Benzi reversibile, transport şcolar, etapizarea lucrărilor pe şantiere!

Dimensiune font:

| 22-11-2023 08:59

Sunt măsurile anunţate ieri de primarul Mihai Chirica, după ce ieşenii au semnalat noi ambuteiaje în zonă * cetăţenii au mai reclamat faptul că ieri, la orele 7.00-7.30, se lucra la subtraversarea de apă de la baza pasarelei Socola deşi constructorul a promis că va muta activitatea pe timpul nopţii * de altfel, edilul-şef a anunţat amendarea constructorului şi a beneficiarului, dar şi faptul că, pe viitor, nu vor mai fi acordate avize pentru investiţiile imobiliare dacă acestea nu vor avea studii de impact asupra traficului

O săptămână şi nici aceea completă. Atât a durat „liniştea” celor din Bucium, după ce firma angrenată în efectuarea unor lucrări la reţeaua de apă a anunţat că va derula activitatea specifică doar pe timpul nopţii. În realitate, lucrurile au stat altfel, iar ieri dimineaţă, de exemplu, la ora 7.00, o bandă de circulaţie pe sensul de mers dinspre Granit spre Bucium era blocată de echipele de muncitori. „Ca hoții, se fac ca lucrează! Nici nu știi când te trezești din nou blocat! Totul e imprevizibil cu ei!”, a tunat unul dintre locuitorii din Bucium. De altfel, majoritatea opiniilor exprimate în spaţiul public induceau ideea organizării unui prostest în stradă. „Cine este pentru blocarea intersecţiei mâine dimineaţă la ora 7.00? (n.r. – astăzi). Odată cu blocarea intersecţiei solicităm deplasarea la faţa locului a primarului şi a administratorului firmei care efectuează lucrarea, a Poliţiei Rutiere pentru stabilirea unui program de desfăşurare a lucrărilor fără a perturba traficul la orele când mergem la serviciu sau ducem copiii la şcoală sau grădiniţă. Fără această iniţiativă civică nu se vor rezolva niciodată problemele locuitorilor din cartierul Bucium”, este îndemnul adresat de un alt rezident.

S-a lăsat cu amenzi

Însă puţini cunosc de faptul că municipalitatea a lucrat, încă din 13 noiembrie, zi în care traficul auto în oraş a fost blocat la dimensiuni nemaivăzute, la un set de măsuri menit a duce la eliminarea ambuteiajelor.

Acestea au fost prefaţate de un preambul al primarului referitor la situaţia din zonă, la modul cum s-a circulat la primele ore ale zilei şi cine a plătit pentru aglomeraţia creată. „Astăzi de dimineaţă (n.r. – ieri) am avut o surpriză neplăcută. Începute seara pentru nişte suduri la conducta de apă, lucrările s-au prelungit şi în cursul dimineţii, ceea ce a condus la înreunarea traficului rutier. Am primit şi graficele de transport din partea CTP Iaşi. Până la ora 7.03 s-a circulat normal, cu o viteză medie de 9,2 km/oră spre Granit, după care viteze medie de transport a scăzut la 4 km/oră. S-a aplicat amendă şi către constructor, şi către investitor. Se puteau decala lucrările. Asta înseamnă că ei nu au avut înţelegere faţă de solicitările mele, iar eu voi proceda la fel atunci când îmi vor aduce la avizat graficele de lucrări”, a spus primarul Mihai Chirica.

Şantiere etapizate şi mai mulţi poliţişti la stradă

În continuare, edilul-şef a anunţat măsurile care se vor aplica pentru zona Bucium, ţinând cont de faptul că, aici, şantierele se vor multiplica odată cu lucrările de pe Şoseaua Bucium, Pasajul Socola şi Bulevardul Poitiers, cu extinderea iluminatului public şi cu intervenţiile firmelor de utilităţi la reţaua de apă şi cea de gaz. Prima concluzie ar fi că toate aceste lucrări trebuie armonizate cumva în sensul de a nu fi atacate mai multe tronsoane în acelaşi timp. „Vrem să etapizăm aceste lucrări. Am creat o platformă digitală în care vom intra cu toţii, municipalitate, constructori, beneficiari şi unde îmi vor spune clar ce se întâmplă în fiecare moment pentru a putea să ne sincronizăm. Va şti fiecare ce fac ceilalţi în fiecare moment, astfel încât să se intervină cât mai repede. De altfel, vom continua să supraveghem modul cum au loc lucrările şi vreau să transmit faptul că am solicitat consultanţă externă pentru Şoseaua Bucium şi Pasajul Socola astfel ăncât partea administrativă să fie completată de una tehnică, profesionistă”, a spus Mihai Chirica. Lucrări pe carosabil doar în timpul nopţii şi mărirea numărului de poliţişti în zonă sunt alte două măsuri anunţate de primar.

Trei benzi pe sens funcţie de ora de circulaţie

Însă măsura cea mai importantă o va constitui apariţia benzilor reversibile pe pasajul Socola. Funcţia de intervalul orar, traficul auto se va muta pe trei benzi în loc de două. „Dimineaţa vor fi trei benzi de deplasare dinspre Bucium către oraş, iar după-amiaza, trei benzi dinspre oraş spre Bucium. Avem achiziţionaţi popicii cu care intenţionăm să delimităm axul drumului. Este prima experienţă de acest gen din oraş”, a spus Chirica. Primarul a mai precizat că se mai doreşte rezolvarea unui nod apărut în zona Baza 3 printr-o giraţie care să ducă la defluirea participanţilor la trafic şi spre Metalurgie, şi spre Calea Chişinăului. 

Lăsaţi copii să circule cu autobuzele şcolare!

O altă măsură anunţată constă în încurajarea ieşenilor să folosească transportul public. Nu atât al adulţilor, ci mai ales al elevilor. „Există, în continuare, apetenţa de a duce copilul până în curtea şcolii. Nu este un lucru neapărat greşit, dar toate autobuzele noi, cele electrice, vor fi destinate transportului elevilor. Vom dubla numărul unităţilor care circulă pe traseele cunoscute, iar pe rutele spre Copou le vom tripla chiar. De asemenea, vor fi introduse curse pentru elevi şi în cursul după-amiezii”, mai anunţat primarul. 

Traversări subterane sau aeriene ale liniilor de cale ferată

În ceea ce priveşte rutele alternative, ieşenii invocând deseori faptul că acestea lipsesc cu desăvârşire, în proiectul de buget pe anul 2024 vor fi introduse realizarea de străzi noi şi de poduri de defluire pe Vămăşoaia, plus o stradă alternativă pe I.C. Constantineanu. „Vom face demersuri la Ministerul Transporturilor pentru acele sub sau supratraversări ale căii ferate. Am început cu cele din zona Cronicar Mustea către Armata Roşie unde ne dorim un pasaj subteran care necesită relocarea unor ateliere nefolosite de CFR. Deocamdată, nu avem răspuns din partea lor. Nu avem răspuns din partea lor. De asemenea, ne dorim alte două traversări între pasajul  Socola şi Arcelor Mittal, în zona fostei staţii de zincare”, a mai spus primarul Iaşului.

În fine, o ultimă măsură o constituie reducerea numărului de reglementări urbanistice, a căror avizare este condiţionată de realizarea studiilor de impact asupra traficului. Lucian STATE

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Iașul care nu doarme. Top locuri de ieșit noaptea
13/05/2025 19:26

Cand se lasă seara peste orasul celor sapte coline, Iasul isi desface o altă fată – mai tanără, mai curajoasă, mai poetică. Dacă dimineata orasul pare disciplinat, cu pasi grăbiti pe bulevarde si ...

Frumusețe cu ADN local. De unde vine frumusețea moldovencelor
13/05/2025 19:25

  Se spune de multă vreme, cu un soi de fascinatie tăcută si constant reinnoită, că moldovencele sunt printre cele mai frumoase femei din Romania. Nu e doar o formulă aruncată din complezentă sau ...

300 de elevi de la nouă școli din Iași participă la testul PISA 2025
13/05/2025 18:10

De două zile, elevii de 15 ani din judetul Iasi participă la testarea internatională PISA (Programme for International Student Assessment), una dintre cele mai complexe si relevante evaluări educationale la ...

Pelerinaj cu moaștele Sfântului Pantelimon și Liturghie arhierească la Mănăstirea Hadâmbu, la 35 de ani de la reînființare
13/05/2025 16:10

În perioada 16–23 mai 2025, Mănăstirea Hadambu din judetul Iasi devine loc de pelerinaj pentru credinciosi din intreaga tară, prin aducerea unui fragment din moastele Sfantului Mare Mucenic si T� ...

Iașul marchează Ziua Internațională a Familiei printr-o campanie de conștientizare împotriva violenței
13/05/2025 16:06

Miercuri, 14 mai, Iasul se opreste pentru o clipă din agitatia cotidiană pentru a aduce in atentie un mesaj esential: familia trebuie să fie un mediu fără violentă. Campania cu acest nume – „F ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
13/05/2025 15:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Kafka, în lumină dură, la Sala Unirii. „Colonia penitenciară” – un spectacol care nu te lasă să pleci la fel
13/05/2025 15:28

Pe 18 mai 2025, Sala Unirii din Iasi se transformă intr-un spatiu al intrebărilor grele si al adevărurilor incomode, odată cu punerea in scenă a spectacolului Colonia penitenciară, o adaptare tulburătoar ...

Noaptea Muzeelor la Bârlad, o celebrare a artei, științei și tradiției
13/05/2025 15:25

Pe 17 mai 2025, Barladul se alătură din nou marii sărbători europene a culturii – Noaptea Muzeelor. Evenimentul, patronat de Consiliul Europei, UNESCO si Consiliul International al Muzeelor (ICOM), co ...

Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
13/05/2025 15:11

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

„Discobolul” din Copou va avea un chip nou
13/05/2025 14:19

  În fata stadionului din Copou, acolo unde amintirile sportului se amestecă printre pasii trecătorilor, o statuie rănită a stat ani la rand in asteptare. „Discobolul”, realizat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei