Amenzi de peste 7 milioane de lei, date de Protecţia Consumatorilor după controale în supermarketurile Lidl din toată ţara 38 de magazine închise temporar

Dimensiune font:

| 17-02-2023 18:28

Comisarii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat amenzi de peste 7 milioane de lei în urma unor controale făcute în supermarketurile Lidl din toată ţara. Astfel, au fost găsite la vânzare fructe şi legume cu mucegai, produse alimentare expirate sau cu ambalajul deteriorat, vitrine şi rafturi pline de mizerie şi resturi, dar au fost constatate şi nereguli privind etichetarea sau neconcordanţa preţului de la raft cu cel de la casa de marcat. În cazul a 38 de magazine s-a decis oprirea temporară a activităţii până la remedierea deficienţelor, relatează News.ro.


Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor anunţă, vineri, că, de la începutul anului, a făcut – în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanţuri de retail, care activează în România, respectă legislaţia în domeniu – 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel naţional.

 

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente. Totodată, ei au decis oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 125.000 de lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi situate în judeţele: Arad, Prahova, Caraş-Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Alba, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Ilfov şi municipiul Bucureşti.

De asemenea, comisarii au formulat propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unităţi, şi au decis închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un magazin din municipiul Bacău.

”Nu ştiu cum funcţionează această reţea în celelalte ţări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toţi ceilalţi, dar mai ales pentru noi. De asemenea nu ştiu dacă, în ţara de origine a acestui operator economic, se mănâncă legume şi fructe mucegăite sau preţurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb şi dacă, după venirea unei autorităţi în control şi aplicarea unor sancţiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeaşi superficialitate şi dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învăţăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancţiune”, a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.


Printre abateri de la legislaţie constatate se numără comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită, depozitare a unor produse de panificaţie neambalate, în lazi cu praf şi impurităţi, folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte, utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate, folosirea unor cuptoare neigienizate, comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice, comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite, lipsa de la raft a preţurilor produselor, nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.), neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat, existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară, lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine, lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produse, nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător, comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanţie incomplete, lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română, lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse, lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului, comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflaţi în limita de vârstă indicate de producători. 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  COMPLEX ONYX S.R.L.
14/05/2025 14:36

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”  COMPLEX ONYX S.R.L. 

Cursul de azi al BNR arată din nou o depreciere față de moneda euro
14/05/2025 13:31

  Leul s-a depreciat, miercuri, in raport cu euro, fată de ziua precedentă, Banca Natională a Romaniei anuntand un curs de 5.1036 lei. Marti, leul s-a apreciat usor, fată de moneda europeană, BNR an ...

Datoria externă a României a crescut la 205,4 miliarde euro în primul trimestru
14/05/2025 13:30

Potrivit datelor publicate de Banca Natională a Romaniei, datoria externă totală a Romaniei a crescut cu 514 milioane euro in perioada ianuarie–martie 2025, ajungand la 205,407 miliarde euro. Cresterea ...

Vești proaste de la BNR. Datoria externă a României a ajuns la cote alarmante, după ce doar în primul trimestru al anului a crescut cu 514 milioane euro
14/05/2025 12:40

 BNR a transmis datele despre contul curent al balantei de plăti a Romaniei, care a inregistrat un deficit de 7,656 miliarde de euro in perioada ianuarie-martie 2025, comparativ cu 4,201 miliarde de euro ...

Producția de energie a Hidroelectrica în primul trimestru, cea mai mică din ultimii 10 ani / Care au fost cauzele
14/05/2025 12:14

 Hidroelectrica a avut cea mai mică productie de electricitate din ultimii 10 ani, la nivelul primului trimestru, din cauza secetei severe si a nivelului foarte redus al Dunării. Profitul net al companie ...

COMUNICAT DE PRESA: INCEPERE PROIECT - DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE - cod SMIS: 316901
14/05/2025 11:31

COMUNICAT DE PRESA: INCEPERE PROIECT - DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE - cod SMIS: 316901

Digitalizare în cadrul firmei LIEVITO MADRE SRL
14/05/2025 10:51

 Digitalizare in cadrul firmei LIEVITO MADRE SRL

Ilie Bolojan: Leul s-a depreciat din cauza deficitelor bugetare și demisiei premierului Marcel Ciolacu
14/05/2025 06:42

„Eu cred că au fost trei factori. Factorul cel mai important inseamnă aceste deficite bugetare care sunt acumulate de ani de zile. Aceasta este realitatea. In conditiile in care ai niste deficite mari, ai ...

Ministrul Agriculturii.„Plafonarea a fost o greșeală”
14/05/2025 06:41

Vanzarea produselor a crescut cu 30%, de cand a intrat in vigoare plafonarea adaosului comercial, fiind realizate scăderi ale preturilor cuprinse intre 7% si 33% la produsele vizate de această măsură, potri ...

Românii, puși în fața unei note de plată mai mari: TVA-ul ar putea urca la 21% după alegeri
14/05/2025 06:35

Guvernul Romaniei pregăteste o ajustare fiscală cu impact direct in buzunarele cetătenilor: cota standard a TVA ar putea fi majorată de la 19% la 21% incepand cu vara anului 2025. Desi măsura nu va intra i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei