Peste 8.000 de angajati vor fi concediati de la Complexurile Energetice Oltenia si Hunedoara. Platile compensatorii ar putea ajunge la 915 milioane de lei din bugetul de stat

Dimensiune font:

| 13-06-2021 16:33

Un numar de 8.354 de angajati vor fi disponibilizati de la Complexurile Energetice Oltenia si Hunedoara si de la Compania Nationala a Uraniului (CNU) si Societatea Nationala de Inchideri de Mine Valea Jiului (SNIM), din care 8.060 persoane de la cele doua complexuri energetice.

Acestia ar putea beneficia de plati compensatorii pentru o perioada de pana in patru ani, estimate la acest moment la suma de 915,68 milioane lei, arata un proiect de Ordonanta de urgenta privind modificarea si completarea OUG nr. 69/2019 pentru aplicarea unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea inchiderii minelor de carbune necompetitive in perioada 2019-2024, publicat in dezbatere de Ministerul Energiei.

Cele patru societati asigura aproximativ 18.000 de locuri de munca.

"Prezentul act normativ propune acordarea venitului lunar de completare si a unor plati compensatorii, ca masura de protectie sociala de care sa beneficieze persoanele disponibilizate din companiilor afectate. Numarul estimat de persoane concediate este de 8.354, din care: 4.063 persoane - Societatea Complexul Energetic Hunedoara SA (CEH); 264 persoane - Compania Nationala a Uraniului SA (CNU); 3.997 persoane - Societatea Complexul Energetic Oltenia SA (CEO); 30 persoane - Societatea Nationala de Inchideri de Mine Valea Jiului SA (SNIM). Totalul cheltuielilor aferente veniturilor de completare aferente acordate pentru o perioada de pana la 48 luni este estimat la acest moment la suma de 915.689.000 lei. Aceste masuri propuse prin prezentul act normativ au in vedere interesul social, politica legislativa a statului roman si cerintele corelarii cu reglementarile interne si ale armonizarii legislatiei nationale", arata nota de fundamentare.

Cardul de masa Up Dejun iti aduce discounturi de pana la 50% la categorii precum: abonamente de servicii medicale Regina Maria, curierat DPD, card de carburant OMV Petrom, produse de birotica si papetarie Lecom, solutii de digitalizare, tracking GPS flota auto de la iTrack si altele. Obtine oferta AICI!

Masurile de protectie sociala prevazute prin proiectul de act normativ, respectiv acordarea unui venit de completare pentru o perioada de maximum 24 pana la 48 de luni, sunt tratate ca masuri de protectie sociala acordate de statul roman.
ADVERTISING

Se stabileste perioada de aplicare a ordonantei de urgenta pana la data de 31 decembrie 2032 pentru persoanele disponibilizate prin concedieri colective, in cazul acestor companii.

"Se prevede totodata, prin exceptie de la prevederile art.14 si 15 din Legea 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, platile compensatorii prevazute prin contractul colectiv de munca pentru pesoanele concediate in conditiile art. 1 se pot suporta integral si din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, dar nu mai mult de valoarea totala stabilita prin contractul colectiv de munca in vigoare la data adoptarii prezentei ordonante de urgenta.

Este prevazuta o norma tranzitorie in sensul ca stabilirii modului de aplicare in timp si asupra persoanelor a actului normativ in sensul ca, persoanele care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, beneficiaza de venituri lunare de completare acordate in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 69/2019, vor primi veniturile de completare pentru perioada stabilita conform legislatiei in vigoare la data nasterii dreptului", se mentioneaza in document.

Acesta prevede ca daca operatorii economici care efectueaza concedieri colective sunt in procedura de insolventa sau nu pot achita platile compensatorii prevazute prin contractele colective de munca, intrucat duc lipsa de lichiditati, acestea pot fi acordate integral din fondurile alocate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Energiei sau din fondurile alocate pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, aceste plati avand acelasi regim de impozitare ca si indemnizatia de somaj.

Autorii proiectului motiveaza acordarea platilor compensatorii prin faptul ca zona in care urmeaza a se efectua aceste disponibilizari este zona monoindustriala, iar capacitatea de a absorbi forta de munca disponibilizata pe termen scurt este extrem de redusa, impunandu-se totodata si recalificarea personalului disponibilizat, iar impactul social rezultat ca urmare a aplicarii unei astfel de masuri este unul semnificativ in plan local.

Sunt luate totodata in considerare situatiile financiare ale celor patru companii, precum si faptul ca personalul din zona monoindustriala in care opereaza societatile nu vor mai putea realiza, in conditiile limitarilor functionale, venituri suficiente pentru satisfacerea nevoilor zilnice de trai proprii si ale membrilor familiilor, decat in urma reconversiei profesionale. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Profesorul Mircea Coșea lansează nucleara. Urmează prăbușirea economică a României: 'E cea mai gravă criză de după ’90'
06/05/2025 06:49

Romania se află intr-o criză economică de proportii, fără precedent după 1990, avertizează profesorul si analistul economic Mircea Cosea. Intr-o interventie la Romania TV, expertul a tras un semnal de al ...

Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin   achizitia de echipamente
05/05/2025 15:48

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 05.05.2025 Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin  achizitia de echipamente  

“Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”
05/05/2025 08:56

 05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”

 “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”
05/05/2025 08:55

05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”  

“TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”
05/05/2025 08:55

05.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”

Românii spun „nu” muncii în weekend. Ce schimbă generațiile tinere și salariile mici
04/05/2025 15:30

Weekendul nu mai inseamnă muncă pentru tot mai multi romani. Potrivit celui mai recent raport Eurostat Romania, tara noastră a inregistrat o scădere semnificativă a numărului de angajati activi in weekend ...

Salariul minim din sectorul bancar crește la 4.500 de lei. Angajații primesc și compensații substanțiale în caz de concediere
04/05/2025 14:30

O veste importantă vine in această perioadă pentru toti angajatii din sistemul bancar: salariul minim brut in domeniu a fost majorat la 4.500 de lei, o crestere notabilă fată de pragul anterior de 4.100 le ...

Val de dizolvări în mediul de afaceri: Mii de firme au tras obloanele în T1 2025
04/05/2025 12:02

  Numărul firmelor dizolvate a crescut usor in primul trimestru din 2025, ajungand la 12.747, cu 3,81% mai mult fată de aceeasi perioadă din 2024, cand au fost inregistrate 12.279 de dizolvări, potriv ...

Infografic -- Cât câștigă magnații lumii în 2025. Top 15 industrii care fac miliarde, în timp ce restul muncesc pentru rate
04/05/2025 08:09

Într-o lume in care salariile lunare se evaporă in chirii, rate si facturi, există industrii care produc in cateva ore mai mult decat un angajat obisnuit castigă intr-o viată. În 2025, banii cir ...

 Invitație de participare la procedura de achiziții pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–
03/05/2025 09:00

  Invitatie de participare la procedura de achizitii pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei