„Dăruim din ceea ce iubim și creștem împreună”

IMG-20240813-WA0010
IMG-20240814-WA0018
IMG-20240812-WA0004
IMG-20240814-WA0019

Dimensiune font:

| 27-08-2024 20:21

 * dialog cu art-terapeutul Anca Ciliac


Din această lună, spațiul proiectelor sociale din Iași s-a îmbogățit cu un nou proiect, un magazin caritabil deschis pentru copiii și tinerii cu nevoi speciale. Intitulat ACIC Dichis, magazinul este, în fapt, un mod de a oferi sprijin celor care au nevoie de terapii speciale. Despre acest lucru am stat de vorbă cu promotoul ideii, art-terapeutul Anca Ciliac.

- Ce v-a inspirat să combinați designul și terapia într-un proiect caritabil?

- A dărui este o valoare a familiei mele, cu care am crescut, pe care am interiorizat-o încă din copilărie, cultivată fiindu-mi în special de bunica maternă, ale cărei fapte m-au educat, inspirat și motivat deopotrivă. Am înțeles încă de atunci că a fi recunoscător pentru tot ce ti-a fost dat (sănătate, familie, iubire, o viață bună) este aducător de pace, dar și putere interioară. Că este o datorie morală să dăruiești din ce ești, știi, poți și ai, indiferent de vârstă, statut social, posibilități financiare. Dacă atunci când eram micuță ofeream mânuțele mele care puteau să scoată apă din fântână, să ducă mâncare bătrânelor singure și bolnave din vecini, să ofere o hăinuță sau o jucărie copiilor de țigani căldărari cu care eram prietenă, acum ofer din tot ce sunt ca adult, când, cât și cui pot.

Pentru ca am investit mereu timp și efort în educația mea formală și non-formală, am mai multe meserii pe care le practic în același timp și de aceea inclusiv activitatea de caritate pe care o inițiez și/sau susțin se bazează sau derivă din munca mea, din tot ce sunt din punct de vedere profesional, adică artist și terapeut. Pe de altă parte, proiecte caritabile am inițiat și susținut de când mă știu fie sub formă de muncă patriotică (așa cum era în copilăria mea comunistă), fie de voluntar, colaborator, sponsor pentru asociații mari și mici. Din 2020, împreună cu buna mea prietenă și parteneră de fapte bune, Irena-Ioana Brodoceanu,  am înființat Asociația Cetățenilor Implicați în Comunitate Iași și de atunci toata activitatea caritabilă comună o desfășurăm sub pălăria acestei entități. 

- A fost un moment anume care v-a determinat să începeți acest magazin?

- Deschiderea magazinului este doar una din piesele unui puzzle amplu care s-a creat în sufletul și mintea mea acum mulți ani când la centrul educațional deschis împreună cu sora mea, Happy Life Center, la cursurile de pictură și Zumba, a venit Maria, o fetiță de câțiva anișori atunci, cu sindrom Down. Am îndrăgit-o de la prima îmbrățișare și din clipa în care mi-am pus intrebarea „Ce va face un copil ca Maria, când părinții ei nu vor mai fi?” viața mea nu a mai fost la fel. Din acel moment mi-am promis mie, dar și Mariei, că voi face tot ce știu și pot să înființez un loc în care copiii (deveniți adulți) ca ea să fie protejați, să poată desfășura niște activități care să le placă și să le dezvolte potențialul, dar care să le și asigure o oarecare independență și securitate financiară.

Acela a fost momentul care a determinat toate acțiunile, campaniile, evenimentele pe care le-am organizat ulterior în sprijinul copiilor, tinerilor și adulților cu nevoi speciale (sau dizabilități, un termen cu care eu nu rezonez, dar care este des folosit mai ales în context instituțional), ce au dus acum și la deschiderea acestui magazin.

- Care este misiunea principală a magazinului caritabil?

- Scopul principal al magazinului caritabil este de a crea și susține financiar un spațiu sigur și stimulativ în care tinerii cu nevoi speciale (autism și Sindrom Down), dar și cei proveniți  din centre de plasament, să poată desfășura activități de terapie ocupațională, să-și poată dezvolta abilitățile de socializare, să deprindă cunoștințe, aptitudini, abilități care să le permită inserția pe piața muncii. Cu alte cuvinte, în viitor, o astfel de entitate, să fie un loc în care tinerii cu nevoi speciale, dar și cei ieșiți din centrele de plasament să-și poată găsi un loc de muncă. Nevoia unora va deveni resursa celorlalți și astfel, două categorii de persoane aflate în situație de risc pot să se ajute și să se susțină reciproc, dar să-și și găsească locul și rostul într-o societate care deocamdată face și le respectă prea puțin demnitatea și drepturile. Am fost deja contactați de asociații din țară care ne-au rugat să le ajutăm cu informații și să le  împărtășim din experiența noastră. Cel mai mult ne-a bucurat reacția  părinților copiilor și tinerilor cu nevoi speciale din Iași (dar și din țară) care nu credeau că visul acesta este posibil și care acum întrevăd o mică speranță că viitorul copiilor lor va putea fi mai bun.

„Un exemplu de bune practici care să genereze nu doar un dram de bine în viața persoanelor cu nevoie speciale

- Cum ajută acest magazin persoanele care apelează la serviciile dumneavoastră? Există un grup țintă specific căruia i se adresează inițiativa?

- Așa cum spuneam și anterior, magazinul are rolul principal de a susține financiar  acest spațiu și  terapiile, activitățile de socializare, terapie ocupațională, creative pe care le vom desfășura cu grupul țintă de beneficiari. Deși am deschis acest magazin având în vedere grupul țintă  format din 15 tineri cu autism și sindrom Down și câțiva  tineri proveniți din centre de plasament, beneficiari ai asociației noastre, există multe alte beneficii indirecte și pentru alte categorii de persoane: părinții tinerilor cu nevoi speciale, care pot câștiga un timp în care ne-am dori să se poată relaxa puțin, cumpărătorii care se pot bucura de prețuri accesibile la produsele pe care le oferim, alți membri ai comunității aflați în situație de risc ce pot primi în mod gratuit produse obținute din donații.

- Cum se pot implica cei interesați în proiectul dumneavoastră? Ce fel de ajutor sau contribuții sunt cele mai binevenite?

- Oricine se poate implica și poate sprijini demersul nostru, indiferent de vârstă, condiție socială, de la persoane fizice până la ONG-uri sau firme. Donațiile pot fi sub formă de timp (pe care să-l petreacă cu tinerii cu nevoi speciale), competențe și cunoștințe (pe care să le împărtășească tinerilor cu nevoi speciale sub formă de ateliere de terapie ocupațională sau de creație), produse (obiecte de artă, accesorii, bijuterii artizanale, obiecte decorative, haine, cărți, jocuri, jucării), bani. Ne-a bucurat să vedem foarte mulți copii care și-au adus părinții în magazin sau au venit și și-au donat, din proprie inițiativă, cărți și jucării.

-  În ce mod se îmbină latura creativă a designului cu cea de terapie în cadrul magazinului? Cum reușiți să oferiți atât suport estetic, cât și emoțional celor care vă vizitează?

- Este o vorbă la români cum că cei care se aseamănă se adună. Deloc întâmplător, în staff-ul asociației (formată doar din voluntari),n e-am adunat persoane foarte creative, iubitoare și creatoare de frumos în foarte multe forme, iar această energie creatoare pe care toate o alimentăm și susținem, ne ajută  să generăm  mult entuziasm, bucurie și speranță în jurul nostru.  De aici și sloganul magazinului nostru caritabil „Dăruim din ceea ce iubim și creștem împreună”, un îndemn pe care am dori să-l transmitem și să fie preluat de cât mai multe persoane, pentru că tot ce este generat și susținut din și cu Iubire, are darul de-a vindeca și transforma. De aceea ne-am dorit ca dincolo de activitățile art terapeutice și de terapie ocupațională pe care le vom avea în acest spațiu,  magazinul caritabil să fie o oază de tihnă, bucurie și culoare, din care orice trecător să se încarce de frumos, optimism, speranță, empatie, iubire. Din acest motiv există la poartă un copac ce are mesaje cu gândurile noastre bune, de susținere și încurajare, pe care orice trecător le poate lua și prin care ne dorim să aducem zâmbete, să inspirăm și să motivăm cât mai mulți oameni.

- Care sunt provocările cu care v-ați confruntat până acum în gestionarea magazinului caritabil? Cum ați depășit aceste obstacole?

- Întreaga echipă este formată din voluntari și tot ce am reușit să facem cu și în acest magazin s-a bazat pe implicarea, munca, efortul și donațiile fiecăreia din noi, la care s-au adunat donațiile prietenilor și susținătorilor, iar provocarea cea mai mare este acum aceea de a reuși să asigurăm un program de funcționare constant. De aceea, dincolo de donații, ne-ar ajuta dacă ni s-ar alatura, ca voluntari, cât mai multe persoane adulte.

Pe de altă parte, este evident că pentru a fi posibil ca această idee frumoasă să reziste, să crească și să se dezvolte la nivelul la care visăm noi, este nevoie de sprijinul întregii comunități. Am convingerea și credința că vom primi acest sprijin și că vom reuși să devenim un exemplu de bune practici care să genereze nu doar un dram de bine în viața persoanelor cu nevoie speciale, ci și o schimbare de mentalitate la nivel de individ, dar și colectivă.

- Cum vedeți dezvoltarea pe termen lung a acestui proiect? Aveți planuri de extindere sau de implementare a unor noi inițiative în cadrul magazinului?

- Majoritatea inițiativelor caritabile pe care le-am avut au fost gândite să se desfășoare pe termen lung,  să aibă potențial de creștere, dezvoltare, replicare, auto-finanțare. De câțiva ani, de când a încolțit ideea acestui magazin și a întregului concept, am început să învăț despre economia și antreprenoriatul social, să scriu proiecte, să caut surse de finanțare astfel încăt să pot materializa tot ce mi-am propus. Evident că îmi doresc și ne dorim să ne extindem într-un spațiu mai mare, să avem mai multe activități simultan, să mărim numărul de beneficiari, să oferim servicii pentru aparținători, pentru că nevoi ar fi multe, să reușim să angajăm specialiștii de care avem nevoie și nu să ne bazăm pe voluntariat. Facem totul pas cu pas, cu convingerea că bunul Dumnezeu, care se află în spatele a tot și a toate, ne va arăta în continuare calea de urmat.  

- Există colaborări cu alte organizații sau proiecte similare în Iași sau în alte orașe? Cum v-au influențat aceste parteneriate?

- Magazine caritabile evident că mai sunt în țară, eu  stiu de cele la care am donat și eu până acum, „La Taica Lazăr” din București, cu al cărui administrator (o doamnă foarte drăguță) chiar am vorbit și mi-a dat informații foarte utile, al fundației Emmaus, sau asociației „Ștergem o lacrimă” din Iași. Fiecare asociație are conceptul său, în funcție de specificul activităților pe care le desfășoară, al beneficiarilor pe care îi are. Suntem deschiși la colaborări, schimburi de experiențe și informații, cu atît mai mult cu cât învățăm și noi totul din mers, „văzând și făcând”.

A consemnat Maura ANGHEL

 

„Acest magazin este unul din felurile în care eu și colegele mele Irena Ioana Brodoceanu, Nicoleta Duca, Andreea Stroieștean și Andra Ciliac spunem ”te iubesc”, ”îmi pasă”, ”sunt aici”. E împlinirea unei promisiuni nerostite față de copiii și tinerii noștri cu nevoi speciale și față de părinții lor. Un exercițiu de împuternicire, prezență, recunoștință, empatie, generozitate,  implicare în viața comunității din care toți facem parte la care invităm să participe cât mai mulți oameni. Să dăruim din ceea ce iubim, să învățăm să avem grijă unii de alții, să ne bucurăm unii de alții, să înțelegem că nevoile unora sunt resursele altora și doar împreună putem să ne facem existența pe acest pământ împlinitoare, cu rost, în bucurie, pace și demnitate” – Anca Ciliac

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Iașul va avea cinci stații multifuncționale pentru reparația bicicletelor
27/08/2024 23:22

* acestea vor fi amplasate in zonele Parcul „Regina Maria”, Parcul „Piata Independentei”,  Parcul Verde „Targusor”, CUG 1 si Piata Voievozilor * reparatiile bicicletelor ...

Liniștea dincolo de vacanțe. Viața orașelor turistice ale Moldovei în afara sezonului turistic
27/08/2024 20:44

În plină vară, orasele turistice din Moldova sunt ca niste stupuri aglomerate: pline de viată, de sunete si culori, străzile sunt animate de turisti care explorează, fac fotografii si savurează prep ...

  Educația antreprenorială pentru tineri, de la vis la realitate
27/08/2024 19:12

Într-o lume in continuă schimbare, unde inovatia si adaptabilitatea sunt cheia succesului, educatia antreprenorială pentru tineri devine din ce in ce mai esentială. În acest context, se naste int ...

Ieșenii iau cu asalt cabinetele psihologilor, din pricina copiilor
27/08/2024 18:31

* „Un copil care stă cateva ore pe telefon, in loc să interactioneze cu alte persoane, va ajunge să fie foarte emotiv, inchis, să nu poate comunica, să nu poată să isi transmită trăirile. Practic ...

„Capitală culturală” fără... iubitori de lectură
27/08/2024 18:30

* statisticile ne arată că Romania ocupă ultimul loc la nivelul Uniunii Europene cand vine vorba despre lectură * „Cei care invocă lipsa timpului pot avea dreptate de multe ori. Ritmul vietii este to ...

Viața unei copile depinde de bunăvoința semenilor
27/08/2024 18:29

Ioana este o fetită de 13 ani care a invătat prea devreme ce inseamnă suferinta. La prima vedere, pare un copil obisnuit: cu zambetul pe buze, optimistă si visătoare. Îi place să călătorească si ...

Bani europeni pentru modernizarea ambulatoriului de la Recuperare
27/08/2024 18:28

* valoarea totală a proiectului este de 11,1 milioane de lei, din care 2,6 milioane de lei reprezintă contributia Primăriei Municipiului Iasi  În sedinta de vineri, plenul Consiliului Local urmea ...

Are deja patru ani de când a spulberat un motociclist şi continuă să şofeze
27/08/2024 18:27

* soţul ei e imobilizat intr-un cărucior cu rotile, tot in urma unui accident rutier * procesul de ucidere din culpă in care este inculpată femeia mai are mult pană la deznodămant Florentina E., o şofer ...

Oportunități de angajare în Suedia pentru specialiștii în IT
27/08/2024 18:27

Administratorul public al Municipiului Iasi, Ciprian Bostan, participă in această perioadă la Misiunea Economică „Afaceri.ro Suedia 2024”, eveniment care reprezintă o importantă oportunitate p ...

Hărțile strategice de zgomot ale orașului, reactualizate
27/08/2024 18:26

* scopul acestor hărti este de a informa  si de a sensibiliza populatia  cu privire la expunerea la poluarea fonică * hărtile oferă autoritătilor competente si elemente obiective  de diagnos ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei