Vicepremierul a lansat, la Iaşi, Organizaţia de femei a industriaşilor

Dimensiune font:

| 27-02-2020 08:36

 

Oficialul a pus accent pe fondurile europene ce pot fi atrase de către femeile antreprenor * „Vă dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat”, le-a recomandat femeilor UGIR vicepremierul Raluca Turcan

 

 

„Antreprenoriat şi Leadership feminin” a fost tema conferinţei de ieri care a prilejuit şi lansarea Organizaţiei de femei a Uniunii Generale a Industriaşilor din România. La discuţii au fost prezente femei de afaceri din toată ţara, inclusiv şi din Republica Moldova. Cele peste 20 de speakeri şi invitate speciale au împărtăşit din experienţa lor, au oferit sfaturi practice legate de afacerile şi proiectele în care sunt implicate. „Mă bucur că putem să ne implicăm şi să susţinem tot mai mult mediul antreprenorial românesc, încurajând astfel femeile să fie şi mai active în acest domeniu. UGIR a sprijinit în mod constant breasla industriaşilor din România prin toate mijloacele avute la dispoziţie. De aceea, dorim să continuăm buna tradiţie şi să cream noi oportunităţi de dezvoltare, prin consolidarea şi mai mult a legăturilor dintre membrii UGIR, dar şi prin dezvoltarea unei punţi între femeile active în acest domeniu”, a declarat Mirabela Miron, preşedintele UGIR pentru Regiunea de Nord-Est.

Proiect de 30 de milioane de euro pentru copii

O prezenţă remarcabilă a fost cea a vicepremierului Raluca Turcan. Ea a spus că, în calitate de vicepremier, în momentul în care a avut şansa să poată să acceadă la decizia exectivă majoră şi-a propus să folosească pentru societate două oportunităţi uriaşe. „Una este aceea legată de fonduri europene care ne-au fost puse pe masă şi ne vor fi puse pe masă şi de multe ori am fost incapabili să le atragem. Şi, de aceea, din secunda zero, mi-am căutat parteneri foarte puternici şi vă lansez această provocare de a-mi fi parteneri pentru că oportunităţile sunt nenumărate, de la proiecte sociale, unde încă mai avem bani de atras, urmează o dublare a sumei alocate din Fondul Social European, tocmai pentru a răspunde cerinţei de Europă socială, care există în momentul de faţă la nivel de UE. Chiar ieri am lansat un proiect în valoare de 30 de milioane de euro pentru copiii care au părinţi la muncă în străinătate. După cum bine cunoaşteţi, 91.000 de copii identificaţi ca având părinţii la muncă în străinătate, din care 16.000 au ambii părinţi plecaţi, şi daunele şi tarele emoţionale pe care le trăiesc aceşti copii sunt uriaşe. De aceea, am găsit cu foarte multă muncă aceste fonduri prin intermediul Ministerului Fondurilor Europene, pe care să le punem la dispoziţia celor care vor să aplice pentru aceste fonduri, astfel încât să vină cu sprijin concret, de la programe afterschool, la programe de consiliere psihologică, consiliere vocaţională şi consiliere pentru părinţii sau aparţinătorii părinţilor care au copii plecaţi la muncă în străinătate”, a spus Raluca Turcan. Un alt proiect la care Raluca Turcan ţine foarte mult este acela al generalizării programului afterschool. „Am început acest proiect din 2012. Este aproape dureros să ştii că România aşteaptă un program generalizat de after school, abia în 2016 am reuşit să-l pilotăm prin intermediul echipei de la Ministerul Educaţiei, în acest an am reuşit să triplăm numărul beneficiarilor şi sperăm ca de la anul, cu fondurile europene puse la dispoziţie să generalizăm acest proiect care iarăşi poate să găsească parteneri foarte importanţi. Şi vă mai dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că dumneavoastră veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat care, de asemenea, va completa partea aceasta de integrare a abilităţilor digitale în ceea ce înseamnă management antreprenorial”, a spus vicepremierul Raluca Turcan.

O altă direcţie pe care liberalii se vor axa în acest exerciţiu guvernamental este cea a educaţiei. „Privesc cu mare încredere şi preţuire spre doamna Romaniuc (Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie – n.r.), care este parteneră într-un proiect pe care îl construim, România Educată al preşedintelui Klaus Iohannis, şi prin care, sper eu, investiţia în educaţie, cu fiecare leu, să ducă la creşterea calităţii serviciilor în educaţie, creşterea calităţii actului educaţional, să integrăm mai bine sistemul de educaţie cu piaţa muncii, cu ceea ce aşteaptă Europa şi lumea de la România, să putem dezvolta abilităţile competitive ale tinerei noastre generaţii şi, de asemenea, să le dăm un statut demn şi de valoare dascălilor care se dedică cu adevărat, cu har şi pricepere, sistemului de educaţie românesc”, a spus Raluca Turcan.

La discuţii, găzduite de hotelul Pleiada, au participat în jur de 200 de invitate, alături de care au fost personalităţi de marcă - colonel prof. univ. dr. Doina Mureşan, director al Colegiului Naţional de Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Veronica Arpintin, manager de ţară al BERD (Republica Moldova), conf. univ. dr. Maria Dumitru, președintele Curții de Arbitraj Comercial de lângă Camera de Comerț și Industrie Iași, Angela Achitei, preşedintele Fundaţia ADV, Aurora Vatamaniuc, preşedintele Fundaţiei „Star of Hope” România, col. (rz). ec. Doina Ciornei Donighian, Amalia Georgescu, fondatorul Ageo Business. La final, invitatele au participat la un workshop oferit de Ion Duvac, fondatorul Psychological Profiler Academy. Gabi MATEI, Maura ANGHEL

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:48

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Elevii Iașului, prinși între performanță, epuizare și sens pierdut
12/05/2025 15:55

În orasul care a dat tării academicieni, olimpici si profesori remarcabili, scoala pare să se fi transformat intr-o cursă de andurantă fără linie de sosire. La Iasi, elevii invată pe branci, dar nu ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
12/05/2025 14:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 13:52

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
12/05/2025 13:52

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) si Au ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
12/05/2025 13:52

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
12/05/2025 13:52

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

PNRR: „Creșterea eficienței energetice a ansamblului de locuințe rezidențiale T850 situat în Piața Republicii, Orașul Gura Humorului, județul Suceava”
12/05/2025 13:32

 Comunicat de presă „PNRR. Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Data: 12-14 mai 2025 „Cresterea eficientei energetice a ansamblului de locuinte rezidentiale T850 situat in ...

Kafka, în lumină dură, la Sala Unirii. „Colonia penitenciară” – un spectacol care nu te lasă să pleci la fel
12/05/2025 11:28

Pe 18 mai 2025, Sala Unirii din Iasi se transformă intr-un spatiu al intrebărilor grele si al adevărurilor incomode, odată cu punerea in scenă a spectacolului Colonia penitenciară, o adaptare tulburătoar ...

Fuego le-a cântat ieșenilor, la nunta de aur
12/05/2025 10:30

Sute de familii din Iaşi au aniversat, in weekend, 50 de ani de căsătorie. La implinirea a jumătate de secol de cand au spus DA in faţa ofiţerului Stării Civile, 600 de cupluri au avut parte de surprize ...

Noaptea Muzeelor la Bârlad, o celebrare a artei, științei și tradiției
12/05/2025 10:25

Pe 17 mai 2025, Barladul se alătură din nou marii sărbători europene a culturii – Noaptea Muzeelor. Evenimentul, patronat de Consiliul Europei, UNESCO si Consiliul International al Muzeelor (ICOM), co ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei