Minim şase luni de întârziere în proiectul autostrăzii A8!
Dimensiune font:
Proiectarea autostrăzii A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, avansează în ritm de melc. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, în aprilie 2021, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare construirii autostrăzii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu firma Consitrans. Valoarea înțelegerii era de 58,8 milioane lei fără TVA, iar termenul prevăzut pentru predarea întregii tuturor documentelor fusese stabilit la 25 luni calculat de la data emiterii ordinului de începere, adică 7 mai 2021. În septembrie, 2022, întârzierile sunt uriaşe. De exemplu, pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ (11,14 km), după două termene ratate pentru întocmirea studiului de fezabilitate, ultimul la sfârșitul lunii august, firma Consitrans și-a asumat, predarea documentației până pe 23 noiembrie 2022! „De menționat că pe 29.08.2022 era prevăzută predarea Studiului de Fezabilitate, după o întârziere de 3 luni de zile. Din păcate nici acest nou termen de predare nu s-a respectat și avem ... un nou termen, o nouă promisiune de predare a SF-ului: 23.11.2022. Cu noul termen consemnăm o întârziere de şase luni pentru acest sector şi aceasta doar pentru Studiul de Fezabilitate”, spune Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
„Din păcate am avut dreptate când am afirmat că îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) şi nu doar 25 luni! În 2021 eram acuzat că nu am dreptate. În 2022 s-a adeverit!”, mai spus activistul civic.
Noi termene pentru sectoarele Târgu Mureș - Leghin, respectiv Moțca-Târgu Neamț
Probleme sunt şi pe tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş (211 km). Studiul de fezabilitate este încă în avizare, motiv pentru care licitaţia de proiectare şi de execuţie încă nu nu a fost lansată. „Procedura de mediu nu s-a finalizat și deși am oferit soluții pentru accelerarea și suprapunerilor etapelor procedurale, iată că nici în luna septembrie nu avem obținute cele două Acorduri de Mediu pentru secțiunile incluse în PNRR (n.r. secţiunile 1 şi 3 din sectorul montan al A8)”, mai spune Covăsnianu. Noile termene pentru Acordul de Mediu sunt începutul lunii octombrie pentru Târgu Mureș - Leghin, respectiv jumătatea lunii octombrie pentru Moțca - Târgu Neamț. Pe secțiunea 2 - non-PNRR (Miercurea Nirajului-Leghin) procedurile sunt mai imature, urmând a fi depuse în curând documentațiile de mediu, respectiv jumătatea lunii octombrie. „Date fiind noile termene s-a depășit și propriul meu calendar generos astfel că nu vom avea Acord de Mediu mai devreme de octombrie pe secțiunile din PNRR. Pe secțiunea non-PNRR nu pot estima un termen de obținere a Acordului de Mediu, însă nu cred că va fi toamna anului 2022”, mai spune fostul oficial al Ministerului Transporturilor.
Întârziere și la depunerea documentaţiilor de mediu pentru podul de la Ungheni
În fine, pentru podul de la Ungheni (1,1 km) s-a depășit calendarul de obținere a Acordului de Mediu pentru luna iunie 2022 agreat cu APM Iași încă din 2021. „Lipsa de corelare între instituțiile statului român, sincopele de înțelegere a acestui proiect și dezinteresul au condus către nerespectarea calendarului de obținere a Acordului de Mediu în iunie 2022. Am sperat că în septembrie 2022 vom avea Acordul de Mediu, însă abia spre sfârșitul acestei luni se vor redepune documentațiile de mediu la APM Iași. Sper să se depășească aceste întârzieri și să se lanseze licitaţia de proiectare şi de execuţie spre finalul acestui an”, a mai spus Covăsnianu. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau