Ce ajutoare financiare mai primesc ieșenii în 2025, de la AJOFM?

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 17-05-2025 12:57

Ieșenii care vor să obțină noi ajutoare financiare de la AJOFM, în 2025, pot depune dosarele pentru diverse programe derulate de instituție. Astfel, se acordă stimulente pentru șomerii din Iași, sau prime de inserție pentru angajați și angajatori


Ieșenii pot obține noi ajutoare financiare de la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM). Pe lângă indemnizația de șomaj, în 2025 se acordă și alte beneficii legate de indicatorul social de referință (ISR). Sumele nu sunt deloc de neglijat de către beneficiari și se acordă atât pentru șomerii din Iași, cât și pentru angajați sau angajatori.

 

Ieșenii pot accesa mai multe ajutoare financiare în 2025, de la AJOFM
Astfel, absolvenții care nu au un loc de muncă și sunt înregistrați la AJOFM pot primi ajutor de șomaj, care reprezintă 50% din ISR (660 de lei), respectiv 330 lei, timp de 6 luni. În luna mai, în Iași, erau înregistrați 50 de beneficiari. Alt ajutor financiar acordat în acest an este prima de inserție, care reprezintă trei salarii ISR, acordate în două tranșe, pentru tinerii care se angajează imediat după finalizarea studiilor. Astfel, tinerii șomeri care nu primesc indemnizație pot obține de la stat 1.000 de lei, dacă își găsesc de muncă și dacă rămân cel puțin trei luni pe acel post, iar absolvenții care își găsesc de lucru în maximum 60 de zile de la absolvire pot primi aproape 1.800 de lei. Vor primi jumătate din sumă la momentul angajării, iar restul de bani, după 12 luni. AJOFM organizează Bursa Locurilor de Muncă săptămâna viitoare.


 
Ce subvenții mai pot obține ieșenii în acest an?
Șomerii care își găsesc un loc de muncă mai primesc o primă de încadrare de 55 lei/zi, timp de un an, dacă se angajează la minimum 15 km de casă. Există şi o primă de relocare, de 900 de lei pe lună, în cazul în care locul de muncă se află la o distanță mai mare de 50 de km de casă. Cei care vor să beneficieze de prime trebuie să fie în evidențele AJOFM şi să depună o cerere în acest sens. De asemenea, se acordă o primă de instalare de 12.500 lei pentru tinerii care își schimbă domiciliul, pentru că și-au găsit un loc de muncă la o distanță mai mare de 50 km de domiciliu.

De asemenea, AJOFM acordă un stimulent pentru angajatorii de elevi și studenți: 50% din ISR, pe perioada vacanțelor, respectiv în perioada verii. Subvențiile pentru angajatori, acordate de AJOFM Iași, sunt până la 4 salarii ISR, pentru angajarea tinerilor cu risc de marginalizare socială. Antreprenorii din Iași pot obține și anul acesta subvențiile pentru angajații șomeri care au peste 45 de ani, ale tinerilor NEET sau ale persoanelor cu handicap. Pentru un singur angajat primesc 2.250 de lei, timp de 12 ani. Persoanele interesate pot solicita informații suplimentare de la AJOFM. Ieșenii care vor să obțină noi ajutoare financiare de la AJOFM, în 2025, pot depune dosarele pentru diverse programe derulate de instituție. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. INFORMATII generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si /sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Urecheni, cu sediul in comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon /fax 0233784005, e-mail: primaria _urecheni @yahoo.com, cod fiscal 2614260. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Parcele de teren, apartinand domeniului public al Comunei Urecheni, situate in comuna Urecheni, avand destinatia de pajiste -pasune natural, dupa cum urmeaza: Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; -Parcela 2 Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 2, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 3, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -15 ha; -Parcela 4, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -35ha; Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -3 ha; -Parcela 2, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -5 ha; -Parcela 3, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -7 ha; -Parcela 4, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -6,88 ha; -Parcela 5, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -2 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -18,41 ha; -Parcela 2, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -23,59 ha si CF -52720 -Urecheni -1,45 ha. Concesiunea se face conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019, Hotararii Consiliului Local Urecheni nr. 37/04.06.2025 si a caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere de la sediul Comunei Urecheni. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 25 Lei/exemplar, la Casieria Comunei Urecheni. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20/06/2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30/06/2025, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 (un) exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01/07/2025, ora 09.00, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 05/06/2025.
Trei excursionişti, ucişi de fulger pe un munte din Austria
16/06/2025 12:14

Trei alpinişti şi-au pierdut viaţa in weekend după ce au fost loviţi de fulger in timpul unei drumeţii in regiunea Tirol din Austria, transmite luni agenţia de stiri DPA, citată de Agerpres.   Vi ...

Suma uriașă încasată de „centralul” român pentru participarea la Campionatul Mondial al Cluburilor
15/06/2025 20:28

  Arbitrul Istvan Kovacs (40 de ani) si-a asigurat un cec important prin prezenta la Campionatul Mondial al Cluburilor. „Centralul” din Carei a fost delegat la superduelul PSG - Atl ...

Se renunță la plata cash? Ce se va întâmpla cu numerarul
15/06/2025 13:04

Plata cu numerar. Britanicii stochează numerar in contextul unei incertitudini economice extreme si pentru a avea o plasă de sigurantă in cazul unor posibile intreruperi de curent majore, cum ar fi cea din S ...

FOTO Scandal alimentar în Capitală! Două hypermarketuri închise pe loc pentru mizerie
15/06/2025 11:46

 Două hypermarketuri din Bucuresti au fost inchise temporar după ce inspectorii ANSVSA au descoperit o serie de nereguli grave: produse alterate, mizerie, frigidere stricate si norme de igienă ...

Planta pe care trebuie să o ai în casă. Are proprietăți medicinale, rezistă la frig și secetă
14/06/2025 16:58

Planta pe care trebuie să o ai in casă. Are proprietăti medicinale, rezistă la frig si secetă. Ce beneficii are dacă alegi să o cresti in casa ta? Cacturs, planta pe care trebuie să o ai in casă Deco ...

Imaginile distrugerii. Cum arată Israelul după valurile de rachete lansate de Iran
14/06/2025 12:42

  Imagini din Tel Aviv după atacul Iranian cu rachete / Sursă: : Jack GUEZ / AFP / Profimedia Iranul a lansat vineri noapte un val de rachete asupra Israelului, in răspuns la atacurile aeriene fă ...

Inter Miami vrea să facă surpriza la Campionatul Mondial al Cluburilor: „Prima şi ultima dată când Leo va juca la această Cupă Mondială”
14/06/2025 11:30

 Noua Cupă Mondială a Cluburilor, cu 32 de echipe, este „o oportunitate pentru Inter Miami de a arăta ce poate”, a declarat antrenorul Javier Mascherano, in ajunul meciului de deschidere cu ...

Cât costă o radiere auto? Iată de ce acte ai nevoie și cine eliberează certificatul
13/06/2025 13:29

O radiere auto este o procedură ce se realizează in mai multe situatii, iar dacă te incadrezi in vreuna, este important să stii cat costă si ce presupune. Această procedură constă in scoaterea complet ...

Ce prevede codul muncii despre concediul fără plată. Află cum se poate acorda
13/06/2025 11:50

Reglementat de Codul Muncii, concediul fără plată este o optiune legale pe care salariatii o pot folosi in anumite situatii personale sau profesionale. Acest tip de concediu presupune absenta justificată de ...

Spitalul SRI, noi date despre Ion Iliescu, internat în terapie intensivă. Fostul președinte, în stare fragilă la 35 de ani de la mineriada din 13 iunie 1990
13/06/2025 11:25

Fostul presedinte al Romaniei, Ion Iliescu, este internat in sectia de terapie intensivă a Spitalului Clinic de Urgentă „Prof. Dr. Agrippa Ionescu” din Capitală. Potrivit unui buletin medical tra ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei