Încă doi ani de trafic infernal la intrarea în Podu Iloaiei!
Dimensiune font:
Una dintre cele mai aglomerate zone de tranzit de pe traseul european E58, orașul Podu Iloaiei se confruntă zilnic cu probleme grave de trafic, în special în orele de vârf. Coloane interminabile de mașini, timpi mari de așteptare și disconfort pentru șoferi și pietoni – acestea sunt realitățile cu care se confruntă locuitorii și navetiștii care tranzitează zona.
Creșterea numărului de autovehicule, dezvoltarea imobiliară din împrejurimi și lipsa alternativelor de circulație au transformat orașul într-un punct nevralgic pe harta rutieră a județului Iași.
Din păcate, nici soluțiile nu sunt pe măsura așteptărilor participanților la trafic.
Autoritățile vorbesc de aproape un deceniu de centuri ocolitoare, însă lucrurile nu s-au mișcat prea mult. Toată lumea a așteptat autostrada A8, ca soluție definitivă, însă nici din această perspectivă lucrurile nu par a avea o finalitate imediată.
Practic, abia suntem la faza de licitație. Luna aceasta s-a făcut anunțul oficial privind depunerea a șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia pentru contractul vizând proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8.
Cum Compania Naţională de Investiţii Rutiere SA a prevăzut, în cadrul documentației, punctaj suplimentar ofertantului / antreprenorului care va finaliza execuția tronsonului de autostradă cuprins între Nodul rutier Podu lloaiei km 50+100 - km 54+000 în maximum 14 luni de la data de începere a lucrărilor, rezultă că, în cel mai fericit scenariu, vom avea o soluție la traficul din zona respectivă abia în a doua parte a anului 2027!
Asta în cazul în care licitația nu va fi contestată, iar autoritățile vor grăbi procesul de atribuire a contractului de execuție și, cel mai important, vor exista fondurile necesare.
Orice alte variante, propuse de autoritățile locale și județene, privind o centură de ocolire prin zona de sud a orașului, ar necesita mult mai mult timp pentru punerea în practică.
Întregul tronson Târgu Frumos – Lețcani, de 29 km, este estimat la 5,5 miliarde lei și are o durată de execuție de 46 de luni din care 10 luni partea de proiectare. Pe întregul traseu sunt prevăzute 33 pasaje și poduri (unul cu o lungime de 1.130 metri, peste Bahlui), 2 tuneluri și 3 noduri rutiere, la Podu Iloaiei, Lețcani și la Drumul de Legătură cu DN 28.
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km, Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km, 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.
Licitația pentru lotul Târgu Frumos – Lețcani a fost reluată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) respingând, pe fond, contestația depusă de constructorul Strabag.
Daniel BACIU
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!
Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.
Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.
► Intră pe canalul nostru oficial:
⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.
Adauga comentariul tau