Vicepremierul a lansat, la Iaşi, Organizaţia de femei a industriaşilor

Dimensiune font:

| 27-02-2020 08:36

 

Oficialul a pus accent pe fondurile europene ce pot fi atrase de către femeile antreprenor * „Vă dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat”, le-a recomandat femeilor UGIR vicepremierul Raluca Turcan

 

 

„Antreprenoriat şi Leadership feminin” a fost tema conferinţei de ieri care a prilejuit şi lansarea Organizaţiei de femei a Uniunii Generale a Industriaşilor din România. La discuţii au fost prezente femei de afaceri din toată ţara, inclusiv şi din Republica Moldova. Cele peste 20 de speakeri şi invitate speciale au împărtăşit din experienţa lor, au oferit sfaturi practice legate de afacerile şi proiectele în care sunt implicate. „Mă bucur că putem să ne implicăm şi să susţinem tot mai mult mediul antreprenorial românesc, încurajând astfel femeile să fie şi mai active în acest domeniu. UGIR a sprijinit în mod constant breasla industriaşilor din România prin toate mijloacele avute la dispoziţie. De aceea, dorim să continuăm buna tradiţie şi să cream noi oportunităţi de dezvoltare, prin consolidarea şi mai mult a legăturilor dintre membrii UGIR, dar şi prin dezvoltarea unei punţi între femeile active în acest domeniu”, a declarat Mirabela Miron, preşedintele UGIR pentru Regiunea de Nord-Est.

Proiect de 30 de milioane de euro pentru copii

O prezenţă remarcabilă a fost cea a vicepremierului Raluca Turcan. Ea a spus că, în calitate de vicepremier, în momentul în care a avut şansa să poată să acceadă la decizia exectivă majoră şi-a propus să folosească pentru societate două oportunităţi uriaşe. „Una este aceea legată de fonduri europene care ne-au fost puse pe masă şi ne vor fi puse pe masă şi de multe ori am fost incapabili să le atragem. Şi, de aceea, din secunda zero, mi-am căutat parteneri foarte puternici şi vă lansez această provocare de a-mi fi parteneri pentru că oportunităţile sunt nenumărate, de la proiecte sociale, unde încă mai avem bani de atras, urmează o dublare a sumei alocate din Fondul Social European, tocmai pentru a răspunde cerinţei de Europă socială, care există în momentul de faţă la nivel de UE. Chiar ieri am lansat un proiect în valoare de 30 de milioane de euro pentru copiii care au părinţi la muncă în străinătate. După cum bine cunoaşteţi, 91.000 de copii identificaţi ca având părinţii la muncă în străinătate, din care 16.000 au ambii părinţi plecaţi, şi daunele şi tarele emoţionale pe care le trăiesc aceşti copii sunt uriaşe. De aceea, am găsit cu foarte multă muncă aceste fonduri prin intermediul Ministerului Fondurilor Europene, pe care să le punem la dispoziţia celor care vor să aplice pentru aceste fonduri, astfel încât să vină cu sprijin concret, de la programe afterschool, la programe de consiliere psihologică, consiliere vocaţională şi consiliere pentru părinţii sau aparţinătorii părinţilor care au copii plecaţi la muncă în străinătate”, a spus Raluca Turcan. Un alt proiect la care Raluca Turcan ţine foarte mult este acela al generalizării programului afterschool. „Am început acest proiect din 2012. Este aproape dureros să ştii că România aşteaptă un program generalizat de after school, abia în 2016 am reuşit să-l pilotăm prin intermediul echipei de la Ministerul Educaţiei, în acest an am reuşit să triplăm numărul beneficiarilor şi sperăm ca de la anul, cu fondurile europene puse la dispoziţie să generalizăm acest proiect care iarăşi poate să găsească parteneri foarte importanţi. Şi vă mai dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că dumneavoastră veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat care, de asemenea, va completa partea aceasta de integrare a abilităţilor digitale în ceea ce înseamnă management antreprenorial”, a spus vicepremierul Raluca Turcan.

O altă direcţie pe care liberalii se vor axa în acest exerciţiu guvernamental este cea a educaţiei. „Privesc cu mare încredere şi preţuire spre doamna Romaniuc (Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie – n.r.), care este parteneră într-un proiect pe care îl construim, România Educată al preşedintelui Klaus Iohannis, şi prin care, sper eu, investiţia în educaţie, cu fiecare leu, să ducă la creşterea calităţii serviciilor în educaţie, creşterea calităţii actului educaţional, să integrăm mai bine sistemul de educaţie cu piaţa muncii, cu ceea ce aşteaptă Europa şi lumea de la România, să putem dezvolta abilităţile competitive ale tinerei noastre generaţii şi, de asemenea, să le dăm un statut demn şi de valoare dascălilor care se dedică cu adevărat, cu har şi pricepere, sistemului de educaţie românesc”, a spus Raluca Turcan.

La discuţii, găzduite de hotelul Pleiada, au participat în jur de 200 de invitate, alături de care au fost personalităţi de marcă - colonel prof. univ. dr. Doina Mureşan, director al Colegiului Naţional de Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Veronica Arpintin, manager de ţară al BERD (Republica Moldova), conf. univ. dr. Maria Dumitru, președintele Curții de Arbitraj Comercial de lângă Camera de Comerț și Industrie Iași, Angela Achitei, preşedintele Fundaţia ADV, Aurora Vatamaniuc, preşedintele Fundaţiei „Star of Hope” România, col. (rz). ec. Doina Ciornei Donighian, Amalia Georgescu, fondatorul Ageo Business. La final, invitatele au participat la un workshop oferit de Ion Duvac, fondatorul Psychological Profiler Academy. Gabi MATEI, Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Încă un pas pe autostrada A8. Lotul montan Pipirig-Vânători Neamț intră în șantier
29/04/2025 14:42

Autostrada A8 inaintează cu incă un lot: autoritătile romane au semnat ieri contractul pentru constructia tronsonului montan Pipirig-Vanători Neamt (Leghin), o portiune strategică in lungime de 19,3 kilome ...

„Hardughia” revine pe scena Naționalului ieșean. O piesă interzisă care încă incomodează
29/04/2025 11:45

După 44 de ani, „Hardughia”, piesa interzisă in 1981, revine pe scena Teatrului National din Iasi intr-o nouă montare semnată de regizorul Ovidiu Lazăr. Premiera este programată pentru sambăt ...

Păstoritul sculptat în lemn. O poveste plină de viață la Muzeul Viei și Vinului din Hârlău
29/04/2025 11:45

Într-un colt tihnit al Moldovei, acolo unde amintirile curg odată cu vinul si dealurile isi poartă in tăcere istoria, Muzeul Viei si Vinului din Harlău găzduieste o poveste cu parfum de lemn sculptat ...

Viteză și strategie. Spring Speed-Rubik Iași lansează cea mai colorată provocare
29/04/2025 11:35

Iasul devine in această primăvară locul unde pasiunea pentru cubul Rubik se transformă in spectacol! Pe 17 mai 2025, Happy Life Center găzduieste Spring Speed – Rubik Iasi, concursul dedicat vitezei, ...

Iașul devine capitala tinerilor artiști. Elite Musicians International Competition 2025 promite trei zile de muzică de înaltă clasă
29/04/2025 11:03

Elite Musicians International Competition, una dintre cele mai dinamice si apreciate platforme dedicate tinerilor muzicieni, revine la Iasi intre 9 si 11 mai 2025, pentru a cincea editie consecutivă. Organizat ...

PADUREA ÎN PRIMĂVARA ANULUI 2025
29/04/2025 09:38

PADUREA ÎN PRIMĂVARA ANULUI 2025     Regenerarea pădurilor, conservarea si protectia acestora, in scopul dezvoltării lor durabile, constituie principalele activităti ale silvicultorilor i ...

Biblioteca Județeană ar putea lua locul Palatului Poștei!
28/04/2025 21:51

* „În momentul de faţă sunt două discuţii: ori o ducem in Palatul Poştei, de pe strada Cuza Vodă, dacă reuşim să il preluăm prin inchiriere, comodat sau in proprietate de la Compania Naţi ...

Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
28/04/2025 19:27

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Insectele le dau mari bătăi de cap ieșenilor
28/04/2025 19:27

 Sosirea sezonului cald reprezintă si startul perioadei in care tot mai multe persoane au de-a face cu intepăturile de insecte. Fie că vorbim despre albine, viespi sau căpuse, acestea pot fi extrem de ...

Și-a vândut copilul direct din Maternitate, pentru 5.000 de lei
28/04/2025 19:25

* o tanără de 19 ani a luat bebelusul direct de pe sectia de Neonatologie a Spitalului Judetean Bacău fără ca vreun cadru medical să o vadă * mama s-a declarat surprinsă, initial, dar apoi s-a constatat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei