Angajații Caselor de Sănătate au declanșat greva

greva-japoneza-sindicate-sanitas-sursa-foto-Facebook-Federatia-Sanitas-din-Romania-e1686221175762

Dimensiune font:

| 10-07-2023 11:12

Toţi angajaţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi ai Caselor de Asigurări de Sănătate (CAS) judeţene, a municipiului Bucureşti şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi a Autorităţii Judecătoreşti protestează, luni, prin întreruperea lucrului timp de două ore.

Potrivit unui comunicat al Blocului Naţional Sindical, organizaţie la care este afiliată Federaţia Sindicatelor Caselor de Asigurări de Sănătate, lucrul va fi întrerupt între orele 10:00 - 12:00, principalul motiv al protestului fiind reprezentat de salariile foarte mici în raport cu responsabilitatea şi complexitatea activităţii prestate, pierderea alarmantă a personalului calificat şi reducerea drastică a numărului total de angajaţi, la nivel naţional, în ultimii ani, cu peste 1.000 de persoane dintr-un total de 4.000 de persoane.

"Situaţia a ajuns într-un punct în care concursurile de angajare nu mai atrag candidaţi, întrucât salarizarea a devenit extrem de nemotivantă, în raport cu volumul uriaş de muncă", se spune în comunicat.

În acest sens, sindicaliştii vin cu câteva exemple prin care vor să arate "volumul impresionant de activitate desfăşurat anual în sistemul CNAS/CAS". Astfel, în vederea decontării, se verifică aproximativ 8,5 milioane de certificate medicale, 54 milioane de reţete şi 5,7 milioane de bilete de trimitere către laboratoare. De asemenea, se decontează 113 milioane de servicii de medicină primară, 37 milioane de consultaţii în ambulatorii clinice şi 8 milioane de servicii medicale spitaliceşti.

Programul Naţional de Sănătate asigură tratamentul pentru 2 milioane de bolnavi gravi, iar bugetul gestionat de CNAS se ridică la suma de 54 miliarde de lei, cel mai mare din ţară din sistemul public.

În aceste condiţii, în ultimii ani, numărul posturilor ocupate în sistemul de asigurări de sănătate public s-a redus de la 4.028 la doar 2.815, din cauza salariilor foarte mici în raport cu volumul, complexitatea şi responsabilitatea activităţii.

"Având în vedere această situaţie critică, solicităm cu fermitate soluţionarea problemelor expuse la nivelul Casei Naţionale de Sănătate şi a Caselor Judeţene de Asigurări de Sănătate", se spune în comunicat.

Sindicatul atrage atenţia că întârzierea rezolvării problemelor şi întreruperea activităţii prin declanşarea conflictului de muncă va avea consecinţe. Astfel, nedecontarea prestaţiilor medicale ale furnizorilor de servicii medicale (spitale, laboratoare etc.) va genera tensiuni sociale majore, prin neplata salariilor personalului angajat, a voucherelor de vacanţă etc. şi va pune în pericol continuitatea tratamentelor pentru pacienţii cronici, inclusiv pentru beneficiarii programelor naţionale de sănătate, pentru care medicaţia este vitală. Serviciile furnizate de angajaţii CAS, cum ar fi eliberarea formularelor, cardurilor naţionale/europene, procesarea cererilor pentru dispozitive medicale şi eliberarea adeverinţelor nu vor putea fi prestate iar cererile de recuperare a sumelor reprezentând concedii medicale depuse de angajatori nu vor fi plătite.

"Menţionăm că lucrătorii din sistemul naţional de asigurări de sănătate sunt cei care contractează validează, verifică şi decontează serviciile realizate de toţi furnizorii din sistemul naţional de sănătate. În consecinţă, facem un apel urgent către autorităţi să ia măsuri imediate pentru rezolvarea problemelor semnalate. Ne dorim să găsim soluţii viabile şi să reîntregim sistemul de asigurări de sănătate cu specialişti corect plătiţi, astfel încât să putem continua să oferim servicii de calitate populaţiei şi să asigurăm condiţii decente de trai şi de muncă angajaţilor noştri", se mai spune în document.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Alexandru Rafila, despre virusul HMPV: Nu este vorba despre niciun fel de noutate. Este răspunzător pentru o bună parte din virozele respiratorii
09/01/2025 13:01

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat joi că virusul metapneumovirus uman (HMPV) nu reprezintă o noutate, intrucat a fost identificat pentru prima oară in 2001, iar in Romania, in fiecare an ...

Tupeu monstruos: Medicii de la Spitalul Județean Buzău nu mai fac gărzi, de ciudă că au fost criticați de pacienți
08/01/2025 16:36

Stat in stat! Medicii din Romania refuză să mai trateze pacienti si nimeni nu ii poate trage la răspundere in mod legal. Medicii de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău nu mai asigură, de la inceputul ...

A înghețat Guvernul și pragul pensiei până la care se acordă medicamente compensate cu 90%?
06/01/2025 09:39

Un proiect de Hotărare de Guvern propus de Ministerul Sănătătii inainte de sărbătorile de iarnă prevedea majorarea plafonului de pensie pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% din pretul de ...

Speranțe pentru bolnavii de cancer. Primul vaccin cu ARN ar putea deveni realitate
03/01/2025 23:47

  Vaccinurile personalizate impotriva cancerului folosesc ARN pentru a antrena sistemul imunitar să atace tumorile. Primele rezultate sunt promiţătoare, dar implementarea rapidă a acestor tratame ...

De ce oamenii intră în depresie după Crăciun și Revelion. Psihologul Radu Leca: Are legătură cu sentimentul de neputință și nemulțumire
02/01/2025 13:02

Psihologul Radu Leca ne-a spus de ce apare depresia post-sărbători si cum putem face tranzitia la noul an mai usoară. Depresia de după sărbătorile de iarnă, cunoscută si ca „blues-ul post-sărbători ...

Ambasadorul Rusiei la București a fost găsit inconștient în ambasadă
01/01/2025 10:06

Vladimir Lipaev, ambasadorul Rusiei la Bucuresti, a fost găsit marti seară, inconstient in sediul ambasadei. La fata locului a fost solicitată interventia de urgentă a unei ambulante. Din Ambasadă apelul ...

Belșug de E-uri pe masa de Revelion. Aproape 170 de substanțe nesănătoase si zahăr cât pentru o săptămână
31/12/2024 12:00

Excesul alimentar e cel mai prost obicei al SărbătorilorExcesul alimentar e cel mai prost obicei al Sărbătorilor Fiecare roman isi doreste să aibă pe masa de Revelion cat mai multe si diverse feluri de m ...

Te confrunți des cu stări de nervozitate și iritare? Iată câteva tehnici de relaxare eficiente pentru a-ți recăpăta echilibrul emoțional!
30/12/2024 11:01

Te confrunti des cu stări de nervozitate si iritare? Iată cateva tehnici de relaxare eficiente pentru a-ti recăpăta echilibrul emotional!   Stările de nervozitate apar adesea ca răspuns la stres, o ...

Revoluția AI în serviciile medicale. Promisiuni și provocări
29/12/2024 12:45

Într-un ritm ametitor, inteligenta artificială (AI) pătrunde in fiecare colt al societătii, dar niciun domeniu nu pare mai promitător si mai vulnerabil decat cel al serviciilor medicale. Această tehn ...

Medicii din ambulatorii se tem de înghețarea valorii punctului per serviciu medical
28/12/2024 10:20

Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă critică articolul din proiectul ordonanţei ‘trenuleţ’ care prevede ingheţarea pentru tot anul 2025 la 5 lei a valorii punctului per s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei