Antibiotice Iași menține trendul de creștere al cifrei de afaceri și profitabilității în primele 9 luni ale anului 2023

online-logo-antibiotice-a

Dimensiune font:

| 15-11-2023 12:39

 Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, miercuri, 15 noiembrie 2023, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente primelor 9 luni ale anului 2023.

Datele din raport reflectă creșteri sustenabile ale afacerilor companiei, ce se înscriu în trendul prevăzut prin Planul de afaceri multianual ”The Future Together”, aferent perioadei 2023-2030, care urmărește obiective precum valorificarea capacităților de producție, atragerea de noi produse și creșterea cotei de piață a produselor din portofoliu, dublarea cifrei de afaceri și a profitabilității.

 Realizările Antibiotice în primele 9 luni ale anului 2023 aliniate planului de afaceri ”The Future Together” 2023 - 2030:

·    Creșterea echilibrată a cifrei de afaceri pe piața internă și internațională cu 28% comparativ cu perioada similară a anului 2022;

·      Realizarea unui profit net de 76,7 milioane lei, comparativ cu valoarea de 29,5 milioane lei înregistrată la 30.09.2022;

·         Cifra de afaceri pe piața internă în creștere cu 32%, comparativ cu 9 luni 2022;

·         Afacerile pe piețele internaționale în creștere cu 23,3%  comparativ cu 9 luni 2022;

·    Creșterea valorii acțiunii ATB cu peste 100% de la 0,57 lei la 1 ianuarie 2023 la 1,18 lei la 30 septembrie 2023;

·       Investiții de 51,03 milioane lei pentru dezvoltarea portofoliului de produse, producția de energie verde, modernizarea capacităților de producție, a laboratoarelor și logisticii, digitalizarea proceselor;

·         Atragerea de fonduri nerambursabile în valoare de 85 milioane lei prin ajutor de stat și încheierea unui acord de împrumut cu Banca Europeană de Investiții de 123 mil lei pentru o capacitate de producție a produselor sterile, soluții și topice. 

Rezultate financiare consolidate

Cifra de afaceri a companiei Antibiotice obținută din piața internă și piețele internaționale în primele 9 luni ale anului 2023 a înregistrat valoarea de 463,4 milioane lei, în creștere cu 28% comparativ cu 362,6 milioane lei, nivelul atins în perioada similară a anului 2022.

Profit net generat de Antibiotice a atins nivelul de 76,7 milioane lei, comparativ cu valoarea aferentă perioadei similare din anul 2022 de 29,5 mil. lei. 

Indicatorii de echilibru financiar urmăriți în primele 9 luni 2023, sunt:

- Lichiditatea curentă este de 0,62, mai mare decât referința de 1,2.

- EBITDA (profit din exploatare + cheltuieli cu deprecierea activelor + cheltuieli cu amortizarea) prezintă un trend ascendent de la 52 mil.lei în primele 9 luni 2022, la 119,6 milioane lei în aceeași perioadă a anului 2023.

- Total datorii financiare/EBITDA este 0,65, mai mic decât referința de 3,5.

- Total datorii financiare/capital propriu este de 0.11, mai mic decât referința de 1. 

Majorarea cu 32% a cifrei de afaceri pe piața internă

În primele 9 luni ale acestui an, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri pe piața din România în valoare de 288,67 milioane lei, în creștere cu 32% comparativ cu primele 9 luni din 2022.

Această creștere a fost determinată de optimizarea politicilor de marketing, atragerea de noi produse, repoziționarea medicamentelor din portofoliu cât și de consolidarea clasei terapeutice antiinfecțioase de uz sistemic și preparate dermatologice, sistem cardiovascular și tract digestiv, unde Antibiotice se poziționează pe primele locuri în piața internă.

Compania este lider cantitativ în piața totală pe forma farmaceutică pulberi injectabile (56,0%), unguente (20,6%), supozitoare și ovule (35,7%). 

Vânzarea medicamentelor marca Antibiotice pe segmente de piață în primele 9 luni 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022, se prezintă astfel:

• Pe segmentul vănzărilor în spitale (hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecțioase, vânzările au înregistrat o creștere valorică de 18,4%.

Pe segmentul lanțuri naționale de farmacii, vânzările valorice au crescut cu 13,6% iar în farmaciile independente și minilanțuri, vânzările valorice ale companiei au înregistrat o creștere cu 19,1%. 

În perioada analizată, suplimentele alimentare din gama Nutriensa® care au înregistrat evoluții semnificative în vânzări, sunt brandurile SimbiFlora, Lejer® și Imunofix®. 

Afacerile pe piețele internaționale în creștere cu 23,3%

În perioada ianuarie-septembrie 2023 cifra de afaceri netă pe piețele internaționale a fost de 174,76 milioane lei, în creștere cu 23,3% comparativ cu perioada similară a anului 2022. 

Acest rezultat a fost obținut prin exportul unui numar de 80 de medicamente, ce totalizează un volum de aproximativ 68 milioane de unități terapeutice, în creștere comparativ cu anii anteriori.

Creșteri semnificative au fost înregistrate în teritorii precum: SUA, Vietnam, UK, Moldova, Danemarca, Ungaria, Olanda, care au generat 90% din vânzările perioadei analizate. În aceste teritorii, Antibiotice se poziționează în topul producătorilor ce oferă portofolii complete de medicamente antiinfecțioase cu administrare în spitale.

De asemenea, valorificarea la export (peste 55 de țări) de substanțe active pe baza de biotehnologii derivate din streptomycines noursei pentru uz farmaceutic (nistatina compactată, nistatina micronizată și nistatina standard), a determinat în primele 9 luni din acest an, o creștere cu 14% a vânzărilor comparativ cu primele 9 luni ale anului precedent. 

Portofoliul de produse în evoluție, premiza dezvoltării companiei pe termen lung

În primele 9 luni ale anului 2023 portofoliul companiei a fost completat cu 10 noi produse solicitate de piață:

Portofoliul Răceală & Gripă a fost completat cu 1 produs nou: RemiFLU® granule pentru soluție orală în plic, medicament OTC, o triplă combinație de paracetamol, maleat de clorfeniramină și acid ascorbic, indicat în ameliorarea principalelor simptome ale afecțiunilor.

Portofoliul Derm a+ s-a extins prin lansarea a 4 produse noi: un medicament OTC (Zinba®, antiinfecțios topic destinat prevenirii și tratamentului unui spectru larg de infecții bacteriene cutanate) și 3 produse dermatocosmetice (gama Tinero® AZ, noua linie de dermatocosmetice destinată ameliorării simptomelor rozaceei).

Portofoliul Nutriensa®, a fost exstins cu 2 noi produse: Equilibra® Plus comprimate, un supliment alimentar care reprezintă o asociere complexă de magneziu organic și vitamina B6, care contribuie la refacerea nivelului energetic al organismului și la funcționarea normală a sistemului nervos, și Lejer Anti-gas, dispozitiv medical indicat în ameliorarea simptomatologiei gastrointestinale.

Portofoliul de produse injectabile a fost extins cu alte 3 produse antiinfecțioase: Vancomicină Atb® 500 mg, Vancomicină Atb® 1 g pulbere de concentrat pentru soluție perfuzabilă și Cefazolină Atb® 1 g pulbere pentru soluție injectabilă/perfuzabilă. 

Dezvoltare durabilă prin proiecte de investiții strategice

În vederea dezvoltării durabile, compania a realizat în primele 9 luni din 2023 investiții totale în valoare de 51,03 milioane lei, comparativ cu 32,3 milioane lei realizate în primele 9 luni ale anului anterior.

Una dintre investițiile majore pe care Antibiotice le țintește pentru dezvoltarea durabilă a companiei este cea dedicată proiectului „Capacitate de producție, ambalare și depozitare produse sterile, soluții și topice”, parte din planul de afaceri“The Future Together”. Fabricarea acestor noi tipuri de medicamente va contribui la susținerea sistemului național de sănătate cât și la majorarea exporturilor companiei, cu impact asupra creșterii cifrei de afaceri în orizontul anilor 2030.

Pentru acest proiect, a cărui valoarea totală este de peste 200 milioane lei, Antibiotice a obținut fonduri nerambursabile, în sumă de 85 milioane lei, prin ajutor de stat de la Ministerul de Finanțe și a încheiat un acord de împrumut, fără solicitare de garanții, cu Banca Europeană de Investiții, în valoare de 123 milioane lei. În perioada analizată s-au demarat primele lucrări aferente acestei investiții, prin startarea construcției unui depozit modern de produse finite ce are o capacitate de stocare de trei ori mai mare decât cea a depozitului existent pe platformă, complet digitalizat. Noul depozit va fi adaptat producției estimate în perspectiva următorilor ani (2030).

De asemenea, dezvoltarea durabilă care să asigure conservarea resurselor pentru generațiile viitoare și un mediu mai sănătos, constituie o direcție principală a strategiei de sustenabilitate a companiei. În acest sens, Antibiotice a investit în producția de energie verde din surse regenerabile obținând finanțare nerambursabilă prin fonduri PNRR în vederea construcției de parcuri fotovoltaice atât la sol (2,5 MW) cât și pe clădiri (1,2 MW) care vor asigura 36,4% din consumul propriu de energie al companiei, din energie produsă 100% din resurse regenerabile. Ambele proiecte se vor finaliza în acest an. 

Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul administratorilor aferent primelor 9 luni din anul  2023, pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportări financiare”.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț așteptat de un milion de pensionari: Când vor fi emise deciziile privind mica recalculare
09/01/2025 13:02

Postasii au inceput, joi dimineata, să livreze pensiile pentru luna ianuarie. De asemenea, pensionarii care au ales să-si primească banii in contul bancar vor primi pensia vineri, a anuntat Daniel Baciu, dir ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Cât vor plăti românii pentru gaze și curent electric
09/01/2025 11:42

Anul 2025, pe langă multiplele schimbări fiscale si cresteri de taxe, vine si cu intrebări referitoare la preturile pe care romanii le vor achita pentru gaze si energie electrică după aprilie 2025, cand va ...

Contract de peste 80.000 lei pentru recrutarea  board-ului Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice
09/01/2025 11:20

ARC Consulting, o companie antreprenorială romanească specializată in consultanţă in management şi servicii de recrutare pentru manageri, anunţă semnarea unui contract de 81.000 lei (circa 16.000 euro) ...

Leul a început anul în forță
08/01/2025 21:45

* primele două sedinte ale pietei valutare din 2025 au fost de apreciere pentru moneda natională * vinerea trecută, media a coborat la 4,9749 lei, iar miercuri la 4,9738 lei, in timp ce tranzactiile se reali ...

Cât a câștigat Romsilva în 2024 de pe urma păstrăvilor, vânatului și fructelor de pădure
07/01/2025 18:00

  Regia Natională a Pădurilor – Romsilva a inregistrat venituri de aproximativ 6,6 milioane de euro (32,7 milioane de lei) pană la sfarsitul lunii noiembrie 2024, prin valorificarea resurselor na ...

Începe concedierea bugetarilor. Unde se vor face primele reorganizări în rândul celor peste 1,3 milioane de angajați de la stat
07/01/2025 13:44

 După inghetarea salariilor si injumătătirea voucherelor de vacantă, bugetarii se confruntă cu noi provocări in 2025. Concedierile si reorganizările institutionale anuntate de noul ministru al Finan ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei