Forna şi Scripcariu, „război” total pentru UMF

Dimensiune font:

| 06-01-2020 19:56

* astăzi, la ora 15, vor fi afişate listele cu rezultatele înscrierilor * pe 16 şi 20 ianuarie vor fi votate poziţiile de director de Departament, consiliile Departamentale, Consiliul Facultăţii, membrii Senatului şi viitorul rector al UMF Iaşi

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi ar putea avea prima femeie rector, înregistrând o premieră în anul 2020. Prof. univ. dr. Norina Forna, actualul decan al Facultăţii de Medicină Dentară, va fi unul dintre candidaţii care vor participa la alegerile pentru funcţia de rector, mandatul 2020-2024.

 

Mi-am depus candidatura pentru funcţia de rector al Universităţii de Medicină şi FarmacieGr.T.Popa din Iaşi. Voi face o campanie care va avea în centru comunitatea şi proiectele pe care le propun universităţii noastre. Vă aştept alături de mine, pentru a construi împreună viitorul UMF Iaşi, un viitor în care trebuie să devenim lider la nivel naţional în privinţa formării şi cercetării medicale şi un reper la nivel internaţional. Această candidatură nu este despre mine, ci despre UMF Iaşi. Orice proiect de anvergură poate fi implementat doar în cadrul unei echipe solide şi având încrederea unei majorităţi solide. Vă invit să priviţi această candidatură a mea ca fiind o candidatură a fiecăruia dintre Dumneavoastră, cei care sunteţi parte a UMF Iaşi. Sunt multe lucruri care trebuie şi pot să fie schimbate în bine la UMF Iaşi, iar programul meu managerial pune accentul pe dezvoltarea universitară inovativă, în care EVOLUŢIA este principiul de guvernare al unui sistem de învăţământ bazat pe CALITATEA educaţională.
Putem vorbi, în primul rând, despre alinierea la standardele internaţionale şi focusarea pe creşterea vizibilităţii universităţii şi a personalităţilor din universitate pe plan internaţional şi, implicit, despre poziţionarea obiectivă şi reală în topurile universitare recunoscute şi relevante la nivel mondial.
În al doilea rând îmi propun susţinerea sistemului educaţional prin facilitarea accesului la infrastructură şi tehnologie suport. Numărul cadrelor didactice este subdimensionat prin raportarea la numărul foarte mare de studenţi şi programul de predare foarte încărcat.
Un alt capitol la care suferă acum UMF, din punctul meu de vedere, este facilitarea accesului la resurse şi infrastructură integrată pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi crearea unui mediu ce stimulează gândirea creativă. Lipsa unei strategii unitare la nivel de universitate a dus la disiparea resurselor dar şi la obţinerea de rezultate nesemnificative pentru învăţământul medical ieşean.
Şi, nu în ultimul rând, o altă direcţie pe care o doresc schimbată în bine la noi, la UMF, este stimularea practică a ideilor inovative în rândul studenţilor. În situaţia actuală s-a urmărit doar un învăţământ cantitativ, cu un număr mai mare de studenţi, în defavoarea indicatorului de performanţă crucial, anume CALITATEA actului educaţional, strategie tradusă prin scăderea calităţii învăţământului medical ieşean. Vrând prea mult, ne-am mulţumit cu prea puţin, iar acest lucru nu va duce sub nicio formă la progresul şcolii medicale de la noi, din Iaşi.
Mă prezint în faţa colegilor de la UMF cu un plan managerial serios şi asumat, care vine cu soluţii concrete la problemele reale ale învăţământului medical ieşean din acest moment”
, susţine Norina Forna.

Astăzi este ultima zi în care profesorii UMF mai au posibilitatea de a-şi depune candidatura pentru funcţiile de conducere ale Universităţii, la Biroul de Registratură. Actualul rector, prof. dr. Viorel Scripcariu, va candida pentru al doilea mandat – maximum permis de Legea Educaţiei Naţionale. Prof. univ. dr. Norina Forna a mai candidat pentru aceeaşi funcţie şi în 2016, când s-a clasat pe locul al doilea.

Astăzi, la ora 15, vor fi afişate listele cu rezultatele înscrierilor, iar în perioada 7 şi 8 ianuarie vor putea fi depuse contestaţii în ceea ce priveşte lista candidaţilor. În perioada 9-15 ianuarie vor fi prezentate candidaturile în faţa comunităţii academice, iar pe 16 ianuarie (turul I de scrutin), respectiv 20 ianuarie 2020 (turul II de scrutin) vor fi votate poziţiile de director de Departament, consiliile Departamentale, Consiliul Facultăţii, Membrii Senatului şi viitorul rector.

Pe 22 ianuarie vor fi validate rezultatele alegerilor în Consiliul Departamentului , Consiliul Facultăţii şi Senat, iar pe 23 ianuarie va fi transmis Ministerului Educaţiei Naţionale dosarul de confirmare a rectorului, împreună cu Metodologia proprie de alegeri.

Daiana SFREDEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Primul campion ieşean la luptele în cuşcă face atmosferă la petrecerile de copii
31/03/2025 18:56

Una din etapele vieţii sale care i-au schimbat total viitorul. A abordat acest sport din pură curiozitate, „pentru a-mi demonstra mie in primul rand de ce sunt capabil şi cat pot face faţă presiunii ...

Cât câștigă influencerii pe TikTok și Instagram în 2025
31/03/2025 18:22

În Romania anului 2025, retelele sociale nu mai sunt doar distractie – sunt afaceri de milioane. Iar pe tronul acestei economii digitale stau influencerii: regii si reginele continutului viral d ...

Prăpăd pe autostrada către Iași: fondurile sunt epuizate, iar gradul de supracontractare a depășit 400%!
31/03/2025 18:06

* „Dacă procedurile de licitatie nu sunt lansate pană la sfarsitul anului 2025, finalizarea acestor loturi pană in 2030 devine incertă. Spitalul Regional de Urgentă din Iasi va rămane fără conexiu ...

Educația bazată pe frică a eșuat. Copiii de astăzi nu mai învață pentru note, ci pentru dragostea profesorilor și a părinților
31/03/2025 17:23

În scolile de acum 30 de ani, copilul era educat cu frica in sange. Profesorul era autoritatea supremă, părintele era bratul care pedepsea, iar copilul era obligat să „stea in bancă, să tacă s ...

Iașul care claxonează. Trafic blocat, transport public haotic și gunoiere la ore de vârf, marile nemulțumiri ale ieșenilor
31/03/2025 17:05

Într-un oras in continuă expansiune, cu ambitii europene si un ritm de dezvoltare alert, iesenii răman prizonierii unor probleme urbane care par că se adancesc in loc să se rezolve. Mii de comentarii ...

Contrabandă cu aur, la Aeroportul din Iași
31/03/2025 14:49

* bunuri de peste 17.000 de  lei confiscate si lucrări penale pentru contrabandă la Aeroportul Iasi Echipa comună de control formată din lucrători vamali si politisti de frontieră din cadrul Punctul ...

Mașini furate din Belgia și Elveția, găsite în Vama Albița
31/03/2025 13:29

Politistii de frontieră din Punctul de Trecere a Frontierei Albita au descoperit la controlul de frontieră si retinut pentru continuarea cercetărilor două autovehicule, care figurau in bazele de date ca fii ...

Un excavator a luat foc pe un șantier din municipiul Dorohoi
31/03/2025 13:26

Un excavator a luat foc, luni, pe un santier din municipiul Dorohoi, cel mai probabil incendiul izbucnind din cauza unei defectiuni apărute la motor, au anuntat reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii d ...

Cinci profesii bine plătite în România despre care aproape nimeni nu vorbește – oportunități ascunse în Iași și nu numai
31/03/2025 13:10

  Într-o tară in care IT-ul, medicina si avocatura sunt considerate varfurile carierei bine plătite, putini stiu că există meserii mai putin cunoscute care pot aduce venituri consistente. Si mai ...

Basarabean prins cu o armă la intrarea în România
31/03/2025 12:32

Politistii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Albita au descoperit un cetătean moldovean care detinea un permis de conducere fals si un pistol cu aer comprimat, din categoria armelor ne ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei