Amplă acţiune de anihilare a unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini avariate periculoase aduse din SUA în Europa/ Zece suspecţi arestaţi şi 18 audiaţi/ Prejudiciu de peste 31 de milioane euro/ Aproape 20 de ţări implicate, inclusiv Român

ciocan  codul-penal-18330160

Dimensiune font:

| 17-04-2025 16:15

 Europol a sprijinit o ampă acţiune condusă de Parchetul European (EPPO) la Berlin (Germania) şi Vilnius (Lituania), pentru anihilarea unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini grav avariate, periculoase, aduse din SUA în state ale Uniunii Europene. Până acum, zece suspecţi, inclusiv capul reţelei criminale, un cetăţean lituanian, au fost arestaţi şi 18 audiaţi, prejudiciul creat prin neplata TVA şi a unor taxe vamale depăşind 31 de milioane de euro. Potrivit Europol, aproape 20 de ţări sunt implicate în anchetă, inclusiv România.

 

Ancheta în care au fost implicate EPPO, Europol şi Eurojust, alături de instituţii juridice din zece ţări, inclusiv Direcţia Naţională Anticorupţie din România, a implicat aproximativ 1 000 de poliţişti, ofiţeri fiscali şi vamali, care au făcut aproximativ 200 de percheziţii în zece ţări. Investigaţia a vizat o vastă organizaţie criminală activă în introducerea ilegală de maşini grav avariate din Statele Unite (SUA) în Uniunea Europeană (UE) şi vânzarea acestora către clienţii finali, după reparaţii superficiale, fraudând în acelaşi timp plata taxelor vamale şi comiţând fraude pe scară largă în privinţa taxei pe valoarea adăugată (TVA).

Pe lângă prejudiciul bugetar adus unor state europene, această schemă criminală a reprezentat un risc enorm pentru consumatorii europeni, care au cumpărat fără să ştie vehicule periculoase la un preţ ridicat. 10 suspecţi, inclusiv unul dintre suspecţii conducători ai organizaţiei criminale, un cetăţean lituanian, au fost arestaţi. În plus, alţi 18 suspecţi au fost reţinuţi pentru audieri, toţi cetăţeni lituanieni. Principalii suspecţi de naţionalitate rusă sunt, de asemenea, investigaţi, potrivit Europol.

Ancheta, cu numele de cod „Nimmersatt” („Insatiable” în engleză), s-a extins din SUA până în Rusia, cu legături în Canada, Ungaria, Irlanda şi Regatul Unit (Marea Britanie), precum şi în 11 ţări ale Uniunii Europene. Investigaţii au fost făcute, în ultimele zile, în Bulgaria, Estonia, Germania, Ungaria, Letonia, Lituania, Olanda, Portugalia, România şi Spania.

 

Maşini avariate, acte de import false, reparaţii superficiale şi fraudă fiscală

Organizaţiile criminale exploatează piaţa din SUA pentru maşini avariate în accidente, care sunt adesea vândute de companiile de asigurări din străinătate sau dezmembrate pentru fier vechi. Grupul criminal vizat de ancheta condusă de EPPO a cumpărat cantităţi uriaşe de maşini grav avariate de la companiile de asigurări din SUA la licitaţii online pentru a le expedia apoi în Uniunea Europeană. Folosind o reţea de companii false şi facturi false pentru a acoperi originea maşinilor, vehiculele respective au ajuns în UE cu istoricul lor comercial ascuns, precizează Europol.

Potrivit anchetatorilor, maşinile au ajuns în diferite porturi, printre care Anvers (Belgia), Bremerhaven (Germania), Klaipėda (Lituania) şi Rotterdam (Olanda). Pentru a se sustrage unei părţi substanţiale de taxe vamale, presupuşii infractori au prezentat autorităţilor vamale facturi false, declarând o valoare mult mai mică decât cea plătită pentru vehicule.

Maşinile erau apoi transportate pe uscat în Lituania, pentru a fi reparate în atelierele auto din această ţară, însă există probe că aceste reparaţii erau superficiale, doar de faţadă, pentru a face maşinile să pară ca noi şi pentru a trece procedurile de certificare tehnică impuse. Ulterior, când maşinile au fost vândute clienţilor finali din Germania şi din alte ţări europene, acestea au fost prezentate ca neavând „niciodată un accident” sau „fiind reparate complet şi profesional”, chiar şi atunci când prezentau daune ascunse – inclusiv airbag-uri lipsă sau alte probleme grave de siguranţă. Vehiculele mai puţin valoroase au fost vândute pe pieţele din Europa de Est, au constatat anchetatorii.

În Germania, potrivit anchetei, vehiculele au fost vândute de dealeri de maşini care aveau legături cu organizaţia criminală şi care au aplicat în mod fraudulos TVA redusă, în cadrul aşa-numitei „scheme de impozitare în marjă”. Această prevedere permite revânzătorilor să plătească TVA doar pe marja lor de profit (diferenţa dintre preţul plătit pentru articol şi preţul pentru care este vândut), atunci când vând bunuri second-hand cumpărate de la persoane fizice. Cu toate acestea, companiile care fac obiectul anchetei au aplicat această dispoziţie în mod ilegal, deoarece maşinile au fost importate comercial, în principal din SUA şi, în unele cazuri, şi din Canada. Frauda a permis şi vânzarea maşinilor distruse la un preţ mai mic de piaţă, determinând astfel concurenţă neloială, afirmă Europol.

În Lituania, se crede că membrii grupării criminale organizate au folosit companii lituaniene pentru a-şi spăla şi profiturile din frauda cu TVA şi plăţi în numerar de la cumpărătorii de maşini. Ancheta a stabilit că celula lituaniană a organizaţiei a folosit companii din Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Ţările de Jos şi România pentru a ascunde în mod fraudulos cifra de afaceri reală a comerţului cu maşini de salvare. Această celulă lituaniană a fost înfiinţată în 2020 şi era condusă de un cetăţean lituanian care a fost arestat în cursul acestei anchete. Numai din Lituania au fost vândute cel puţin 16.500 de maşini pentru o sumă de 144 de milioane de euro, precizează Europol.

Schemă extrem de complexă, cu ramificaţii în 18 ţări

Datorită eforturilor comune ale EPPO, Europol, Eurojust şi autorităţile naţionale de aplicare a legii, ancheta a scos la iveală o schemă penală extrem de complexă, cu ramificaţii în 18 ţări. Persoanele vizate de această operaţiune au fost membri de bază ai organizaţiei criminale din Rusia şi Lituania, precum şi suspecţi responsabili de importul şi transportul vehiculelor, precum şi zeci de dealeri de maşini.

Prejudiciul cauzat de aceste activităţi infracţionale, care este încă în curs de evaluare, este estimat la cel puţin 31 de milioane de euro sub formă de TVA şi taxe vamale neachitate. Au fost blocate sume de până la 26,5 milioane de euro. Deocamdată, au fost bloate conturile bancare şi au fost confiscate 116 maşini în valoare de aproximativ 2,3 milioane de euro, precum şi 0,5 milioane de euro în numerar şi articole de lux.

Această investigaţie a avut loc în cadrul unei acţiuni operaţionale EMPACT de combatere a grupurilor criminale organizate implicate în fraude în materie de TVA şi alte infracţiuni financiare în domeniul importului şi comerţului cu maşini grav avariate din ţări terţe (cum ar fi SUA) în Uniunea Europeană. Această acţiune operaţională EMPACT este condusă de Lituania şi susţinută şi coordonată de Europol încă din prima instanţă, când Lituania a furnizat informaţii despre acest nou „modus operandi”.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Tot ce trebuie să știi ca să cumperi Bitcoin în România în 2025
23/05/2025 14:15

 Investitia in Bitcoin a depăsit de mult faza speculatiilor riscante. În 2025, tot mai multi romani aleg să-si protejeze economiile prin active digitale, iar instrumentele disponibile sunt mai sigu ...

Insecticid căpușe – cum scăpăm de căpușele din curte în sezonul cald
23/05/2025 11:28

Insecticid căpuse – cum scăpăm de căpusele din curte in sezonul cald  Căpusele sunt dăunători periculosi, prezenti mai ales in zonele cu vegetatie bogată, unde se pot ascunde si pot ataca at ...

Cadouri educative și distractive pentru vacanța de vară a nepoților
23/05/2025 09:35

Poză de Zachary Kadolph pe Unsplash   Vacanta de vară este momentul perfect pentru a aduce bucurie si entuziasm in viata nepotilor tăi cu ajutorul unor cadouri care să imbine distractia cu educatia. I ...

 Furtul coifului de la Coțofenești. Banda de motocicliști Hardliners, interzisă de justiție, implicată în jaful de la muzeul din Olanda
21/05/2025 17:53

Coiful de aur de la Cotofenesti si trei brătări dacice, expuse in Olanda, au fost furate in ianuarie din Muzeul Drents. Potrivit RTL Nieuws, jaful ar fi fost orchestrat de reteaua criminală romanească, prin ...

Mâncarea și memoria afectivă. Cum să reinterpretezi rețetele din copilărie în versiuni sănătoase
21/05/2025 17:48

Mirosul de plăcintă coaptă, sunetul lingurii in bolul cu gris cu lapte, aburul de la ciorba din oale mari – toate acestea nu sunt doar amintiri. Sunt ancore afective. Mancarea are capacitatea extraordi ...

De ce Air Jordan 1 High rămâne un simbol al culturii sneaker?
21/05/2025 16:26

De ce Air Jordan 1 High rămâne un simbol al culturii sneaker? Air Jordan 1 High stă pe raftul istoriei si nu lipseste din nicio tinută urbană. Dacă ii porti, accesezi o conversatie globală fără s ...

Evitați aceste greșeli atunci când renovați apartamentul!
21/05/2025 12:00

Renovarea apartamentului este o sarcină solicitantă care necesită multă muncă si bani. Din acest motiv, oamenii aleg să renoveze apartamentul o dată la un deceniu sau chiar mai rar. Odată ce v-ati decis ...

Panourile solare, în pericol fără o fixare solidă. Soluțiile Comfortex Energy
21/05/2025 10:33

Panourile solare, in pericol fără o fixare solidă. Solutiile Comfortex Energy Panoul solar produce energie doar dacă este bine montat si fixat. Indiferent cat de performant este echipamentul, dacă nu are ...

Cum decurge o ședință de psihiatrie
20/05/2025 09:41

Cum decurge o sedintă de psihiatrie  Există un zid invizibil intre ceea ce crezi că este o sedintă de psihiatrie si ceea ce se intamplă de fapt. Dincolo de ideile rigide sau de temerile incărcate de ...

 Cum să alegi ginul potrivit pentru cocktailurile tale: 3 recomandări
19/05/2025 14:40

 Cum să alegi ginul potrivit pentru cocktailurile tale: 3 recomandări Ginul este una dintre cele mai versatile băuturi spirtoase din lume si joacă un rol esential in pregătirea unor cocktailuri clasi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei