ATENȚIE! Au revenit ESCROCHERIILE de Crăciun și Revelion: Case de vacanță care NU EXISTĂ, scoase la închiriat pe mii de lei

Dimensiune font:

| 30-10-2021 12:15

Noaptea dintre ani e pregătită din timp de români, care caută să-și închirieze case de vacanță în zonele montane, pentru a-și petrece Revelionul cu familia ori prietenii.


Pandemia nu a venit singură, ci și cu multe tipuri de escrocherii. Una dintre ele, care poate exista, dar nu atât de des și de vizibilă, înainte de COVID-19, este legată de casele de vacanțe inexistente, scoase la închiriat pe diferite site-uri de anunțuri, pentru Crăciun și Revelion. Dacă înainte de pandemie, românii aveau multe alte variante de a-și petrece noaptea dintre ani, de la petreceri în restaurante, cluburi, concerte în aer liber, destinații externe, acum, variantele sunt limitate. Astfel, pentru o petrecere reușită și sigură, mulți își închiriază case de vacanță pentru ei și pentru prietenii ori familia lor.

În România, camere care în restul anului sunt închiriate și cu 100 de lei/noapte, de Crăciun și de Revelion, sunt date spre închiriere și la prețuri de 10 ori mai mari. Pentru Crăciun și Revelion, gazdele cer avans pentru a fi sigure că nu vor rămâne cu casele goale într-o perioadă atât de profitabilă. Cum prețurile se ridică la mii de lei, și avansul este considerabil, de multe ori depășind cel puțin 1.000 de lei/noapte/casa de vacanță.

Cum funcționează escrocheria
Astfel, această perioadă este ”ideală” pentru escrocii care pun poze frumoase la casele lor de vacanță inexistente și cer prețuri sub cel al pieței, pentru a fi siguri că vor face mii de lei ușor. Fură poze din țară sau din străinătate, își cumpără cartele pre-plătite și folosesc telefoane vechi, fără conexiune la Internet. Ei cer avans în conturi pe numele unor persoane pe care băncile le numesc ”cărăuși”, dar care, de cele mai multe ori, habar n-au de situația în care sunt băgați. Astfel că apelează la persoane apropiate pentru a primi o sumă de bani, neavând cont în bancă. Își ridică banii și se fac nevăzuți. Alții, conving diferite persoane să le facă conturi în bănci, pe care apoi le închid. Mulți ”proprietari” se află în afara țării sau chiar în închisori.

Deși astfel de escrocherii nu sunt chiar o noutate, tot își găsesc victime. Câteodată, cei care sunt în spatele lor sunt aceiași care pun în practică și escrocheria ”Accidentul”, care, în ciuda faptului că e mediatizată de mulți ani, tocmai pentru a avertiza potențialele victime, în continuare păcălește români.

Caz din octombrie 2021
În această săptămână, o tânără a întrebat pe un grup de vacanțe: ”Bună dimineața! A fost cineva cazat aici? Proprietarul spune că pentru 3 nopți prețul este de 4500 lei (avans o noapte 1500 lei) pentru Revelion. L-am întrebat numele vilei însă spune că nu are nume întrucât nu o pune pe booking + menționează că nu are firmă.” ”Am văzut-o ulterior pe Google. Adevărata cazare este în Cluj, deci pozele sunt furate” a precizat ulterior persoana care a cerut ajutorul altor turiști, pentru a confirma cazare. Ea a fost un caz fericit.

1. -imagine fara descriere- (escrocherie-revelion_95811400.jpg)

Deci mare atenție când alegeți o cazare de vacanță și verificați în toate modurile posibile existența locului și proprietarul. Verificați denumirea casei pe Google sau Booking, recenziile, întrebați alți turiști dacă au fost cazați acolo, verificați ca numerele de telefon să coincidă, verificați imaginile pe Google. Dacă aceste verificări nu sunt relevante, cereți adresa și încercați să ajungeți acolo pentru a verifica, pe cât posibil, locul în care vă veți petrece Crăciunul sau noaptea dintre ani. Poate părea exagerat, dar, din păcate, oricine poate cădea victima unui escroc.

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin   achizitia de echipamente
05/05/2025 15:48

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 05.05.2025 Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin  achizitia de echipamente  

“Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”
05/05/2025 08:56

 05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”

 “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”
05/05/2025 08:55

05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”  

“TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”
05/05/2025 08:55

05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”

Românii spun „nu” muncii în weekend. Ce schimbă generațiile tinere și salariile mici
04/05/2025 15:30

Weekendul nu mai inseamnă muncă pentru tot mai multi romani. Potrivit celui mai recent raport Eurostat Romania, tara noastră a inregistrat o scădere semnificativă a numărului de angajati activi in weekend ...

Salariul minim din sectorul bancar crește la 4.500 de lei. Angajații primesc și compensații substanțiale în caz de concediere
04/05/2025 14:30

O veste importantă vine in această perioadă pentru toti angajatii din sistemul bancar: salariul minim brut in domeniu a fost majorat la 4.500 de lei, o crestere notabilă fată de pragul anterior de 4.100 le ...

Val de dizolvări în mediul de afaceri: Mii de firme au tras obloanele în T1 2025
04/05/2025 12:02

  Numărul firmelor dizolvate a crescut usor in primul trimestru din 2025, ajungand la 12.747, cu 3,81% mai mult fată de aceeasi perioadă din 2024, cand au fost inregistrate 12.279 de dizolvări, potriv ...

Infografic -- Cât câștigă magnații lumii în 2025. Top 15 industrii care fac miliarde, în timp ce restul muncesc pentru rate
04/05/2025 08:09

Într-o lume in care salariile lunare se evaporă in chirii, rate si facturi, există industrii care produc in cateva ore mai mult decat un angajat obisnuit castigă intr-o viată. În 2025, banii cir ...

 Invitație de participare la procedura de achiziții pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–
03/05/2025 09:00

  Invitatie de participare la procedura de achizitii pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–

 Cât costă roșiile românești în piață?
02/05/2025 22:05

  Rosiile romanesti revin in piete: preturi record de pană la 50 de lei kilogramul Rosiile romanesti au inceput să apară din nou pe tarabele din pietele Bucurestiului si din toată tara, atrăgand ate ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei