Zeci de mașini abandonate pe domeniul public, trimise la „fier vechi

Dimensiune font:

| 17-03-2025 17:48

În cadrul campaniei de curățenie, primarul Mihai Chirica a semnat două dispoziții prin care încă 59 de autovehicule au fost declarate ca abandonate și, ca urmare, vor fi radiate, predate unei unităţi de colectare a deşeurilor în vederea casării și valorificării

Autovehiculele respective au fost identificate de Poliția Locală pe domeniul public cu indicii clare cu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice și au fost ridicate și depozitate de echipele Servicii Publice SA. Municipalitatea a parcurs toți pașii legali prevăzuți în aceste situații, de la identificarea și somarea proprietarilor până la declararea autovehiculelor ca fiind abandonate.

Având în vedere creșterea numărului de autovehicule abandonate, inclusiv al celor fără plăcuțe de înmatriculare (fără stăpân) ori înmatriculate în străinătate, care ocupă abuziv domeniul public, adică străzile și locurile de parcare, creând totodată obstacole pentru circulația pietonilor și a altor autovehicule, Primăria Municipiului Iași a solicitat tuturor proprietarilor acestor autovehicule să le ridice în regim de urgență.

În acest scop, municipalitatea trimite solicitări către toate asociațiile de proprietari și locatari pentru ca acestea să aducă la cunoștința proprietarilor autovehiculelor abandonate, prin afișaj la scările de bloc, obligația de a le îndepărta de pe domeniul public. „În cazul în care nu își ridică autovehiculele abandonate în termen de 15 zile de la data publicării acestor solicitări / somații, Primăria Municipiului Iași demarează procedurile legale de identificare, ridicare și valorificare a acestora, conform legislației în vigoare. Aceste somații reprezintă un apel la responsabilitate civică și legală! Primăria Municipiului Iași nu urmărește sancționarea cetățenilor, ci rezolvarea, pe cale legală și amiabilă, a unei probleme care afectează întregul oraș”, au trans,is reprezentanții municipalității.

Pe lângă aceste solicitări, și ieșenii pot semnala Primăriei situații de autovehicule abandonate care ocupă abuziv domeniul public.

Ridicarea vehiculelor abandonate este făcută conform Hotărârii Consiliului Local nr. 107 / 2005 şi este executată de către Servicii Publice SA, fiind dispusă de o comisie compusă din reprezentanţii Primăriei Municipiului Iaşi, respectiv ai Biroului Reglementări Transporturi Urbane, şi ai Poliţiei Locale Iaşi.

Vehiculele nerevendicate vor fi scoase din evidenţele fiscale ale proprietarului şi radiate din circulaţie la SPCRPCIV Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat. Ulterior, autovehiculele radiate sunt predate unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor în vederea casării și valorificării. Carmen DEACONU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, satul Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt, telefon 0233/266.250, fax 0233/266.025, e-mail: primaria@ poianateiului.ro, cod fiscal 2614074. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -trupul de pasune Livezi, in suprafata totala 64,86 ha: identificat prin CF nr. 51086, nr. cadastral 51086, in suprafata de 47,68 ha si CF 51102, nr. cadastral 51102, in suprafata de 17,18 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Poiana Largului, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 32/04.05.2025; -trupul de pasune Hasca, in suprafata totala de 50,75 ha: identificat prin CF nr. 51138, numar cadastral 51138, in suprafata de 22,00 ha si CF 51139, numar cadastral 51139, in suprafata de 10,00 ha, CF 51140, numar cadastral 51140, in suprafata de 14,00 ha, CF nr. 51166, numar cadastral 51166, in suprafata de 4,75 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 33/04.05.2025; -trupul de pasune Ciungat, in suprafata de 20,4 ha, identificat prin CF 52864, numar cadastral 52864, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 34/04.05.2025; -trupul de pasune Preluca, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 8,43 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 35/04.05.2025; -trupul de pasune Parlituri, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 16,55 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 36/04.05.2025; Trupurile de pasune apartin domeniului public al Comunei Poiana Teiului, iar inchirierea se organizeaza conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Poiana Teiului. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.05.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariat -Registratura Comunei Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.05.2025, ora 09.00, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, str. Teilor nr. 61, judetul Neamt -sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, B-dul Republicii nr. 16, judetul Neamt, telefon 0233/212.294, fax 0233/2356.557, e-mail: tr-neamt-scomerciala@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2025.
Peste 600 de invenții care schimbă lumea, prezentate la Iași
07/05/2025 14:46

Aflat la cea de-a XVII-a editie, EUROINVENT atrage anual sute de inventatori, cercetători, profesori, antreprenori si pasionati de stiintă din zeci de tări, devenind un punct de referintă in peisajul inte ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
07/05/2025 14:38

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Poli Iași ia în calcul doar victoria cu FC Hermannstadt
07/05/2025 14:37

* „Am mare incredere in jucătorii mei, sunt constienti că trebuie să luăm puncte. Un punct nu stiu dacă ne avantajează, depinde si de celelalte rezultate. Trebuie să castigăm, nu avem altă varian ...

  Azilul groazei din Dorohoi -- bătrâni chinuiți, ascunși în întuneric și lăsați fără locuințe. Control ANPC devastator
07/05/2025 14:05

Un nou caz infiorător de abuz institutional a fost descoperit in judetul Botosani, la Centrul de Îngrijire si Asistentă Persoane Adulte cu Dizabilităti „Casa Elena” din Dorohoi, gestionat ...

Muzeul Literaturii Române Iași caută voluntari pentru Șotron, festivalul copilăriei!
07/05/2025 13:35

  Muzeul Literaturii Romane Iasi lansează un apel către toti cei care iubesc energia copilăriei si vor să se implice activ intr-un eveniment cultural cu traditie: căutăm voluntari pentru cea de- ...

Prima hologramă interactivă dintr-un muzeu românesc. Arhitectul Berindey prinde glas la Palatul Culturii
07/05/2025 12:59

În inima Iasului, acolo unde se inaltă cu demnitate si ecou istoric Palatul Culturii, un pas nevăzut, dar spectaculos, se face către viitor. Începand de vineri, 9 mai, vizitatorii vor putea primi ...

Cum îți lansezi un business în Iași, când orașul pare să te respingă
07/05/2025 12:34

Desi este cel mai mare oras din Regiunea Nord-Est, cu universităti de prestigiu si un potential creativ imens, Iasul poate deveni un loc dificil pentru tinerii care pornesc un business de la zero. Lipsa de spr ...

Tramvaiul Teatrului, o scenă pe șine în Iași. Teatrul „Luceafărul” lansează un mijloc de transport cultural aniversar
07/05/2025 12:11

Iasul isi intampină primăvara culturală cu un mijloc de transport inedit: Tramvaiul Teatrului, lansat de Teatrul Luceafărul, care aniversează in acest an 75 de ani de existentă. Cu o identitate vizuală v ...

VincerOpera 2025. Gala extraordinară a Operei Iași aduce pe scenă artiști de elită și tineri talentați
07/05/2025 11:16

Seara de miercuri, 14 mai, promite mai mult decat un spectacol. Promite o reverentă. O plecăciune in fata artei lirice, a frumusetii care nu imbătraneste si a vocilor ce traversează timpul cu aceeasi fortă ...

Adrian Papahagi, despre plecarea lui George Simion la Viena: Nu strălucea de bucurie, deși tocmai câștigase turul 1 cu un scor zdrobitor
07/05/2025 05:26

Adrian Papahagi, filolog si eseist, a vorbit despre plecarea lui George Simion la Viena imediat după victoria din primul tur al alegerilor prezidentiale, din 4 mai. Adrian Papahagi, filolog si eseist, a publi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei