Se-ngroașă gluma cu traficul din oraș!
Dimensiune font:
Un traseu parcurs în 30 de minute înainte de revenirea elevilor la ore a ajuns să fie parcurs acum în 100 de minute * motivele traficului de coşmar sunt multiple, de la avizarea haotică a PUZ-urilor în tot oraşul, până la lipsa facilităţilor de tip park-and-ride * singura soluţie iemdiată ar constitui-o realizarea inelelor cu sensuri unice
„Să răbdăm disconfortul normal generat de aglomeraţie şi de trafic, să ne gândim la beneficiile enorme de imagine pe care le are Iaşul în aceste zile” - era declaraţia edililor premergătoare debutului Sărbătorilor Iaşului, o atenţionare asupra modului cum se va circula în oraş timp de mai multe zile. Însă Sărbătorile Iaşului au trecut, la fel şi minicavanţa elevilor, care a mai estompat traficul de calvar, iar începând de luni, pe anumite străzi din oraş se circulă din nou bară la bară. Directorul DRDP Iaşi, Mugurel Laicu, care este şi consilieri local, prezintă rezultatele unui experiment menit a scoate în evidenţă diferenţele mari de timpi între cele două perioade. „După o săptămână de vacanță, elevii au revenit în bănci. Am făcut și eu un test pentru a vedea timpul pierdut în trafic dimineața și seara, la ore de vârf
Am plecat la ora 7:00 din Manta Roșie și am ajuns în Copou la Universitate în jurul orei 8:40 La întoarcere, am plecat la ora 16:45 din Copou și am ajuns in Manta Roșie la ora 19:15. Același traseu, săptămâna trecută, când era vacanță, îl făceam în 30 de minute. Situaţia e dramatică: foarte mult timp petrecut în trafic, mai ales la ore de vârf, dar şi în general în timpul zilei...”, spune consilierul social-democrat.
Inele unice, dar şi salvatoare !
Este evident faptul că volumele de trafic sunt mai ridicate decât capacitatea proiectată pentru unele tronsoane de drum, în special pe axa nord, ori la sud de centrul orașului, respectiv intrările dinspre Antibiotice, Breazu , Bucium, Ciurea sau Miroslava. Însă ceea ce este şi mai grav constă, aşa cum spune Mugurel Laicu, în lipsa măsurilor cu efect imediat, e drept, cu execpţia uneia. „Soluţii pentru lărgirea carosabilului nu există. Arterele din municipiul Iași nu pot fi extinse, numărul de maşini este în creştere de la an la an, oraşul nu are inele de circulaţie complet funcţionale, nu are, așa cum spuneam, la intrările în oraș, park-and-ride-uri, nu are parcări subterane și supraterane, nu s-au gândit niște inele de sensuri unice deși aceasta soluție ar fi salvatoare și printre puţinele ce pot fi aplicate rapid”, mai spune acesta. Ca exemple, Laicu oferă varianta a două inele cu sens unic: Podu Roş- Belvedere- Selgros- Manta Roșie - Pasaj Socola - Granit- Cotnari – Podu Roş, respectiv BCR - Sfântul Lazăr - Anastasie Panu - Palat – BCR.
Mai multe maşini pe aceleaşi străzi
Evident aglomeraţia este pusă pe seama creşterii numărului de maşini. Directorul DRDP spune că, în ultimii cinci ani, numărul de autoturisme înmatriculate în judeţul Iași a crescut cu peste 25%, într-o perioadă în care investiţiile în creşterea capacităţii infrastructurii rutiere au fost inexistente. Însă factorul primordial îl constituie avizarea, în legislatura 2016-2020, pe bandă rulantă, a PUZ-urilor fără analize pertinente, fie de trafic, fie în ceea ce priveşte oportunitatea proiectelor. Alţi factori care generează aglomeraţie pe străzi sunt lipsa unui sistem de transport public decent, lipsa benzilor dedicate bicicletelor sau intrarea maşinilor mari de salubritate sau a celor care fac aprovizionarea magazinelor şi, desigur, a maşinilor de tip-şcoală la ore de vârf, pe artere gen Bulevardul Socola, Şoseaua Nicolina, strada Palat, Bulevardul Carol. „Pentru mine este clar, măsurile luate de Executivul ieșean pentru a gestiona problemele de trafic la nivelul municipiului sunt insuficiente și de multe ori încurcă decât ajută, lăsând impresia unei neputințe evidente. Nu am văzut măsuri care să includă în acest moment extinderea rețelei de transport public, promovarea transportului alternativ. S-au mai realizat câteva piste de biciclete pe trotuar care imediat sunt atacate de constructori care intervin pentru remedierea avariilor la utilități. În aceste condiții este evident că traficul din municipiul Iasi reprezintă în continuare o provocare majoră pentru rezidenți”, concluzionează consilierul ieşean. Lucian STATE
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!
Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.
Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.
► Intră pe canalul nostru oficial:
⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau