„Dăruim din ceea ce iubim și creștem împreună”

Dimensiune font:

| 27-08-2024 20:21

 * dialog cu art-terapeutul Anca Ciliac


Din această lună, spațiul proiectelor sociale din Iași s-a îmbogățit cu un nou proiect, un magazin caritabil deschis pentru copiii și tinerii cu nevoi speciale. Intitulat ACIC Dichis, magazinul este, în fapt, un mod de a oferi sprijin celor care au nevoie de terapii speciale. Despre acest lucru am stat de vorbă cu promotoul ideii, art-terapeutul Anca Ciliac.

- Ce v-a inspirat să combinați designul și terapia într-un proiect caritabil?

- A dărui este o valoare a familiei mele, cu care am crescut, pe care am interiorizat-o încă din copilărie, cultivată fiindu-mi în special de bunica maternă, ale cărei fapte m-au educat, inspirat și motivat deopotrivă. Am înțeles încă de atunci că a fi recunoscător pentru tot ce ti-a fost dat (sănătate, familie, iubire, o viață bună) este aducător de pace, dar și putere interioară. Că este o datorie morală să dăruiești din ce ești, știi, poți și ai, indiferent de vârstă, statut social, posibilități financiare. Dacă atunci când eram micuță ofeream mânuțele mele care puteau să scoată apă din fântână, să ducă mâncare bătrânelor singure și bolnave din vecini, să ofere o hăinuță sau o jucărie copiilor de țigani căldărari cu care eram prietenă, acum ofer din tot ce sunt ca adult, când, cât și cui pot.

Pentru ca am investit mereu timp și efort în educația mea formală și non-formală, am mai multe meserii pe care le practic în același timp și de aceea inclusiv activitatea de caritate pe care o inițiez și/sau susțin se bazează sau derivă din munca mea, din tot ce sunt din punct de vedere profesional, adică artist și terapeut. Pe de altă parte, proiecte caritabile am inițiat și susținut de când mă știu fie sub formă de muncă patriotică (așa cum era în copilăria mea comunistă), fie de voluntar, colaborator, sponsor pentru asociații mari și mici. Din 2020, împreună cu buna mea prietenă și parteneră de fapte bune, Irena-Ioana Brodoceanu,  am înființat Asociația Cetățenilor Implicați în Comunitate Iași și de atunci toata activitatea caritabilă comună o desfășurăm sub pălăria acestei entități. 

- A fost un moment anume care v-a determinat să începeți acest magazin?

- Deschiderea magazinului este doar una din piesele unui puzzle amplu care s-a creat în sufletul și mintea mea acum mulți ani când la centrul educațional deschis împreună cu sora mea, Happy Life Center, la cursurile de pictură și Zumba, a venit Maria, o fetiță de câțiva anișori atunci, cu sindrom Down. Am îndrăgit-o de la prima îmbrățișare și din clipa în care mi-am pus intrebarea „Ce va face un copil ca Maria, când părinții ei nu vor mai fi?” viața mea nu a mai fost la fel. Din acel moment mi-am promis mie, dar și Mariei, că voi face tot ce știu și pot să înființez un loc în care copiii (deveniți adulți) ca ea să fie protejați, să poată desfășura niște activități care să le placă și să le dezvolte potențialul, dar care să le și asigure o oarecare independență și securitate financiară.

Acela a fost momentul care a determinat toate acțiunile, campaniile, evenimentele pe care le-am organizat ulterior în sprijinul copiilor, tinerilor și adulților cu nevoi speciale (sau dizabilități, un termen cu care eu nu rezonez, dar care este des folosit mai ales în context instituțional), ce au dus acum și la deschiderea acestui magazin.

- Care este misiunea principală a magazinului caritabil?

- Scopul principal al magazinului caritabil este de a crea și susține financiar un spațiu sigur și stimulativ în care tinerii cu nevoi speciale (autism și Sindrom Down), dar și cei proveniți  din centre de plasament, să poată desfășura activități de terapie ocupațională, să-și poată dezvolta abilitățile de socializare, să deprindă cunoștințe, aptitudini, abilități care să le permită inserția pe piața muncii. Cu alte cuvinte, în viitor, o astfel de entitate, să fie un loc în care tinerii cu nevoi speciale, dar și cei ieșiți din centrele de plasament să-și poată găsi un loc de muncă. Nevoia unora va deveni resursa celorlalți și astfel, două categorii de persoane aflate în situație de risc pot să se ajute și să se susțină reciproc, dar să-și și găsească locul și rostul într-o societate care deocamdată face și le respectă prea puțin demnitatea și drepturile. Am fost deja contactați de asociații din țară care ne-au rugat să le ajutăm cu informații și să le  împărtășim din experiența noastră. Cel mai mult ne-a bucurat reacția  părinților copiilor și tinerilor cu nevoi speciale din Iași (dar și din țară) care nu credeau că visul acesta este posibil și care acum întrevăd o mică speranță că viitorul copiilor lor va putea fi mai bun.

„Un exemplu de bune practici care să genereze nu doar un dram de bine în viața persoanelor cu nevoie speciale

- Cum ajută acest magazin persoanele care apelează la serviciile dumneavoastră? Există un grup țintă specific căruia i se adresează inițiativa?

- Așa cum spuneam și anterior, magazinul are rolul principal de a susține financiar  acest spațiu și  terapiile, activitățile de socializare, terapie ocupațională, creative pe care le vom desfășura cu grupul țintă de beneficiari. Deși am deschis acest magazin având în vedere grupul țintă  format din 15 tineri cu autism și sindrom Down și câțiva  tineri proveniți din centre de plasament, beneficiari ai asociației noastre, există multe alte beneficii indirecte și pentru alte categorii de persoane: părinții tinerilor cu nevoi speciale, care pot câștiga un timp în care ne-am dori să se poată relaxa puțin, cumpărătorii care se pot bucura de prețuri accesibile la produsele pe care le oferim, alți membri ai comunității aflați în situație de risc ce pot primi în mod gratuit produse obținute din donații.

- Cum se pot implica cei interesați în proiectul dumneavoastră? Ce fel de ajutor sau contribuții sunt cele mai binevenite?

- Oricine se poate implica și poate sprijini demersul nostru, indiferent de vârstă, condiție socială, de la persoane fizice până la ONG-uri sau firme. Donațiile pot fi sub formă de timp (pe care să-l petreacă cu tinerii cu nevoi speciale), competențe și cunoștințe (pe care să le împărtășească tinerilor cu nevoi speciale sub formă de ateliere de terapie ocupațională sau de creație), produse (obiecte de artă, accesorii, bijuterii artizanale, obiecte decorative, haine, cărți, jocuri, jucării), bani. Ne-a bucurat să vedem foarte mulți copii care și-au adus părinții în magazin sau au venit și și-au donat, din proprie inițiativă, cărți și jucării.

-  În ce mod se îmbină latura creativă a designului cu cea de terapie în cadrul magazinului? Cum reușiți să oferiți atât suport estetic, cât și emoțional celor care vă vizitează?

- Este o vorbă la români cum că cei care se aseamănă se adună. Deloc întâmplător, în staff-ul asociației (formată doar din voluntari),n e-am adunat persoane foarte creative, iubitoare și creatoare de frumos în foarte multe forme, iar această energie creatoare pe care toate o alimentăm și susținem, ne ajută  să generăm  mult entuziasm, bucurie și speranță în jurul nostru.  De aici și sloganul magazinului nostru caritabil „Dăruim din ceea ce iubim și creștem împreună”, un îndemn pe care am dori să-l transmitem și să fie preluat de cât mai multe persoane, pentru că tot ce este generat și susținut din și cu Iubire, are darul de-a vindeca și transforma. De aceea ne-am dorit ca dincolo de activitățile art terapeutice și de terapie ocupațională pe care le vom avea în acest spațiu,  magazinul caritabil să fie o oază de tihnă, bucurie și culoare, din care orice trecător să se încarce de frumos, optimism, speranță, empatie, iubire. Din acest motiv există la poartă un copac ce are mesaje cu gândurile noastre bune, de susținere și încurajare, pe care orice trecător le poate lua și prin care ne dorim să aducem zâmbete, să inspirăm și să motivăm cât mai mulți oameni.

- Care sunt provocările cu care v-ați confruntat până acum în gestionarea magazinului caritabil? Cum ați depășit aceste obstacole?

- Întreaga echipă este formată din voluntari și tot ce am reușit să facem cu și în acest magazin s-a bazat pe implicarea, munca, efortul și donațiile fiecăreia din noi, la care s-au adunat donațiile prietenilor și susținătorilor, iar provocarea cea mai mare este acum aceea de a reuși să asigurăm un program de funcționare constant. De aceea, dincolo de donații, ne-ar ajuta dacă ni s-ar alatura, ca voluntari, cât mai multe persoane adulte.

Pe de altă parte, este evident că pentru a fi posibil ca această idee frumoasă să reziste, să crească și să se dezvolte la nivelul la care visăm noi, este nevoie de sprijinul întregii comunități. Am convingerea și credința că vom primi acest sprijin și că vom reuși să devenim un exemplu de bune practici care să genereze nu doar un dram de bine în viața persoanelor cu nevoie speciale, ci și o schimbare de mentalitate la nivel de individ, dar și colectivă.

- Cum vedeți dezvoltarea pe termen lung a acestui proiect? Aveți planuri de extindere sau de implementare a unor noi inițiative în cadrul magazinului?

- Majoritatea inițiativelor caritabile pe care le-am avut au fost gândite să se desfășoare pe termen lung,  să aibă potențial de creștere, dezvoltare, replicare, auto-finanțare. De câțiva ani, de când a încolțit ideea acestui magazin și a întregului concept, am început să învăț despre economia și antreprenoriatul social, să scriu proiecte, să caut surse de finanțare astfel încăt să pot materializa tot ce mi-am propus. Evident că îmi doresc și ne dorim să ne extindem într-un spațiu mai mare, să avem mai multe activități simultan, să mărim numărul de beneficiari, să oferim servicii pentru aparținători, pentru că nevoi ar fi multe, să reușim să angajăm specialiștii de care avem nevoie și nu să ne bazăm pe voluntariat. Facem totul pas cu pas, cu convingerea că bunul Dumnezeu, care se află în spatele a tot și a toate, ne va arăta în continuare calea de urmat.  

- Există colaborări cu alte organizații sau proiecte similare în Iași sau în alte orașe? Cum v-au influențat aceste parteneriate?

- Magazine caritabile evident că mai sunt în țară, eu  stiu de cele la care am donat și eu până acum, „La Taica Lazăr” din București, cu al cărui administrator (o doamnă foarte drăguță) chiar am vorbit și mi-a dat informații foarte utile, al fundației Emmaus, sau asociației „Ștergem o lacrimă” din Iași. Fiecare asociație are conceptul său, în funcție de specificul activităților pe care le desfășoară, al beneficiarilor pe care îi are. Suntem deschiși la colaborări, schimburi de experiențe și informații, cu atît mai mult cu cât învățăm și noi totul din mers, „văzând și făcând”.

A consemnat Maura ANGHEL

 

„Acest magazin este unul din felurile în care eu și colegele mele Irena Ioana Brodoceanu, Nicoleta Duca, Andreea Stroieștean și Andra Ciliac spunem ”te iubesc”, ”îmi pasă”, ”sunt aici”. E împlinirea unei promisiuni nerostite față de copiii și tinerii noștri cu nevoi speciale și față de părinții lor. Un exercițiu de împuternicire, prezență, recunoștință, empatie, generozitate,  implicare în viața comunității din care toți facem parte la care invităm să participe cât mai mulți oameni. Să dăruim din ceea ce iubim, să învățăm să avem grijă unii de alții, să ne bucurăm unii de alții, să înțelegem că nevoile unora sunt resursele altora și doar împreună putem să ne facem existența pe acest pământ împlinitoare, cu rost, în bucurie, pace și demnitate” – Anca Ciliac

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:57

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
300 de elevi de la nouă școli din Iași participă la testul PISA 2025
13/05/2025 18:10

De două zile, elevii de 15 ani din judetul Iasi participă la testarea internatională PISA (Programme for International Student Assessment), una dintre cele mai complexe si relevante evaluări educationale la ...

Pelerinaj cu moaștele Sfântului Pantelimon și Liturghie arhierească la Mănăstirea Hadâmbu, la 35 de ani de la reînființare
13/05/2025 16:10

În perioada 16–23 mai 2025, Mănăstirea Hadambu din judetul Iasi devine loc de pelerinaj pentru credinciosi din intreaga tară, prin aducerea unui fragment din moastele Sfantului Mare Mucenic si T� ...

Iașul marchează Ziua Internațională a Familiei printr-o campanie de conștientizare împotriva violenței
13/05/2025 16:06

Miercuri, 14 mai, Iasul se opreste pentru o clipă din agitatia cotidiană pentru a aduce in atentie un mesaj esential: familia trebuie să fie un mediu fără violentă. Campania cu acest nume – „F ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
13/05/2025 15:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Kafka, în lumină dură, la Sala Unirii. „Colonia penitenciară” – un spectacol care nu te lasă să pleci la fel
13/05/2025 15:28

Pe 18 mai 2025, Sala Unirii din Iasi se transformă intr-un spatiu al intrebărilor grele si al adevărurilor incomode, odată cu punerea in scenă a spectacolului Colonia penitenciară, o adaptare tulburătoar ...

Noaptea Muzeelor la Bârlad, o celebrare a artei, științei și tradiției
13/05/2025 15:25

Pe 17 mai 2025, Barladul se alătură din nou marii sărbători europene a culturii – Noaptea Muzeelor. Evenimentul, patronat de Consiliul Europei, UNESCO si Consiliul International al Muzeelor (ICOM), co ...

Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
13/05/2025 15:11

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

„Discobolul” din Copou va avea un chip nou
13/05/2025 14:19

  În fata stadionului din Copou, acolo unde amintirile sportului se amestecă printre pasii trecătorilor, o statuie rănită a stat ani la rand in asteptare. „Discobolul”, realizat ...

Noaptea Muzeelor, la Palatul Culturii. Sub clar de lună, printre meșteșuguri și istorie vie
13/05/2025 13:50

Este ceva profund linistitor in felul in care Palatul Culturii din Iasi se aprinde, seara, in lumina caldă a felinarelor urbane. Nu e o lumină puternică, nu sfidează cerul, ci il reflectă cu o noblete t� ...

Tronsonul Lețcani – Ungheni din A8, gata de licitație!
13/05/2025 13:12

* imediat ce va primi si avizul din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, unde deja a fost transmisă, documentatia celor trei tronsoane de autostradă de la Letcani la Ungheni poate fi lansată i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei