Tinerilor începe să le fie dor de munca la birou, de pauza de cafea cu colegii

Dimensiune font:

| 15-05-2025 06:22

La cinci ani de la pandemie, viitorul programului de muncă pare mai în ceaţă ca niciodată. Studiile arată că tinerii ar dori să revină parţial la birou, dar mai departe lucrurile se complică, cei din generaţiile mai mature nefiind atât de dornici de revederea cu colegii. Mai departe, după ani de întâlniri pe Zoom, chiar şi dacă vin la birou de cele mai multe ori obiceiul este tot de a avea întâlniri virtuale. Ce este de făcut?

„La cinci ani de la pandemie, care a trimis acasă milioane de angajaţi, cele mai recente date de la JLL relevă o schimbare surprinzătoare în dinamica locului de muncă: generaţiile mai tinere par acum cele mai dornice de întoarcerea la birou, demontând mitul conform căruia angajaţii mai în vârstă ar fi mai dispuşi să vină fizic la muncă. Această schimbare generaţională evidenţiază evoluţiile care au loc pe piaţa muncii“, se arată într-un studiu realizat de compania imobiliară JLL.

Cercetarea JLL, bazată pe sondaje efectuate pe un eşantion de peste 12.000 de angajaţi din diverse sectoare de activitate şi din 44 de ţări, a arătat că Generaţia Z are mai multe şanse de a fi la birou decât colegii lor mai în vârstă.

„Potrivit studiului realizat de grupul imobiliar JLL, angajaţii sub 24 de ani au mai multe şanse să lucreze la birou decât cei mai în vârstă: în medie, aceştia lucrează 3,1 zile pe săptămână, în timp ce alte grupe de vârstă lucrează între 2,5 şi 2,7 zile“, se arată într-un material relizat de FT, care citează acelaşi studiu.

La firul ierbii, opiniile sunt foarte împărţite. Deşi pe de o parte la nivel de socializare munca de acasă afectează mult dinamica unei echipe, pe de altă parte timpul şi economiile făcute în confortul propriului apartament devin plusuri la care tinerii ar renunţa cu greu. Mai mult, chiar dacă dezvoltatorii imobiliari spun că birorile atent gândite ar duce angajaţii înapoi în clădiri, şi este în interesul lor să spună aşa, unii tineri au păreri mai nuanţate.

„Eu nu m-aş întoarce sub nicio formă la birou şi nici nu cred că există vreun birou ideal, cel puţin comparativ cu munca remote. Ai prea multe beneficii lucrând de acasă - precum sănătate mintală mai bună, timp mai mult şi program flexibil - ca să îmi doresc să mă întorc vreodată la birou. Am prieteni care lucrează în IT, iar la birou au săli de ping-pong, biliard, PlayStation, dar niciuna dintre astea nu sună la fel de bine ca munca de acasă“, spune un tânăr din Bucureşti.

Chiar şi convinşi să revină la muncă, misiunea managerilor de a forma echipe funcţionale este mai dificilă ca niciodată, în contextul în care nici angajaţii maturi nu pot fi convinşi cu uşurinţă să revină la birou. Astfel, însuşi modelul de „ucenicie“ este pus sub semnul întrebării, lucru care îngreunează transferul de competenţe.

Una dintre cele mai frecvente greşeli de management

Una dintre cele mai frecvente greşeli de management, în cazul în care angajaţii sunt convinşi să revină la birou, este tendinţa de a-i grupa pe tineri cu tineri, cum este cazul alăturării Gen Z (născuţi între 1997 şi 2012) cu Millennials (1981-1996). „Să pui Gen Z cu un milenial este catastrofal. Mai bine îi pui în contact cu generaţiile mai în vârstă, cum sunt Gen X (născuţi între 1965 şi 1980), care au multe asemenări cu Gen Z, singura diferenţă majoră fiind accesul la tehnologie. Este o sinergie foarte bună. Milenialii nu se combină bine cu Gen Z, dar pot colabora mai bine cu Boomers (1946-1964). Dacă sari o generaţie s-ar putea să ai un rezultat mai bun decât dacă pui toţi tinerii la un loc“, scrie o analiză FT, potrivit zf.ro.

Insăşi ideea împărţirii în funcţie de generaţii merită să fie analizată mai bine în contextul în care mai toată lumea îşi doreşte la final lucruri asemănătoare: joburi bine plătite, echilibrate cu viaţa de familie şi altele.

„Aceste constatări subliniază nevoia companiilor de a investi strategic în crearea unor locuri de muncă care să răspundă cu adevărat nevoilor forţei de muncă de astăzi“, crede Asprey Price, EMEA CEO & Global Head of Portfolio Services, Work Dynamics, JLL. „Acest lucru înseamnă prioritizarea facilităţilor, cum ar fi opţiunile alimentare de calitate, proiectarea de spaţii care susţin atât colaborarea, cât şi munca concentrată şi adoptarea tehnologiei care sporeşte productivitatea şi flexibilitatea.“

Dincolo de cum arată un birou, modelarea interacţiunilor în cazul în care angajaţii revin fizic la locul de muncă este un task la fel de dificil. Heejung Chung, profesor de muncă şi ocupare a forţei de muncă la King's College din Londra, spune, citat de FT, că angajatorii trebuie să se gândească la modul în care diferitele generaţii lucrează împreună la birou, nu doar să insiste să apară. „Managerii trebuie să devină mai buni în ceea ce priveşte planificarea workshop-urilor de grup, coaching-ul şi brainstorming-ul în persoană, altfel timpul petrecut la birou este petrecut tot pe Zoom. Crearea de momente sociale îi ajută pe tineri să se simtă integraţi în companie“, spune ea.

Daniel Mihai Dragomir stiripesurse.ro

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licitatie com. Scanteia, teren 21,968 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi, telefon 0232/229.260, fax 0232/229.260, e-mail: achizitii@comunascanteia.ro, cod fiscal 4540313. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren apartinand domeniului privat al Comunei Scanteia in suprafata totala de 21.968 mp, format din 1.733 mp teren livada, 18.267 mp ape statatoare, 1.968 mp dig de pamant, situat in extravilanul comunei Scanteia, sat Scanteia, judetul Iasi, avand nr.cadastral 61464, CF 61464, conform H.C.L. Scanteia nr. 44/12.06.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Se poate descarca de pe site-ul Comunei Scanteia. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Documentatia de atribuire se poate descarca de pe adresa website: www.comuna scanteia.ro. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.09.2025, ora 11.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi depusa la Registratura Comunei Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 11.09.2025, ora 11.30 la sediul Comuna Scanteia, comuna Scanteia, sat Scanteia, Str. Principala F.N., judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Sectia de Contencios administrativ a Tribunalului Iasi, municipiul Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.642, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.08.2025.
Licitatie com. Mihai Eminescu. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Mihai Eminescu, cu sediul in comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani, telefon 0231/512.183, fax 0231/506.201, e-mail: primaria_me@yahoo.com, cod fiscal 3503600. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare, si H.C.L. Comuna Mihai Eminescu nr. 29/20.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 100.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Ghidul solicitantului privind acordarea unui sprijin financiar in anul 2025 unitatilor de cult religios din Comuna Mihai Eminescu, judetul Botosani, aprobat prin H.C.L. Comuna Mihai Eminescu nr. 46/11.04.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Mihai Eminescu: www.comunamihai eminescu.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.comuna mihaieminescu.ro sau se poate procura de la sediul Comunei Mihai Eminescu, comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 08.09.2025, ora 14.00, Comuna Mihai Eminescu, comuna Mihai Eminescu, sat Ipotesti, Str. Mihai Eminescu nr. 33, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 09.09.2025 -11.09.2025.
Licitatie com. Todiresti, 5 parcele teren. 1 Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava, telefon 0230/539.535, fax 0230/539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 5 parcele de teren, in suprafata totala de 3.600 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43499, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr.cadastral 43503, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 997 mp, avand nr.cadastral 43231, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 850 mp, avand nr.cadastral 43256, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 253 mp, avand nr. cadastral 43476, sat Todiresti, F.N.; conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial local -hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.09.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.09.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 22.09.2025, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, nr. 174, comuna Todiresti, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230/214.948, fax 0230/522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 19.08.2025.
Românii cu venituri mici se pot înscrie de astăzi pe platforma voucherelor de energie. Ce ajutor primesc aceștia lunar
20/08/2025 11:15

 Platforma voucherelor pentru energie a fost finalizată. Romanii cu venituri mici vor primi ajutoare de 50 de lei lunar, pentru plata facturilor de curent electric. Înainte, trebuie insă să se ins ...

În sectorul de stat totul e pe pile, nu e nimeni angajat pe bune
20/08/2025 08:19

Romanii stiu foarte bine că in institutiile statului nu mai contează competenta, ci relatiile. Functiile sunt ocupate pe criterii de pile, rudenii si apartenentă de partid, nu pe baza meritului sau a concurs ...

Noi reguli pentru călătoria cu copiii în străinătate. Pași mai simpli pentru însoțitor
19/08/2025 08:40

O veste bună pentru părinti, bunici si rudele care insotesc copiii minori in străinătate: regulile privind iesirea din tară cu minori au fost simplificate. Politia de Frontieră anuntă că verificarea caz ...

Bolojan avertizează că pensiile și salariile ar putea să nu mai fie plătite. „Vin 6 luni critice”
15/08/2025 15:12

 Premierul Ilie Bolojan a lansat un avertisment dur in publicatia Bloomberg. Romania ar putea intre in incapacitate de plată. În acest scenariu, pensiile si salariile ar putea să nu mai fie plătit ...

Patrule înarmate de jandarmi au început să apară în București: Oamenii spun că sistemului îi e frică de eventualele mișcări sociale și încearcă să inducă teama în popor | Cum justifică Jandarmeria prezența personalului cu armele la vedere?
15/08/2025 08:40

Patrule inarmate de jandarmi au fost fotografiate marti la metroul bucurestean. Cu armele de foc la vedere, jandarmii au ridicat ingrijorări pentru unii cetăteni. Facem precizarea că nivelul national de ale ...

Spunem sau nu spunem „La mulți ani” de Sfânta Maria?
14/08/2025 21:36

* preotii spun că putem să facem ce urare dorim * „Din cele 10 sărbători inchinate Maicii Domnului, cea de la mijloc de august este cea mai mare şi da, spunem La mulţi ani! in acestă zi pentru că ...

„Am 27 de ani și nu am ținut nicio fată de mână”: Cum redefinește Generația Z iubirea în epoca AI
14/08/2025 07:15

Tinerii in varstă de pană la 30 de ani sunt mai singuri ca niciodată, arată un material publicat in Financial Times, care pune aparitia acestui fenomen pe seama accesului nelimitat la internet, combinat cu ...

Andrei Caramitru, semnal de alarmă despre IQ-ul românilor: „Se rezolvă doar cu iod”
13/08/2025 08:50

Economistul Andrei Caramitru a publicat pe Facebook o analiză in care afirmă că Romania se confruntă cu un nivel scăzut al IQ-ului mediu, situat intre 87 si 91. „Aproape ultimii din Europa”, spune el, ...

20.000 de angajați din administrația publică urmează să fie concediați. “Cel puțin 20 de procente pentru fiecare autoritate locală”
12/08/2025 18:54

 Reorganizarea administratiei locale ar putea duce la desfiintarea a 40.000 de posturi, dintre care jumătate sunt ocupate in prezent, estimează ministrul Dezvoltării, Cseke Attila. El subliniază că re ...

Oamenii cu rate la bănci vor resimţi măsurile de austeritate ale Guvernului de la 1 octombrie 2025. Vor avea de suferit şi clienţii care vor să-şi facă noi credite
06/08/2025 10:23

Nu va mai dura mult, iar romanii care au rate la banci vor simti cat de curand efectele măsurilor fiscale impuse de guvern. De la 1 octombrie indicele IRCC va creste semnificativ, de la 5,54 la 6,04. Efectele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei