Începutul anului școlar a luat prin surprindere autoritățile

Dimensiune font:

| 09-09-2024 06:59

* din cauza lucrărilor de reabilitare prelungite, 7.057 elevi din 46 de unităţi de învăţământ vor învăţa în alte spaţii educaţionale, iar în 142 școli activitatea va fi organizată în două schimburi * elevii revin în şcoli sau grădiniţe care fie nu au autorizaţie sanitară de funcţionare, fie nu au autorizaţie la incendiu * în această situaţie sunt 25 de unităţi de invăţământ * „Sunt în continuare comunităţi rurale care nu au apă curentă, nu au canalizare, nu deţin cabinete medicale şi sunt şi zone unde apa potabilă nu este conformă din perspectivă bacteriologică, a spus şefa ISJ * sunt şi 27 şcoli cărora le lipsesc autorizaţiile de securitate la incendiu * alte 120 nu fac obiectul autorizării * încă mai sunt 15 unităţi de învăţământ din 10 comune care au toaleta în curte

Clopoţeul sună pentru 135.000 de elevi din judeţ. În anul şcolar 2024-2025, aceștia vor învăţa în 590 de instituţii de învăţământ preuniversitar de stat și 67 de unităţi de învăţământ particular. Cele 210 unităţi de învăţământ de stat cu personalitate juridică (111 în mediul rural) au 380 de structuri arondate - trei sunt creşe, 23 sunt grădiniţe cu program prelungit, două sunt şcoli primare, 115 şcoli gimnaziale, 19 colegii, 29 licee, 18 şcoli profesionale şi o şcoală postliceală.

Dincolo de emoţii şi aşteptările revederii cu prietenii şi colegii, nu toţi elevii revin în sălile lor de clasă. Din cele 590 de instituţii de învăţământ preuniversitar unde va suna clopoțelul, în 448 se vor desfăşura activităţi educaţionale doar în program de dimineaţă, iar în 142 activitatea va fi organizată în două schimburi. Din cauza lucrărilor de reabilitare, la început de an şcolar 7.057 elevi din 46 de unităţi de învăţământ vor învăţa în alte spaţii educaţionale. „Nicăieri în lume reţeaua şcolară nu ţine pasul cu dinamica demografică. În ultimii ani a fost o creştere explozivă a persoanelor care au devenit rezidenţi în municipiul Iaşi, sunt şi nuclee demografice dezvoltate în periurbanul Iaşiului, nu şi infrastructura şcolară. Însă o tendinţă a ultimilor ani este ca părinţii să îşi lase copiii la grădiniţe şi şcoli primare şi gimnaziale din cartierul în care domiciliază, a spus şefa Inspectoratului Şcolar, Luciana Antoci.

15 școli încă au toaletele în curte

În plină eră a digitalizării şi a comunităţilor smart, încă mai sunt elevi care învaţă în clădiri care nu au toalete. Şefa ISJ Iaşi spune că încă mai sunt 15 unităţi de învăţământ din 10 comune care au toaleta în curte. „A scăzut numărul şcolilor care au toalete în curte, dar nu atât de mult cât ne-am fi dorit. Sunt 15 unităţi de învăţământ din 10 comune care mai au toaleta în curte. Pentru aproape toate, cu excepţia comunei Dolheşti, există proiecte în desfăşurare, a spus Luciana Antoci.

Şcoli fără autorizaţii

Şi în acest an, elevii revin în şcoli sau grădiniţe care fie nu au autorizaţie sanitară de funcţionare, fie nu au autorizaţie la incendiu. În această situaţie sunt 25 de unităţi de invăţământ. „Sunt în continuare comunităţi rurale care nu au apă curentă, nu au canalizare, nu deţin cabinete medicale, şi sunt şi zone unde apa potabilă nu este conformă din perspectivă bacteriologică, a spus şefa ISJ.

Sunt şi 27 şcoli cărora le lipsesc autorizaţiile de securitate la incendiu. Alte 120 nu fac obiectul autorizării. „Şcolile care nu au autorizaţie de securitate la incendiu au un număr semnificativ de clădiri în conservare. Ele nu mai sunt funcţionale, pentru că au fost construite clădiri noi. Sunt şi clădiri aflate în curs de reabilitare. Pentru cele mai multe au fost iniţiate demersuri dar fie nu au primit un răspuns, fie le-au fost respinse solicitările din cauza problemelor constatate de ISU ca fiind neconforme, a spus Luciana Antoci.

Cursuri în în 157 de containere , la Colegiul Pedagogic

Pentru al treilea an consecutiv, elevii Colegiului Național Pedagogic „Vasile Lupu” vor participa la ceremonia de deschidere a noului an școlar într-o altă locație, urmare a lucrărilor de consolidare, reabilitare și modernizare a corpurilor de clădire ale instituției.

Proiectul de reabilitare a Colegiul Pedagogic beneficiază de o finanțare de 162,5 milioane de lei prin Programul „Școli Sigure și Sănătoase” inițiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) privind consolidarea și reabilitatea imobilelor încadrate în categoria de risc seismic ridicat. Din această sumă, 149,08 milioane de lei reprezintă suma pentru consolidarea și reabilitarea cladirii C1 (Liceu)  și 13,4 milioane de lei cea pentru modernizarea Corpului C2 (Cantină). 

Din cauza lucrărilor de consolidare şi reabilitare a clădirii, activitatea didactică de la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” se desfăşoară începând din anul școlar 2022-2023 într-o altă locaţie, respectiv Colegiul Tehnic de Construcții „Gheorghe Asachi”, situată tot în Copou. Până la finalizarea lucrărilor de consolidare, reabilitare și modernizare a imobilului, elevii Colegiului Național Pedagogic „Vasile Lupu” își vor desfășura activitatea, începând din această toamnă, în cadrul unei clădiri modulare amplasată în curtea unității de învățământ, constând în 157 de containere care vor forma o structură compusă din 33 săli de clasă, 2 laboratoare, o sală de gimnastică, cancelarie, 4 grupuri sanitare pentru elevi, un grup sanitar pentru profesori, holuri de circulaţie, scări, accese, etc. Sălile de clasă, laboratoarele, holurile și grupurile sanitare respectă cele mai înalte standarde specifice construcțiilor modulare care sunt folosite pretutindeni în spațiul European, urmând să asigure cele mai bune condiții de învățare pentru elevi și un climat educațional corespunzător exigențelor.

Potrivit autorităților locale, clădirea modulară va fi practic o școală nouă, cu tot ceea ce presupune acest lucru, pornind de la dotări și până la siguranța și confortul oferit elevilro și cadrelor didactice. Lucrările pentru realizarea platformei, a racordurilor la utilități și a celorlalte construcții adiacente (scări, șarpante ,etc.) au fost executate de SC InBit SRL pentru suma de 5,1 milioane de lei, fonduri d ela bugetul local, în timp ce pentru închirierea celor 147 de containere, Primăria a încheiat un Acord-cadru de închiriere a acestora cu SC Trident GSA SRL pentru o perioadă de 36 de luni pentru suma de 5 milioane de lei cu TVA.

Lucrările de consolidare și refuncționalizare a imobilelor - monument istoric ale Colegiului Pedagogic (Corp C1 Liceu, construit în anul 1891, și Corp C2 Cantină) sunt executate de SC Iasicon SA pentru suma de 56,5 milioane de lei fără TVA, respectiv 67,2 milioane de lei cu TVA, termenul de finalizare a acestora fiind de 36 de luni în cazul clădirii liceului și respectiv de 24 de luni în cazul cantinei. Contractul vizează realizarea lucrărilor de intervenţii pentru consolidarea seismică, reabilitarea, modernizarea și creşterea performanţei energetic, în cadrul proiectului fiind prevăzute, de asemenea, construirea unei săli de sport și crearea de spații cu destinația de creșă și de grădiniță.

Noul an şcolar începe cu reguli şi obligaţii noi atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi şi profesori. În anul şcolar 2024-2025, elevii care deranjează orele pot fi trimişi într-o altă sală, sub supravegherea altui profesor. La finalul fiecăruia dintre cele 5 module, elevii vor primi câte o notă la purtare. Părinţii au obligaţia de a veni şi ei la şcoală, la şedinţele organizate de şcoală, şi să asigure o ţinută decentă copiilor lor. Profesorii au interdicţia să facă meditaţii cu elevii pe care îi au la clasă.

 

În anul şcolar 2024-2025, a fost introdusă bursa de rezilienţă. „De bursa de rezilienţă vor putea beneficia primii 30% dintre elevii dintr-o clasă care au avut la finalul anului şcolar trecut media anuală între 7,00 şi 9,50. Cei care au avut media anuală mai mare de 9,50 vor beneficia de bursa de merit. În acest an şcolar se vor mai acorda bursă de excelenţă olimpică I, valoarea ei fiind între 750 şi 3.000 de lei; bursă de excelenţă olimpică II - 700 de lei;  bursă de merit - 450 de lei; bursă de rezilienţă - 300 de lei; bursă socială - 300 de lei; bursă pentru mame minore - 700 de lei; bursă tehnologică - 300 de lei, a spus Sergiu Constantin Enea, inspector general adjunct.

Noul regulament de organizare şi funcţionare al şcolilor prevede ca părinţii să asigure elevilor o ţinută decentă şi să participe la şedinţele cu părinţii organizate de şcoală. Ei vor trebui să plătească orice daune pe care copiii lor le aduc mobilierului şcolii. Dacă nu vor să semneze un contract educaţional pentru copii lor, părinţii pot primi amendă de până la 5.000 de lei.

De anul acesta, elevii care deranjează orele vor fi trimişi în altă sală de clasă. Şefa Inspectoratului Şcolar, Luciana Antoci, a spus că elevii care vor ajunge în „clasa de detenţievor fi implicaţi în alte tipuri de activităţi care au legături cu procesul didactic. „Profesorul poate să facă apel la un alt cadru didactic din şcoală sau la un angajat de pe segmentul didactic auxiliar, în aşa fel încât elevul recalcitrant să poată fi preluat într-o sală care are condiţii educaţionale. Practic, unde se pot face activităţi alternative. Vorbim despre un centru de informare, despre o bibliotecă, despre un laborator, unde, evident, copilul va fi sub supravegherea unui profesor sau a unui angajat de pe segmentul didactic auxiliar care îi va trasa atribuţii, responsabilităţi alternative celor de la clasă. Mă refer aici la bibliotecar, la psiholog, consilier şcolar”, a spus Luciana Antoci, şefa Inspectoratului Şcolar.  

De anul acesta s-au reintrodus măsuri pentru elevii teribilişti. Ei pot fi eliminaţi temporar.

În timpul orelor, elevii nu au voie să folosească telefoanele mobile sau alt dispozitiv electronic fără acordul profesorului. Acesta le poate confisca telefonul până la finalul orelor de curs. 

De anul acesta, la finalul fiecărui modul elevii vor primi câte o notă la purtare, care va fi scăzută cu câte un punct în cazul elevilor cu 20 de absenţe nemotivate sau iar în final va rezulta media anuală la purtare.

Elevii care au media la purtare mai mică decât 8 în anul şcolar anterior nu pot fi admişi în unităţile de învăţământ cu profil militar, teologic şi pedagogic.

Din acest an şcolar portofoliul educaţional al elevului devine obligatoriu pentru generaţia de preşcolarii care intră în grupa mijlocie şi generaţia de elevi care intră în clasa pregătitoare.

De asemenea, „personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar îi este interzis să desfăşoare activităţi de pregătire suplimentară/ meditaţii contracost cu beneficiarii primari de la clasa/ clasele la care este încadrat în anul şcolar în curs, conform procedurii pentru completarea declaraţiilor de interese de către personalul didactic de predare, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei”. 

 

Anul şcolar 2024-2025, care începe pe 9 septembrie şi se va încheia pe 20 iunie. Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 6 iunie 2025, iar pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 13 iunie 2025.

 

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor prevăzute la litera a) şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 27 iunie 2025.

Elevii vor veni la şcoală, în modul 1, care se desfăşoară în perioada 9 septembrie - 25 octombrie. Vor avea vacanţă în perioada 26 octombrie - 3 noiembrie şi vor începe modul 2 pe data de 4 noiembrie până pe 20 decembrie. Între 21 decembrie 2024 şi 7 ianuarie 2025 elevii vor avea vacanţă. Modul 3 va începe pe 8 ianuarie 2025 şi continuă până pe 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025 sau vineri, 21 februarie 2025. În perioada 10 februarie - 2 martie 2025, elevii vor avea vacanţă. modul 4 se va derula de pe 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025 sau luni, 3 martie 2025. În perioada 18 aprilie - 27 aprilie 2025 elevii vor avea iar vacanţă. Ei revin pe 28 aprilie la şcoală, în modulul 5, până pe 20 iunie 2025. Vacanţa mare va fi în perioada 21 iunie 2025 – 7 septembrie 2025.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare este la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Pentru clasele din învăţământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.

Laura RADU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

Bancul  Zilei

12:56

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Mii de ieșeni și-au cumpărat arme de foc
05/05/2025 08:29

* la Iasi, la 1 martie 2025, un număr de 2.495 de persoane erau autorizate să detină, să poarte si să folosească arme, letale sau neletale * in magazinele specializate, unde se vand diverse tipuri de arme ...

Iașul, capitala europeană a artei contemporane
05/05/2025 07:17

Editia a cincea a celui mai important eveniment dedicat industriilor creative din Europa Centrală si de Est, Romanian Creative Week, va reuni nume sonore din artele vizuale, design, arhitectură si multimedia, ...

Primăria a aplicat amenzi uriașe firmelor care lucrează pe domeniul public
04/05/2025 23:09

* din vara trecută pană in prezent: 159 de amplasamente verificate, 45 de sanctiuni contraventionale in valoare totală de 73.200 lei * au fost sanctionate DelGaz Grid SA – 34 sanctiuni, ApaVital SA &nd ...

Educația în Iași. Cum s-au schimbat școala și elevii în ultimii 30 de ani
04/05/2025 18:16

În Iasi, un oras cu o identitate profund legată de educatie, scoala a fost mereu mai mult decat un loc de invătare. A fost un reper, un spatiu al formării, un simbol al respectului. Dar ce inseamnă az ...

Iașul rupt între generații: muncă până la epuizare vs. supraviețuire pasivă
04/05/2025 17:50

În Iasul de azi, unii tineri jonglează cu multe joburi doar ca să-si poată plăti chiria. În acelasi oras, multi dintre părintii lor nu au avut niciodată un loc de muncă stabil, cu contract. & ...

Cool și conștient. Tinerii din Iași reinventează moda urbană cu atitudine eco
04/05/2025 16:16

Pe străzi, in cafenele sau pe holurile universitătilor iesene, o nouă formă de modă prinde contur. Nu e dictată de podiumuri sau de influencerii de pe Instagram, ci de constiintă, curaj si creativitate. ...

Primii pași spre noul Parc Ecologic din Pădurea Cetățuia
04/05/2025 15:58

Iasul respiră mai verde. Un nou parc ecologic prinde contur in inima Pădurii Cetătuia, anuntand o transformare majoră in peisajul urban al orasului. Initiativa apartine Primăriei Municipiului Iasi, in cola ...

Alegeri 2025: Prezență mai mare la vot în orașe! Tinerii, însă, lipsesc de la urne. Vezi datele actualizate din Iași!
04/05/2025 14:19

Alegerile prezidentiale din 2025 aduc un interes mai crescut fată de precedentele două scrutine, cel din 2019 si turul I din 2024, in special in mediul urban. Conform datelor furnizate de Autoritatea Electora ...

Incident la o secție din Vaslui. Un bărbat de 70 de ani a leșinat după ce a votat
04/05/2025 13:02

Un moment tensionat a avut loc duminică dimineată intr-una dintre sectiile de votare din judetul Vaslui. Un bărbat in varstă de 70 de ani, din municipiul Barlad, s-a simtit rău imediat după ce a votat in ...

Iașul devine capitala europeană a artei contemporane
04/05/2025 10:39

Editia a cincea a celui mai important eveniment dedicat industriilor creative din Europa Centrală si de Est, Romanian Creative Week, va reuni nume sonore din artele vizuale, design, arhitectură si multimedia, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei