­­­­70% transport electric, până la finalul anului. Iașul așteaptă încă 25 de autobuze electrice și 18 tramvaie noi

Dimensiune font:

| 24-03-2025 18:16

În ultimii ani, alături de Primăria Municipiului Iași, Compania de Transport Public a transformat radical transportul din oraș. A fost modernizată infrastructura, a crescut siguranța călătoriilor și, cel mai important, s-a redus poluarea prin introducerea vehiculelor electrice. 44 de autobuze electrice și 32 de tramvaie moderne deja circulă pe traseele din Iași, urmând ca până la finalul anului să vină încă 25 de autobuze electrice Karsan. Vor veni și 18 tramvaie noi, de 22 metri lungime.

La începutul anului 2024, grație unei noi finanțări europene obținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), primarul Mihai Chirica și reprezentanții companiei Anadolu Automobil Rom SRL au semnat contractul de furnizare a 25 de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri, a 25 de stații de încărcare lentă (în garaj) și a opt stații de încărcare rapidă (pe traseu). Valoarea contractului este de 59.376.156 lei fără TVA, respectiv 70.657.625,61 lei cu TVA (circa 14,3 milioane euro), iar compania are la dispoziție 18 luni pentru a livra bunurile contractate.

Primele două autobuze Karsan au ajuns în Iași în luna decembrie 2024, iar în luna martie 2025 au fost livrate încă cinci autobuze de acest tip.

Proiectul are o valoare totală de 71.174.857,95 lei cu TVA, adică în jur de 14,4 milioane de euro.

Cele 25 de autobuze electrice au o capacitate de transport de 88 de persoane, din care 32 pe scaune (față de minim 50, din care 24 pe scaune, cât a fost solicitat în caietul de sarcini), echipamente IT și facilități pentru persoanele cu dizabilități.

Totodată, la sfârșitul lunii martie 2024 primarul Mihai Chirica a anunțat și încheierea procedurii de achiziție a 18 tramvaie noi, în cadrul unui alt proiect european finanțat prin PNRR. Primăria a desemnat drept câștigătoare a licitației compania Bozankaya, care a avut o ofertă în valoare de 141.390.00 lei fără TVA, respectiv 168.254.100 lei cu TVA, circa 34 de milioane de euro.

Acest proiect are o valoare totală de 177.217.200 lei fără TVA (210.888.468,00 lei cu TVA), respectiv circa 42,7 milioane de euro.

Tramvaiele vor avea lungimea de circa 22 de metri, minim 135 locuri, din care minim 30 pe scaune, minim 5 locuri accesibile pentru persoane cu dizabilități și toate dotările moderne (aer condiționat, instalație de încălzire, sistem de supraveghere și audio-video, panouri LED, echipamente Wi-Fi, sistem GPS, sistem de avertizare la coliziune etc.).

În prezent, grație fondurilor europene obținute de Primăria Municipiului Iași prin Programul Operațional Regional (POR), ieșenii au la dispoziție 16 tramvaie PESA (în valoare de 163 de milioane de lei), 16 tramvaie Bozankaya (168 de milioane de lei), 20 de autobuze electrice Solaris de 12 metri (66,7 milioane de lei) și 24 de autobuze electrice BMC de 10 metri (64,8 milioane de lei).

Grație fondurilor europene, prin PNRR și POR, Iașul va avea în total 119 de mijloace de transport electrice (50 de tramvaie și 69 de autobuze), în valoare totală de aproximativ 744 de milioane de lei, respectiv circa 150 de milioane de euro!

La acestea se adaugă alte investiții importante din fonduri europene și împrumuturi, precum sistemul de e-ticketing deja finalizat (12.645.900,88 lei prin POR), sisteme de avertizare și asistență anti-coliziune pentru 150 de tramvaie și 140 de autobuze (contracte semnate și executate de Bosch Engineering GmbH - 21.964.425 lei și, respectiv, Xceza SRL București - 6.150.872 lei, prin PNRR), digitalizarea unor obiective în cadrul proiectului de modernizare a depoului Dacia (56.295.504,97 lei prin PNRR), reconstruirea Depoului Dacia (286.302.623.312) etc.

Primăria are o alocare financiară de 47.548.400 euro, cu care intenționează să susțină achiziţionarea de tramvaie noi și reabilitarea unor linii de tramvai

O nouă oportunitate de investiții în modernizarea transportului public este oferită de Programul Regional Nord-Est 2021-2027, prin care Municipiul Iași beneficiază de o finanțare totală de 132.053.177 euro. Prin Prioritatea 4 – O regiune cu o mobilitate urbană mai durabilă Primăria are o alocare financiară de 47.548.400 euro, cu care intenționează să susțină achiziţionarea de tramvaie noi și reabilitarea unor linii de tramvai (precum Podu Roș - strada Anastasie Panu și BCU – Triumf).

De menționat faptul că achiziționarea primelor 16 tramvaie Bozankaya a fost inclusă în trei mari proiecte care au vizat și reabilitarea unor tronsoane de linii de tramvai (Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului; Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii, Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora; Iași – Dancu), reabilitări de poduri, construirea unui punct intermodal, a mai multor stații și peroane etc., proiecte a căror valoare totală este de 332 milioane de lei.

Cumulat, fondurile europene deja atrase de Primăria Municipiului Iași pentru modernizarea transportului public (așadar, fără reconstruirea Depoului Dacia) se ridică la aproximativ 1.005.000.000 lei, adică circa 202 milioane de euro! Luând în calcul și suma disponibilă prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027, investiția totală cu fonduri europene în transportul public ieșean este de aproape 250 de milioane de euro! În fine, dacă adăugăm și construirea Depoului Dacia, investiția totală este de circa 293 de milioane de euro.

Carmen DEACONU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Piața Unirii va fi refăcută după modelul anilor 1800!
26/03/2025 16:20

* se va asigura si protejarea statuii domnitorului Alexandru Ioan Cuza printr-o zonă verde inchisă de o jardinieră ce actionează si ca zonă de sezut si belle vue * vor fi instalate 42 bănci cu spătar, 15 ...

Urtoi, „executat” de la conducere Consiliului de administrație al CNIR
26/03/2025 16:20

  Cătălin Urtoi a fost demis, astăzi, 26 martie, din functia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR). „Nu am de gand să merg inainte ...

Două adolescente, violate de față cu mama lor
26/03/2025 16:00

Caz socant in judetul Vaslui. Două adolescente, de 14 si 15 ani, au fost violate luni in sir de concubinul mamei, de fată cu aceasta. Femeia nu a anuntat politia, in ciuda traumelor suferite de copile. Si sor ...

Se închid piețele!
26/03/2025 15:15

În cadrul campaniei de curătenie de primăvară, reprezentantii SC EcoPiata SA au stabilit programul actiunilor de curătenie in pietele agro-alimentare pe care le administrează. Pietele vor fi inchise ...

Circulația între România și Republica Moldova, afectată temporar de lucrări la barajul Stânca-Costești
26/03/2025 14:44

În perioada 27–30 martie, circulatia rutieră intre Romania si Republica Moldova va fi afectată de o serie de lucrări tehnice planificate la barajul Stanca-Costesti. Interventiile vor avea loc zil ...

Accident mortal la Rădăuți. Un bărbat și-a pierdut viața
26/03/2025 11:07

Un bărbat a murit in urma unui accident rutier produs pe raza municipiului Rădăuţi, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava. Potrivit acestora, maşina in care se ...

„Stranierii” adoptă copii de la Iași
26/03/2025 11:06

* in ultimii 5 ani, la Iasi s-au dus la capăt 248 de adoptii * o adevărată performantă, dat fiind faptul că, la nivel national, in anul 2021, de pildă, s-a inregistrat un număr record de adopţii – ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
26/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Pârjol în comuna părintelui Justin Pârvu. Șapte hectare de vegetație au fost distruse de foc
26/03/2025 10:30

Şapte hectare de vegetaţie au fost distruse de un incendiu, in localitatea Petru Vodă (unde se află si mănăstirea intemeiată de părintele Justin Parvu), care a fost provocat intenţionat, a informat, mi ...

„Casa cu stihii”, o nouă premieră la Teatrul Cub
26/03/2025 09:15

* publicul este invitat la un nou spectacol din proiectul „Lecturi” * este vorba despre premiera piesei „Casa cu stihii”, scrisă de Stela Giurgeanu si regizată de Ovidiu Lazăr,   ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei