Ce urmează după ce mai multe categorii de angajați s-au trezit cu salariile tăiate. „Un efect de domino în economie”

Dimensiune font:

| 22-03-2025 21:59

 Din decembrie până în ianuarie, salariul mediu net în mai multe domenii, inclusiv în IT, a scăzut considerabil. O explicație o reprezintă eliminarea facilităților fiscale. Astfel, salariile IT-iștilor au fost impozitate integral cu 10%.

Și în agricultură, industria alimentară și construcții au fost eliminate facilitățile fiscale.

 

Sorina Faier, specialist în resurse umane, a explicat într-un interviu pentru Ziare.com care sunt efectele în perioada următoare.

„Eliminarea facilităților fiscale a generat un efect de domino în economie, afectând atât angajații, cât și angajatorii. În timp ce unii consideră că această măsură va aduce mai multe venituri la bugetul de stat, trebuie să atragem atenția și asupra riscurilor, precum creșterea șomajului și reducerea atractivității economice a României. Rămâne de văzut cum vor reacționa companiile în lunile următoare și dacă Guvernul va lua măsuri pentru a contracara efectele negative asupra pieței muncii.

Pentru angajați, perioada următoare va fi una de adaptare, iar negocierile salariale vor deveni un aspect esențial în relația cu angajatorii. Singura certitudine este că schimbările fiscale din 2025 vor continua să aibă un impact semnificativ asupra economiei românești”, a declarat Sorina Faier.

La începutul anului 2025, eliminarea facilităților fiscale pentru anumite sectoare economice a generat un val de incertitudine în rândul angajatorilor și angajaților din România.

„Până la această modificare, domenii precum IT-ul, construcțiile, agricultura și industria alimentară beneficiau de scutiri fiscale semnificative, menite să stimuleze creșterea economică și să sprijine angajarea forței de muncă. Însă, odată cu eliminarea acestor facilități, impactul s-a resimțit rapid în salariile nete și în deciziile de recrutare ale firmelor.  Potrivit estimărilor, aproape 1 milion de români sunt afectați direct de aceste modificări. În sectorul IT, unde angajații beneficiau de scutirea de impozit pe venit, salariul mediu net a scăzut cu aproximativ 700 de lei. În construcții, veniturile nete au înregistrat o scădere de 13%, de la 5.179 lei la 4.487 lei. Aceste reduceri sunt semnificative, mai ales într-un context economic deja marcat de inflație și creșterea costului vieții.

Din perspectiva angajatorilor, presiunea este dublă. Pe de o parte, aceștia se confruntă cu cereri din partea angajaților de a menține veniturile la același nivel prin majorări salariale. Pe de altă parte, multe companii se tem că această măsură le va afecta competitivitatea și capacitatea de a atrage și reține forță de muncă specializată”, mai spune specialistul în resurse umane.

Și nici nu se prevăd creșteri de salarii în perioada următoare.

Un sondaj realizat de PwC România arată că doar 1 din 10 angajatori intenționează să crească salariile brute pentru a compensa pierderile suferite de angajați. În schimb, 43% dintre angajatori au decis să mențină salariul brut neschimbat, iar 30% încă nu au luat o decizie în acest sens. 

„Această incertitudine poate avea efecte negative pe termen lung, în special în ceea ce privește migrarea specialiștilor din aceste domenii către alte țări sau către joburi mai bine plătite.

În plus, eliminarea facilităților fiscale ar putea duce la o scădere a angajărilor în sectoarele afectate, unele companii fiind nevoite să își reducă personalul sau să își relocheze activitățile. În construcții, de exemplu, există deja temeri că proiectele vor deveni mai costisitoare, ceea ce ar putea încetini dezvoltarea infrastructurii și a pieței imobiliare”, mai spune Sorina Faier.

 

Câştigul salarial mediu net în ianuarie 2025 a scăzut cu 5,6%

 

Scăderile sunt cauzate de schimbările fiscale, spun specialiștii.

Câştigul salarial mediu net a fost 5.328 lei, în ianuarie 2025, în scădere cu 317 lei (-5,6%) faţă de luna decembrie 2024, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică.

”În luna ianuarie 2025, câştigul salarial mediu brut a fost 8.910 lei, cu 341 lei (-3,7%) mai mic decât în luna decembrie 2024. Câştigul salarial mediu net a fost 5.328 lei, în scădere cu 317 lei (-5,6%) faţă de luna decembrie 2024”, arată datele INS. Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu net s-au înregistrat în activităţile de servicii în tehnologia informaţiei, inclusiv activităţi de servicii informatice, (11.437 lei) şi în fabricarea produselor de cocserie şi a produselor obţinute din prelucrarea ţiţeiului (10.877 lei), iar cele mai mici în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte (3.292 lei) şi în hoteluri şi restaurante (3.321 lei).

Ianuarie 2025 comparativ cu ianuarie 2024

Comparativ cu luna ianuarie a anului precedent, câştigul salarial mediu net a crescut cu 9,7%.

Indicele câştigului salarial real1 a fost 104,5% în luna ianuarie 2025 faţă de luna ianuarie 2024. Indicele câştigului salarial real a fost 93,5% în luna ianuarie 2025 faţă de luna decembrie 2024.

Faţă de luna octombrie 1990, indicele câştigului salarial real a fost 250,4%, cu 17,3 puncte procentuale mai mic decât cel înregistrat în luna decembrie 2024.

În cursul anului se înregistrează fluctuaţii ale câştigului salarial determinate, în principal, de acordarea premiilor anuale şi a primelor de sărbători, în special în lunile luate ca bază de comparaţie (decembrie, martie/aprilie). Acestea influenţează creşterile sau scăderile în funcţie de perioada în care sunt acordate, conducând, în cele din urmă, la estomparea fluctuaţiilor câştigului salarial lunar la nivelul întregului an. 

Evoluţia câştigului salarial real depinde, atât de fluctuaţiile câştigului salarial mediu net, cât şi de rata inflaţiei.

Ianuarie 2025 comparativ cu decembrie 2024

În luna ianuarie 2025, în majoritatea activităţilor din sectorul economic, nivelul câştigului salarial mediu net a scăzut comparativ cu luna decembrie 2024, ca urmare a acordării în lunile precedente de prime ocazionale (prime trimestriale, anuale, pentru sărbătorile de iarnă, pentru performanţe deosebite sau al 13-lea salariu), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare).

De asemenea, scăderile câştigului salarial mediu net din luna ianuarie au fost determinate de aplicarea prevederilor legale prin care s-au eliminat facilităţile fiscale acordate anterior în anumite activităţi economice, de nerealizările de producţie ori încasările mai mici (în funcţie de contracte/proiecte), cât şi de angajările de personal cu câştiguri salariale mai mici faţă de medie, din unele activităţi economice. 

Cele mai semnificative scăderi ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează: între 16,5% şi 21,5% în intermedieri financiare (cu excepţia activităţilor de asigurări şi ale fondurilor de pensii), tipărirea şi reproducerea pe suporturi a înregistrărilor, tranzacţii imobiliare, extracţia petrolului brut şi a gazelor naturale, fabricarea substanţelor şi a produselor chimice; între 11,5% şi 15,5% în fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice, alte activităţi extractive, fabricarea produselor farmaceutice de bază şi a preparatelor farmaceutice, producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat, fabricarea produselor din tutun, fabricarea altor mijloace de transport, construcţii, transporturi pe apă, industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal (exclusiv maşini, utilaje şi instalaţii); între 7,5% şi 11,0% în activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice, fabricarea altor produse din minerale nemetalice, cercetare-dezvoltare, depozitare şi activităţi auxiliare pentru transport, activităţi de asigurări, reasigurări şi ale fondurilor de pensii (cu excepţia celor din sistemul public de asigurări sociale), captarea, tratarea şi distribuţia apei, activităţi de servicii anexe extracţiei, comerţ cu ridicata şi cu amănuntul (inclusiv repararea autovehiculelor şi motocicletelor), repararea, întreţinerea şi instalarea maşinilor şi echipamentelor, fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor şi semiremorcilor, colectarea şi epurarea apelor uzate. 

Creşterile câştigului salarial mediu net faţă de luna precedentă s-au datorat aplicării prevederilor legale, acordării de prime ocazionale (prime anuale sau pentru performanţe deosebite), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare), precum şi realizărilor de producţie ori încasărilor mai mari (în funcţie de contracte/proiecte).

Cele mai semnificative creşteri ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează: cu 15% în activităţi auxiliare pentru intermedieri financiare, activităţi de asigurare şi fonduri de pensii; între 1% şi 6,5% în transporturi aeriene, fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, fabricarea de mobilă, extracţia cărbunelui superior şi inferior, fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.

În sectorul bugetar, câştigul salarial mediu net a înregistrat uşoare creşteri comparativ cu luna precedentă în sănătate şi asistenţă socială (+1,5), respectiv în învăţământ (+0,6%). În administraţia publică, câştigul salarial mediu net a scăzut uşor comparativ cu luna precedentă (-0,8%).

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
„Brokerul de la Bursă”, o nouă fraudă care îți golește contul bancar
25/03/2025 09:13

„Brokerul de la Bursă” este o nouă capcană modernă care te poate lăsa fără bani, exploatand increderea oamenilor prin promisiuni de castiguri rapide si sigure. Într-o eră in care tehno ...

Actualul sistem de pensii va dispărea. Pensia va ajunge la mai puțin de 30% din valoarea ultimului salariu!
25/03/2025 08:12

* „Greul va urma după 2035-2040, cand se va pensiona generatia decreteilor, respectiv angajatii cu varsta cuprinsă intre 40 si 55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pe ...

Ilie Bolojan este de părere că reducerea cheltuielilor bugetare nu mai poate fi amânată
25/03/2025 07:36

Preşedintele interimar Ilie Bolojan afirmă că excesele cele mai mari in ceea ce priveşte cheltuielile bugetare se fac in companiile de stat care de mulţi ani inregistrează pierderi semnificative. Bolojan ...

Mai mulți bani pentru Rabla
24/03/2025 16:30

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anuntat modificări semnificative pentru programul „Rabla” in 2025. Valoarea ecotichetului va fi majorată, desi suma exactă incă nu a fost stabilită. Aceast� ...

Florin Cîțu bagă bățul prin gardul lui Ciolacu: Ministerul Finanțelor a încercat să împrumute o sumă infimă și nu i-a dat nimeni
24/03/2025 16:29

Fostul premier Florin Citu spune că Romani se află intr-o stare alarmantă. Ministerul Finantelor, refuzat de investitori, afirmă fostul premier Florin Citu: „A incercat să imprumute 300 milioane lei la o ...

Comunicat de presă privind finalizarea proiectului „Românașii-mesagerii tradițiilor todireștene” Cod Proiect 151
24/03/2025 14:32

 Comunicat de presă privind finalizarea proiectului „Romanasii-mesagerii traditiilor todirestene” Cod Proiect 151

Zboruri de la 23 de euro cu TAROM
24/03/2025 11:12

Compania natională de transport aerian TAROM pune in vanzare, in perioada 24-26 martie, bilete de avion pentru cursele interne pentru zboruri la preturi ce pornesc de la 23 de euro. Potrivit unui comunicat de ...

PSD dă atacul la mândria lui Ponta: 'Din respect față de români, unii nu ar trebui să se laude cu acea perioadă'
24/03/2025 10:40

Pensiile si salariile erau de trei ori mai mici in 2012 fată de cele prezente, afirmă fostul ministru de Finante Adrian Caciu, deputat PSD. „Din respect fată de romani, unii nu ar trebui să se laude cu ac ...

ROSE DENTAL EXPERT SRL – Creșterea durabilă și a competitivității societății ROSE DENTAL EXPERT SRL Suceava prin achiziții de echipamente specifice și creare de locuri de muncă
24/03/2025 08:59

  COMUNICAT DE PRESĂ 24.03.2025 Cresterea durabilă si a competitivitătii societătii ROSE DENTAL EXPERT SRL Suceava prin achizitii de echipamente specifice si creare de locuri de muncă & ...

Programul Start-Up Nation: finanțări de până la 50.000 de euro
23/03/2025 21:11

  În acest an, programul Start-Up Nation, care va beneficia de o alocare de 450 de milioane de euro, include o premieră, deoarece se investeste atat in dezvoltarea competentelor antreprenoriale, ca ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei