Au crescut încasările la bugetul local

Dimensiune font:

| 13-07-2023 07:59

Până la finalul lunii trecute, 135.939 de ieșeni au achitat în totalitate dările către bugetul local, față de 126.681 de persoane care au făcut acest lucru în prima jumătate a anului trecut

Încasările realizate la principalele impozite locale de la începutul anului și până la 30 iunie 2023 au crescut în comparație cu cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, până la finalul lunii trecute, 137.285 de ieşeni au achitat în totalitate dările către bugetul local, față de

135.939 de persoane care au făcut acest lucru în prima jumătate a anului trecut. „Referitor la încasările realizate la principalele impozite locale de la începutul anului și până la 30 iunie 2023, acestea sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut”, spun reprezentanţii  Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale Iași. În total, s-au prezentat la ghișeele Fiscului local 166.636 contribuabili, ceea ce reprezintă o depăşire cu aproape două procente faţă de totalul rolurilor cu plăți din 2022 (164.853). „Situația numărului contribuabililor care au efectuat plăți se va modifica după operarea în programul informatic a sumelor neîncasate încă, dar care au plecat din conturile contribuabililor până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, având în vedere că legea a stabilit ca moment al stingerii data debitării contului plătitorilor”, mai spun cei de la DGEFPL Iaşi.

În ceea ce privește încasările în numerar, cât si cu cardul, prin POS, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2023 s-au eliberat 195.236 documente de plată față de 200.919 în aceeași perioadă a anului trecut (o scădere cu circa 2,83%) și s-a încasat suma de 63.059.531,10 lei față de 63.214.783,04 lei comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (o scădere de 0,25%).

Aproape un sfert de milion de acte administrative fiscale

În altă ordine de idei, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2023 organul fiscal al municipiului Iași a comunicat contribuabililor persoane fizice și persoane juridice un număr de 239.301 acte administrative fiscale.

 51.257 sunt somații și titluri executorii (46.327 persoane fizice, 4.930 persoane juridice), 48.007 sunt acte administrative care privesc măsuri efective de executare (35.891 persoane fizice, 12.116 persoane juridice),

 24.729 sunt certificate de atestare fiscală (17.153 persoane fizice, 7.576 persoane juridice), iar 113.314 sunt decizii de impunere (100.271 persoane fizice, 13.043 persoane juridice). Acestora li se adaugă

1.994 alte acte administrative (decizii de anulare accesorii, decizii de eșalonare etc.). „Din totalul de 239.301 acte administrative fiscale, 17.140 acte administrative fiscale au fost comunicate online (15.775 la persoane fizice, 1.405 la persoane juridice)”, mai spun oficialii la DGEFPL Iaşi. Lucian STATE

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
14 noi magistrați, la Iași
08/05/2025 11:41

Presedintele interimar al Romaniei i-a primit miercuri, 7 mai, la Palatul Cotroceni pe cei 394 noi magistrati recent admisi in profesie, 14 dintre acestia urmand să asigure indeplinirea actului de justitie la ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
08/05/2025 11:40

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Brandul de încălțăminte Crocs deschide prima locație din regiunea de Nord-Est la Palas și în viitorul proiect RIVUS din Cluj-Napoca: „Ne dorim să fim acolo unde este energia, iar Palas este inima scenei de retail din Iași”
08/05/2025 10:49

Brandul de incăltăminte Crocs deschide prima locatie din regiunea de Nord-Est la Palas si in viitorul proiect RIVUS din Cluj-Napoca: „Ne dorim să fim acolo unde este energia, iar Palas este inima scene ...

Elevii „cuziști”, trimiși în Spania, să învețe limbaje de programare!
08/05/2025 09:46

* pe parcursul a două săptămani, 14 elevi ai Liceului Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi vor invăta limbaje de programare si să realizeze aplicatii legate de Realitatea Virtuală (VR) * e ...

FOTO -- De 1 Iunie, oferă o poveste mai departe
08/05/2025 09:15

Există locuri unde curiozitatea are chip de copil, iar linistea unei biblioteci devine tăramul celor mai indrăznete intrebări. Comuna Mironeasa este un astfel de loc. Aici, copiii caută nu doar răspunsuri ...

Studenții își repară hainele și mediul. Facultatea de Geografie și Geologie găzduiește un atelier creativ ce combate risipa textilă
08/05/2025 08:32

Facultatea de Geografie si Geologie din cadrul Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi se alătură initiativelor care incurajează educatia ecologică si formarea unor comportamente sustenabi ...

VincerOpera 2025. Gala extraordinară a Operei Iași aduce pe scenă artiști de elită și tineri talentați
08/05/2025 08:16

Seara de miercuri, 14 mai, promite mai mult decat un spectacol. Promite o reverentă. O plecăciune in fata artei lirice, a frumusetii care nu imbătraneste si a vocilor ce traversează timpul cu aceeasi fortă ...

Tramvaiul Teatrului, o scenă pe șine în Iași. Teatrul „Luceafărul” lansează un mijloc de transport cultural aniversar
08/05/2025 08:11

Iasul isi intampină primăvara culturală cu un mijloc de transport inedit: Tramvaiul Teatrului, lansat de Teatrul Luceafărul, care aniversează in acest an 75 de ani de existentă. Cu o identitate vizuală v ...

Cum îți lansezi un business în Iași, când orașul pare să te respingă
08/05/2025 08:00

Desi este cel mai mare oras din Regiunea Nord-Est, cu universităti de prestigiu si un potential creativ imens, Iasul poate deveni un loc dificil pentru tinerii care pornesc un business de la zero. Lipsa de spr ...

Prima hologramă interactivă dintr-un muzeu românesc. Arhitectul Berindey prinde glas la Palatul Culturii
08/05/2025 07:59

În inima Iasului, acolo unde se inaltă cu demnitate si ecou istoric Palatul Culturii, un pas nevăzut, dar spectaculos, se face către viitor. Începand de vineri, 9 mai, vizitatorii vor putea primi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei