Cine conduce compania aeriană românescă Blue Air, cu pierderi uriașe și sute de mii de rezervări anulate

Dimensiune font:

| 06-09-2022 18:05

 

blue air, avion
 

Blue Air, compania aeriană românească ce a intrat recent în vizorul ANPC din cauza faptului că a anulat aproape 180.000 de rezervări în valoare de peste 66 milioane de lei, despre care Economedia a scris aici, se află în acest moment într-o perioadă de cumpănă, înregistrând în 2020 pierderi de 403 milioane de lei, o cifră de afaceri de 537 milioane lei și 806 angajați. Pandemia a lovit dur compania, care înainte de criza Covid era pe plus: avea afaceri de 2,1 miliarde lei, un profit de 72 milioane lei și 1.145 de angajați. Pentru anul 2021 nu sunt date disponibile, iar compania a refuzat să le pună la dispoziția Economedia. În spatele acestei companii se află omul de afaceri Rada Teodor Cristian, care deține și alte afaceri implicate în Blue Air, afaceri la fel de „profitabile”.

Potrivit datelor de pe platforma Confidas, acționarii principali ai Blue Air sunt Airline Invest (76,18%), Rada Teodor Cristian (23,8%) și fratele său, Rada Mihai Cătălin.

 

Cristian Rada este acționarul principal și al grupului Airline Invest și al Blue Air Aviation S.A., căruia s-a alăturat în 2007 ca pilot first-officer, iar din anul 2013 a preluat 33% din acțiunile Blue Air ca urmare a licitației organizată de CITR în cadrul procesului de insolvență a grupului Romstrade, scrie Economica.net. În anul 2018, acționarii Societății au derulat un proces de clarificare strategică în urma căruia au decis revenirea companiei la modelul de business low-cost, separarea activităților de ground management și parțial a celor de distribuție și realocarea acestora între acționari. Astfel, începând cu luna aprilie 2019, Cristian Rada a devenit acționarul principal al societății și a demarat programul de organizare a structurii de grup și pregătire a companiei pentru listarea la Bursa din Londra – proiect întrerupt însă ca urmare a pandemiei de Covid-19. Începând de la data de 11 iulie 2022 acesta a preluat mandatul de director general al companiei, ca urmare a demisiei lui Steven Greenway din motive personale.

În ce alte business-uri mai este implicat omul de afaceri

Airlines Invest, unde acționari sunt cei doi frați, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 9 milioane lei, pierderi de 905.000 lei, având 4 angajați. Omul de afaceri mai controlează și firmele North Gate Prime Real Estate și Blue Air Group. Omul de afaceri a mai fost implicat în compania Gaz Trading care a fost radiată.

Niciuna dintre firmele controlate de acesta nu au înregistrat rezultate bune în 2020. Potrivit Confidas, North Gate Prime Real Estate a înregistrat în urmă cu doi ani pierderi de 10.054 lei, o cifră de afaceri de 0 lei și niciun angajat, în timp ce Blue Air Group înregistra pierderi de 5.186 lei și un angajat.

Anul trecut, omul de afaceri lansa o nouă companie aeriană pe nume Hello Jets, despre care Economedia a scris atunci aici. Acum, compania este controlată în integralitate către RAMS Center, dar are în continuare conexiuni cu Blue Air Aviation, care este administrator. Hello Jets înregistra în 2021 pierderi de 38 milioane lei și avea 2 angajați.

Ce zice Blue Air despre acuzațiile ANPC

După ce ANPC a acuzat Blue Air că și-ar pregăti ieșirea de pe piață și că pasagerii păgubiți ar risca nu își mai recupereze banii, Cristian Rada, acționar principal și CEO Blue Air, a infirmat această variantă.

Într-un interviu acordat Știrile PRO TV, Cristian Rada a vorbit despre amenda dată de ANPC, de 2 milioane euro, în urma controlului inspectorilor, dar și despre pașii pe care urmează să îi facă în continuare. 

„În primul rând, problemele cu care se confruntă Blue Air sunt probleme ale industriei. Nu sunt probleme doar la Blue Air și cu siguranță venim după doi sau aproape trei ani din cea mai dificilă perioadă a pieței mondiale. Trebuie să înțelegem cu toții că în mod normal, toate, atât legile, cât și reglementările pe care trebuie să le aspecte orice operator aerian vin într-o situație de normalitate. Nicio lege nu este făcută pentru o situație de pandemie, nicio lege sau o directivă europeană nu este făcută pentru o situație de război. Toate sunt făcute pentru o situație normală. Și aici aș vrea să ne referim în detaliu la ce înseamnă această anulare sau refuzul de îmbarcare a unui pasager. După cum știți, tot pe legislația europeană, companiile ariene au dreptul să facă ceea ce se numește o supravânzare a locurilor. Și atunci, într-un număr limitat de câteva locuri pentru fiecare zbor, 2, 3, 5, 7 locuri, acei pasageri care nu reușesc să călătorească sunt protejați de această legislație care spune că trebuie să rambursez pasagerului în timp de 10 zile”, a declarat Cristian Rada.

Acesta mai precizează și care este procesul de rambursare în cazul curselor anulate. „Sunt companii care au primit milioane de cereri de rambursare. Nicio societate, nicio nicio companie nu este pregătită să funcționeze cu suficient staff care să poată să proceseze aceste rambursări. O rambursare medie durează între 2 ore și jumătate și 3 ore pentru validare. Nu există un singur Ionescu sau Popescu în România. Sunt sute mii de Ionescu și Popescu. Nu orice pasager care face o cerere este și eligibil pentru rambursare. Eu trebuie din nou să verific biletul respectiv. A fost sau nu a fost călătorit. Ne-am confruntat cu situații în care pasagerii au cerut din greșeală sau nu banii pe bilete călătorite. La fel, sunt situații în care vindem pasagerilor prin intermediul altor tur-operatori sau agenții online și alte tipuri de integratori. Noi nici nu cunoaștem pasagerul final, noi intracționăm doar cu platforma. În acel moment pasagerul vine și face cerere către platformă și către noi direct și trebuie să verificăm dacă n-a fost deja rambursat de către online travel agencies-ul respectiv. Toate chestiile astea cer foarte, foarte mult timp”.

Întrebat dacă acesta crede că are cineva interesul să elimine Blue Air de pe piață, omul de afaceri a răspuns: „Mi-ar plăcea să cred că nu. Dar chiar vă invit și ar fi foarte interesant să vadă publicul ce înseamnă un zbor, ca un zbor începe la 3 dimineața chiar dacă el este la ora 10 și se termină mult după ce toată lumea este acasă happy. Mai ales pentru toată munca asta pe care a depus-o toată lumea asta aici, în pandemie sunt niște condiții extrem de dificile, pentru că nimeni nu s-a mai confruntat cu așa ceva. Mi se pare, cum să spun. Mi se pare, cel puțin, nu neapărat o nerecunoaștere a eforturilor, dar e foarte greu să accepți la un moment dat, în condițiile în care tu știi că faci tot ce depinde de tine și culmea, ținta principală să fie cel care n-a anulat și n-a stricat nicio vacanță a românilor, în condițiile în care momentul în care mi s-a pare foarte interesant că în momentul în care servisam un zbor întârziat din cauze de obiective, 1.000 și ceva de români fuseseră lăsați pe jos”.

Puteți citi interviul complet aici.

Blue Air are peste 2.200 de dosare în instanță

Potrivit platformei Confidas, compania are 2.252 de dosare în instanță, printre care și cele depuse pentru a intra în faliment. Cea mai recentă cerere depusă a fost în luna iunie, prin care compania rămâne încă un an, până în iunie 2023, în concordat preventiv, procedură deschisă în urmă cu doi ani, Tribunalul București omologând prelungirea cu 12 luni. De asemenea, potrivit Confidas, Blue Air avea pe 31 martie 2022 datorii în total de 43,4 milioane lei.

Astfel, prin această procedură debitorii aflați în stare de dificultate financiară pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor și prin care pot asigura continuitatea și viabilitatea companiei, fiind capabilă să își achite datoriile și continue activitatea.

„Așa cum intrarea în această procedură în luna iunie 2020 ne-a permis reluarea activității de zboruri regulate imediat după terminarea stării de urgență cauzate de pandemia de Covid-19, prelungirea până în luna iunie 2023 a procedurii de concordat preventiv dă posibilitatea Blue Air să asigure stabilitatea și predictibilitatea operațiunilor companiei în această vară – și până la stabilizarea pieței de transport aerian europene și clarificarea situației acțiunilor și activelor Blue Air gajate în favoarea statului român”, a declarat Oana Petrescu, președinte CA al Blue Air, pentru Profit.ro.

În 2020, Blue Air a declanșat procedura de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolvenței, care permite unei companii să propună creditorilor săi, care dețin peste 75% din creanțe, un plan de redresare și plată a datoriilor.

Anul trecut, compania anunța că a încheiat un acord cu o companie britanică listată pe piața secundară a Bursei de la Londra, astfel încât să se listeze prin preluare inversă, un proces mai scurt și mai puțin complex decât o ofertă publică inițială, despre care Economedia a scris aici. Ridgecrest, o companie britanică de pe piața secundară (AIM) a London Stock Exchange, a anunțat atunci că încheiase un acord neangajant (non-binding – care nu este obligatoriu din punct de vedere juridic) pentru o preluare inversă a transportatorului român low-cost Blue Air.

Însă această listare nu a mai avut niciodată loc. Spre finalul anului, în luna octombrie, Ridgecrest a anunțat că a încheiat negocierile cu privire la propunerea de preluare inversă a transportatorului românesc low-cost Blue Air. Decizia este o consecință a incapacității Blue Air de a strânge finanțarea înainte de preluarea inversă, care a fost principala condiție a acordului neobligatoriu dintre Ridgecrest și Blue Air. Pe 6 iulie, Ridgecrest a anunțat că a încheiat un acord neobligatoriu pentru preluarea inversă a Blue Air. Conform acordului propus, Ridgecrest va achiziționa Airline Invest și subsidiarele sale deținute în totalitate, Blue Air Aviation și Blue Air Technic, s-a anunțat atunci. Airline Invest are doi acționari, antreprenorul Cristian Rada și fratele său. Contraprestația datorată pentru potențiala tranzacție s-a propus să fie satisfăcută în întregime prin emisiunea către Cristian Rada și fratele său a nouă miliarde de noi acțiuni ordinare ale companiei, cuprinzând, imediat după aceea, aproximativ 95% din capitalul social al companiei.

De asemenea, s-a intenționat ca societatea să efectueze o consolidare adecvată a acțiunilor și/sau o subdivizare a acțiunilor simultan cu finalizarea tranzacției propuse. La finalizarea tranzacției, numele Ridgecrest ar fi fost schimbat în Blue Air Group plc.

Blue Air, cu sediul în București, își are baza pe Aeroportul Internațional Henri Coandă și operează pe aeroportul din Torino din Italia. Blue Air a fost fondată în 2004 și are sediul în România, cu operațiuni suplimentare în Torino, Italia. Blue Air operează avioane Boeing B737-800 și B737-8. Business-ul a fost inițial deținut de Nelu Iordache, care a fost condamnat în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, în care a fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.

Blue Air operează în actuala formulă din 2013, când Airline Management Solutions SRL a preluat, în urma unei licitații, afacerea Blue Air, aflată în insolvență.

În urmă cu 5 ani, Profit.ro relata că Bata Sky Imobiliare, fosta companie Blue Air Transport Aerian, a fost trecută, după aproape 3 ani și jumătate, din faliment în insolvență, tribunalul admițând cererile formulate în acest sens de proprietarul Nelu Iordache și compania acestuia Romstrade și revocându-și, practic, propria decizie, operațiune în premieră în România. Bata Sky Imobiliare a intrat în procedură simplificată de faliment în decembrie 2013, având peste 3.220 de creditori, pierderi de aproape 37 milioane lei și datorii care depășeau 483 milioane lei. Administratorul a fost obligat atunci să predea lichidatorului judiciar arhiva contabilă și gestiunea averii. La acel moment a fost precizat că Bata Sky Imobiliare, având ca obiect de activitate transportul aerian de pasageri, nu mai are legătură cu operatorul aerian Blue Air. Cu puțin înainte de intrarea în faliment, brandul Blue Air fusese preluat de firma Blue Air Airline Management Solutions.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Probleme la o fabrică importantă din țară!
12/05/2025 20:22

Probleme la o fabrică importantă din tară! Fabrica Argus S.A. de prelucrare a semintelor oleaginoase din Constanta se confruntă cu o scădere semnificativă a veniturilor si o crestere a costurilor opera ...

Curs BNR, 12 mai. Moneda euro şi-a oprit creşterea. Cursul leu-euro scade puţin sub 5,10 lei
12/05/2025 14:31

  Curs valutar BNR pentru moneda euro (EUR), azi, 12 mai 2025 1 Euro = 5.0993 lei Moneda euro s-a depreciat puţin, dar semnificativ, la 5.0993, cu 0,0172, de la 5.1165, semnificaţia importantă fiind c ...

Facturile la curent electric se dublează din iulie 2025! Avertisment oficial pentru milioane de români
12/05/2025 13:35

Romanii trebuie să se pregătească pentru o scumpire majoră a energiei electrice, incepand cu luna iulie 2025. Plafonarea preturilor la curent, introdusă acum peste trei ani pentru a proteja populatia in co ...

Harta dobânzilor din toată lumea. Care este țara unde sunt cele mai mici dobânzi și unde se află România
12/05/2025 12:59

 O hartă a lumii realizată de VisualCapitalist, in seria Markets in a Minute, prezintă ratele dobanzilor in diverse tări de pe glob. Conform reprezentării grafice cea mai ridicată rată este inregist ...

Indicele ROBOR la trei luni a crescut iar. A ajuns la 7,31%
12/05/2025 12:13

Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 7,31% de la 7,25%. Indicele ROBOR la 3 luni este cel in functie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, potrivit Profit.ro. Potrivit Profit.ro, ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.
12/05/2025 09:30

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.    

Ce facem în vreme de criză? Cinci scenarii de investiții pentru a ne proteja banii
11/05/2025 20:30

 În ce ar putea investi acum romanii pentru a-si proteja economiile? E momentul de a actiona cat mai repede sau trebuie asteptat pană după alegerile din 18 mai? Sunt intrebări la care a răspuns, ...

Comercianţii care vând produse din tutun au noi obligaţii
11/05/2025 15:56

  Potrivit unui ordin al ANPC, care a intrat in vigoare, operatorii economici au obligaţia să afişeze o plachetă informativă de interzicere a vanzării către minori a produselor care conţin tutun, ...

Atenție! O mare bancă din România nu mai acceptă aceste bancnote pentru o perioadă. Ce alternative recomandă clienților
10/05/2025 22:20

 Banca Romană de Dezvoltare (BRD) a anuntat că, in perioada următoare, nu va mai accepta bancnotele de 50 USD in nicio sucursală din tară. Măsura se aplică temporar si are ca scop optimizarea proces ...

Șoc pe piața imobiliară: Suma pe care un client a pierdut-o, într-o singură săptămână, la un apartament de 100.000 euro la noul curs valutar
10/05/2025 20:28

  Piata imobiliară din Romania trece printr-un moment de stagnare accentuată, cauzată de explozia cursului valutar si de incertitudinea politică legată de turul al doilea al alegerilor. Inv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei