Proiectul pentru recunoaşterea vechimii PFA, adoptat de Parlament. Legea merge la promulgare

Dimensiune font:

| 06-05-2022 11:30


Persoanelor fizice autorizate le va fi recunoscută perioada în care au desfăşurat activităţi ca vechime în muncă, respectiv vechime în specialitate, după ce proiectul de lege depus de deputatul USR Beniamin Todosiu şi senatorul USR Andrei Postică a fost adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională.


Pentru ca românii care au muncit ca PFA să poată beneficia de această măsură reparatorie mai este nevoie doar de promulgarea legii de către preşedinte, mai arată comunicatul de presă al USR.

„Iniţiativa legislativă a pornit de la sesizarea unui ghid turistic din Alba Iulia care, în momentul când a dorit candideze pentru un post din Primăria Alba Iulia, i-a fost respins dosarul pe motiv că nu a putut să-şi demonstreze vechimea în specialitatea studiilor. Sunt mii şi mii de astfel de cazuri. Proiectul de lege vine să facă dreptate persoanelor care au activat şi activează sub forma de persoană fizică autorizată. De acum înainte, celor peste 400.000 de PFA-uri le va fi recunoscută munca prestată şi vor putea beneficia de drepturile cuvenite, după ce au contribuit legal cu taxe la bugetul de stat”, a declarat deputatul USR Beniamin Todosiu, conform sursei citate.

„Cred cu tărie că acest proiect va veni în sprijinul cetăţenilor, al plătitorilor de taxe şi impozite, indiferent de forma în care aleg să-şi desfăşoare activitatea. Această propunere legislativă vine să repare o nedreptate făcută persoanelor fizice autorizate, a căror activitate economică nu este considerată vechime în muncă şi în specialitatea desfăşurată. Iar mai departe asistăm la o discriminare în ceea ce priveşte concursurile organizate de stat. Reparăm această nedreptate, cu atât mai mult cu cât PFA-urile cotizează la sistemul public de sănătate şi de pensii la fel ca ceilalţi contribuabili”, a adăugat senatorul USR Andrei Postică.

Proiectul USR completează OUG nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale.

Concret, va fi considerată vechime în muncă şi, după caz, vechime în specialitate perioada în care PFA a desfăşurat activitate economică şi a achitat contribuţiile, taxele şi impozitele legale, fără a se lua în considerare perioada în care respectiva persoană nu a avut activitate generoare de venit sau a avut activitatea suspendată.

„USR face un apel către toate partidele parlamentare să dea un vot favorabil şi pe proiectul USR care reglementează vechimea în muncă şi vechimea în specialitate pentru medicii de familie. Proiectul, parte din pachetul de sprijin pentru munca independentă, se află în dezbaterea Senatului şi, odată adoptat, va veni în sprijinul medicilor de la cele 10.652 de cabinete independente de medicină de familie, celor peste 10.000 de cabinete medicale independente de specialitate şi celor 15.650 cabinete stomatologice independente existente în România”, conchide sursa menţionată. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Ministrul Finanţelor, despre economie: e posibilă o
08/05/2025 05:55

Criza politică zguduie economia. Ministrul Finanţelor recunoaşte că ar putea urma o aterizare dură. Mai mult, a cerut insituţiilor statului să pună pe primul plan banii pentru pensii şi salarii şi să ...

PNRR se clatină: 13,7 miliarde de euro, în aer! Boloș cere finalizarea urgentă a renegocierilor
08/05/2025 05:49

Ministrul interimar al investitiilor si proiectelor europene, Marcel Bolos, a declarat miercuri că pentru Romania este foarte important să incheie renegocierea PNRR cu Comisia Europeană, pentru a evita riscu ...

 „Banii străini încep să iasă din acest circ politic”. România a ajuns în situația Turciei!
07/05/2025 21:41

* „Pentru cei care incă nu s-au prins cum este cursul stabil in Romania – nu este nicio magie! - statul imprumută euro pe care ii vinde in piată... Această schemă nu mai poate functiona deoarec ...

Prețurile la gaze au scandalizat Bruxelles-ul. Urmează sancțiuni grele și proces european
07/05/2025 15:45

Comisia Europeană a emis un aviz motivat impotriva Romaniei, acuzand-o că limitează libertatea producătorilor de gaze naturale de a-si stabili preturile de vanzare pe piata angro. Măsura adoptată de statu ...

5.000 de bugetari, concediați fără avertisment
07/05/2025 15:30

Într-o miscare fulgerătoare anuntată pe 30 aprilie, ministrul Tánczos Barna a confirmat că nu mai putin de 5.000 de angajati din sistemul bugetar au fost concediati pană in luna martie. Infor ...

Ratele ROBOR, folosite la calculul dobânzilor variabile la credite, urcă la niveluri record al ultimilor doi ani
07/05/2025 13:06

 Ratele ROBOR la 3 luni si la 6 luni au crescut miercuri la 6.47 (de la 6.08, cat fuseseră marti) si, respectiv, 6.53 (de la 6.16, nivelul de marti), niveluri atinse in iulie 2023, potrivit datelor transm ...

 “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”
07/05/2025 10:20

07.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Investitii pentru digitalizarea societatii TEHNO NEXT OPTIC SRL.”  

“TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”
07/05/2025 10:20

07.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “TRANSFORMAREA DIGITALA A SOCIETATII PRETEXT TRADE SRL”

“Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”
07/05/2025 10:20

 07.05.2025 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului -  “Cresterea gradului de digitalizare a societatii MILGO COM SRL”

Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin   achizitia de echipamente
07/05/2025 10:15

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 07.05.2025 Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin  achizitia de echipamente  

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei