Benzi reversibile, transport şcolar, etapizarea lucrărilor pe şantiere!
Dimensiune font:
Sunt măsurile anunţate ieri de primarul Mihai Chirica, după ce ieşenii au semnalat noi ambuteiaje în zonă * cetăţenii au mai reclamat faptul că ieri, la orele 7.00-7.30, se lucra la subtraversarea de apă de la baza pasarelei Socola deşi constructorul a promis că va muta activitatea pe timpul nopţii * de altfel, edilul-şef a anunţat amendarea constructorului şi a beneficiarului, dar şi faptul că, pe viitor, nu vor mai fi acordate avize pentru investiţiile imobiliare dacă acestea nu vor avea studii de impact asupra traficului
O săptămână şi nici aceea completă. Atât a durat „liniştea” celor din Bucium, după ce firma angrenată în efectuarea unor lucrări la reţeaua de apă a anunţat că va derula activitatea specifică doar pe timpul nopţii. În realitate, lucrurile au stat altfel, iar ieri dimineaţă, de exemplu, la ora 7.00, o bandă de circulaţie pe sensul de mers dinspre Granit spre Bucium era blocată de echipele de muncitori. „Ca hoții, se fac ca lucrează! Nici nu știi când te trezești din nou blocat! Totul e imprevizibil cu ei!”, a tunat unul dintre locuitorii din Bucium. De altfel, majoritatea opiniilor exprimate în spaţiul public induceau ideea organizării unui prostest în stradă. „Cine este pentru blocarea intersecţiei mâine dimineaţă la ora 7.00? (n.r. – astăzi). Odată cu blocarea intersecţiei solicităm deplasarea la faţa locului a primarului şi a administratorului firmei care efectuează lucrarea, a Poliţiei Rutiere pentru stabilirea unui program de desfăşurare a lucrărilor fără a perturba traficul la orele când mergem la serviciu sau ducem copiii la şcoală sau grădiniţă. Fără această iniţiativă civică nu se vor rezolva niciodată problemele locuitorilor din cartierul Bucium”, este îndemnul adresat de un alt rezident.
S-a lăsat cu amenzi
Însă puţini cunosc de faptul că municipalitatea a lucrat, încă din 13 noiembrie, zi în care traficul auto în oraş a fost blocat la dimensiuni nemaivăzute, la un set de măsuri menit a duce la eliminarea ambuteiajelor.
Acestea au fost prefaţate de un preambul al primarului referitor la situaţia din zonă, la modul cum s-a circulat la primele ore ale zilei şi cine a plătit pentru aglomeraţia creată. „Astăzi de dimineaţă (n.r. – ieri) am avut o surpriză neplăcută. Începute seara pentru nişte suduri la conducta de apă, lucrările s-au prelungit şi în cursul dimineţii, ceea ce a condus la înreunarea traficului rutier. Am primit şi graficele de transport din partea CTP Iaşi. Până la ora 7.03 s-a circulat normal, cu o viteză medie de 9,2 km/oră spre Granit, după care viteze medie de transport a scăzut la 4 km/oră. S-a aplicat amendă şi către constructor, şi către investitor. Se puteau decala lucrările. Asta înseamnă că ei nu au avut înţelegere faţă de solicitările mele, iar eu voi proceda la fel atunci când îmi vor aduce la avizat graficele de lucrări”, a spus primarul Mihai Chirica.
Şantiere etapizate şi mai mulţi poliţişti la stradă
În continuare, edilul-şef a anunţat măsurile care se vor aplica pentru zona Bucium, ţinând cont de faptul că, aici, şantierele se vor multiplica odată cu lucrările de pe Şoseaua Bucium, Pasajul Socola şi Bulevardul Poitiers, cu extinderea iluminatului public şi cu intervenţiile firmelor de utilităţi la reţaua de apă şi cea de gaz. Prima concluzie ar fi că toate aceste lucrări trebuie armonizate cumva în sensul de a nu fi atacate mai multe tronsoane în acelaşi timp. „Vrem să etapizăm aceste lucrări. Am creat o platformă digitală în care vom intra cu toţii, municipalitate, constructori, beneficiari şi unde îmi vor spune clar ce se întâmplă în fiecare moment pentru a putea să ne sincronizăm. Va şti fiecare ce fac ceilalţi în fiecare moment, astfel încât să se intervină cât mai repede. De altfel, vom continua să supraveghem modul cum au loc lucrările şi vreau să transmit faptul că am solicitat consultanţă externă pentru Şoseaua Bucium şi Pasajul Socola astfel ăncât partea administrativă să fie completată de una tehnică, profesionistă”, a spus Mihai Chirica. Lucrări pe carosabil doar în timpul nopţii şi mărirea numărului de poliţişti în zonă sunt alte două măsuri anunţate de primar.
Trei benzi pe sens funcţie de ora de circulaţie
Însă măsura cea mai importantă o va constitui apariţia benzilor reversibile pe pasajul Socola. Funcţia de intervalul orar, traficul auto se va muta pe trei benzi în loc de două. „Dimineaţa vor fi trei benzi de deplasare dinspre Bucium către oraş, iar după-amiaza, trei benzi dinspre oraş spre Bucium. Avem achiziţionaţi popicii cu care intenţionăm să delimităm axul drumului. Este prima experienţă de acest gen din oraş”, a spus Chirica. Primarul a mai precizat că se mai doreşte rezolvarea unui nod apărut în zona Baza 3 printr-o giraţie care să ducă la defluirea participanţilor la trafic şi spre Metalurgie, şi spre Calea Chişinăului.
Lăsaţi copii să circule cu autobuzele şcolare!
O altă măsură anunţată constă în încurajarea ieşenilor să folosească transportul public. Nu atât al adulţilor, ci mai ales al elevilor. „Există, în continuare, apetenţa de a duce copilul până în curtea şcolii. Nu este un lucru neapărat greşit, dar toate autobuzele noi, cele electrice, vor fi destinate transportului elevilor. Vom dubla numărul unităţilor care circulă pe traseele cunoscute, iar pe rutele spre Copou le vom tripla chiar. De asemenea, vor fi introduse curse pentru elevi şi în cursul după-amiezii”, mai anunţat primarul.
Traversări subterane sau aeriene ale liniilor de cale ferată
În ceea ce priveşte rutele alternative, ieşenii invocând deseori faptul că acestea lipsesc cu desăvârşire, în proiectul de buget pe anul 2024 vor fi introduse realizarea de străzi noi şi de poduri de defluire pe Vămăşoaia, plus o stradă alternativă pe I.C. Constantineanu. „Vom face demersuri la Ministerul Transporturilor pentru acele sub sau supratraversări ale căii ferate. Am început cu cele din zona Cronicar Mustea către Armata Roşie unde ne dorim un pasaj subteran care necesită relocarea unor ateliere nefolosite de CFR. Deocamdată, nu avem răspuns din partea lor. Nu avem răspuns din partea lor. De asemenea, ne dorim alte două traversări între pasajul Socola şi Arcelor Mittal, în zona fostei staţii de zincare”, a mai spus primarul Iaşului.
În fine, o ultimă măsură o constituie reducerea numărului de reglementări urbanistice, a căror avizare este condiţionată de realizarea studiilor de impact asupra traficului. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau