Decalajele mari de timp îngreunează proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere din Moldova. Dincolo de lucrările și documentațiile necesare demarării lucrărilor pentru autostrăzile de aici, există întârzieri și în cazul lucrărilor la drumurile naționale. Unul dintre „exemple” este proiectul de modernizare a drumului care leagă orașul Târgu Frumos de municipiul Botoșani.
Aici, lucrările sunt întârziate mai ales pe raza județului Iași, autoritățile fiind alertate cu privire la aceste sincope însă fără prea multe soluții. Proiectul prevedere modernizarea a 71 de kilometri de drum național, lucrări efectuate de firmele din asocierea condusă de Aqua Parc SRL și Mavgoholding SRL – Vahiostav V-Sk- Trameco SA. Valoarea totală a proiectului este de 391.656.719,87 lei și a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Firmele care au câștigat licitația trebuie să desfășoare lucrări în localitățile: Târgu Frumos, Hârlău, Balș, Cotnari, Ceplenița, Scobinți și Deleni din județul Iași, cât și în Flămânzi, Frumușica, Coșula, Cristești, Bălușeni, Curtești și Copălău din județul Botoșani. Drumul național DN 28B, conform proiectului, prevede mărirea de la 7, la 9 metri, cu o bandă pe fiecare sens. Practic, platforma drumului va fi lărgită la 9 metri, compusă din partea carosabilă de 7 metri, cu două benzi de 3,50 metri fiecare, și două acostamente a câte 1 metru.
„Am decis să merg până la Botoșani și să verific stadiul lucrărilor pe sectorul Târgu Frumos - Hârlău - Flămânzi - Botoșani. Lucrările la drumul național DN 28B, care leagă orașul Târgu Frumos de orașul Botoșani sunt întârziate mai ales pe raza județului Iași, întârzieri acumulate în perioada iunie 2021 - martie 2022. Am luat legătura telefonic cu domnul director Mugurel Laicu de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași și am înțeles că în ultimele zile a luat câteva măsuri organizatorice care vor îmbunătăți activitatea pe acest șantier, care conform contract ar trebui să fie finalizate în decembrie 2022”, a declarat Cătălin Urtoi, consilier la Ministerul Transporturilor.
La polul opus, autoritățile din Botoșani spun că lucrările au avansat destul de mult în ultima perioadă.
„Nu cred că se vor recupera întârzierile în perioada următoare, dar să sperăm că lucrările nu vor fi prelungite mai mult de șase luni, mai ales că pe raza județului Botoșani am văzut că lucrările sunt avansate și calitativ sunt ok. A început asfaltarea pe tronsonul Cotu-Botoșani al Drumului Național DN 28B Botoșani – Târgu Frumos”, a anunțat senatorul Cristian Achiței.
Potrivit acestuia, după spargerea dalelor de beton, îndoparea cu material pietros și execuția stratului de piatră spartă, operațiuni care au necesitat un timp tehnologic prevăzut de normativele în vigoare, a fost așternut primul strat de asfalt pe segmentul dintre Cotu și Buda. El spune că se află în execuție și cel de-al doilea strat de asfalt pe tronsoane lungi din DN 28B, între Cotu și Frumușica, unde se lucrează la rigole betonate și podețe de acces.
„În săptămânile următoare constructorul va continua asfaltarea spre Mănăstirea Zosin. Pentru evitarea spargerii parbrizelor și a disconfortului produs de praf, până la finalizarea acestor lucrări le recomand tuturor celor care se deplasează între Botoșani și Copălău să utilizeze o rută alternativă, prin Cristești și Coșula”, a precizat Achiței.
Pe de altă parte, lucrările la A8 pe porțiunea Târgu Frumos sunt într-o stare mai avansată.
„Am fost plăcut surprins să constat că la Târgu Frumos, două echipe de la Geostud executau foraje, deși este sâmbătă. Am primit informația că până luni(n.r.19 iunie) vor finaliza ultimele șase foraje de pe sectorul Tg.Neamț-Leţcani - Autostrada UNIRII-A8. Felicit, în primul rând, angajații firmei Geostud, dar și pe cei de la Consitrans.După întâlnirea pe care am avut-o joi la București cu cei din conducerea Consitrans, iată că verificarea făcută pe teren îmi confirma cele discutate”, a conchis Cătălin Urtoi. Ruxandra CAȘU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Adauga comentariul tau