Tinerilor începe să le fie dor de munca la birou, de pauza de cafea cu colegii

6

Dimensiune font:

| 15-05-2025 06:22

La cinci ani de la pandemie, viitorul programului de muncă pare mai în ceaţă ca niciodată. Studiile arată că tinerii ar dori să revină parţial la birou, dar mai departe lucrurile se complică, cei din generaţiile mai mature nefiind atât de dornici de revederea cu colegii. Mai departe, după ani de întâlniri pe Zoom, chiar şi dacă vin la birou de cele mai multe ori obiceiul este tot de a avea întâlniri virtuale. Ce este de făcut?

„La cinci ani de la pandemie, care a trimis acasă milioane de angajaţi, cele mai recente date de la JLL relevă o schimbare surprinzătoare în dinamica locului de muncă: generaţiile mai tinere par acum cele mai dornice de întoarcerea la birou, demontând mitul conform căruia angajaţii mai în vârstă ar fi mai dispuşi să vină fizic la muncă. Această schimbare generaţională evidenţiază evoluţiile care au loc pe piaţa muncii“, se arată într-un studiu realizat de compania imobiliară JLL.

Cercetarea JLL, bazată pe sondaje efectuate pe un eşantion de peste 12.000 de angajaţi din diverse sectoare de activitate şi din 44 de ţări, a arătat că Generaţia Z are mai multe şanse de a fi la birou decât colegii lor mai în vârstă.

„Potrivit studiului realizat de grupul imobiliar JLL, angajaţii sub 24 de ani au mai multe şanse să lucreze la birou decât cei mai în vârstă: în medie, aceştia lucrează 3,1 zile pe săptămână, în timp ce alte grupe de vârstă lucrează între 2,5 şi 2,7 zile“, se arată într-un material relizat de FT, care citează acelaşi studiu.

La firul ierbii, opiniile sunt foarte împărţite. Deşi pe de o parte la nivel de socializare munca de acasă afectează mult dinamica unei echipe, pe de altă parte timpul şi economiile făcute în confortul propriului apartament devin plusuri la care tinerii ar renunţa cu greu. Mai mult, chiar dacă dezvoltatorii imobiliari spun că birorile atent gândite ar duce angajaţii înapoi în clădiri, şi este în interesul lor să spună aşa, unii tineri au păreri mai nuanţate.

„Eu nu m-aş întoarce sub nicio formă la birou şi nici nu cred că există vreun birou ideal, cel puţin comparativ cu munca remote. Ai prea multe beneficii lucrând de acasă - precum sănătate mintală mai bună, timp mai mult şi program flexibil - ca să îmi doresc să mă întorc vreodată la birou. Am prieteni care lucrează în IT, iar la birou au săli de ping-pong, biliard, PlayStation, dar niciuna dintre astea nu sună la fel de bine ca munca de acasă“, spune un tânăr din Bucureşti.

Chiar şi convinşi să revină la muncă, misiunea managerilor de a forma echipe funcţionale este mai dificilă ca niciodată, în contextul în care nici angajaţii maturi nu pot fi convinşi cu uşurinţă să revină la birou. Astfel, însuşi modelul de „ucenicie“ este pus sub semnul întrebării, lucru care îngreunează transferul de competenţe.

Una dintre cele mai frecvente greşeli de management

Una dintre cele mai frecvente greşeli de management, în cazul în care angajaţii sunt convinşi să revină la birou, este tendinţa de a-i grupa pe tineri cu tineri, cum este cazul alăturării Gen Z (născuţi între 1997 şi 2012) cu Millennials (1981-1996). „Să pui Gen Z cu un milenial este catastrofal. Mai bine îi pui în contact cu generaţiile mai în vârstă, cum sunt Gen X (născuţi între 1965 şi 1980), care au multe asemenări cu Gen Z, singura diferenţă majoră fiind accesul la tehnologie. Este o sinergie foarte bună. Milenialii nu se combină bine cu Gen Z, dar pot colabora mai bine cu Boomers (1946-1964). Dacă sari o generaţie s-ar putea să ai un rezultat mai bun decât dacă pui toţi tinerii la un loc“, scrie o analiză FT, potrivit zf.ro.

Insăşi ideea împărţirii în funcţie de generaţii merită să fie analizată mai bine în contextul în care mai toată lumea îşi doreşte la final lucruri asemănătoare: joburi bine plătite, echilibrate cu viaţa de familie şi altele.

„Aceste constatări subliniază nevoia companiilor de a investi strategic în crearea unor locuri de muncă care să răspundă cu adevărat nevoilor forţei de muncă de astăzi“, crede Asprey Price, EMEA CEO & Global Head of Portfolio Services, Work Dynamics, JLL. „Acest lucru înseamnă prioritizarea facilităţilor, cum ar fi opţiunile alimentare de calitate, proiectarea de spaţii care susţin atât colaborarea, cât şi munca concentrată şi adoptarea tehnologiei care sporeşte productivitatea şi flexibilitatea.“

Dincolo de cum arată un birou, modelarea interacţiunilor în cazul în care angajaţii revin fizic la locul de muncă este un task la fel de dificil. Heejung Chung, profesor de muncă şi ocupare a forţei de muncă la King's College din Londra, spune, citat de FT, că angajatorii trebuie să se gândească la modul în care diferitele generaţii lucrează împreună la birou, nu doar să insiste să apară. „Managerii trebuie să devină mai buni în ceea ce priveşte planificarea workshop-urilor de grup, coaching-ul şi brainstorming-ul în persoană, altfel timpul petrecut la birou este petrecut tot pe Zoom. Crearea de momente sociale îi ajută pe tineri să se simtă integraţi în companie“, spune ea.

Daniel Mihai Dragomir stiripesurse.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Schimbări majore la Casa de Pensii. Pensionarii care au cerut recalcularea vor lua banii mai repede
18/06/2025 20:31

 Casele de Pensii sunt sub un adevărat asediu. Au mai rămas cu putin peste 3.300 de angajati. În acest moment, volumul de muncă creste de la o zi la alta. Sunt intarzieri uriase la recalcularea pe ...

Alimentul românesc, devorat de americani, nu mai poate ajunge pe mesele consumatorilor de peste Ocean. Cum s-a ajuns la această situație nemaiîntâlnită
16/06/2025 05:27

Gripa aviară a făcut ravagii in Statele Unite, astfel că americanii s-au orientat către alte piete pentru a importa ouă. Cum Romania are printre cele mai mici preturi la ouă din Uniunea Europeană, cerere ...

Gospodarii care își ridică un solar în grădină pot primi amenzi chiar şi de 100.000 de lei, dacă nu sunt atenţi la o serie de norme banale
16/06/2025 05:26

Autoritătile au reglementat mult mai dur activitatea pe care gospodarii o efectuează in propriile lor grădini. Asadar, chiar şi la tine in curte trebuie să te supui unor legi In caz contrar, statul amenin ...

În premieră mondială, România lansează un AI bullied
10/06/2025 11:01

Pentru a evidentia impactul profund si adesea invizibil al bullyingului asupra copiilor, Salvati Copiii lansează campania „Vorbeste cu ALEX”, primul experiment social care utilizează inteligenta ...

Analizăm și alte opțiuni pentru reducerea prețului la energie electrică
09/06/2025 05:47

Burduja a oferit date la privind consumul energiei electrice pentru consumatorii casnici la nivel de tară. „Din 8,7 milioane de locuri de consum casnic, peste 4 milioane, adică 46% din total, consumă in m ...

Salvați Copiii: Peste 1.800 de cazuri de abuz sexual asupra copiilor în 2024. Este esențială protejarea victimelor în timpul anchetelor
07/06/2025 11:07

Organizatia Salvati Copiii Romania face un apel public către autoritătile statului pentru extinderea la nivel national a modelului Barnahus, menit să protejeze copiii victime ale abuzului sexual si ale altor ...

Percheziții la medici vizați în dosarul deceselor suspecte de la Spitalul „Pantelimon”
05/06/2025 10:02

Procurorii de la Parchetul de pe langă Tribunalul Bucuresti, impreună cu politistii de la Serviciul Omoruri si sprijinul luptătorilor de la Serviciul pentru Actiuni Speciale, au efectuat joi perchezitii domi ...

Andrei Caramitru prezintă scenariul 'lumii noi': 'Cartele de mâncare și control total al populației. Deja s-a semnat dealul'
05/06/2025 07:20

Andrei Caramitru, consultant economic si fost consilier guvernamental, lansează un avertisment extrem de dur pe retelele sociale: viitorul apropiat va fi marcat de somaj masiv, colaps financiar si un control d ...

Există bani pentru despăgubiri după inundații? Ce spun asiguratorii
03/06/2025 05:39

In urma inundatiilor severe care au afectat mai multe comunităti din Romania in ultimele zile, Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a emis o declaratie prin care isi reafirmă angajamentu ...

Anca Alexandrescu: Nu mai e campanie electorală, românii afectaţi de inundaţii lăsaţi de izbelişte de autorităţi
30/05/2025 06:27

Anca Alexandescu, moderatoarea emisiunii „Culisele Statului Paralel” de la Realitatea PLUS, a criticat dur, joi, lipsa de implicare a autoritătilor de la Bucuresti privind situatia dezastruoasă din locali ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei