Păștinaru (ANPM): Brazii uscaţi sunt un reciclabil valoros; trebuie depozitaţi doar în vecinătatea platformelor de colectare

Dimensiune font:

| 29-12-2023 13:00

 Brazii uscaţi trebuie depozitaţi în vecinătatea platformelor de colectare pentru ca firmele de salubritate să îi poată lua şi preda reciclatorilor, susţine Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).

"Brazii uscaţi sunt un reciclabil valoros. Să îi ajutăm să se întoarcă în natură, depozitându-i doar în vecinătatea platformelor de colectare pentru ca firmele de salubritate să îi poată lua şi preda reciclatorilor", a declarat Păştinaru, potrivit unui comunicat al ANPM.

Firmele care au contracte cu unităţile administrativ-teritoriale pentru colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor organizează, pe parcursul lunii ianuarie, campanii gratuite de colectare a brazilor uscaţi, astfel încât aceştia să ajungă în staţiile de compostare, pentru a fi transformaţi în compost şi anunţă programul pe site-urile proprii sau prin anunţuri afişate în locuri publice.

"Facem apel la locuitorii din zonele de blocuri să depoziteze brazii exclusiv la punctele de colectare a deşeurilor aflate în imediata vecinătate a imobilelor, nu pe aleile de acces, trotuare, spaţii de parcare sau spaţii verzi. Mai mult decât atât, trebuie renunţat la practica aruncării brazilor de la etaj, care este interzisă, fiind extrem de periculoasă pentru oameni sau pentru maşinile care sunt parcate în apropierea blocurilor. Din păcate încă mai există persoane care aruncă pe fereastră pomii de Crăciun sau îi lasă la întâmplare, pe străzi, după ce îi despodobesc, doar pentru a scăpa mai repede de ei, fără să facă prea multă mizerie în casă sau pe scări, deşi ar putea foarte simplu să îi bage într-un sac mare, din plastic, începând de la bază, ca să nu mai rămână în urmă acele de brad scuturate şi să îi ducă în zonele de depozitare a deşeurilor, recuperând sacii pentru transport", a subliniat preşedintele ANPM.

Potrivit sursei citate, pentru a putea fi reciclaţi, brazii trebuie curăţaţi de resturi de beteală sau de alte materiale folosite pentru prinderea globurilor.

În zonele de case, cantitatea de brazi uscaţi este mult mai mică, pentru că oamenii fie îi mărunţesc şi îi pun la rădăcinile altor pomi, pe post de rumeguş, pentru a le proteja de boli şi dăunători, fie îi taie şi îi păstrează pentru foc sau grătar ori îi transformă în obiecte de decor naturale. Nici în acest caz, însă aruncarea nu trebuie făcută la întâmplare, dacă nu este refolosit materialul lemnos, ci trebuie scoşi în zona din care se colectează de obicei deşeurile, având grijă să nu încurce circulaţia pe trotuare sau să ocupe parcările stradale, avertizează ANPM.

O altă variantă pentru predarea brazilor uscaţi, în vederea reciclării, o reprezintă punctele de colectare organizate de marii retaileri, unde cei care predau bradul uscat sunt recompensaţi cu vouchere valorice ce pot fi utilizate la cumpărături. Toate aceste campanii sunt anunţate, de asemenea, pe site-urile sau paginile de social media ale magazinelor respective.

"Cele mai fericite situaţii sunt cele în care brazii de Crăciun au fost în ghiveci şi pot fi replantaţi în natură, după despodobire, pentru a produce din nou oxigen. Există însă o condiţie pentru ca aceştia să supravieţuiască în natură: să fi fost îngrijiţi corespunzător în perioada petrecută în casă, adică au fost udaţi şi nu au stat aproape de o sursă de căldură. În plus, mai este important ca, înainte de replantare, brazii în ghiveci să fie lăsaţi câteva zile la o temperatură de tranzit, precum un balcon sau o terasă neîncălzite, pentru a se acomoda mai uşor mediului exterior şi abia ulterior pot fi plantaţi în gropi generoase săpate în locuri ceva mai ferite de soare puternic, spre nord sau nord-est", a explicat şeful Agenţiei pentru Protecţia Mediului.

Conform statisticilor, la nivel european se taie anual peste 60 de milioane de brazi pentru Crăciun, dar numărul acestora se diminuează de la an la an, pentru că oamenii se gândesc din ce în ce mai mult la natură şi aleg să investească în brazi artificiali, pe care îi pot utiliza chiar şi 10-15 ani, protejând mediul înconjurător, se mai arată în comunicatul citat.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

Bancul  Zilei

12:56

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Jurnalist irlandez, dat afară din România! Venise să relateze despre alegerile prezidențiale, pentru o televiziune din Rusia
02/05/2025 06:02

Jurnalistul RT, Chay Bowes, a fost retinut de autoritătile romane la sosirea sa la Bucuresti joi trecut, unde călătorise pentru a acoperi alegerile prezidentiale din tară. Potrivit relatărilor reporterului ...

Elena Udrea, la un pas de libertate. Tribunalul decide pe 29 aprilie soarta fostei ministre
29/04/2025 11:47

Elena Udrea, fost ministru al Turismului si una dintre cele mai controversate figuri ale politicii romanesti recente, asteaptă cu sufletul la gură decizia Tribunalului Prahova privind cererea sa de reducere a ...

Ce pedepse au primit medicii responsabili de moartea lui Andrei. Băiatul s-a stins după ce i s-a refuzat operația
29/04/2025 11:44

Medicii care il au pe constiintă pe tanărul Andrei, mort la 16 ani pe holurile spitalului din Targu Jiu, si-au aflat acum pedeapsa Copilul a murit de peritonită pentru că medicii au refuzat să-l opereze i ...

Intervenție de urgență în Neamț în urma unei sesizări privind o posibilă victimă aflată într-un autoturism
11/04/2025 14:06

Un bărbat de 34 de ani din Piatra-Neamt este vizat de o anchetă penală, fiind suspectat de agresiune fizică si conducerea unui autovehicul sub influenta alcoolului, după ce si-ar fi lovit concubina in timp ...

IGPR anunță reținerea a 12 persoane în cadrul unui dosar de înșelăciuni financiare
10/04/2025 17:39

Un total de 12 persoane au fost retinute, iar alte 33 sunt cercetate sub control judiciar intr-un amplu dosar ce vizează fraude in domeniul investitiilor financiare, anuntă Politia Romană printr-un comunicat ...

Eșec pentru echipa lui Kovesi, în România
10/04/2025 06:54

Răsturnare spectaculoasă de situatie. Curtea de Apel Cluj a anulat, miercuri, condamnarea de patru ani inchisoare primită in primă instantă de afaceristul Cătălin Hideg, patronul companiei Sanimed Intern ...

Delta Dunării câștigă trofeul suprem la Gala „Destinația Anului 2025”
09/04/2025 09:18

Delta Dunării a fost desemnată castigătoarea Marelui Premiu in cadrul Galei „Destinatia Anului 2025”, una dintre cele mai relevante competitii de promovare a turismului romanesc. Clasamentul fina ...

Victor Ponta a 'luat-o la țintă' pe Kovesi: Numai câinelui nu i-a făcut dosar în familia mea!
09/04/2025 06:49

Candidatul la alegerile prezidentiale Victor Ponta a declarat luni, pe B1 TV, că fosta sefă DNA Laura Codruta Kovesi i-a făcut un dosar politic. Acesta a precizat că regretă că a acceptat numirea sa in fu ...

Incidentul care a pus pe jar serviciile secrete din România: Ce au stabilit specialiştii în cazul plicurilor primite de patru instituţii din Bucureşti
02/04/2025 18:34

Anchetatorii au stabilit că plicurile primite in urmă cu o zi, in Bucuresti, de Avocatul Poporului, Biroul Electoral Central, Inspectoratul General al Poliţiei Romane şi Inspectoratul General al Jandarmerie ...

„Am fost violată de Van Damme când aveam 15 ani. Ziceau că e mascul alpha”. Declarații incendiare despre actorul acuzat că îi plăceau minorele din România
02/04/2025 17:08

Celebrul actor Jean-Claude Van Damme, cunoscut pentru rolurile sale din filmele de actiune ale anilor ’90, este mentionat intr-un dosar penal de mare gravitate, investigat de DIICOT Iasi. Una dintre victime ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei