Autoritățile caută soluții pentru sprijinirea producătorilor locali

Dimensiune font:

| 13-04-2022 00:00

 Autoritățile ieșene caută soluții de spijinire a producătorilor locali, în special în privința desfacerii produselor. Pentru a face posibil acest lucru, anul acesta, în Programul Județean de Dezvoltare Socio-Economic va fi inclusă o componentă de modernizare a piețelor și târgurilor din județ.

 Proiectul va fi continuat pe aceeași idee implementată și în programul anterior. „Identificarea producătorilor locali și sprijinirea lor, prin activități de certificare și deschidere de noi piețe de desfacere, reprezintă, pe de o parte, o creștere a consumului intern local, așadar o investiție în dezvoltarea economică locală. Pe de altă parte, un astfel de demers are importanță la nivel de percepție și de creare de mândrie locală, fapt ce are multiple beneficii în retenția forței de muncă și a micilor întreprinzători, dar și asupra imaginii generale a județului”, se arată în strategiile de promovare a producătorilor locali.

Scopul proiectului este acela de a promova producătorii ieșeni prin organizarea de târguri de produse tradiționale locale. Autoritățile își doresc crearea unei rețele de mici producători agricoli expozanți, organizarea și promovarea târgurilor de produse tradiționale și țărănești și extinderea serviciilor oferite prin soluții de tip e-commerce. „Iașul este un județ cu mari perspective în sectorul agricol, iar fermierii ieșeni au demonstrat că se poate face agricultură de succes. Cred însă că putem face mult mai multe lucruri pentru a susține activitatea producătorilor locali și să stimulăm investițiile tinerilor antreprenori în această zonă. Și noi, autoritățile publice, avem multe de recuperat și trebuie să accelerăm lucrurile pentru ca producătorii locali să aibă posibilitatea să își extindă piața de desfacere și să aducem produsele locale pe mesele ieșenilor. Din discuțiile purtate, am văzut că există interes și deschidere din partea tuturor”, a declarat Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.
De asemenea, se va lucra și la ideea unui brand local de produse pe baza unor studii de piață. Un alt aspect important va fi să investim în crearea unui brand de Iași pentru promovarea produselor locale și dincolo de arealul nostru geografic, la nivel național și de ce nu și internațional, iar o parte dintre producători au deja experiență în marketarea produselor proprii. În plus, există deja structuri asociative care funcționează și care se pot dezvolta în continuare”, a completat preşedintele CJ, Costel Alexe.

Fermierii ieşeni se plâng de condiţiile din pieţe

Lipsa spațiilor pentru depozitarea en-gros a fructelor și legumelor precum și lipsa produselor autohtone din piețele agroalimentare reprezintă doar câteva din neajunsurile cu care se confruntă consumatorii ieșeni în ultima perioadă, nemulțumirile lor în această privință fiind aduse inclusiv în atenția autorităților locale.

Pentru găsirea unor soluții de rezolvare a acestei situații, dar și despre ce măsuri ar trebui să fie luate în vederea promovării și valorificării produselor autohtone în rețelele comerciale, la inițiativa prefectului Bogdan Cojocaru, a avut loc recent o întâlnire cu reprezentanții Direcției pentru Agricultură Județeană Iași, reprezentanții lanțurilor de magazine și cei ai producătorilor locali. „O problemă ridicată de agricultori vizează lipsa unor depozite adecvate pentru fructe și legume. Nici piețele din municipiul Iași nu au scăpat de criticile celor prezenți. Din păcate, în zona de piețe nu au fost făcute investiții de foarte mult timp, deși, vedem cu toții, există o cerere crescută din partea ieșenilor. De multe ori când ajung în Piața Nicolina, de exemplu, sunt foarte mulți clienți, oameni care caută produse locale, dar condițiile din piață lasă mult de dorit”, a declarat prefectul Bogdan Cojocaru.

În cadrul aceleiași întâlniri s-a discutat și despre nevoia ca politicile naționale și cele locale din zona de agricultură să fie sincronizate astfel încât producătorii să își desfășoare activitatea în cele mai bune condiții. „Mi-am arătat disponibilitatea de a ajuta fermierii, inclusiv în ceea ce privește promovarea unor măsuri la nivel guvernamental. Cred că este foarte important să ne protejăm producătorii locali, iar noi, ieșenii, să avem posibilitatea de a alege legume și fructe din județul nostru”, a mai spus prefectul. Ruxandra CAȘU

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
  Boom de vizitatori la muzeele din Iași în minivacanța de 1 Mai. Aproape 5.000 de bilete vândute și peste 110.000 de lei încasați
05/05/2025 14:43

În perioada 1-4 mai, muzeele aflate in subordinea Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi au fost deschise publicului cu program normal de vizitare, o decizie inspirată care a adus rezul ...

Mii de ieșeni și-au cumpărat arme de foc
05/05/2025 12:14

* la Iasi, la 1 martie 2025, un număr de 2.495 de persoane erau autorizate să detină, să poarte si să folosească arme, letale sau neletale * in magazinele specializate, unde se vand diverse tipuri de arme ...

Caravana filmului „Anul Nou care n-a fost” ajunge la Iași și Suceava
05/05/2025 10:09

Filmul „Anul Nou care n-a fost”, marele castigător al Galei Premiilor Gopo 2025, porneste intr-un turneu cinematografic educativ si ajunge la inceputul lunii mai in două centre universitare import ...

Iașul, capitala europeană a artei contemporane
05/05/2025 07:17

Editia a cincea a celui mai important eveniment dedicat industriilor creative din Europa Centrală si de Est, Romanian Creative Week, va reuni nume sonore din artele vizuale, design, arhitectură si multimedia, ...

Primăria a aplicat amenzi uriașe firmelor care lucrează pe domeniul public
04/05/2025 23:09

* din vara trecută pană in prezent: 159 de amplasamente verificate, 45 de sanctiuni contraventionale in valoare totală de 73.200 lei * au fost sanctionate DelGaz Grid SA – 34 sanctiuni, ApaVital SA &nd ...

Educația în Iași. Cum s-au schimbat școala și elevii în ultimii 30 de ani
04/05/2025 18:16

În Iasi, un oras cu o identitate profund legată de educatie, scoala a fost mereu mai mult decat un loc de invătare. A fost un reper, un spatiu al formării, un simbol al respectului. Dar ce inseamnă az ...

Iașul rupt între generații: muncă până la epuizare vs. supraviețuire pasivă
04/05/2025 17:50

În Iasul de azi, unii tineri jonglează cu multe joburi doar ca să-si poată plăti chiria. În acelasi oras, multi dintre părintii lor nu au avut niciodată un loc de muncă stabil, cu contract. & ...

Cool și conștient. Tinerii din Iași reinventează moda urbană cu atitudine eco
04/05/2025 16:16

Pe străzi, in cafenele sau pe holurile universitătilor iesene, o nouă formă de modă prinde contur. Nu e dictată de podiumuri sau de influencerii de pe Instagram, ci de constiintă, curaj si creativitate. ...

Primii pași spre noul Parc Ecologic din Pădurea Cetățuia
04/05/2025 15:58

Iasul respiră mai verde. Un nou parc ecologic prinde contur in inima Pădurii Cetătuia, anuntand o transformare majoră in peisajul urban al orasului. Initiativa apartine Primăriei Municipiului Iasi, in cola ...

Alegeri 2025: Prezență mai mare la vot în orașe! Tinerii, însă, lipsesc de la urne. Vezi datele actualizate din Iași!
04/05/2025 14:19

Alegerile prezidentiale din 2025 aduc un interes mai crescut fată de precedentele două scrutine, cel din 2019 si turul I din 2024, in special in mediul urban. Conform datelor furnizate de Autoritatea Electora ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei