Colegiul Pedagogic a tocat banii municipalității și refuză sprijinul UAIC!

Dimensiune font:

| 30-03-2021 16:15

Primarul Iaşului va trimite corpul de control pentru a verifica cum au fost cheltuite sumele alocate de Consiliul Local de către conducerea Școlii Normale „Vasile Lupu” * instituţia a primit bani pentru reabilitarea internatului, însă o parte din bani au fost folosiţi în alte scopuri * mai mult, conducerea şcolii refuză sprijinul Universității „Alexandru Ioan Cuza”, care a propus renovarea, din fonduri proprii, a unor spații, şi predarea lor înapoi, după trei ani de utilizare, fără alte pretenții financiare

 

 

 

În ciuda eforturilor financiare făcute de municipalitatea ieşeană, infrastructura Școlii Normale „Vasile Lupu” lasă de dorit. În perioada 2018 – 2020 Primăria Municipiului Iași a finanțat lucrările de reabilitare și consolidare a clădirii internat a Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” în valoare totală de peste 6.000.000 de lei, însă conducerea şcolii a direcţionat o parte din bani pentru cumpărarea a 700 de pupitre individuale, investiţie ilogică atât timp cât, în primul semestru, activitatea didactică s-a desfășurat online, iar în cel de-al doilea doar cu participarea claselor a VIII-a și a XII-a.

Mai mult, conform primarului Mihai Chirica, mobilierul achiziționat de conducerea școlii pentru dotarea căminului este de o calitate nesatisfăcătoare, motiv pentru care, în cursul acestei săptămâni, Serviciul Corp Control Primar al Primăriei Municipiului Iași va verifica modalitatea în care au fost cheltuite sumele alocate de Consiliul Local de către conducerea Școlii Normale „Vasile Lupu”.

„O unitate de învățământ unde conflictele se țin lanț”

Edilul-șef al oraşului a mai cerut conducerii unității școlare o situație a spațiilor excedentare, propunând ca o parte a acestora să fie date în administrare temporar unor alte unități de învățământ care au solicitat astfel de spații. Mai exact, primarul a propus ca un spațiu al Școlii Normale să fie dat în administrare, pentru trei ani, Universității „Alexandru Ioan Cuza”, instituție care se confruntă la rândul său cu o criză de spații didactice, în vederea organizării în acesta a trei clase de gimnaziu din cadrul Școlii „Junior”. Este de menționat faptul că reprezentanții Universității „Alexandru Ioan Cuza” au vizitat Școala Normală și au propus conducerii unității școlare să renoveze din fonduri proprii spațiul vizat, iar după cei trei ani să îl predea înapoi, fără alte pretenții financiare. Atât directorul, cât și directorul adjunct ai Școlii Normale au refuzat această propunere, lucru nejustificat din punctul de vedere al primarului Mihai Chirica, în condițiile în care spațiile vizate de universitate sunt neutilizate de unitatea şcolară. „În învățământul preuniversitar din municipiul Iași există circa 70 de centre financiare care utilizează 104 clădiri. Conducerea Primăriei Municipiului Iași are disponibilitate maximă de a rezolva toate solicitările și un dialog permanent cu reprezentanții tuturor acestor centre, cu excepția, din păcate, a Școlii Normale Vasile Lupu, o unitate de învățământ unde conflictele se țin lanț, atât între cadrele didactice și Inspectoratul Școlar Județean, cât și, mai nou, cu municipalitatea ieșeană”, spun oficialii Primăriei Iaşi.

Cantină modernizată prin PNRR

Școla Normală „Vasile Lupu” este propusă de Primăria Iaşi pentru a fi inclusă pe lista proiectelor finanţate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Este vorba de proiectul „Refuncţionalizare și reabilitare corp C1 liceu si corp C2 cantină - aleea Mihail Sadoveanu, nr. 46, Municipiul Iași”, care presupune presupune efectuarea de lucrări la cele două corpuri de clădire menționate de la Școala Normală „Vasile Lupu” Iaşi. Valoarea acestuia este de 10,85 milioane de euro, iar anul estimat de finalizare a lucrărilor este 2025. Proiectul a fost trimis ministerului menționat de Primăria Municipiului Iași în urmă cu o lună, pentru a fi finanțat prin Pilonul I: Transport și schimbări climatice - Capitolul I.5. Eficiență energetică și termică. Lucian STATE

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Capcanele tot mai atrăgătoare în care pică adolescenții ieșeni
14/05/2025 07:31

* „Statisticile ne arată că 18% dintre minorii din Romania sunt fumători. Acesta este un procent extrem de mare, dacă luăm in considerare riscurile existente. Totodată, cifrele ne mai arată că 40% ...

Amintiri mai scumpe, în 2025
14/05/2025 07:30

* in ultimii ani, tarifele pe care fotografii le solicită pentru o nuntă au crescut considerabil, direct proportional cu pretentiile pe care le au mirii * Îin 2024, pachetele erau de la 2.200 de euro in ...

Ziua Internaţională a Familiei vine cu surprize, la Iași
14/05/2025 07:29

Iaşul va deveni, miercuri, scena unei campanii sociale cu ecou profund: „Familia – mediu fără violenţă!”. Iniţiativa porneşte de la Direcţia de Asistenţă Socială a Primăriei Munici ...

Criza financiară afectează profund mediul rural. Ce bani pot accesa primăriile ieșene
14/05/2025 07:28

Criza financiară care pune stăpanire pe Romania a afectat in special mediul rural, acolo unde fondurile destinate investitiilor in lucrări de utilitate publică sunt pe terminate. Si cum marea majoritate a u ...

Iașul care nu doarme. Top locuri de ieșit noaptea
13/05/2025 19:26

Cand se lasă seara peste orasul celor sapte coline, Iasul isi desface o altă fată – mai tanără, mai curajoasă, mai poetică. Dacă dimineata orasul pare disciplinat, cu pasi grăbiti pe bulevarde si ...

Frumusețe cu ADN local. De unde vine frumusețea moldovencelor
13/05/2025 19:25

  Se spune de multă vreme, cu un soi de fascinatie tăcută si constant reinnoită, că moldovencele sunt printre cele mai frumoase femei din Romania. Nu e doar o formulă aruncată din complezentă sau ...

300 de elevi de la nouă școli din Iași participă la testul PISA 2025
13/05/2025 18:10

De două zile, elevii de 15 ani din judetul Iasi participă la testarea internatională PISA (Programme for International Student Assessment), una dintre cele mai complexe si relevante evaluări educationale la ...

Pelerinaj cu moaștele Sfântului Pantelimon și Liturghie arhierească la Mănăstirea Hadâmbu, la 35 de ani de la reînființare
13/05/2025 16:10

În perioada 16–23 mai 2025, Mănăstirea Hadambu din judetul Iasi devine loc de pelerinaj pentru credinciosi din intreaga tară, prin aducerea unui fragment din moastele Sfantului Mare Mucenic si T� ...

Iașul marchează Ziua Internațională a Familiei printr-o campanie de conștientizare împotriva violenței
13/05/2025 16:06

Miercuri, 14 mai, Iasul se opreste pentru o clipă din agitatia cotidiană pentru a aduce in atentie un mesaj esential: familia trebuie să fie un mediu fără violentă. Campania cu acest nume – „F ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
13/05/2025 15:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei