IASI- Metrou între Bucium şi Metro EXCLUSIV

iasi primarie

Dimensiune font:

| 23-07-2020 12:22

 Semafoarele inteligente care au împânzit Iaşul se vor dovedi a fi încă o investiţie păguboasă pentru bugetul Iaşului, în condiţiile în care, un proiect ţinut secret de administraţia Nichita-Chirica timp de 4 ani vine să dinamiteze radical transportul public local * unul dintre proiectele administraţiei publice locale, pe care reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei” au reuşit să pună mâna, vizează nici mai mult nici mai puţin decât construirea în acest an, la Iaşi, a unei linii de metrou de 35 de kilometri * acesta ar avea darul de a face legătura între un număr de 5 puncte nodale din municipiu şi, în acelaşi timp, să preia şi mare parte dintre locuitorii Zonei Metropolitane * costurile unui astfel de proiect sunt estimate la peste patru miliarde de euro!

 Ceea ce până de curând părea o utopie, începută la nivel de idee în perioada sistematizării din anii `70, demarată de fostul primar Ioan Manciuc, se va concretiza, cel mai probabil, în cursul acestui an. Reporterii „Evenimentul Regional al Moldovei” au reuşit să intre în posesia proiectului privind construirea unei linii de metrou la Iaşi, pe relaţia Bucium – Era. Documentul, la care a lucrat o echipă întreagă de proiectanţi de la firma Siemens & Halske, aceeaşi care i-a livrat lui Ceauşescu schiţa pentru metroul bucureştean, a fost comandat de către Gheorghe Nichita în anul 2012, însă, din motive ce au ţinut de reglementarea situaţiei pânzei freatice în albia Bahluiului, cu care se intersecta linia de metrou, documentaţia a fost amânată. În anul 2015, primarul interimar Mihai Chirica a scos de la naftalină acest proiect şi a comandat un studiu privind adoptarea unei soluţii tehnice, prin care să fie anulat efectul pânzei freatice de pe traseul liniei de metrou propuse, într-o primă variantă pe relaţia Tehnopolis - CUG – Nicolina – B-dul Nicolae Iorga – Gară – Canta - Metro, cu ieşire spre Leţcani... Nu tot ce zboară se mănâncă în campania electorală şi nu tot ce se strecoară prin pământ poate fi metrou”, a spus Mihai Chirica cu subînţeles, refuzând să dea un răspuns direct reporterilor. Potrivit planşelor anexate la proiect, lungimea acestei prime linii de metrou ce se va construi la Iaşi este de aproximativ 35 de kilometri.

Încă din 2008 se vorbea despre o arteră subterană

Proiectul nu reprezintă o noutate. La alegerile locale din 2008, actualul senator Dumitru Oprea propunea, foarte serios, construirea unei artere subterane care să lege intersecţia de la Şcoala „Petru Poni” de Fundaţie. „Blocajele din trafic de la bariera din zona fostului BJATM, care desparte cartierul Păcurari de cartierul Alexandru cel Bun, vor fi rezolvate printr-o investiţie de numai 12 milioane de euro, realizabilă în doi ani, într-un pasaj subteran în zona Ţigarete. Pentru descongestionarea traficului pe segmentul de la Petru Poni până la Fundaţie este nevoie, la fel, de un pasaj subteran”, spunea acesta.

Tehnologie asemănătoare cu cea folosită la Pasajul „Mihai Eminescu”

Conform proiectului, realizarea metroului ieşean ar urma să se facă apelându-se la tehnologia Top Down. Într-o primă fază se vor efectua săpături, după care se vor turna pereţii mulaţi. „Pereţii se toarnă pe tronsoane de trei metri şi vor fi legaţi cu o grindă de beton armat. Ulterior, se va turna o altă placă de beton armat, prinsă în grinda de coronament. Placa are rolul de a nu lăsa pereţii să se prăbuşească în interiorul gropii pe măsură ce săpăturile avansează, urmând a fi prevăzută cu un gol tehnologic prin vor intra utilajele de săpat”, se arată în proiect. Apoi, după turnarea plăcii care va permite reluarea traficului la suprafaţă, săpăturile vor continua sub aceasta, prin montarea unei structuri de sprijin metalice. După săparea gropii, se va turna radierul, care va forma fundaţia pasajului. După uscare, radierul poate prelua eforturile pe care le duc sprijinirile metalice. În locul lor se vor ridica stâlpii şi pereţii din staţia de metrou”, se mai specifică în proiect.

Avantajul acestei tehnologii constă în faptul că, în timp ce se lucrează în subteran, traficul la suprafaţă se poate desfăşura fără probleme, cu excepţia zonei de intrare (a golului tehnologic). Singurul dezavantaj este că lucrările vor dura mai mult, iar costurile cu manopera vor fi ridicate, dat fiind faptul că toate materialele trebuie introduse pe gaura tehnologică.

Contează fiecare centimetru!

Pentru respectarea deadline-ului – 48 de luni de la semnarea contractului de execuţie a lucrărilor – va fi adusă una din maşinăriile care au săpat tunelurile pentru Magistrala 5 de metrou din Bucureşti. Este vorba de un utilaj denumit TBM - Tunnel Boring Machine – care are capacitate de a înainta cu 50 de metri pe zi, în condiţiile în care, la lucrările anterioare ale metroului bucureştean, s-a înaintat cu 25-27 de metri pe zi. „Săpatul este corelat cu montarea unor inele de beton armat. Cam 60-70 de bucăţi pentru 100 de metri”, explică specialiştii bucureşteni.

Pământul excavat rezolvă închiderea gropii de gunoi de la Tomeşti

De pe urma excavaţiilor la tunelul lung de 35 de km vor rezulta aproximativ 15.000 metri cubi de pământ. Municipalitatea ieşeană intenţionează să folosească mare parte din această cantitate pentru acoperirea gropii de gunoi de la Tomeşti. „Pe toată suprafaţa fostei gropi de gunoi va fi aşternut un strat de pământ de 1,5 - 2 metri. Gunoiul se va descompune în cel mult doi ani, după care întreaga zonă va fi ecologizată”, spun reprezentanţii Direcţiei Tehnice a Primăriei Iaşi.

Cu ce probleme s-au confruntat proiectanţii?

Revenind la metrou, o problemă ridicată de proiectant este cea a pânzei freatice. „Cauzele pentru care lucrările de la pasajul Mihai Eminescu au întârziat au fost determinate de pânza de apă freatică, situată foarte aproape de suprafaţă. De altfel, pornind de la acest aspect, nici nu s-a putut lua în calcul traversarea cartierelor de către viitorul metrou, acestea fiind situate, după cum se ştie, în albia majoră a Bahluiului. A rezultat, astfel, traseul dinspre Bucium spre Leţcani”, spune Alexandru Dabija, manager în cadrul SC Lucy Project Bucureşti, firma care a conceput proiectul. Proiectanţii au mai dezvăluit faptul că relieful colinar al Iaşului a făcut imposibilă varianta unei linii de metrou Copou – Centru. Ca să ajungi în staţia de la Agronomie, ar fi trebuit să coborâm cel puţin 100 de metri de la nivelul solului, ceea ce ar fi exagerat. Prin urmare, metroul trebuia limitat la zonele de luncă, lucru de care, de altfel, proiectul ţine seama”, mai spune angajatul firmei bucureştene.

În fine, nici „prinderea” Aeroportului Iaşi pe viitoarea rută a metroului nu a constituit un scenariu viabil, datorită subtraversărilor care trebuiau realizate sub Lacul Ciric şi care, practic, ar fi dublat costurile investiţiei.

Trei miliarde de euro dă UE, restul Ministerul Transporturilor

Evident, singura problemă a proiectului o constituie costurile. Acestea se ridică la 124 milioane euro pe kilometru, adică 120.000 de euro pe fiecare metru de tunel. Practic, linia de metrou Bucium - Leţcani va costa peste 4 miliarde de euro, sumă care, în proporţie de 80% va fi asigurată prin fonduri nerambursabile. Restul de 20 de procente ar putea veni de la Ministerul Transporturilor. „Au fost discuţii în acest sens. Lucrurile converg către o procedură asemănătoare cu cea vizând realizarea lucrărilor la magistrala 6 de metrou din Bucureşti: vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, atribuite României la nivelul Uniunii Europene”, spun surse din Primăria Iaşi.

15 staţii înşirate pe 35 de km

Primele săpături vor începe cel mai probabil la începutul anului viitor, la intersecţia Şoselei Bucium cu strada Plopii fără Soţ. Pe sectorul cuprins între limita de proiect şi B-dul Socola vor exista 5 staţii, situate la intersecţia Şoselei Bucium: Plopii fără Soţ 1, Petre Buzatov, Plopii fără Soţ 2, Bucium şi Socola (zona Granit). Apoi, vor fi realizate staţiile Bularga, Cotnari, Podu Roş, Podul de Piatra, Gară, Moara de Foc, Canta, V. Lupului, Metro şi Leţcani. În total 15 staţii, rezultând o distanţă medie între acestea de 2 km. Pentru conformitate, vă amintim că reţeaua de metrou din Bucureşti însumează 70 kilometri de cale ferată subterană, care acoperă un număr de 51 staţii de metrou, cu o distanţă între staţii de 1,5 - 1,7 kilometri.

 

Conform estimărilor, metroul ieşean ar urma să transporte jumătate din pasagerii care, de regulă, folosesc celelalte mijloace de transport public. În condiţiile în care RATP transportă anual 50 milioane de călători, 25 de milioane ar urma să „migreze” spre folosirea metroului.

 

Vagoane noi sau second-hand?

O problemă nerezolvată în acest moment este cea a parcului de material rulant. Edilii spun că în cei patru ani, cât vor dura efectiv lucrările la metroul ieşean, vor avea suficient timp pentru a gândi ce trenuri vor fi achiziţionate. „Totul depinde de banii de care vom dispune. Avem două soluţii: fie luăm trenuri noi, fie apelăm la trenurile la care, din câte am înţeles, va renunţa Metrorex, care încearcă să-şi înnoiască parcul. Oricum, în mod cert, metroul ieşean va avea mai puţine vagoane în comparaţie cu cel bucureştean, cred că trei sunt suficiente pe fiecare garnitură”, spune viceprimarul Gabriel Surdu.

Practic, într-o primă fază, la Iaşi ar putea circula vagoanele produse de Astra Arad. Unele dintre acestea au fost produse în 1992, în patru serii, din care doar prima serie poate fi recunoscută vizual, datorită părţii frontale exterioare. Numărul lor actual exact nu este cunoscut, deoarece ele au fost trimise la depouri diferite, iar majoritatea au fost casate, operaţiune care continuă şi în prezent. Conform Metrorex, în decembrie 2009 mai existau 33 de trenuri în exploatare. Între anii 1994 şi 1996, conducerea a decis modernizarea a pentru a face 7 trenuri speciale pentru traseul Eroilor - Industriilor. Acestea au avut modificări importante la partea tehnică, primind computere speciale de bord şi piese noi. Acestea au fost făcute în concurenţă simultan de două companii: Faur şi Electroputere Craiova, motiv pentru care există unele diferenţe. Din punct de vedere vizual, ele au fost dotate cu două tipuri de afişaje şi sunt vopsite într-o schemă albastră. Dintr-un motiv necunoscut, deşi au fost pregătite, efectuând deja probe, conducerea a abandonat acest proiect, cele 7 trenuri rămânând în conservare în Depoul Berceni, de unde ar putea ajunge la Iaşi.

 

Cum Metrorex are mai multe proiecte, amintind aici de linia de metrou 5, pe segmentul I, Drumul Taberei-Universitate (investiţie de 774 milioane de euro) şi segmentul II, Universitate – Pantelimon (investiţie de 1,02 miliarde de euro), dar şi achiziţia a 51 de trenuri de metrou care vor circula pe linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, regia bucureşteană s-ar putea dispensa foarte uşor de o serie de vagoane aflate în exploatare.

 

Opinii diferite ale ieşenilor

Evident, o investiţie de asemenea anvergură generează reacţii diferite în rândul opiniei publice. Unii ieşeni susţin că, în sfârşit, oraşul ar putea intra cu acest metrou în rândurile metropolelor civilizate; alţii, dimpotrivă, spun că vor trece zeci de ani până când investiţia se va amortiza. „Chiar mă întrebam zilele trecute de ce naiba Timişoara poate să se gândească la un metrou, iar Iaşul nu... Doar nu dăm bani de la noi, Uniunea Europeană finanţează o sumedenie de proiecte legate de mobilitatea urbană, de modernizarea infrastructurii transportului. Dacă ziceţi că se face şi în Iaşi o linie de metrou, nu pot decât să mă bucur şi să felicit actuala administraţie pentru iniţiativă”, spune Vasile Onofrei, profesor pensionar. Alţi ieşeni susţin contrariul. „Tramvaiele şi autobuzele cară pensionari, credeţi că metroul va avea clienţi? Mă îndoiesc. Poate doar dacă dă primarul o dispoziţie prin care toţi ieşenii vor circula gratuit. Personal, cu banii ăştia aş face locuri de parcare, aş moderniza toate străzile din oraş, aş crea locuri de muncă. Au mai fost proiecte megalomanice în Iaşi, vă amintiţi că spuneau că fac Bahlului navigabil, cu bărci şi terase? S-a ales praful. Probabil la fel vor sta lucrurile şi cu metroul”, afirmă Andrei Dominte, student.

Liberalii văd mai degrabă un metrou uşor decât unul subteran

Liberalii ieşeni nu s-au arătat partizanii unei linii de metrou subteran în Iaşi, anul trecut aceştia susţinând că localităţile din zona metropolitană a Iaşului pot fi legate printr-un metrou uşor, folosindu-se infrastructura CFR. Tot ei spuneau că singura posibilitate de obţinere de fonduri europene pentru transportul public este constituirea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară între municipiu şi comunele din jur. „La nivelul unei astfel de asociaţii putem demara inclusiv realizarea unui studiu de fezabilitate pentru introducerea trenului uşor pe relaţia Ciurea – Leţcani, operatorul de transport, care este unul metropolitan, poate utiliza infrastructura celor de la CFR, plătind taxele Tarif de Utilizare Infrastructură, aşa cum este rovigneta pe transportul de călători”, declara Marius Danga. Contactat de reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei”, acesta a precizat că ideea metroului uşor este „mai puţin paranoică decât cea a metroului subteran”. Dan CONSTANTINESCU

Metroul ieşean, date tehnice

Lungime: 35 km, între Bucium şi Leţcani

Staţii: 15 (situate la o distanţă medie de 2 km)

Durată implementare proiect: 2017-2021

Costuri: 4,3 miliarde euro, dintre care 3 miliarde euro fonduri nerambursabile

Material rulant: 7 trenuri, a câte 3 vagoane fiecare

Călători transportaţi: 25 milioane în primul an de funcţionare

În luptă directă cu bănăţenii

Un astfel de proiect a fost îmbrăţişat recent şi de administraţia din Timişoara. Primarul oraşului, Nicolae Robu, declara anul trecut că linia de metrou care va străbate oraşul de pe Bega ar urma să aibă o lungime de 8 kilometri şi va lega centrul oraşului de aeroport. Potrivit presei locale, proiectul urma să intre în planul de buget pentru perioada 2014-2020, sursa de finanţare nefiind încă cunoscută. „Asta e soluţia – liniile de cale ferata trebuie să fie duse în subteran, şi cu această ocazie sigur că se va realiza şi o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale oraşului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate şi se va putea face repede şi la preţuri convenabile”, declara primarul timişorean, în cursul anului trecut.

Ce spun oamenii politici?

Ideea este genială, dar de aici până la implementare este o cale foarte lungă. În perspectiva dezvoltării oraşului şi ţinând cont de aglomeraţia mare şi de numărul ridicat al autovehiculelor, cred că transportul subteran este o opţiune viabilă, dacă pentru această investiţie se vor atrage fonduri europene”, declară fostul social-democrat Ion Solcanu.

Ideea unui metrou la Iaşi este o fantasmagorie a lui Mihai Chirica, acesta nefiind în stare nici măcar să administreze ceea ce are, fiind responsabil de falimentul RATP, CET şi al proiectului Iaşi- Capitală Europeană a Culturii”, a declarat ironic parlamentarul de Iaşi Costel Alexe (PNL).

Dacă această investiţie este posibilă din perspectivă economică şi tehnică, atunci ideea este lăudabilă. Mai mult, un astfel de proiect vine în întâmpinarea cerinţelor Uniunii Europene de a dezvolta transportul electric, fiind lansată în acest context şi o axă de finanţare pentru unităţile administrativ- teritoriale”, este de părere parlamentarul de Iaşi Sorin Lazăr (PSD)

Este o idee foarte interesantă, având în vedere că oraşul nostru beneficiază de un mare avantaj: are propriul său spital de nebuni! Iaşul este îndatorat până peste cap, municipalitatea are o mulţime de alte proiecte care trebuie duse la bun sfârşit, iar un metrou ar fi benefic atunci când nu am mai avea în ce să investim banii. Este primăvară, politicienii sunt creativi, însă aceştia nu trebuie să piardă contactul cu solul şi cu realitatea”, este de părere Petru Movilă (PMP).

Nu este o idee rea, însă cred că trebuie să prioritizăm proiectele pe care le-am promis ieşenilor de-a lungul timpului. Înainte de toate să avem grijă să se realizeze Spitalul Regional de Urgenţe, autostrada şi după aceea, dacă investiţia se justifică, putem să ne gândim şi la aşa ceva”, a declarat uneperista Camelia Bogdănici, candidat pentru şefia municipiului, la alegerile locale din vară.

Acest proiect este identic cu autostrada suspendată (peste Bucureşti-n.r) a lui Oprescu. Este o chestiune utopică, având în vedere că acum ar trebui să ne preocupe problemele stringente ale comunităţii, cum ar fi modernizarea transportului public prin implementarea unor măsuri fezabile şi cu costuri rezonabile”, declară Andrei Postolache, candidatul formaţiunii Pentru Iaşi la şefia urbei. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Bătrână din Suceava, 'colindată' de toți banii din casă de mai mulți copii
05/01/2025 17:20

Patru minori i-au furat unei femei toti banii din casă. Bătrana a primit in casă doi băieti si două fete pentru a le oferi de mancare si la solicitarea acestora a dat comandă de pizza. Copiii au văzut de ...

  Boboteaza – Arătarea Domnului și taina înnoirii spirituale
05/01/2025 17:12

Pe 6 ianuarie, crestinii din intreaga lume celebrează Boboteaza, o sărbătoare incărcată de spiritualitate, traditii si simboluri. Cunoscută si sub denumirile de „Arătarea Domnului” sau &bdquo ...

Toate cele şase victime vor fi  transportate la spital, acestea fiind conştiente şi cooperante, precizează sursa citată.
05/01/2025 17:10

Şapte persoane au fost implicate intr-un accident rutier produs duminică după amiază in judeţul Suceava, unde două autoturisme s-au ciocnit violent. În urma impactului ambele au fost proiectate in a ...

Inteligența emoțională, super-puterea unui elev de succes
05/01/2025 16:34

Pe coridoarele efervescente ale scolilor, unde rasetele si emotiile se amestecă intr-un dans continuu, se scrie o poveste nevăzută, dar esentială. Este povestea despre cum inteligenta emotională devine sup ...

Jandarmii, în misiune neprevăzută la stingerea unui incendiu
05/01/2025 14:16

Sambătă, 4 ianuarie 2025, in jurul orei 22.30, doi jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău se intorceau din misiune, iar in apropierea municipiului Bacău au observat in depărtare un fum gros ...

Descoperă comoara culturală a Iașului. Intrare gratuită la muzee
05/01/2025 12:02

Pasionatii de literatură si cultură sunt invitati să profite de o zi specială in care accesul la muzeele din reteaua Muzeului National al Literaturii Romane Iasi (MNLR) este gratuit. Această initiativă ...

Pregătiri pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului
04/01/2025 16:31

La Catedrala Mitropolitană din Iasi au inceput pregătirile pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului. Astăzi, au fost pregătite şi aşezate in curtea Ansamblului Mitropolitan vasele pentru Aghiasma M ...

Cum a fost sancționat șoferul care s-a învârtit într-un sens giratoriu cu un sicriu legat de mașină
04/01/2025 09:08

Tanărul, in varstă de 24 de ani, care a fost filmat in noaptea de Revelion, in timp ce făcea drifturi cu maşina intr-un sens giratoriu din judetul Iasi, avand legat un sicriu in care se aflau doi tineri mas ...

 Bilanț de excepție al Operei Iași în 2024. Primul spectacol din 2025 al teatrului liric ieșean are loc pe 9 ianuarie
03/01/2025 13:45

    Opera Natională Romană din Iasi pregăteste in aceste zile primul spectacol al anului, „Bărbierul din Sevilla”, de Gioachino Rossini, care va avea loc pe 9 ianuarie, de la ora 18: ...

Planul roșu a fost activat la Suceava: Un microbuz s-a răsturnat, mai multe victime sunt încarcerate
03/01/2025 12:27

Accident extrem de grav la Suceava, unde a fost deja activat planul rosu! Un microbuz cu 7 pasageri a ieşit in afara părţii carosabile vineri, pe raza localitatii Ciumarna, din judeţulSuceva. Două persoane ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei