Contrabanda cu țigări: 400.000 de pachete confiscate, alături de 3,4 tone de tutun şi 23,8 tone tutun de narghilea

Dimensiune font:

| 17-07-2022 11:08

 Piața neagră a țigaretelor a scăzut în mai 2022 la 7,1% din totalul consumului, cel mai mic procent înregistrat din 2008, când Novel a demarat cercetarea comerțului ilegal cu produse din tutun.

Fabrica clandestina de tigari in Buzau 

„În primele cinci luni ale anului în curs, am înregistrat rezultate foarte bune. În perioada ianuarie - mai au fost reținute în vederea confiscării, aproximativ 400.000 de pachete cu ţigări de contrabandă, precum şi 3.400 kg de tutun şi 23.800 kg tutun de narghilea. Fenomenul contrabandei duce la proliferarea crimei organizate și reprezintă o vulnerabilizare a frontierelor de stat. Așadar, vom continua să derulăm acțiuni de combatere ale traficului ilegal, atât independent, cât și alături de alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și ale statului cu competențe în domeniu”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, comisar şef de poliţie Ivaşcu Victor-Ştefan. 

  • „În luna mai, piața neagră a scăzut la nivel național cu 0,8 p.p. Cu toate acestea, constatăm o intensificare a comerțului ilicit în partea de nord-est a țării, cu 7,5 p.p. avans față de martie, până la 26,7%, regiunea fiind în continuare cea mai afectată de contrabandă. Pe de altă parte, în regiunea sud piața neagră a scăzut cu 7,4 p.p. până la 2,1%, iar în sud-est cu 5 p.p. până la 3,3%. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, cu toate că se află în scădere cu 15,7 p.p., până la 44,8%”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.
  • „Sperăm că acest nivel minim istoric al pieței negre va putea fi menținut pe termen lung, mai ales în condițiile îmbunătățirii cadrului legislativ prin OUG 85/2022, care pune în acord Codul Vamal cu Decizia CCR 176/2022. Ordonanța stabilește un singur criteriu, cantitatea de 10.000 de țigarete pentru infracțiunea de contrabandă, indiferent de locul săvârșirii acesteia. Se elimină astfel criteriul valorii în vamă, dificil spre imposibil de calculat, mai ales pentru țigaretele ”cheap whites”. De asemenea, Poliția și Jandarmeria au primit atribuții de control al contravenienților din piețe, oboare, stații de metrou, zone unde se desfășoară nestingherit comerțul ilegal. Decizia CCR de neconstituționalitate a prevederii privind contrabanda asimilată a constituit un bun prilej pentru aceste modificări legislative cerute de mai mulți ani de producătorii de țigarete. Cu cât scade mai mult contrabanda, cu atât cresc vânzările legale și contribuția la bugetul de stat. JTI România a virat în 2021 la buget circa 5,6 miliarde lei, cu peste 14% mai mult comparativ cu 2020”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
  • ”Recentele modificări legislative aduse Codului Vamal în domeniul combaterii traficului ilicit de produse din tutun reprezintă un pas înainte necesar și binevenit în sprijinul eforturilor depuse de autorități în acest sens. Aceste modificări legislative trebuie susținute de acțiuni intensificate de aplicare a lor din partea autorităților, precum și de campanii de informare asupra efectelor severe ale contrabandei asupra dezvoltării economice a comunităților și a siguranței consumatorilor, iar BAT derulează constant astfel de proiecte prin intermediul platformei StopContrabanda.ro și al parteneriatelor solide cu autoritățile în domeniu. Nivelul minim istoric înregistrat în mai 2022 de 7,1% al pieței negre din totalul pieței țigaretelor este un rezultat al acestor eforturi comune, reflectat și de contribuțiile semnificative ale industriei tutunului la bugetul de stat: în 2021, BAT a fost cel mai mare contribuabil la bugetul de stat cu circa 11 miliarde de lei plătiți sub formă de taxe și accize, o creștere de 10% față de anul precedent. Un nivel scăzut al pieței ilicite, un cadru fiscal predictibil și echilibrat și un mediu economic sustenabil reprezintă condiții esențiale pentru continuarea investițiilor noastre în economia românească”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice al Ariei Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT.
  • „Investițiile Philip Morris din România contribuie semnificativ la dezvoltarea socio-economică a țării. Dacă ne raportăm doar la anul 2020, vânzările de produse Philip Morris în România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde lei și TVA în cuantum de 0,6 miliarde lei. Accizele plătite de PMI în România reprezintă 13% din veniturile bugetare provenite din accizele pe tutun în 2020. Impactul economic total al companiei este estimat la 4,4 miliarde lei, iar investițiile de aproape 500 de milioane de dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generație. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente. Investim încă 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023. Continuarea investițiilor și a eforturilor oamenilor noștri pe piața locală depinde însă de un cadru de reglementare corect și de stabilitatea politicilor fiscale”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.
  • „Incertitudinile majore cu care ne confruntăm la nivel regional și global nu par să se soluționeze într-un viitor previzibil. Ca urmare, România are nevoie în acest context de stabilitate bugetară, a indicatorilor macro-economici, precum și de securitatea frontierelor și de combaterea crimei organizate. După cum arată studiul Novel, în nord-est contrabanda continuă să crească. Așadar, sunt necesare în continuare eforturi susținute din partea autorităților cu atribuții în combaterea contrabandei. De asemenea, este nevoie de o politică fiscală coerentă și predictibilă. Așteptăm punerea în practică a calendarului de majorare a accizelor pentru următorii 5 ani discutat în cadrul consultărilor industriei cu Ministerul Finanțelor”, a declarat Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.
  • „Este îmbucurător că, după cum arată datele Novel de la începutul anului, reușim în continuare să ne îndeplinim obiectivul de a contribui la menținerea pieței negre a țigaretelor la nivelul de sub 10%. Vom continua acțiunile de combatere a traficului ilegal cu produse din tutun, în colaborare cu instituțiile abilitate pe plan intern și internațional, precum și cu companiile de profil care își desfășoară activitatea onest, fiind contribuabili importanți la bugetul statului. Monitorizarea minuțioasă, supravegherea și controlul vamal eficient sunt activitati esențiale care contribuie la siguranța frontierelor de stat și securizarea veniturilor bugetare”, a declarat Președintele Autorității Vamale Române, Bogdan Lari Mihei.

„Poliţia Română acţionează permanent pentru prevenirea și combaterea contrabandei. Scopul eforturilor noastre este de a micșora impactul negativ asupra bugetului general consolidat al statului, de a continua trendul descendent al infracțiunilor săvârșite în domeniul traficului, prelucrării și comerțului ilegal cu țigarete sau cu alte produse din tutun, de a elimina concurența neloială și de a proteja sănătatea populației.” a declarat directorul Direcției de Investigare a Criminalității Economice, chestor de poliţie Aurel Dobre.

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Probleme la o fabrică importantă din țară!
12/05/2025 20:22

Probleme la o fabrică importantă din tară! Fabrica Argus S.A. de prelucrare a semintelor oleaginoase din Constanta se confruntă cu o scădere semnificativă a veniturilor si o crestere a costurilor opera ...

Curs BNR, 12 mai. Moneda euro şi-a oprit creşterea. Cursul leu-euro scade puţin sub 5,10 lei
12/05/2025 14:31

  Curs valutar BNR pentru moneda euro (EUR), azi, 12 mai 2025 1 Euro = 5.0993 lei Moneda euro s-a depreciat puţin, dar semnificativ, la 5.0993, cu 0,0172, de la 5.1165, semnificaţia importantă fiind c ...

Facturile la curent electric se dublează din iulie 2025! Avertisment oficial pentru milioane de români
12/05/2025 13:35

Romanii trebuie să se pregătească pentru o scumpire majoră a energiei electrice, incepand cu luna iulie 2025. Plafonarea preturilor la curent, introdusă acum peste trei ani pentru a proteja populatia in co ...

Harta dobânzilor din toată lumea. Care este țara unde sunt cele mai mici dobânzi și unde se află România
12/05/2025 12:59

 O hartă a lumii realizată de VisualCapitalist, in seria Markets in a Minute, prezintă ratele dobanzilor in diverse tări de pe glob. Conform reprezentării grafice cea mai ridicată rată este inregist ...

Indicele ROBOR la trei luni a crescut iar. A ajuns la 7,31%
12/05/2025 12:13

Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 7,31% de la 7,25%. Indicele ROBOR la 3 luni este cel in functie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, potrivit Profit.ro. Potrivit Profit.ro, ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.
12/05/2025 09:30

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Numele beneficiarului: ARTEHNIS INFRASTRUCTURE SOLUTIONS S.R.L.    

Ce facem în vreme de criză? Cinci scenarii de investiții pentru a ne proteja banii
11/05/2025 20:30

 În ce ar putea investi acum romanii pentru a-si proteja economiile? E momentul de a actiona cat mai repede sau trebuie asteptat pană după alegerile din 18 mai? Sunt intrebări la care a răspuns, ...

Comercianţii care vând produse din tutun au noi obligaţii
11/05/2025 15:56

  Potrivit unui ordin al ANPC, care a intrat in vigoare, operatorii economici au obligaţia să afişeze o plachetă informativă de interzicere a vanzării către minori a produselor care conţin tutun, ...

Atenție! O mare bancă din România nu mai acceptă aceste bancnote pentru o perioadă. Ce alternative recomandă clienților
10/05/2025 22:20

 Banca Romană de Dezvoltare (BRD) a anuntat că, in perioada următoare, nu va mai accepta bancnotele de 50 USD in nicio sucursală din tară. Măsura se aplică temporar si are ca scop optimizarea proces ...

Șoc pe piața imobiliară: Suma pe care un client a pierdut-o, într-o singură săptămână, la un apartament de 100.000 euro la noul curs valutar
10/05/2025 20:28

  Piata imobiliară din Romania trece printr-un moment de stagnare accentuată, cauzată de explozia cursului valutar si de incertitudinea politică legată de turul al doilea al alegerilor. Inv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei