Cine conduce compania aeriană românescă Blue Air, cu pierderi uriașe și sute de mii de rezervări anulate

Dimensiune font:

| 06-09-2022 18:05

 

blue air, avion
 

Blue Air, compania aeriană românească ce a intrat recent în vizorul ANPC din cauza faptului că a anulat aproape 180.000 de rezervări în valoare de peste 66 milioane de lei, despre care Economedia a scris aici, se află în acest moment într-o perioadă de cumpănă, înregistrând în 2020 pierderi de 403 milioane de lei, o cifră de afaceri de 537 milioane lei și 806 angajați. Pandemia a lovit dur compania, care înainte de criza Covid era pe plus: avea afaceri de 2,1 miliarde lei, un profit de 72 milioane lei și 1.145 de angajați. Pentru anul 2021 nu sunt date disponibile, iar compania a refuzat să le pună la dispoziția Economedia. În spatele acestei companii se află omul de afaceri Rada Teodor Cristian, care deține și alte afaceri implicate în Blue Air, afaceri la fel de „profitabile”.

Potrivit datelor de pe platforma Confidas, acționarii principali ai Blue Air sunt Airline Invest (76,18%), Rada Teodor Cristian (23,8%) și fratele său, Rada Mihai Cătălin.

 

Cristian Rada este acționarul principal și al grupului Airline Invest și al Blue Air Aviation S.A., căruia s-a alăturat în 2007 ca pilot first-officer, iar din anul 2013 a preluat 33% din acțiunile Blue Air ca urmare a licitației organizată de CITR în cadrul procesului de insolvență a grupului Romstrade, scrie Economica.net. În anul 2018, acționarii Societății au derulat un proces de clarificare strategică în urma căruia au decis revenirea companiei la modelul de business low-cost, separarea activităților de ground management și parțial a celor de distribuție și realocarea acestora între acționari. Astfel, începând cu luna aprilie 2019, Cristian Rada a devenit acționarul principal al societății și a demarat programul de organizare a structurii de grup și pregătire a companiei pentru listarea la Bursa din Londra – proiect întrerupt însă ca urmare a pandemiei de Covid-19. Începând de la data de 11 iulie 2022 acesta a preluat mandatul de director general al companiei, ca urmare a demisiei lui Steven Greenway din motive personale.

În ce alte business-uri mai este implicat omul de afaceri

Airlines Invest, unde acționari sunt cei doi frați, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 9 milioane lei, pierderi de 905.000 lei, având 4 angajați. Omul de afaceri mai controlează și firmele North Gate Prime Real Estate și Blue Air Group. Omul de afaceri a mai fost implicat în compania Gaz Trading care a fost radiată.

Niciuna dintre firmele controlate de acesta nu au înregistrat rezultate bune în 2020. Potrivit Confidas, North Gate Prime Real Estate a înregistrat în urmă cu doi ani pierderi de 10.054 lei, o cifră de afaceri de 0 lei și niciun angajat, în timp ce Blue Air Group înregistra pierderi de 5.186 lei și un angajat.

Anul trecut, omul de afaceri lansa o nouă companie aeriană pe nume Hello Jets, despre care Economedia a scris atunci aici. Acum, compania este controlată în integralitate către RAMS Center, dar are în continuare conexiuni cu Blue Air Aviation, care este administrator. Hello Jets înregistra în 2021 pierderi de 38 milioane lei și avea 2 angajați.

Ce zice Blue Air despre acuzațiile ANPC

După ce ANPC a acuzat Blue Air că și-ar pregăti ieșirea de pe piață și că pasagerii păgubiți ar risca nu își mai recupereze banii, Cristian Rada, acționar principal și CEO Blue Air, a infirmat această variantă.

Într-un interviu acordat Știrile PRO TV, Cristian Rada a vorbit despre amenda dată de ANPC, de 2 milioane euro, în urma controlului inspectorilor, dar și despre pașii pe care urmează să îi facă în continuare. 

„În primul rând, problemele cu care se confruntă Blue Air sunt probleme ale industriei. Nu sunt probleme doar la Blue Air și cu siguranță venim după doi sau aproape trei ani din cea mai dificilă perioadă a pieței mondiale. Trebuie să înțelegem cu toții că în mod normal, toate, atât legile, cât și reglementările pe care trebuie să le aspecte orice operator aerian vin într-o situație de normalitate. Nicio lege nu este făcută pentru o situație de pandemie, nicio lege sau o directivă europeană nu este făcută pentru o situație de război. Toate sunt făcute pentru o situație normală. Și aici aș vrea să ne referim în detaliu la ce înseamnă această anulare sau refuzul de îmbarcare a unui pasager. După cum știți, tot pe legislația europeană, companiile ariene au dreptul să facă ceea ce se numește o supravânzare a locurilor. Și atunci, într-un număr limitat de câteva locuri pentru fiecare zbor, 2, 3, 5, 7 locuri, acei pasageri care nu reușesc să călătorească sunt protejați de această legislație care spune că trebuie să rambursez pasagerului în timp de 10 zile”, a declarat Cristian Rada.

Acesta mai precizează și care este procesul de rambursare în cazul curselor anulate. „Sunt companii care au primit milioane de cereri de rambursare. Nicio societate, nicio nicio companie nu este pregătită să funcționeze cu suficient staff care să poată să proceseze aceste rambursări. O rambursare medie durează între 2 ore și jumătate și 3 ore pentru validare. Nu există un singur Ionescu sau Popescu în România. Sunt sute mii de Ionescu și Popescu. Nu orice pasager care face o cerere este și eligibil pentru rambursare. Eu trebuie din nou să verific biletul respectiv. A fost sau nu a fost călătorit. Ne-am confruntat cu situații în care pasagerii au cerut din greșeală sau nu banii pe bilete călătorite. La fel, sunt situații în care vindem pasagerilor prin intermediul altor tur-operatori sau agenții online și alte tipuri de integratori. Noi nici nu cunoaștem pasagerul final, noi intracționăm doar cu platforma. În acel moment pasagerul vine și face cerere către platformă și către noi direct și trebuie să verificăm dacă n-a fost deja rambursat de către online travel agencies-ul respectiv. Toate chestiile astea cer foarte, foarte mult timp”.

Întrebat dacă acesta crede că are cineva interesul să elimine Blue Air de pe piață, omul de afaceri a răspuns: „Mi-ar plăcea să cred că nu. Dar chiar vă invit și ar fi foarte interesant să vadă publicul ce înseamnă un zbor, ca un zbor începe la 3 dimineața chiar dacă el este la ora 10 și se termină mult după ce toată lumea este acasă happy. Mai ales pentru toată munca asta pe care a depus-o toată lumea asta aici, în pandemie sunt niște condiții extrem de dificile, pentru că nimeni nu s-a mai confruntat cu așa ceva. Mi se pare, cum să spun. Mi se pare, cel puțin, nu neapărat o nerecunoaștere a eforturilor, dar e foarte greu să accepți la un moment dat, în condițiile în care tu știi că faci tot ce depinde de tine și culmea, ținta principală să fie cel care n-a anulat și n-a stricat nicio vacanță a românilor, în condițiile în care momentul în care mi s-a pare foarte interesant că în momentul în care servisam un zbor întârziat din cauze de obiective, 1.000 și ceva de români fuseseră lăsați pe jos”.

Puteți citi interviul complet aici.

Blue Air are peste 2.200 de dosare în instanță

Potrivit platformei Confidas, compania are 2.252 de dosare în instanță, printre care și cele depuse pentru a intra în faliment. Cea mai recentă cerere depusă a fost în luna iunie, prin care compania rămâne încă un an, până în iunie 2023, în concordat preventiv, procedură deschisă în urmă cu doi ani, Tribunalul București omologând prelungirea cu 12 luni. De asemenea, potrivit Confidas, Blue Air avea pe 31 martie 2022 datorii în total de 43,4 milioane lei.

Astfel, prin această procedură debitorii aflați în stare de dificultate financiară pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor și prin care pot asigura continuitatea și viabilitatea companiei, fiind capabilă să își achite datoriile și continue activitatea.

„Așa cum intrarea în această procedură în luna iunie 2020 ne-a permis reluarea activității de zboruri regulate imediat după terminarea stării de urgență cauzate de pandemia de Covid-19, prelungirea până în luna iunie 2023 a procedurii de concordat preventiv dă posibilitatea Blue Air să asigure stabilitatea și predictibilitatea operațiunilor companiei în această vară – și până la stabilizarea pieței de transport aerian europene și clarificarea situației acțiunilor și activelor Blue Air gajate în favoarea statului român”, a declarat Oana Petrescu, președinte CA al Blue Air, pentru Profit.ro.

În 2020, Blue Air a declanșat procedura de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolvenței, care permite unei companii să propună creditorilor săi, care dețin peste 75% din creanțe, un plan de redresare și plată a datoriilor.

Anul trecut, compania anunța că a încheiat un acord cu o companie britanică listată pe piața secundară a Bursei de la Londra, astfel încât să se listeze prin preluare inversă, un proces mai scurt și mai puțin complex decât o ofertă publică inițială, despre care Economedia a scris aici. Ridgecrest, o companie britanică de pe piața secundară (AIM) a London Stock Exchange, a anunțat atunci că încheiase un acord neangajant (non-binding – care nu este obligatoriu din punct de vedere juridic) pentru o preluare inversă a transportatorului român low-cost Blue Air.

Însă această listare nu a mai avut niciodată loc. Spre finalul anului, în luna octombrie, Ridgecrest a anunțat că a încheiat negocierile cu privire la propunerea de preluare inversă a transportatorului românesc low-cost Blue Air. Decizia este o consecință a incapacității Blue Air de a strânge finanțarea înainte de preluarea inversă, care a fost principala condiție a acordului neobligatoriu dintre Ridgecrest și Blue Air. Pe 6 iulie, Ridgecrest a anunțat că a încheiat un acord neobligatoriu pentru preluarea inversă a Blue Air. Conform acordului propus, Ridgecrest va achiziționa Airline Invest și subsidiarele sale deținute în totalitate, Blue Air Aviation și Blue Air Technic, s-a anunțat atunci. Airline Invest are doi acționari, antreprenorul Cristian Rada și fratele său. Contraprestația datorată pentru potențiala tranzacție s-a propus să fie satisfăcută în întregime prin emisiunea către Cristian Rada și fratele său a nouă miliarde de noi acțiuni ordinare ale companiei, cuprinzând, imediat după aceea, aproximativ 95% din capitalul social al companiei.

De asemenea, s-a intenționat ca societatea să efectueze o consolidare adecvată a acțiunilor și/sau o subdivizare a acțiunilor simultan cu finalizarea tranzacției propuse. La finalizarea tranzacției, numele Ridgecrest ar fi fost schimbat în Blue Air Group plc.

Blue Air, cu sediul în București, își are baza pe Aeroportul Internațional Henri Coandă și operează pe aeroportul din Torino din Italia. Blue Air a fost fondată în 2004 și are sediul în România, cu operațiuni suplimentare în Torino, Italia. Blue Air operează avioane Boeing B737-800 și B737-8. Business-ul a fost inițial deținut de Nelu Iordache, care a fost condamnat în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, în care a fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.

Blue Air operează în actuala formulă din 2013, când Airline Management Solutions SRL a preluat, în urma unei licitații, afacerea Blue Air, aflată în insolvență.

În urmă cu 5 ani, Profit.ro relata că Bata Sky Imobiliare, fosta companie Blue Air Transport Aerian, a fost trecută, după aproape 3 ani și jumătate, din faliment în insolvență, tribunalul admițând cererile formulate în acest sens de proprietarul Nelu Iordache și compania acestuia Romstrade și revocându-și, practic, propria decizie, operațiune în premieră în România. Bata Sky Imobiliare a intrat în procedură simplificată de faliment în decembrie 2013, având peste 3.220 de creditori, pierderi de aproape 37 milioane lei și datorii care depășeau 483 milioane lei. Administratorul a fost obligat atunci să predea lichidatorului judiciar arhiva contabilă și gestiunea averii. La acel moment a fost precizat că Bata Sky Imobiliare, având ca obiect de activitate transportul aerian de pasageri, nu mai are legătură cu operatorul aerian Blue Air. Cu puțin înainte de intrarea în faliment, brandul Blue Air fusese preluat de firma Blue Air Airline Management Solutions.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
România are de trei ori mai mulți urși decât poate susține ecosistemul
29/04/2025 17:43

Romania adăposteste intre 10.419 si 12.770 de ursi bruni, conform rezultatelor preliminare ale unui studiu genetic national realizat pe baza a 24.056 de probe ADN. Această cifră plasează Romania pe locul ...

Fondurile de investiții din România anticipează stagnare economică în 2025, dar un an bun pentru achiziții și fuziuni
29/04/2025 15:00

Doar 24% dintre firmele de Private Equity (PE) din Romania mai anticipează o crestere economică in acest an, fată de 73% in 2024, potrivit celui mai recent studiu Roland Berger. Desi perceptia economică s- ...

Capitala, aproape fără șomeri. Cum arată piața muncii pe județe
29/04/2025 14:39

 Agentia Municipală pentru Ocuparea Fortei de Muncă Bucuresti anunta, la finalul lunii martie 2025, că rata somajului a fost de 0,63% in Municipiul Bucuresti, conform unui comunicat transmis marti, 29 a ...

Câți bani primesc în plus pensionarii care au lucrat în grupe de muncă. Noua formulă de calcul
29/04/2025 13:52

 Recalcularea pensiilor se face după o nouă formulă incepand cu 1 septembrie 2024. Potrivit Casei Nationale de Pensii, două milioane de pensii au crescut cu sume intre 1 leu si 500 de lei, iar alte dou ...

Se anunță scumpiri în lanț. Expiră plafonările pe care Guvernul nu se știe dacă le va mai prelungi
29/04/2025 11:50

Pe 30 iunie este data limită la care expiră plafonarea preturilor la RCA, energie si unele alimente. Marcel Ciolacu a lăsat să se inteleagă că se pot găsi resurse doar pentru subventia facturilor la ener ...

Spania a restabilit peste o treime din rețeaua electrică, după o pană de proporții care a paralizat țara
29/04/2025 08:56

La aproape nouă ore după declansarea unei intreruperi masive in alimentarea cu energie electrică, peste 35% din reteaua de electricitate a fost repusă in functiune in Spania, a anuntat operatorul national d ...

Chinezii deturnează producția Coca-Cola pentru România. Nouă megafabrică în Ungaria!
28/04/2025 16:03

Grupul chinez CPMC, prin subsidiara Benepack Hungary, a ales orasul Makó din Ungaria pentru o investitie majoră de 74 milioane euro. Noua fabrică va produce anual pană la un miliard de doze de alumini ...

Este cel mai mare salariu din România! În 2024, a încasat lunar 57.000 de euro!
28/04/2025 12:07

Christina Verchere, CEO al Petrom, a avut cel mai mare salariu din Romania. Aceasta a incasat 57.000 de euro in 2024, devenind astfel una dintre cele mai bine plătite persoane din Romania. De altfel, acesta es ...

Sumele minime și maxime ce trebuie să le ai pe card! Ce economii sunt necesare în funcție de vârstă
28/04/2025 12:00

Au fost publicate sumele minime si maxime ce trebuie să le ai pe card! Sumele economisite diferă in functie de obiceiurile financiare ale fiecărei persoane. Contul curent este folosit pentru gestionarea veni ...

„România va intra, în câteva săptămâni, în sevraj”
28/04/2025 10:19

* „Romania a fost ca un tip care a mancat si a băut cativa ani pe datorie, la restaurant” - specialistii sustin că situatia Romaniei din acest an este cu mult mai gravă decat cea a Greciei din an ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei