6 milioane de cozonaci pentru sărbătorile pascale

Dimensiune font:

| 09-04-2023 10:00

Oferta de cozonaci din perioada Sărbătorilor Pascale va fi de aproximativ 6 milioane în acest an, mai mică decât cea din perioada Crăciunului când sunt mai multe zile de sărbătoare, iar din această cantitate în jur de 600.000 de bucăţi vor merge la export, susţine preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN, Aurel Popescu.

"Oferta industriei de morărit şi panificaţie este mai mică în perioada Sărbătorilor Pascale faţă de sărbătorile de iarnă, care ţin de la 25 decembrie până la 7 ianuarie. Anul acesta vom scoate pe piaţă până la 6 milioane de cozonaci, mai puţin decât anul trecut când depăşeam 7,5 milioane, iar la export, în special în ţările unde există comunităţi mari de români, vor merge în jur de 600.000 de cozonaci, faţă de aproximativ două milioane în perioada Crăciunului. Anul acesta, ca o noutate, vor merge la export dar se vor găsi şi pe piaţa internă cozonacii însiropaţi şi cozonacii cremoşi şi bineînţeles pasca cu brânză. Toate aceste produse sunt făcute după reţete româneşti", a declarat pentru AGERPRES Aurel Popescu.

Acesta afirmă că românii au devenit mai cumpătaţi din cauza puterii scăzute de cumpărare, dar nici nu mai aruncă atât de multe produse alimentare. "După părerea mea risipa alimentară este mai mică şi cred că fenomenul acesta este un lucru bun", a spus el.

Deşi nu a avansat un procent în ceea ce priveşte scumpirea cozonacilor faţă de anul trecut, Popescu a precizat că preţul a fost ajustat cu indicele preţurilor la energie, gaze şi materie primă.

"Un cozonac de circa 700 de grame poate fi cumpărat în această perioadă cu circa 15-20 lei bucata, dar preţurile pot ajunge şi la 70-80 lei pe kilogram" , a menţionat reprezentatul industriei de morărit şi panificaţie.

În ceea ce priveşte preţul pâinii, preşedintele ROMPAN a subliniat că acesta s-a stabilizat, iar cel puţin până în toamna acestui an va rămâne nemodificat. Acesta a subliniat că nu estimează o ieftinire în contextul unui grâu mai ieftin care vine din Ucraina întrucât brutarii au lucrat prea mult în pierdere.

"Pe pe piaţa pâinii, preţurile s-au stabilizat şi cred că vor rămâne cam la nivelul acesta până în toamnă, în prezent preţul fiind cu aproximativ 20% mai mare decât anul trecut în aceeaşi perioadă. Influenţa grâului mai ieftin din Ucraina este mică pentru industrie, dar trebuie să vă spun că atunci când a fost 400 de euro tona de grâu, noi nu am putut mări preţurile la pâine la nivelul acela şi am lucrat în pierdere. Acum ne lingem rănile, încercam să recuperăm ce am pierdut şi între timp vedem ce se mai întâmplă cu costurile" , a adăugat Aurel Popescu.

ROMPAN este prima asociaţie constituită în România în 1990 şi cuprinde peste 200 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.  

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Nouă scădere demografică în România. Numărul nașterilor, de două ori mai mic față de decese
12/05/2025 14:37

    Un raport al Institutului National de Statistică arată o cifră care dă sperante. În martie s-au născut 10.420 copii, in creştere cu 3,3% ( 334 de copii) faţă de luna febr ...

Ce este și cum se prepară cafeaua Menengiç
12/05/2025 07:48

Cafeaua Menengiç, care are o aromă distinctivă, cu o aromă picantă si lemnoasă, este o băutură foarte populară datorită beneficiilor sale pentru sănătate recent.  Ar trebui sa incercati ...

Ciocolata Dubai, desertul viral care a cucerit Internetul.  Află cum o poți prepara acasă, cu ingrediente accesibile și un rezultat spectaculos
01/05/2025 16:30

Dacă există un desert care a reusit să imbine luxul, creativitatea si gustul decadent intr-un singur preparat, acela este Ciocolata Dubai. Virală pe TikTok, Instagram si YouTube, această retetă nu doar c� ...

Vinul pelin, băutura amară care vindecă. Află rețeta tradițională și povestea unei licori uitate
01/05/2025 13:55

Într-o lume dominată de arome dulci si gusturi rotunde, vinul pelin pare o excentricitate. Dar tocmai această amăreală indrăzneată il face special. Pentru romani, vinul pelin nu este doar o băutur� ...

Cele mai delicioase mâncăruri din verdețuri de primăvară
26/04/2025 07:12

Primăvara nu aduce doar zile mai lungi si soare bland, ci si o explozie de verdeturi proaspete, fragede si pline de savoare. În această perioadă, grădinile si pietele se umplu de urzici, leurdă, st ...

Cherimoya, fructul exotic care cucerește supermarketurile din România
25/04/2025 09:54

În ultimele săptămani, rafturile supermarketurilor Kaufland, Lidl si Auchan au fost imbogătite cu un oaspete surprinzător: cherimoya, un fruct exotic cu origini sud-americane, desemnat de un studiu ...

Super-alimentul care ne aduce optimism
21/04/2025 08:58

  Mămăliga, considerată de multi un aliment banal, ascunde de fapt o comoară de beneficii pentru sănătate, siluetă si bunăstarea generală. Preparată din făină de porumb (mălai), această manc ...

Drobul, gustul Paștelui românesc cu ecouri din lume
19/04/2025 11:38

Drob de miel, drob de pui sau chiar drob vegetarian — oricare ar fi alegerea, acest preparat ocupă un loc aparte in gastronomia romanească, mai ales in perioada Sărbătorilor Pascale. Dar putini stiu c ...

În căutarea fripturii perfecte. Rețetele de miel care aduc familia la masă
19/04/2025 11:09

De Pasti sau intr-o zi de duminică lenesă, mirosul de friptură de miel umple casa si scoate la iveală amintiri, povesti si gusturi vechi de cand lumea. Între traditie si inovatie, am pornit intr-o că ...

Cozonacul din inima casei. Rețetele care încă ne adună în jurul mesei
19/04/2025 10:47

Mirosul de cozonac rumenit in cuptor are puterea magică de a opri timpul. Îl recunosti din scara blocului, din curtile de la tară, din amintirile copilăriei. Cozonacul rămane o dovadă că lucrurile f ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei