Lista completă a celor 91 de măsuri negociate la Cotroceni: România va ateriza brutal în noua realitate a taxelor și impozitelor

000000   05500

Dimensiune font:

| 20-06-2025 11:27

La Palatul Cotroceni s-au discutat în totalitate aproape 100 de măsuri prin care se urmărește corectarea deficitului bugetar. Măsurile sunt extrem de dure și vor afecta toți românii, indiferent că lucrează la stat sau la privat. Măsurile vizează atât angajații guvernamentali, cât și bugetarii din instituții, dar în special pe cei din mediul privat. Pe lângă asta se pregătesc creșteri de accize la alcool, zahăr sau combustibil, ceea ce va duce la o explozie în lanț a prețurilor.
Conform documentului publicat de Profit.ro, la Palatul Cotroceni s-au discutat 91 de măsuri, la care se mai adaugă creșterea TVA de la 19% la 21%. Această măsură a blocat negocierile pentru formarea Guvernului și a dus la tensiuni majore între Nicușor Dan și Ilie Bolojan.


Cel târziu săptămâna viitoare aceste măsuri vor fi anunțate public și apoi implementate de către noul Guvern.

Vă prezentăm în continuare măsurile discutate la Palatul Cotroceni:

 

***MENȚIUNE: La măsurile unde deja există un acord politic am trecut (CONSENS), iar la măsurile care încă sunt în fază de negociere am trecut (Încă se mai discută).


”1 Reducerea sporului pentru condiții vătămătoare de la 15% la 10%, dar nu mai mult de 500 (Încă se discută)

 
2 Elimina sporul pentru antenă (CONSENS)

 

3 Suspendare stimulentul pentru fonduri europene (CONSENS)

4 Egalizare salariu de baza între ministere cu rol de gestiunea fonduri la nivel MIPE (CONSENS)

5. Rambursarea cheltuielilor de personal de la ADR la nivelul salariilor din MIPE/gestionar fonduri europene ((CONSENS)

6. Spor implementare proiecte - Pentru max 10% din angajați, max. 50% din salariul minim, de calculat impact 10% SAU 20% (CONSENS)

7. Spor implementare proiecte - Pentru max 20% din angajați, max. 50% din salariul minim, de calculat impact (CONSENS)

8. Tăierea sporurilor în cazul prelungirii termenelor la proiecte (CONSENS)

9. Coborarea sporurilor de la 50% la max. 35% din salariul de bază (Încă se discută)

10 Eliminarea sporului de complexitate a muncii ((CONSENS)

11 Eliminarea sporului de confidențialitate și informații secrete (CONSENS)

12 Eliminarea celui al 13 salariu, plafonarea primelor de Crăciun și Paște până la max. 300 lei, inclusiv la Instituțiile finanțate parțial sau integral din venituri proprii (CONSENS)

13 Eliminarea sporului de doctorat pentru funcționarii publici/contractuali, să rămână DOAR pentru cei din educație și sănătate (CONSENS)

14 NU ne atingem de sporurile personalului medico-sanitar (CONSENS)

15 Micșorare spor condiții deosebite de la ANSVSA DE LA 35%, la fel ca la personalul medico sanitar la 25%, eliminarea de la ANSVSA sporului pentru inspecție și control de 12.5% (CONSENS)

16 Eliminare Spor CFP (CONSENS)

17 Cursuri de formare doar la Sediul Instituției și Online (CONSENS)

18 Eliminare privilegii magistrați în activitate sau pensionari, soț/soție/copiii aflați în întreținerea acestora (servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale, spor de delegare de 2%) (CONSENS)

19 Eliminarea scutirilor de plată CASS pentru membrii familiilor polițisti, magistrați (Încă se discută)

20 Eliminarea privilegiului la pensionare de 6 salarii (Încă se discută)

21 Îndemnizația de hrană: doar pentru cei cu salariu de bază de max. 6000 lei brut (Aproape de consens) PSD +USR ar vrea 6000 net

22 Tichete de vacanță: valoarea de 800 de lei fără obligațiunea de contribuție proprie, doar pentru cei cu salariu de bază de max. 6000 lei brut, valorificarea tichetelor în extra-sezon (CONSENS)

23 Spor pentru peste programul de muncă și zile de repaus, MAI și penitenciare (Încă se discută)

24 Spor sistemul de învățământ / DE ANALIZAT ȘI LUAT O DECIZIE / NORMA DIDACTICĂ (Încă se discută)

25 Limită la sporuri cumulate de 20% sau 30% la salariu de baza ? anvelopa 25% la ordonator de credite 20% ? (Încă se discută)

26 De discutat DSP risc epidemiologic (Încă se discută)

27 Eliminare îndemnizație membrii comitetelor interministeriale (Încă se discută)

28 Limitarea îndemnizațiilor membrii CA (Încă se discută)

29 Scăderea cu 20% a numărul maxim de posturi ocupate ? ? ? (CONSENS)

30 Raportat la anvelopa bugetară pentru salariu a anul 2024, reducere de 10% în anul 2025 a costului de personal la nivelul fiecărei autorități locale prin reorganizări, utilizare normă parțială de lucru, externalizări, modificări de grilă salarială (Încă se discută)

31 Scăderea cu 20% a coeficientului maxim de salarizare în administrația publică locală (Încă se discută)

32 Reducerea cheltuielilor de functionare a institutiilor publice/companiilor de stat cu 1% din PIB la nivel anual(19 mld lei) în termen de 90 de zile de la formarea guvernului, în baza unei analize de eficiență și sustenabilitate constand in reorganizarea/restructurarea/comasarea/desfiintarea acestora. (Încă se discută)

33 Pentru Comasare toata lumea să vină cu propuneri scrise: USR: ANAF+VAMĂ, o instituție deconcentrată pe minister pe județ, UDMR: desființarea direcțiilor regionale (ANAF, Protecția Consumatorului) (Încă se discută)

34 A nu se permite cumularea pensiei cu salariul până la vârsta standard de ieșire la pensie în sistemul public (CONSENS)

35 Desființarea unor instituții. ex. ARICE, AOSR, Institutul Levantului, Institutul Revolutiei, Academia de Stiinte Medicale Academia de Stiinte Tehnice, Institutul Drepturilor Omului, Institutul Revoluției, Casa Unirea, ATOP (CONSENS)

36 Listarea la Bursă a unor pachete minoritare în cazul unor Companii de Stat (CONSENS)

37 Valorificarea unor companii și active de stat 38 Interdicție servicii de salubritate gratuită / reducerea defalcării TVA sau Impozit pe Venit în cazul neeliminarii gratuității ? ? (CONSENS)

39 Energie: o schemă doar pentru cei vulnerabili, propunere a se aloca câte un card nominal (Încă se discută)

40 Agricultură: min. 2 ha, de la suma de 5000 euro să aibă PFA/SRL/II - fără decizie (DEZACORD)

41 Transportul/Călătoriile studenților (Încă se discută)

42 Sistarea/suspendarea schemelor de ajutor de stat și subvenții în curs până la finalizarea demersurilor de negociere cu Comisia Europeana (agricultură, economie, AFM, MFP) (CONSENS)

43 Noua schemă de credit fiscal pentru cercetare-dezvoltare (Încă se discută)

44 Transfer de prețuri - Schema Poloneză (CONSENS)

45 Eliminarea scutirilor impozabile din venituri pe reclame și închirieri ale școlilor și spitalelor private (CONSENS)

46 47 TĂIEM: Impozit pe profit redus ca urmare a facilității acordate pentru menținere a capitalului propriu pozitiv/majorare a capitalului propriu (CONSENS)

48 TĂIEM: Impozit pe profit redus ca urmare a facilității acordate pentru case marcat (CONSENS)

49 Aplicare cota redusa de TVA de 9% DOAR PENTRU livrarea de medicamente de uz uman și 19% veterinar (CONSENS)

50 Aplicare cota redusa de TVA de 9% doar pentru APĂ ȘI ALIMENTE , 19% pentru restul - livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, destinate consumului uman și animal (Încă se discută)

51 Rămâne: Aplicare cota redusa de TVA de 9% livrarea apei pentru irigații în agricultură; daca e si 9% fotovoltaice (CONSENS)

52 Rămâne: Aplicare cota redusa de TVA de 9% livrarea de îngrășăminte chimice și de pesticide, daca e si 9% fotovoltaice (CONSENS)

53 Rămâne: Aplicare cota redusa de TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă și de canalizare, daca e si 9% fotovoltaice (CONSENS)

54 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping (CONSENS)

55 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, precum și a băuturilor nealcoolice care se încadrează la codul NC 2202; (CONSENS)

56 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) pentru livrarea locuințelor ca parte a politicii sociale, inclusiv a terenului pe care sunt construite (Încă se discută)

57 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) pentru livrarea și instalarea de panouri fotovoltaice, panouri solare termice, pompe de căldură și alte sisteme de încălzire de înaltă eficiență, impreuna cu agricultura (CONSENS)

58 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) pentru serviciile constând în permiterea accesului la bâlciuri (CONSENS)

59 Aplicare cota de TVA de 19% (de la 9%) pentru serviciile constând în permiterea accesului la evenimente sportive (CONSENS)

60 Aplicare cota de TVA de 9% (de la 5%) pentru livrarea de manuale școlare, cărți, ziare și reviste, pe suport fizic și/sau pe cale electronică, cu excepția celor care au, în totalitate sau în mod predominant, un conținut video sau un conținut muzical audio și a celor destinate exclusiv sau în principal publicității; (CONSENS)

61 Aplicare cota de TVA de 9% (de la 5%) pentru serviciile constând în permiterea accesului la castele, muzee, case memoriale, monumente istorice, monumente de arhitectură și arheologice, grădini zoologice și botanice; (CONSENS)

62 Aplicare cota de TVA de 9% (de la 5%) pentru livrarea către persoanele fizice si juridice de lemn de foc, sub formă de trunchiuri, butuci, vreascuri, ramuri sau sub forme similare ? (CONSENS)

63 Aplicare cota de TVA de 9% (de la 5%) pentru livrarea de energie termică în sezonul rece, pentru anumite categorii de consumatori ?(CONSENS)

64 Se elimină rudele, urmașii, membrii de familie de la Exceptarea de la plata CASS a Indemnizatiile acordate in baza Decretului Lege nr 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecuatte din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportata in strainatate ori constituire in prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare.// Indemnizatiile acordate in baza Legii recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989 si pentru revolata muncitoreasaca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 si nr 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare//Indemnizatiile si sporurile invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi, precum si alte sume acordate in baza Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizatii si sporuri invalizilor, veteranilor si rămân DOAR văduvelor de război, cu modificarile si completarile ulterioare. (CONSENS)

65 Se elimină exceptarea de la plata contribuției asigurărilor sociale de sănătate a sumelor reprezentând ajutorul social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, și a veniturilor obținute de persoanele cu handicap în baza Legii 448/2006, ONJN desființată, integrată în ANAF (CONSENS)

67 Variante de impozitare Jocuri de noroc: 68 10% impozit pentru premiu/câștig până la 10.000 lei 69 20% impozit pentru premiu/câștig până la 20.000 lei 70 20% impozit pe câștig reținut la sursă+CASS 71 Interzicere cash, doar card (CONSENS)

72 Majorare Taxei de 2% la Jocuri de noroc (CONSENS)

73 Autorizare de la Primărie (CONSENS)

74 Creșterea ROvignetei de la 28 euro la 50 euro (Grupul de lucru pe transport a programului de Guvernare) (CONSENS)

75 Introducere taxă camioane/transport marfa cu tonaj mare (Grupul de lucru pe transport a programului de Guvernare) (CONSENS)

76 Taxa de solidaritate 20% impozit pe venit pt persoane fizice care depășesc 10.000, 15.000, respectiv 17.300 lei venit → trecere taxă progresivă a veniturilor globalizate (DEZACORD)

77 Tranzacții imobiliare vânzare 1% deținere mai veche de 5 ani, sub 5 ani impozit pe venit pe diferențe minim 3%, restul 10% din diferență (CONSENS)

78 Moștenire 0% la primul an după deces, restul 1% pe valoare (CONSENS)

79 TVA la taxă SERVICIU pentru transport intern și extern (CONSENS)

80 Platforme Airbnb si booking cota forfetara DE CHELTUIALĂ DEDUCTIBILĂ de 30% și impozit pe venit pe diferență (CONSENS)

81 Creștere Accize la combustibil motorină (CONSENS)

82 Creștere Accize la combustibil benzină (CONSENS)

83 Creștere Accize tutun (DEZACORD)

84 Creștere Accize zahăr (CONSENS)

85 Valoare taxă de operare pe colete, dacă nu plătește taxe vamale (CONSENS)

86 Dividende din pilonul II (CONSENS)

87 Impozitare venituri din Facebook, Google, Tiktok (CONSENS)

88 Abrogare impozitare câștiguri de capital 1% / 3% și trecere pe impozit pe venit ? (CONSENS)

89 10% IMPOZIT PE CÂȘTIG DE CAPITAL de pe Burse și Cripto (CONSENS)

90 Cluburi și baruri impozit pe venit standard 30% (CONSENS)

91 Taxă de tranzacții bancare pe tranzacție sau pe valoare (CONSENS) 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie Flamanzi, pasune 30 ha. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, spatiu 12,90 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, teren intravilan 850 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren in suprafata de 850 mp, situat in intravilanul satului Curechistea, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, identificat cu nr.cadastral 50232 si cartea funciara nr. 50232 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 73/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
CCR: Statul poate modifica unilateral salariile și sporurile bugetarilor. Ce prevede decizia și ce se schimbă pentru angajații publici
07/07/2025 22:00

Curtea Constitutională a Romaniei (CCR) a publicat recent motivarea unei decizii care are implicatii directe asupra salarizării in sectorul public. Este vorba despre Decizia nr. 2/2025, pronuntată in dosar ...

Ce prevede al doilea pachet de măsuri fiscale pregătit de Guvernul Bolojan
07/07/2025 18:34

Premierul Ilie Bolojan si-a prezentat in Parlament pachetul de măsuri fiscale pe care Guvernul isi angajează răspunderea. Mai mult, el a vorbit ce presupune un al doilea pachet de măsuri.   Executivu ...

Sondaj Inscop: partidul extremist AUR conduce detașat cu peste 40%, PSD a căzut pe locul trei după PNL
07/07/2025 12:27

 40.5% dintre alegători ar vota cu partidul extremist AUR, 17.3 % cu PNL, 13.7 % cu PSD, iar 13.1% cu USR dacă alegerile ar avea loc duminica viitoare, arată un sondaj realizat de Inscop. E pentru prima ...

Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, trage un semnal de alarmă: „Ni s-a livrat iluzia unei economii în avânt, dar realitatea este dură”
07/07/2025 06:11

La doar cateva zile după ce a preluat oficial mandatul de ministru al Finantelor, Alexandru Nazare a făcut publică o analiză dură a situatiei economice a Romaniei. Am regăsit o economie vulnerabilizată ...

Alexandru Nazare: „Am ignorat că suntem în procedură de deficit excesiv”
07/07/2025 06:10

Criza economică din Romania nu este o problemă nouă, ci o situaţie care a fost ignorată sistematic in ultimii ani. Asta sustine ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, care spune că deficitul excesiv si l ...

Guvernul a adoptat proiectul Legii Austerității. Ce urmează?
07/07/2025 06:09

Guvernul a aprobat vineri proiectul Legii Austeritătii, initiind astfel procedura de asumare a răspunderii in fata Camerei Deputatilor si a Senatului. Măsurile incluse vizează atat reducerea cheltuielilor, ...

Paradoxul austerității: Mamele rămân fără asigurare medicală, refugiații din Ucraina nu
07/07/2025 06:05

Guvernul Bolojan propune tăieri in sistemul sanitar pentru mamele aflate in concediul de crestere a copilului. Proiectul legii austeritătii, pe care Guvernul condus de Ilie Bolojan intentionează să-l adopt ...

Viktor Orban caută un partener de dialog la Cotroceni. Mesaj către Nicușor Dan: „Avem interese comune în Europa”
07/07/2025 05:59

In plin context de reasezare politică in regiune si de tensiuni persistente pe scena europeană, premierul Ungariei, Viktor Orbán, transmite un mesaj către noul presedinte al Romaniei, Nicusor Dan: este nevo ...

Sindicatele au făcut o serie de amendamente la legea austerității/ Ce măsuri concrete propun
06/07/2025 20:18

 Blocul National Sindical a trimis o serie de amendamente la proiectul de lege care contine măsurile de austeritate, proiect pe care Parlamentul isi asumă răspunderea luni după-amiază. Printre propune ...

Liderul liberalilor ieșeni, vicepreședinte regional al partidului
06/07/2025 12:00

Presedintele PNL Iasi, deputatul Alexandru Muraru, este noul vicepresedinte desemnat al Partidului National Liberal pentru Regiunea Nord-Est, in urma sustinerii unanime de către liderii organizatiilor liberale ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei