii ş-ar putea lua abonament direct de pe telefonul mobil, spun şefii companiei ieşene de transport. „Compania de Transport Public Iași a pus la dispoziția școlilor din municipiul Iași un ghid privind modul de înrolare a acestora pe platformă și așteptăm ca acestea să dea curs invitației de a se alătura demersului nostru de digitalizare a serviciilor pe care le oferim. Observăm în fiecare lună faptul că foarte mulți elevi încă formează cozi la tonetele CTP Iași, deși ar avea posibilitatea de a obține abonament electronic în câteva secunde, direct de pe telefon. Sperăm ca tot mai multe școli să ni se alăture în acest proces de digitalizare, atât de necesar mai ales în vreme de pandemie, și să evităm cât mai mult, astfel, contactul cu multe suprafețe și cu alte persoane, atunci când chiar nu este nevoie”, spun şefii CTP.

Puţine excepţii

Practic, cu excepţia câtorva şcoli, celelalte ignoră cu bunăştiinţă facilitatea pusă la dispoziţia lor, preferând să-i trimită pe elevi la cozi în plină pandemie. În acest moment, în aplicație sunt înscrişi 14.000 de elevi dintr-un total de 60.000 existenţi în Iaşi. Menţionăm faptul că până acum au fost eliberate aproximativ 9.500 de abonamente gratuite la tonete şi doar 1.000 prin 24 pay. Dan CONSTATINESCU

33

Este numărul de unităţi şcolare care au încarcat baza de date cu angajaţi sau angajaţi şi elevi

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, satul Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt, telefon 0233/266.250, fax 0233/266.025, e-mail: primaria@ poianateiului.ro, cod fiscal 2614074. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -trupul de pasune Livezi, in suprafata totala 64,86 ha: identificat prin CF nr. 51086, nr. cadastral 51086, in suprafata de 47,68 ha si CF 51102, nr. cadastral 51102, in suprafata de 17,18 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Poiana Largului, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 32/04.05.2025; -trupul de pasune Hasca, in suprafata totala de 50,75 ha: identificat prin CF nr. 51138, numar cadastral 51138, in suprafata de 22,00 ha si CF 51139, numar cadastral 51139, in suprafata de 10,00 ha, CF 51140, numar cadastral 51140, in suprafata de 14,00 ha, CF nr. 51166, numar cadastral 51166, in suprafata de 4,75 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 33/04.05.2025; -trupul de pasune Ciungat, in suprafata de 20,4 ha, identificat prin CF 52864, numar cadastral 52864, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 34/04.05.2025; -trupul de pasune Preluca, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 8,43 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 35/04.05.2025; -trupul de pasune Parlituri, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 16,55 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 36/04.05.2025; Trupurile de pasune apartin domeniului public al Comunei Poiana Teiului, iar inchirierea se organizeaza conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Poiana Teiului. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.05.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariat -Registratura Comunei Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.05.2025, ora 09.00, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, str. Teilor nr. 61, judetul Neamt -sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, B-dul Republicii nr. 16, judetul Neamt, telefon 0233/212.294, fax 0233/2356.557, e-mail: tr-neamt-scomerciala@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2025.
Prima hologramă interactivă dintr-un muzeu românesc. Arhitectul Berindey prinde glas la Palatul Culturii
07/05/2025 12:59

În inima Iasului, acolo unde se inaltă cu demnitate si ecou istoric Palatul Culturii, un pas nevăzut, dar spectaculos, se face către viitor. Începand de vineri, 9 mai, vizitatorii vor putea primi ...

Tramvaiul Teatrului, o scenă pe șine în Iași. Teatrul „Luceafărul” lansează un mijloc de transport cultural aniversar
07/05/2025 12:11

Iasul isi intampină primăvara culturală cu un mijloc de transport inedit: Tramvaiul Teatrului, lansat de Teatrul Luceafărul, care aniversează in acest an 75 de ani de existentă. Cu o identitate vizuală v ...

VincerOpera 2025. Gala extraordinară a Operei Iași aduce pe scenă artiști de elită și tineri talentați
07/05/2025 11:16

Seara de miercuri, 14 mai, promite mai mult decat un spectacol. Promite o reverentă. O plecăciune in fata artei lirice, a frumusetii care nu imbătraneste si a vocilor ce traversează timpul cu aceeasi fortă ...

Cum îți lansezi un business în Iași, când orașul pare să te respingă
07/05/2025 10:34

Desi este cel mai mare oras din Regiunea Nord-Est, cu universităti de prestigiu si un potential creativ imens, Iasul poate deveni un loc dificil pentru tinerii care pornesc un business de la zero. Lipsa de spr ...

Adrian Papahagi, despre plecarea lui George Simion la Viena: Nu strălucea de bucurie, deși tocmai câștigase turul 1 cu un scor zdrobitor
07/05/2025 05:26

Adrian Papahagi, filolog si eseist, a vorbit despre plecarea lui George Simion la Viena imediat după victoria din primul tur al alegerilor prezidentiale, din 4 mai. Adrian Papahagi, filolog si eseist, a publi ...

Studenții agronomi, în vizită la baronul Michael de Styrcea
06/05/2025 20:05

Un parc cu rădăcini adanci in biodiversitate şi in istoria locului prinde din nou viaţă la Văleni, judeţul Neamţ, unde studenţii de la USV Iaşi, alături de specialişti şi parteneri locali, au dat s ...

Cinci echipe TUIASI au intrat în finala NXP Cup
06/05/2025 20:03

Rezultate remarcabile pentru studenţii Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) la ediţia din acest an a NXP Cup, region ...

Microbuzele electrice destinate școlilor rurale au ajuns la Iași!
06/05/2025 20:02

* acestea vor fi distribuite scolilor din 26 de comune: Alexandru Ioan Cuza, Andrieseni, Ciortesti, Costesti, Costuleni, Cotnari, Cozmesti, Dagata, Dobrovăt, Erbiceni, Gorban, Gropnita, Lespezi, Lungani, Miros ...

Cine montează o barieră? Tragedie evitată ca prin minune, la Lunca Cetățuii
06/05/2025 18:34

O tanără de 22 de ani a scăpat ca prin minune, cu răni usoare, după ce a fost implicată intr-un accident feroviar. La o trecere la nivel cu calea ferată din Lunca Cetătuii, tanăra nu s-a asigurat corec ...

Intervenţie ortopedică extrem de dificilă, la Spitalul de Recuperare
06/05/2025 18:01

Un caz medical deosebit de complex a fost tratat cu succes de echipa de specialişti de la Spitalul de Recuperare din Iasi. Este vorba despre o pacientă in varstă de 72 de ani, care prezenta deformări severe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei