Un italian s-a angajat șofer la CTP!

Dimensiune font:

| 21-03-2024 13:11

La cei 54 de ani ai săi, Raffaele a ales să lase în urmă peisajele pitoreşti ale Italiei pentru a-şi urma visul în oraşul Iaşi. Cu cetăţenie italiană şi un trecut ca şofer de autobuz în sectorul privat, unde condiţiile dificile l-au adus în punctul în care „o simplă pizza în oraş părea un lux”, Raffaele a decis că este momentul pentru o schimbare.

Așa se face că a ajuns la Iași, la Compania de Transport Public. „Sperăm să avem şi şoferi de alte naţionalităţi. De exemplu, avem un şofer care a venit din Italia care s-a căsătorit cu o doamnă din România. În felul acesta s-a considerat că aici e un mod propice de a munci, de a dezvolta o familie. Ne bucurăm că avem printre noi un astfel de angajat. Sperăm să se integreze şi să facă faţă cu brio la provocările transportului public”, a declarat Cristian Stoica, directorul Companiei de Transport Public Iaşi.

Raffaele a primit de la compania de transport ieşeană trainingul gratuit necesar pentru a se adapta condiţiilor de lucru pe traseele locale şi a găsit o echipă care îl respectă şi-l apreciază.

Acest nou început i-a oferit nu doar un loc de muncă sigur şi bine plătit, ci şi o familie profesională care îl susţine. „Mi-am cunoscut soţia în Italia, în 2001. În 2009 am venit aici şi am făcut o casă la ţară. În Italia am lucrat ca şofer la o firmă de turism. Plimbam turiştii prin Napoli, Milano, Veneţia. În timpul pandemiei am lucrat la o firmă de transport din Roma.  În 2023 am venit să locuim aici, că şi în Italia a început să se strice treaba. În Italia iei 1.500 de euro, din care plăteşti chiria, mai plăteşti una, alta... Aici e mai bine, rămâi şi cu bani să pleci într-o vacanţă, undeva. Acolo, nu. Oricum, cu avionul faci două ore de zbor până în Italia. Acolo mă duc în vacanţă”, povesteşte Raffaele Barbato.

„Spre deosebire de Italia, aici trebuie să fiu atent la pietonii care traversează strada”

El rămâne în Iaşi, consideră acum România casa sa şi alege să viziteze Italia doar în vacanţe. Raffaele încearcă să se integreze în comunitatea locală, a învăţat limba română şi s-a adaptat noilor condiţii de viaţă. „Când am venit aici, am încercat să mă angajez la CTP. M-au primit foarte bine, mi-a plăcut şi de domnul director. E a cincea zi de lucru. Învăţ traseele, care nu sunt aşa de grele. Nici să conduc autobuzele de aici nu e aşa de greu. Spre deosebire de Italia, aici trebuie să fiu atent la pietonii care traversează strada. Oricum, sunt obişnuit pentru că din 2004 eu tot vin în România. Iaşul e un oraş foarte frumos, foarte bine dezvoltat. Acum, odată cu dezvoltarea aeroportului se va dezvolta şi mai mult”, povesteşte Raffaele Barbato.

Povestea lui Raffaele este un exemplu impresionant de curaj, adaptabilitate şi perseverenţă. „Prin astfel de angajaţi precum Raffaele, reiterăm angajamentul nostru de a oferi oportunităţi egale tuturor celor care doresc să facă parte din echipa noastră şi de a construi o comunitate de profesionişti devotaţi şi respectaţi. Şcoala este gratuită dacă sunt de acord să lucreze pentru noi 5 ani. Dacă pleacă înainte de cei 5 ani, atunci sunt obligaţi să plătească şcolarizarea şi formarea profesională”, a spus Cristian Stoica.

Directorul CTP Iaşi spune că în prezent compania se confruntă cu un deficit de personal. „În prezent am avea nevoie de încă 30 - 40 de şoferi şi vatmani. După ce vor fi extinse traseele şi mai mult spre zona metropolitană, probabil că vom avea nevoie de încă 50-100 de şoferi. Spre deosebire de muncile sezoniere care apar când şi când, noi încercăm să oferim o salarizare atractivă pentru eventualii doritori de a munci în cadrul companiei noastre. Noi nu oferim locuri de muncă sezoniere, ci ceva pe termen lung”, a spus Cristian Stoica.

Primarul vrea şoferi profesionişti din Republica Moldova

Primarul Mihai Chirica anticipează şi el o criză a şoferilor, mai ales că în perioada următoare în Iaşi şi judeţ urmează să fie derulate câteva mari proiecte de infrastructură: construcţia Spitalului Regional de Urgență şi cele două autostrăzi, A7 şi A8, care traversează judeţul. „Nu sunt foarte optimist în ceea ce priveşte prezenţa şoferilor într-un număr necesar, astfel încât să fie asigurat transportul public. De ce? Pentru că ei vor fi din ce în ce mai căutaţi în măsură ce încep lucrările la Autostrada A8. Vor fi sute de utilaje care vor trebui conduse de şoferi profesionişti. De aceea, am indicat să pregătim şoferi sau să îi recalificăm la locul de muncă pe angajaţii pe alte posturi”, a spus primarul Mihai Chirica.

O soluţie propusă de edil ar fi aducerea de şoferi profesionişti din Republica Moldova.

Este nevoie însă ca autorităţile de pe ambele maluri ale Prutului să găsească o soluţie privind recunoaşterea permiselor şoferilor dar şi soluţii privind permisele de muncă. „O altă soluţie propusă este să găsim soluţii din Republica Moldova, printre şoferii care au buletin de România. Încercăm să găsim soluţii şi pentru şoferii care nu au buletin românesc să îi aducem aici la Iaşi după echivalarea studiilor sau calificărilor necesare", a mai spus primarul Mihai Chirica. Laura RADU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

14:33

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cărțile care au schimbat viața. Cum citim altfel la 30, 40 sau 50 de ani
10/05/2025 11:24

Literatura nu e doar evadare, ci si oglindă, balsam si busolă. În acest reportaj emotionant, femei de 30, 40 si 50 de ani vorbesc despre cărtile care le-au schimbat viata, despre revelatiile pe care le ...

Sala Mașinilor prinde viață. Experiment artistic internațional la Palatul Culturii din Iași
10/05/2025 10:00

Palatul Culturii devine, pentru două săptămani, scena unui experiment artistic international, in cadrul proiectului european „REVIVE Historic Towns and Sites – sustainable and inclusive living ...

Cum vor circula autobuzele pe 10 mai
10/05/2025 08:27

Modificarea circulatiei mijloacelor de transport, sambătă, 10 mai 2025. CTP Iasi informează călătorii că, sambătă, 10 mai 2025, in intervalul orar 09:00 – 11:00, vor avea loc modificări temporar ...

 Cel mai mare festival studențesc din țară, la Iași!
09/05/2025 16:47

Cel mai mare festival studentesc din Romania găzduit de o universitate revine cu forte proaspete! Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) dă startul celei de-a V-a editii a Zile ...

Un magistrat ieșean încasează peste 2.000 de euro lunar doar din diurnă!
09/05/2025 16:46

 * „ordonanta trenulet” nu pare să fi fost luată in serios * printre multe altle si in ciuda măsurilor de austeritate impuse populatiei, Guvernul nu s-a atins de „diurna specială&rdqu ...

Străzi închise, la Iași, de Ziua Victoriei
09/05/2025 16:46

 * Pentru buna desfăsurare a actiunilor circulatia rutieră va fi inchisă sambătă, 10 mai 2025, intre orele 9.00 si 11.00, pe bulevardul Independentei, tronsonul cuprins intre strada Nicolae Bălcescu ...

Se reia licitația pentru un tronson extrem de important din Autostrada Unirii
09/05/2025 16:46

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a respins joi contestatia depusă de Kido Consult Proiect Construct SRL Bucureşti asupra licitatiei la tronsonului Targu Neamt (Motca) – Targu Frumos di ...

Noua carte de identitate electronică, eliberată și la Iași
09/05/2025 16:46

  Noile cărti de identitate electronice se pot solicita, incepand de joi, si la Iasi. Judetul Iasi se află pe lista celor 6 noi judete unde se pot elibera noile variante ale cărtilor de identitate, c ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
09/05/2025 13:45

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

14 noi magistrați, la Iași
09/05/2025 13:44

Presedintele interimar al Romaniei i-a primit miercuri, 7 mai, la Palatul Cotroceni pe cei 394 noi magistrati recent admisi in profesie, 14 dintre acestia urmand să asigure indeplinirea actului de justitie la ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei