Rezidențele Șotron 2024, apel pentru înscrieri

Dimensiune font:

| 04-04-2024 09:59

Muzeul Național al Literaturii Române Iași și Asociația ACVO lansează apelul de înscriere la Rezidențele Șotron, program ce sprijină autorii de cărți pentru copii.

Aflat la cea de-a treia ediție, programul din anul 2024 constă în trei rezidențe de creație pentru doi autori din România și unul din Ucraina, care au publicat cel puțin o carte pentru copii. Cei trei autori vor beneficia de transport, cazare în Iași timp de 30 de zile în perioada mai-iunie 2024, precum și de o sumă în valoare de 4.000 lei.

Perioada de înscriere se desfășoară între 1- 15 aprilie 2024. Cei care doresc să se înscrie trebuie să trimită un e-mail la adresa muzeul.literaturii@gmail.com, care să conțină un CV și o scurtă scrisoare de intenție în care să insereze și o descriere a proiectului de rezidență.  Candidații din Ucraina trebuie să trimită materialele în limba engleză.

Pe perioada rezidenței (mai-iunie 2024), bursierii au obligația de a participa la un atelier de scriere creativă sau storytelling pentru copii. La finalul rezidenței, aceștia vor preda o scurtă poveste cu temă ecologică, de minimum 2 pagini A4.

Programul „Rezidențele Șotron” a fost creat de către MNLR Iași (organizatorul festivalului pentru copii Șotron) și Asociația ACVO în anul 2022, pentru a susține creația  literară contemporană și în solidaritate cu scriitorii ucraineni afectați de război. Până acum, 6 scriitori din România și Ucraina au beneficiat de rezidențe, iar zeci de copii din medii defavorizate, susținuți de către ACVO, s-au bucurat de întâlnirile creative cu aceștia. Anul acesta, rezidențele Șotron fac parte din seria de activități incluse în programul UNESCO „Iași. City of Literature”.

Asociația ACVO a fost înființată de către compania ApaVital la începutul anului 2018 pentru a da viață proiectelor sale de responsabilitate socială și de implicare în comunitate. Câteva dintre temele importante din agenda asociației sunt dezvoltarea urbană, protecția mediului, spiritul civic și spiritul de colaborare între oameni, evoluția personală și autocunoașterea.

„Rezidențele Șotron reprezintă un pas firesc pe care l-am făcut în continuarea unui proiect de suflet al nostru prin care donăm anual mii de cărți bibliotecilor de la sate. Înțelegem importanța lecturii contemporane pentru copii, știm că aceștia sunt atrași mai degrabă de creațiile scriitorilor din zilele noastre decât de cele ale clasicilor, trăim alături de ei emoția întâlnirii cu autori de carte. Rezidențele Șotron deschid minți, nasc curiozități, cresc interesul copiilor pentru citit. Le dorim succes tuturor participanților și așteptăm cu nerăbdare întâlnirile dintre câștigători și copiii de la sate care se vor bucura de primul lor autograf și de discuții interesante”, dr. ing. Mihail Doruș, președintele Asociației ACVO.

Dosarele de candidatură vor fi evaluate de către un juriu format din reprezentanți ai Muzeului Național al Literaturii Române Iași, iar rezultatele selecției apelului de înscriere în cadrul programului „Rezidențele Șotron”, parte din seria de activități incluse în programul UNESCO „Iași. City of Literature”, vor fi anunțate în data de 23 aprilie 2024, pe site-ul www.muzeulliteraturiiiasi.ro.

Maura ANGHEL

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Fuego le-a cântat ieșenilor, la nunta de aur
11/05/2025 15:07

Sute de familii din Iaşi au aniversat, in weekend, 50 de ani de căsătorie. La implinirea a jumătate de secol de cand au spus DA in faţa ofiţerului Stării Civile, 600 de cupluri au avut parte de surprize ...

GALERIE FOTO -- O zi cu suflet sub stropii de ploaie. Copiii rugby-ului, între joc și vis
11/05/2025 14:38

Sub stropii de ploaie, copiii au arătat că adevărata căldură vine din spiritul de echipă. A fost o zi in care fiecare pas, fiecare pasă si fiecare căzătură au vorbit despre curaj, prietenie si bucuria ...

Iașul urcă în topul județelor cu cei mai mulți pensionari care au indemnizație socială. Peste 30.000 de beneficiari în aprilie 2025
11/05/2025 13:54

Numărul total al romanilor care au beneficiat de indemnizatia socială pentru pensionari a ajuns, in luna aprilie 2025, la 914.741 persoane, cu 7.129 mai mult fată de luna anterioară. Datele  centraliza ...

Marele Premiu Euroinvent 2025, trimis la Chișinău
11/05/2025 13:39

* Marele Premiu Ştiinţific Euroinvent 2025 i-a revenit Universităţii de Ştiinţele Vieţii „Regele Mihai I” din Timişoara, iar Marele Premiu Euroinvent 2025 a fost decernat Universităţii de ...

Noua carte de identitate electronică, eliberată și la Iași
11/05/2025 13:32

  Noile cărti de identitate electronice se pot solicita, incepand de joi, si la Iasi. Judetul Iasi se află pe lista celor 6 noi judete unde se pot elibera noile variante ale cărtilor de identitate, c ...

 Cel mai mare festival studențesc din țară, la Iași!
11/05/2025 13:31

intre 21 si 24 mai, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) va organiza cel mai mare festival studentesc din Romania găzduit de o universitate  - a V-a editii a Zilelor Ca ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
11/05/2025 13:26

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Mii de ieșeni și-au cumpărat arme de foc
11/05/2025 09:07

* la Iasi, la 1 martie 2025, un număr de 2.495 de persoane erau autorizate să detină, să poarte si să folosească arme, letale sau neletale * in magazinele specializate, unde se vand diverse tipuri de arme ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
11/05/2025 07:47

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Un magistrat ieșean încasează peste 2.000 de euro lunar doar din diurnă!
11/05/2025 07:46

 * „ordonanta trenulet” nu pare să fi fost luată in serios * printre multe altle si in ciuda măsurilor de austeritate impuse populatiei, Guvernul nu s-a atins de „diurna specială&rdqu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei