Antibiotice Iași menține trendul de creștere al cifrei de afaceri și profitabilității în primele 9 luni ale anului 2023

Dimensiune font:

| 15-11-2023 12:39

 Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, miercuri, 15 noiembrie 2023, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente primelor 9 luni ale anului 2023.

Datele din raport reflectă creșteri sustenabile ale afacerilor companiei, ce se înscriu în trendul prevăzut prin Planul de afaceri multianual ”The Future Together”, aferent perioadei 2023-2030, care urmărește obiective precum valorificarea capacităților de producție, atragerea de noi produse și creșterea cotei de piață a produselor din portofoliu, dublarea cifrei de afaceri și a profitabilității.

 Realizările Antibiotice în primele 9 luni ale anului 2023 aliniate planului de afaceri ”The Future Together” 2023 - 2030:

·    Creșterea echilibrată a cifrei de afaceri pe piața internă și internațională cu 28% comparativ cu perioada similară a anului 2022;

·      Realizarea unui profit net de 76,7 milioane lei, comparativ cu valoarea de 29,5 milioane lei înregistrată la 30.09.2022;

·         Cifra de afaceri pe piața internă în creștere cu 32%, comparativ cu 9 luni 2022;

·         Afacerile pe piețele internaționale în creștere cu 23,3%  comparativ cu 9 luni 2022;

·    Creșterea valorii acțiunii ATB cu peste 100% de la 0,57 lei la 1 ianuarie 2023 la 1,18 lei la 30 septembrie 2023;

·       Investiții de 51,03 milioane lei pentru dezvoltarea portofoliului de produse, producția de energie verde, modernizarea capacităților de producție, a laboratoarelor și logisticii, digitalizarea proceselor;

·         Atragerea de fonduri nerambursabile în valoare de 85 milioane lei prin ajutor de stat și încheierea unui acord de împrumut cu Banca Europeană de Investiții de 123 mil lei pentru o capacitate de producție a produselor sterile, soluții și topice. 

Rezultate financiare consolidate

Cifra de afaceri a companiei Antibiotice obținută din piața internă și piețele internaționale în primele 9 luni ale anului 2023 a înregistrat valoarea de 463,4 milioane lei, în creștere cu 28% comparativ cu 362,6 milioane lei, nivelul atins în perioada similară a anului 2022.

Profit net generat de Antibiotice a atins nivelul de 76,7 milioane lei, comparativ cu valoarea aferentă perioadei similare din anul 2022 de 29,5 mil. lei. 

Indicatorii de echilibru financiar urmăriți în primele 9 luni 2023, sunt:

- Lichiditatea curentă este de 0,62, mai mare decât referința de 1,2.

- EBITDA (profit din exploatare + cheltuieli cu deprecierea activelor + cheltuieli cu amortizarea) prezintă un trend ascendent de la 52 mil.lei în primele 9 luni 2022, la 119,6 milioane lei în aceeași perioadă a anului 2023.

- Total datorii financiare/EBITDA este 0,65, mai mic decât referința de 3,5.

- Total datorii financiare/capital propriu este de 0.11, mai mic decât referința de 1. 

Majorarea cu 32% a cifrei de afaceri pe piața internă

În primele 9 luni ale acestui an, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri pe piața din România în valoare de 288,67 milioane lei, în creștere cu 32% comparativ cu primele 9 luni din 2022.

Această creștere a fost determinată de optimizarea politicilor de marketing, atragerea de noi produse, repoziționarea medicamentelor din portofoliu cât și de consolidarea clasei terapeutice antiinfecțioase de uz sistemic și preparate dermatologice, sistem cardiovascular și tract digestiv, unde Antibiotice se poziționează pe primele locuri în piața internă.

Compania este lider cantitativ în piața totală pe forma farmaceutică pulberi injectabile (56,0%), unguente (20,6%), supozitoare și ovule (35,7%). 

Vânzarea medicamentelor marca Antibiotice pe segmente de piață în primele 9 luni 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022, se prezintă astfel:

• Pe segmentul vănzărilor în spitale (hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecțioase, vânzările au înregistrat o creștere valorică de 18,4%.

Pe segmentul lanțuri naționale de farmacii, vânzările valorice au crescut cu 13,6% iar în farmaciile independente și minilanțuri, vânzările valorice ale companiei au înregistrat o creștere cu 19,1%. 

În perioada analizată, suplimentele alimentare din gama Nutriensa® care au înregistrat evoluții semnificative în vânzări, sunt brandurile SimbiFlora, Lejer® și Imunofix®. 

Afacerile pe piețele internaționale în creștere cu 23,3%

În perioada ianuarie-septembrie 2023 cifra de afaceri netă pe piețele internaționale a fost de 174,76 milioane lei, în creștere cu 23,3% comparativ cu perioada similară a anului 2022. 

Acest rezultat a fost obținut prin exportul unui numar de 80 de medicamente, ce totalizează un volum de aproximativ 68 milioane de unități terapeutice, în creștere comparativ cu anii anteriori.

Creșteri semnificative au fost înregistrate în teritorii precum: SUA, Vietnam, UK, Moldova, Danemarca, Ungaria, Olanda, care au generat 90% din vânzările perioadei analizate. În aceste teritorii, Antibiotice se poziționează în topul producătorilor ce oferă portofolii complete de medicamente antiinfecțioase cu administrare în spitale.

De asemenea, valorificarea la export (peste 55 de țări) de substanțe active pe baza de biotehnologii derivate din streptomycines noursei pentru uz farmaceutic (nistatina compactată, nistatina micronizată și nistatina standard), a determinat în primele 9 luni din acest an, o creștere cu 14% a vânzărilor comparativ cu primele 9 luni ale anului precedent. 

Portofoliul de produse în evoluție, premiza dezvoltării companiei pe termen lung

În primele 9 luni ale anului 2023 portofoliul companiei a fost completat cu 10 noi produse solicitate de piață:

Portofoliul Răceală & Gripă a fost completat cu 1 produs nou: RemiFLU® granule pentru soluție orală în plic, medicament OTC, o triplă combinație de paracetamol, maleat de clorfeniramină și acid ascorbic, indicat în ameliorarea principalelor simptome ale afecțiunilor.

Portofoliul Derm a+ s-a extins prin lansarea a 4 produse noi: un medicament OTC (Zinba®, antiinfecțios topic destinat prevenirii și tratamentului unui spectru larg de infecții bacteriene cutanate) și 3 produse dermatocosmetice (gama Tinero® AZ, noua linie de dermatocosmetice destinată ameliorării simptomelor rozaceei).

Portofoliul Nutriensa®, a fost exstins cu 2 noi produse: Equilibra® Plus comprimate, un supliment alimentar care reprezintă o asociere complexă de magneziu organic și vitamina B6, care contribuie la refacerea nivelului energetic al organismului și la funcționarea normală a sistemului nervos, și Lejer Anti-gas, dispozitiv medical indicat în ameliorarea simptomatologiei gastrointestinale.

Portofoliul de produse injectabile a fost extins cu alte 3 produse antiinfecțioase: Vancomicină Atb® 500 mg, Vancomicină Atb® 1 g pulbere de concentrat pentru soluție perfuzabilă și Cefazolină Atb® 1 g pulbere pentru soluție injectabilă/perfuzabilă. 

Dezvoltare durabilă prin proiecte de investiții strategice

În vederea dezvoltării durabile, compania a realizat în primele 9 luni din 2023 investiții totale în valoare de 51,03 milioane lei, comparativ cu 32,3 milioane lei realizate în primele 9 luni ale anului anterior.

Una dintre investițiile majore pe care Antibiotice le țintește pentru dezvoltarea durabilă a companiei este cea dedicată proiectului „Capacitate de producție, ambalare și depozitare produse sterile, soluții și topice”, parte din planul de afaceri“The Future Together”. Fabricarea acestor noi tipuri de medicamente va contribui la susținerea sistemului național de sănătate cât și la majorarea exporturilor companiei, cu impact asupra creșterii cifrei de afaceri în orizontul anilor 2030.

Pentru acest proiect, a cărui valoarea totală este de peste 200 milioane lei, Antibiotice a obținut fonduri nerambursabile, în sumă de 85 milioane lei, prin ajutor de stat de la Ministerul de Finanțe și a încheiat un acord de împrumut, fără solicitare de garanții, cu Banca Europeană de Investiții, în valoare de 123 milioane lei. În perioada analizată s-au demarat primele lucrări aferente acestei investiții, prin startarea construcției unui depozit modern de produse finite ce are o capacitate de stocare de trei ori mai mare decât cea a depozitului existent pe platformă, complet digitalizat. Noul depozit va fi adaptat producției estimate în perspectiva următorilor ani (2030).

De asemenea, dezvoltarea durabilă care să asigure conservarea resurselor pentru generațiile viitoare și un mediu mai sănătos, constituie o direcție principală a strategiei de sustenabilitate a companiei. În acest sens, Antibiotice a investit în producția de energie verde din surse regenerabile obținând finanțare nerambursabilă prin fonduri PNRR în vederea construcției de parcuri fotovoltaice atât la sol (2,5 MW) cât și pe clădiri (1,2 MW) care vor asigura 36,4% din consumul propriu de energie al companiei, din energie produsă 100% din resurse regenerabile. Ambele proiecte se vor finaliza în acest an. 

Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul administratorilor aferent primelor 9 luni din anul  2023, pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportări financiare”.

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Probleme la o fabrică importantă din țară!
12/05/2025 20:22

Probleme la o fabrică importantă din tară! Fabrica Argus S.A. de prelucrare a semintelor oleaginoase din Constanta se confruntă cu o scădere semnificativă a veniturilor si o crestere a costurilor opera ...

Curs BNR, 12 mai. Moneda euro şi-a oprit creşterea. Cursul leu-euro scade puţin sub 5,10 lei
12/05/2025 14:31

  Curs valutar BNR pentru moneda euro (EUR), azi, 12 mai 2025 1 Euro = 5.0993 lei Moneda euro s-a depreciat puţin, dar semnificativ, la 5.0993, cu 0,0172, de la 5.1165, semnificaţia importantă fiind c ...

Facturile la curent electric se dublează din iulie 2025! Avertisment oficial pentru milioane de români
12/05/2025 13:35

Romanii trebuie să se pregătească pentru o scumpire majoră a energiei electrice, incepand cu luna iulie 2025. Plafonarea preturilor la curent, introdusă acum peste trei ani pentru a proteja populatia in co ...

Harta dobânzilor din toată lumea. Care este țara unde sunt cele mai mici dobânzi și unde se află România
12/05/2025 12:59

 O hartă a lumii realizată de VisualCapitalist, in seria Markets in a Minute, prezintă ratele dobanzilor in diverse tări de pe glob. Conform reprezentării grafice cea mai ridicată rată este inregist ...

Indicele ROBOR la trei luni a crescut iar. A ajuns la 7,31%
12/05/2025 12:13

Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 7,31% de la 7,25%. Indicele ROBOR la 3 luni este cel in functie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, potrivit Profit.ro. Potrivit Profit.ro, ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.
12/05/2025 09:30

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.    

Ce facem în vreme de criză? Cinci scenarii de investiții pentru a ne proteja banii
11/05/2025 20:30

 În ce ar putea investi acum romanii pentru a-si proteja economiile? E momentul de a actiona cat mai repede sau trebuie asteptat pană după alegerile din 18 mai? Sunt intrebări la care a răspuns, ...

Comercianţii care vând produse din tutun au noi obligaţii
11/05/2025 15:56

  Potrivit unui ordin al ANPC, care a intrat in vigoare, operatorii economici au obligaţia să afişeze o plachetă informativă de interzicere a vanzării către minori a produselor care conţin tutun, ...

Atenție! O mare bancă din România nu mai acceptă aceste bancnote pentru o perioadă. Ce alternative recomandă clienților
10/05/2025 22:20

 Banca Romană de Dezvoltare (BRD) a anuntat că, in perioada următoare, nu va mai accepta bancnotele de 50 USD in nicio sucursală din tară. Măsura se aplică temporar si are ca scop optimizarea proces ...

Șoc pe piața imobiliară: Suma pe care un client a pierdut-o, într-o singură săptămână, la un apartament de 100.000 euro la noul curs valutar
10/05/2025 20:28

  Piata imobiliară din Romania trece printr-un moment de stagnare accentuată, cauzată de explozia cursului valutar si de incertitudinea politică legată de turul al doilea al alegerilor. Inv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei