UMF Iași se pregătește pentru concursul de admitere. Instrucțiuni pentru candidați

Dimensiune font:

| 21-07-2023 11:44

Duminică, 23 iulie, cei 2108 de candidați înscriși la concursul de admitere organizat de Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, sesiunea iulie 2023, vor susține testul grilă cu durata de 3 ore (între 10:00 – 13:00). Ocuparea locurilor în săli se desfășoară în intervalul orar 8.30 – 9.30.
Repartiția candidaților în cele 47 de săli și amfiteatre, atât ale UMF Iași, cât și ale Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și ale Universității de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi, a fost deja publicată pe site-ul Universității.
Repartiție săli
Medicina
Asistenta medicala generala
Nutritie si dietetica
Medicina dentara
Tehnica dentara
Asistenta de profilaxie stomatologica
Farmacie
Cosmetica medicala si tehnologia produsului cosmetic
Bioinginerie
Balneofiziokinetoterapie si recuperare
Ce reguli trebuie să respecte candidații în ziua concursului
La intrarea în sala de concurs candidații se vor legitima şefului de sală cu:
- actul de identitate pe care candidatul l-a depus online, la înscriere;
- buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, document care trebuie să fie în termen de valabilitate; cei fără un astfel de document valabil nu vor fi primiţi în sala de concurs;
- legitimaţia de concurs;
- certificat de naştere şi căsătorie pentru candidatele căsătorite sau documentul doveditor schimbării numelui din alte motive.
Accesul candidaților în sala de concurs se realizează până la ora 09:30.
Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul desigilării coletelor care conţin caietele cu întrebări, nu mai au acces în sală.
În timpul concursului candidaţii nu au voie să aibă obiecte de scris de orice fel, altele decât cele date de organizatori, hârtii albe sau scrise, publicaţii de orice fel, telefoane mobile sau orice alt tip de aparatură de comunicare, ceasuri de mână, pagere, i-phone, genți, materiale didactice de orice fel etc. Candidații care intră în sală cu astfel de obiecte, precum și cu materiale documentare au obligația să le depoziteze într-un loc special indicat de şeful de sală, înainte de aducerea caietelor cu întrebări, unde nu vor avea acces până la terminarea concursului. Candidaţilor le este permisă introducerea în sală a unei sticluţe cu apă, fără etichetă, numai pentru utilizare personală.

Orice abatere (comunicare între candidaţi, copiere sub orice formă, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie-recepție sau material didactic de orice fel, înşelăciune asupra identităţii etc) este socotită fraudă şi se sancționează cu eliminarea din concurs.
Atenție la completarea grilelor!
Candidatul trebuie să verifice atent datele de identificare (nume, iniţiala tatălui, prenume şi număr de înregistrare/marca atribuită la înscriere) din spaţiul special prevăzut în acest scop pe testul grilă personalizat. Neconcordanţa acestor date impune candidatului solicitarea unui test grilă nepersonalizat pe care îl va completa cu majuscule, pe propria răspundere, în spaţiul special prevăzut în acest scop, folosind carioca/marker-ul primit, de culoare negru.
Completarea răspunsurilor la testul grilă se va face doar cu carioca/marker de culoare negru. Pixul albastru este utilizat de candidați doar pe ciorne.
Răspunsul este unic la fiecare întrebare. Răspunsul se va da prin înscrierea unei buline negre în pătratul corespunzător literei – considerată răspuns corect – fără a depăşi marginile pătratului respectiv. Fiecare întrebare va avea o singură căsuţă marcată ca răspuns!
Răspunsurile multiple sau incorect marcate vor fi anulate.
Atenţie la menţinerea curată a foii (orice pată poate fi interpretată ca răspuns). Afectarea barelor verticale şi orizontale ce formează cadrul formatului de teză (prin scriere sau deteriorare) face imposibilă citirea prin scanare a răspunsurilor, riscând anularea tezei.
Test grilă
Concursul pentru admiterea la ciclul de studii universitare de licență va avea loc sub forma unui test grilă, cu durata de trei ore. Nota obținută la testul grilă reprezintă nota de admitere.
Disciplinele de concurs sunt următoarele:
Pentru programele de studiu Medicină și Medicină Dentară
– Anatomia și Fiziologia omului – obligatoriu
și
– Chimie organică sau Fizică – la alegere

Pentru programul de studiu Farmacie
– Chimie organică – obligatoriu
și
– Biologie vegetală sau Anatomia și Fiziologia omului – la alegere.

Pentru programele de studiu: Asistență Medicală Generală, Tehnică dentară, Nutriție și dietetică, Asistență de Profilaxie Stomatologică:
la alegere între
– Anatomia și Fiziologia omului
sau
– Chimie organică.

Cosmetică medicală și tehnologia produsului cosmetic:
la alegere între
– Chimie organică
sau
– Anatomia și Fiziologia omului
sau
– Biologie vegetală

Pentru programul de studiu Balneo-fiziokinetoterapie și recuperare:
– Anatomia și Fiziologia omului

Pentru programul de studiu Bioinginerie:
la alegere între
– Matematică
sau
– Anatomia și Fiziologia omului

Ponderea subiectelor la prima vedere la concursul de admitere, sesiunea iulie 2023, este după cum urmează:
Specializarea Medicină: 50%
Specializarea Medicină dentară: 50%
Specializarea Asistență medicală generală: 10%
Specializarea Nutriție și dietetică: 10%
Specializarea Asistență de profilaxie stomatologică: 10%
Specializarea Tehnică dentară: 10%
Specializarea Farmacie: 10%
Specializarea Cosmetică medicală și tehnologia produsului cosmetic: 10%
Specializarea Bioinginerie: 10%
Specializarea Balneofiziokinetoterapie și recuperare: 10%
Corectarea tezelor
După epuizarea timpului alocat probei scrise, se procedează la corectarea electronică a tezelor.
Comisia de admitere a fiecărei facultăți procedează la transformarea punctajului în notă pentru fiecare teză (procedură asistată de calculator și verificată de comisia de corectură) și trecerea notei (cu două zecimale, fără rotunjire) pe teză. Convertirea punctajului în notă se face astfel:
Nota = 1 + 9 x (puncte primite) / (punctaj maxim)
Nota obținută la testul grilă reprezintă nota de admitere.
Concurența pe locurile bugetate
La Medicină sunt 1210 de dosare finalizate (concurență de 3,72/loc bugetat), la Asistență Medicală Generală – 147 (concurență de 2,10 /loc bugetat), la Nutriție și Dietetică – 37 (concurență de 2,64 /loc bugetat), la Medicină Dentară – 347 (concurență de 3.37/loc bugetat), la Asistență de Profilaxie Stomatologică – 3 (concurență de 0.25/loc bugetat), Tehnică Dentară – 69 (concurență de 1.86 /loc bugetat), la Farmacie – 40 (concurență de 0.52/loc bugetat), la Cosmetică medicală și tehnologia produsului cosmetic – 39 (concurență de 1,56), la Bioinginerie – 112 (concurență de 1,44/loc bugetat), iar la Balneo-fiziokinetoterapie şi recuperare – 104 (concurență de 1.32/loc bugetat). Total înscriși: 2108.

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

Licitatie com. Todiresti, 5 parcele teren. 1 Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava, telefon 0230/539.535, fax 0230/539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 5 parcele de teren, in suprafata totala de 3.600 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43499, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr.cadastral 43503, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 997 mp, avand nr.cadastral 43231, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 850 mp, avand nr.cadastral 43256, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 253 mp, avand nr. cadastral 43476, sat Todiresti, F.N.; conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial local -hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.09.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.09.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 22.09.2025, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230/214.948, fax 0230/522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 19.08.2025.
Licitatie comuna Bacesti, Spatiu medical 50 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Bacesti, comuna Bacesti, sat Bacesti, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon 0235/458.506, fax 0235/458.506, e-mail: primaria.bacesti@yahoo.com, cod fiscal 3337621. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu medical in suprafata de 50,00 mp, situat in incinta Dispensarului Comunal din satul Bacesti, F.N., comuna Bacesti, judetul Vaslui, pentru desfasurarea activitatilor medicale stomatologice, apartine domeniului privat al Comunei Bacesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.20219 si H.C.L. Bacesti nr. 32/15.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Bacesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Bacesti, comuna Bacesti, sat Bacesti, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2025, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2025, ora 10.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi depusa la Registratura Comunei Bacesti, comuna Bacesti, sat Bacesti, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2025, ora 11.00, la sediul Comuna Bacesti, comuna Bacesti, sat Bacesti, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.032, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 19.08.2025.
Licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii activelor aflate in patrimoniul debitoarei Agrocomplex Barlad SA. FIVE Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad SA -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei Agrocomplex Barlad SA, astfel: in data de 09.09.2025 pentru urmatoarele active. O SINGURA LICITATIE, de la orele: Ora 11:00: Proprietate imobiliara „Pachet Ferma Docaneasa -Teren +Atelier mecanic”. Pret pornire: 5.000 Lei; Ora 12:00: Teren Arabil Extravilan in suprafata de 3,75 Ha. Pret pornire: 41.065,2 Lei; Ora 13:00: Teren Arabil Extravilan in suprafata de 1 Ha. Pret pornire: 8.866,35 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA pentru Activul -Teren Arabil Extravilan in suprafata de 3,75 Ha, respectiv la pretul de 500 +TVA pentru celelalte 2 active si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration SPRL din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / video conferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data licitatiei, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744950751 sau e-mail: office@agro-complex.ro
Lucrări de amploare, la Iași. Cum va arăta centrul orașului în 2025
27/08/2025 08:46

* „Inel” cu sens unic in jurul Palatului Culturii: circulatie mai fluidă si transport public eficient * Tramvaiele si autobuzele vor circula pe benzi dedicate la bordură, iar strada Piata Palat v ...

Blestemul Autostrăzii Unirii. 2030 – anul pierdut al Moldovei
27/08/2025 08:46

* Miza uriasă a celor 14 kilometri din Harghita * Întrebările unui iesean pentru Ministerul Transporturilor * Iasul, in umbra autostrăzilor altora * UMB – locomotiva infrastructurii sau monopol p ...

Primăria Iași înființează Consiliul de Dialog Economic
27/08/2025 08:46

* mediul de afaceri, educatia si societatea civilă, invitate la masa consultărilor Primăria Municipiului Iasi anuntă constituirea Consiliului de Dialog Economic, o structură partenerială cu rol consultat ...

Presiune fără precedent în sistemul judiciar ieşean
27/08/2025 08:46

Judecătorii din Iaşi se alătură protestelor naţionale faţă de reforma pensiilor de serviciu. Magistraţii isi suspendă activitatea pană la retragerea proiectului pensiilor speciale. Curtea de Apel Ia� ...

Iași, orașul în care bicicliștii pedalează pe loc
27/08/2025 08:45

Iasul, oras universitar si candidat etern la titluri europene, rămane unul dintre cele mai ostile locuri pentru biciclisti. În timp ce orase comparabile ca dimensiune – Cluj-Napoca sau Timisoara &n ...

Iașul va avea un nou parc, mai mare decât Grădina Botanică!
27/08/2025 08:45

Patrimoniul zonelor de relaxare din municipiul Iasi se va imbogăti in perioada următoare cu un proiect de anvergură: un parc de agrement cu specific de pădure, intins pe 49 de hectare, ce va fi amenajat in ...

Sprijin financiar majorat pentru comunitățile locale
27/08/2025 08:45

Plenul Consiliului Judetean Iasi a aprobat, astăzi, in sedintă ordinară, Programul Judeţean de Dezvoltare Economico-Socială pentru perioada 2025-2030, al cărui buget va fi de 10 milioane de lei, pe fiecar ...

Facturile la curent au explodat după liberalizare și TVA majorat. Ieșenii, striviți de tăvălugul scumpirilor
27/08/2025 08:34

  Primele facturi de după liberalizare au transformat luna iulie intr-un cosmar financiar pentru milioane de familii. Dintr-o lună in alta, suma de plată s-a dublat sau chiar triplat, fără ca oa ...

SFR a atras peste 10.000 de spectatori
27/08/2025 08:30

Iasul a respirat artă intre 6 si 10 august 2025, cand Serile Filmului Romanesc (SFR) au adunat peste 10.000 de spectatori si au transformat orasul intr-un festival viu. Zeci de actori, regizori, muzicieni si c ...

Denisa Ștefania Cazaciuc, vocea din Iași care cucerește Viena
27/08/2025 08:30

La numai 18 ani, Denisa Stefania Cazaciuc confirmă că este una dintre cele mai promitătoare voci lirice ale Romaniei. Elevă a Colegiului National de Artă „Octav Băncilă” din Iasi, la clasa pr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei