EXCLUSIV Conducerile şcolilor din oraş pun în pericol sănătatea elevilor!

Dimensiune font:

| 22-10-2020 00:00

CTP Iaşi a digitalizat mai multe servicii, inclusiv achiziţia de bilete şi abonamente online pentru studenţi (preţ redus) şi elevi (gratuite) în aşa fel încât aceştia să evite cozile de la tonetele operatorului de transport * cu toate acestea, de mai bine de un an, conducerile şcolilor din oraş refuză să încarce baza de date a elevilor într-o platformă online, pentru ca, ulterior, elevii să îşi poată face cont pe 24pay şi să poată obţine, la orice oră şi de oriunde s-ar afla, abonamente gratuite online * sunt invocate motive puerile, de la lipsa unui informatician şi până la nepriceperea secretarelor * prin urmare, elevii sunt nevoiţi la fiecare început de lună să stea cu zecile la tonetele CTP, expunându-se unor riscuri altfel uşor de evitat

 

 

Primăria Municipiului Iași, împreună cu Compania de Transport Public Iaşi, a acordat şi continuă să acorde o atenție deosebită învățământului preuniversitar și universitar ieșean, fiind preocupate în permanență să ofere servicii îmbunătățite călătorilor. În acest sens, după introducerea cardurilor ElStudIS pentru studenți, în anul 2018, CTP Iași a lansat o alternativă de plată electronică a biletelor și abonamentelor cu preț redus și pentru elevi. Titlurile de călătorie pot fi obţinute online, prin aplicația 24pay, de către copiii și tinerii înscriși la unitățile de învățământ din municipiul Iași, iar înscrierea pe platforma amintită oferă posibilitatea utilizatorului să își gestioneze într-un mod facil toate tranzacțiile efectuate. „Cel mai important avantaj este reprezentat de modalitatea simplă de procurare a biletelor ori a abonamentelor, de oriunde, fără a mai fi necesară deplasarea la un punct de vânzare a titlurilor de călătorie al CTP Iași. Compania a creat o platformă online prin intermediul căreia reprezentanții instituțiilor de învățământ pot introduce și actualiza, în orice moment, baza de date a elevilor care beneficiază de reducere a tarifelor pentru transportul public. Utilizarea aplicației este gratuită”, au spus şefii CTP Iaşi.

Directori indolenţi

De mai bine de un an aceştia au contactat absolut toate unităţile de învăţământ din oraş, fie prin mail, telefon sau fax, punându-le la dispoziţie un regulament în care sunt explicaţi toţi paşii pe care îi au de parcurs pentru a încarca baza de date a elevilor într-o platformă online, pentru ca, ulterior, elevii să îşi poată face cont pe 24pay şi să poată obţine, la orice oră şi de oriunde s-ar afla, abonamente gratuite online. Ideea ar fi că prea puţine şcoli au răspuns apelului CTP de a fi parteneri în acest proces de digitalizare atât de necesar mai ales în vreme de pandemie. Sunt invocate diverse motive: fie nu există angajaţi care să realizeze documente Excel, fie că nu se pricepe secretara. Aşa se face că în continuare multe şcoli refuză să încarce baza de date, benefică şi  pentru elevi, şi pentru profesori, nevoiţi la fiecare început de lună să stea la rând. Unii o fac de două ori, odată pentru a obţine adeverinţa de elev, ştiut fiind faptul că carnetele de elevi, vizate la zi, apar mai târziu, apoi pentru achiziţionarea unui abonament la tonetele CTP. Altfel, prin încărcarea bazei de date cu elevii eligibili ar uşura şi viaţa copiilor şi a angajaţilor CTP întrucât tinerii ş-ar putea lua abonament direct de pe telefonul mobil, spun şefii companiei ieşene de transport. „Compania de Transport Public Iași a pus la dispoziția școlilor din municipiul Iași un ghid privind modul de înrolare a acestora pe platformă și așteptăm ca acestea să dea curs invitației de a se alătura demersului nostru de digitalizare a serviciilor pe care le oferim. Observăm în fiecare lună faptul că foarte mulți elevi încă formează cozi la tonetele CTP Iași, deși ar avea posibilitatea de a obține abonament electronic în câteva secunde, direct de pe telefon. Sperăm ca tot mai multe școli să ni se alăture în acest proces de digitalizare, atât de necesar mai ales în vreme de pandemie, și să evităm cât mai mult, astfel, contactul cu multe suprafețe și cu alte persoane, atunci când chiar nu este nevoie”, spun şefii CTP.

Puţine excepţii

Practic, cu excepţia câtorva şcoli, celelalte ignoră cu bunăştiinţă facilitatea pusă la dispoziţia lor, preferând să-i trimită pe elevi la cozi în plină pandemie. În acest moment, în aplicație sunt înscrişi 14.000 de elevi dintr-un total de 60.000 existenţi în Iaşi. Menţionăm faptul că până acum au fost eliberate aproximativ 9.500 de abonamente gratuite la tonete şi doar 1.000 prin 24 pay. Dan CONSTATINESCU

33

Este numărul de unităţi şcolare care au încarcat baza de date cu angajaţi sau angajaţi şi elevi

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Peste 84.000 de ieșeni primesc pensia mărită
01/04/2025 22:39

* distribuirea ajutoarelor financiar destinate pensionarilor pentru sărbătorile pascale a inceput * in mod obisnuit, pensiile ajung in posesia seniorilor in perioada 1-13 aprilie, dar cei care primesc pensia ...

Gripa nu cedează!
01/04/2025 22:37

Compartimentul de Supraveghere Epidemiologică si Control Boli Transmisibile din cadrul Directiei de Sănătate Publică Iasi a transmis ultimele date legate de bolile de sezon. Astfel, in săptămana 24 &ndash ...

Se redeschide traficul rutier pe Pietonalul Ștefan cel Mare!
01/04/2025 22:37

* organizatiile pentru protectia mediului au anuntat, pentru această dimineată, actiuni de protest, amenintand cu blocarea arterei rutiere si a acestului in Mitropolia Moldovei si Bucovinei * Primăria a soli ...

Bio sau doar scump? Ce mâncăm cu adevărat când cumpărăm „de la țărani” în Iași
01/04/2025 16:29

Ne hrănim cu speranta că mancarea venită „de la tară” e curată, naturală, neprocesată. Ne păcălim cu mirosul rosiilor din copilărie, dar realitatea e alta. Într-un oras sufocat de po ...

  Tricicletele electrice, pericol public în Iași. Livratorii fac legea pe trotuare și șosele
01/04/2025 16:06

Tricicletele electrice ale livratorilor de mancare au invadat trotuarele si soselele din Iasi, punand in pericol pietonii, soferii si vatmanii. Lipsa de reguli, presiunea comenzilor si indiferenta autoritătilo ...

175 de ani de Jandarmerie – istorie, echipamente și eroi la Palatul Culturii din Iași
01/04/2025 15:35

Pasii răsună diferit in sălile Palatului Culturii atunci cand timpul se lasă cuprins intre vitrine. Într-o lume in care istoria nu mai este doar o disciplină scolară, ci o poveste spusă in obiecte, ...

Nu e glumă! Un ieșean a sunat la 112 de peste 30.000 de ori în câteva luni!
01/04/2025 14:20

* in perioada 1 ianuarie 2024 – 1 martie 2025, peste 131.500 de apeluri la 112 preluate la nivelul judetului Iasi au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut farse, au adresat injurii sau ...

Jean Claude Van Damme, reclamat la DIICOT Iași
01/04/2025 14:20

Pe masa DIICOT Iaşi s-ar afla unul dintre cele mai grele şi dificile dosare. Un celebru avocat anunţă că o posibilă reţea de trafic de minori şi trafic de persoane, patronată de Morel Bolea, scoate la ...

O singură medie de 10, la simularea Evaluării Naționale
01/04/2025 14:20

La Simularea Evaluării Naţionale organizată de Ministerul Educaţiei, in judeţul Iaşi s-au obţinut 66 de note de 10 la Matematică, 3 note de 10 la Limba romană. În tot judeţul a fost obţinută d ...

Impact devastator între o mașină și un TIR: un bărbat a murit în Suceava
01/04/2025 14:15

Un grav accident rutier s-a produs luni in localitatea Poiana Stampei, judetul Suceava, unde un autoturism s-a ciocnit cu un autotren. Din păcate, soferul masinii a murit in urma impactului, au anuntat reprez ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei