Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc

Dimensiune font:

| 20-03-2025 19:34

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost întocmite decizii de impunere privind obligațiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de țuică şi rachiuri din fructe, deoarece cantităţile obţinute şi declarate au fost de până în 50 de litri”, ne-a transmis Direcţia Regională Vamală Iaşi

Persoanele fizice care deţin în proprietate instalații de producție de alcool din fructe de tip alambic au obligaţia de a se înregistra la autoritatea vamală teritorială în raza căreia îşi au domiciliul.

În baza de date a Biroului Vamal de Frontieră Iaşi figurează ca înregistrate un număr total de 88 gospodării individuale care deţin în proprietate instalații de producție țuică și rachiuri din fructe.

Potrivit legislaţiei în vigoare, este scutit de la plata accizelor alcoolul din fructe, în limita a 50 de litri anual, consumat de o persoană fizică, de către membrii familiei acesteia sau de către musafiri, cu condiţia ca niciun fel de vânzare să nu aibă loc, iar alcoolul din fructe, indiferent de concentrația acestuia, să fie produs de respectiva persoană fizică (sau în distilării autorizate) din fructe obținute pe propriul teren, utilizând un dispozitiv de distilare simplu, de mici dimensiuni, înregistrat la autoritatea competentă.

Atunci când persoana fizică intenţionează să producă alcool din fructe din recolta proprie, aceasta anunţă în scris intenția la autoritatea vamală, menţionând totodată cantitatea şi tipul de materie primă ce urmează a se prelucra, perioada estimată în care instalaţia va funcţiona, precum şi cantitatea de produs estimată a se obține. În acest caz, producătorul trebuie să deţină şi mijloacele legale necesare pentru măsurarea cantităţii şi a concentraţiei alcoolice a produselor obținute.

În termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea procesului de producţie, persoana în cauză declară cantitățile de alcool din fructe produse. În situaţia în care este depăşită cantitatea limită de 50 de litri alcool din fructe, persoana fizică solicită autorităţii vamale teritoriale calculul accizelor datorate.

Când persoana fizică nu declară cantităţile de alcool din fructe produse, autoritatea vamală centrală sau teritorială, după caz, stabileşte, în urma verificărilor efectuate, cuantumul accizelor datorate şi emite decizia de impunere.

Interesant este faptul că, în perioada 2022 – 2024, ultimii trei ani calendaristici, nu au fost întocmite decizii de impunere privind obligațiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de țuică şi rachiuri din fructe, deoarece cantităţile obţinute şi declarate au fost de până în 50 de litri, după cum ne-au transmis reprezentanții Direcţiei Regionale Vamale Iaşi.

Numărul amenzilor aplicate de către Direcţia Regională Vamală laşi - aparat propriu: „În perioada anilor 2022-2024, echipele mobile din cadrul Direcţiei Regionale Vamale Iaşi au desfăşurat 7 controale la gospodăriile individuale din judeţ care deţin în proprietate instalații de producție de ţuică şi rachiuri, de tip alambic, în urma cărora s-au aplicat 4 amenzi, în valoare de 11.000 lei, pentru nerespectarea legislaţiei în domeniu”, ne-a transmis Marius Costache, director executiv la Direcția Regională Vamală Iași. Daniel BACIU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Cotusca, cu sediul in sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231.561.946, fax 0231.561.936, e-mail: primariacotusca@yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Teren in suprafata totala de 922 mp, compus din teren in suprafata de 364 mp si teren in suprafata de 558 mp, situat in intravilanul satului Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 73, avand CF 62465, Parcela Cadastrala 918, apartinand domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Cotusca nr. 24/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in contul concedentului: RO60TREZ1195 006XXX000330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 01.04.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.04.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Cotusca, sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231.511.739, fax 0231.531.832, e-mail: tr-botosani-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.03.2025.
Surpriză la Guvern! Ciolacu pune Sala Polivalentă din Iași într-o listă cu 6 investiții prioritare
20/03/2025 19:35

  * printre cele sase investitii semnificative, a căror valoare intră in competenta de aprobare a Guvernului, se află si Sala Polivalentă din Iasi, cu o valoare estimată de aproximativ 100 de milioan ...

Cel mai lung  lot al Autostrăzii A8 intră în execuție
20/03/2025 19:34

* astăzi a fost semnat contractul cu UMB pentru cel mai lung lot, Ditrău – Grinties: 1,2 miliarde euro, 38 kilometri * termenul de finalizare a acestui lot este de 54 de luni * este un proiect de o comp ...

Exproprieri la Prut. Statul plătește 2 lei/mp!
20/03/2025 19:33

* 16 ieseni vor fi expropriati in vederea realizării Podului peste Prut, din cadrul Autostrăzii Unirii A8 * acestia vor primi, in medie, 2,03 lei /mp * la exproprierile de anul trecut, pentru tronsonul Leghin ...

„Pe lângă valoarea sa spirituală, postul aduce numeroase beneficii pentru sănătate”
20/03/2025 19:28

* medicul Florin Roşu, manager al Spitalului de Boli Infecţioase din Iaşi, atrage atentia asupra unor detalii care, in această perioadă a Postului Mare, pot salva vieti „Postul Pastelui, numit in po ...

Tinerii și mirajul faimei de pe TikTok. Cât de periculoase sunt, în realitate, trendurile din mediul online
20/03/2025 19:27

* „De multe ori, tinerii aleg influenceri care prezintă că trăiesc o viată perfectă, de vis, la care adolescentii ajung să viseze. Astfel, devin tot mai nemultumiti de propria viată, incep să vise ...

De luni, Simularea Bacalaureatului
20/03/2025 19:26

5.301 elevi de clasa a XII-a şi a XIII-a din judeţul Iaşi sunt aşteptaţi să participe, săptămana viitoare, la Simularea probelor scrise ale Examenului Naţional de Bacalaureat. Simularea este organizat� ...

UMF a atras studenți din 85 de state ale lumii!
20/03/2025 19:25

* cei mai multi studenti internationali provin din Franta (1.107), Maroc (344), Republica Moldova (263), Israel (218), Grecia (206) si Tunisia (164) * interesul tinerilor din străinătate pentru a studia la UM ...

Copiii cu sindrom Down din Iași au nevoie de ajutor
20/03/2025 18:42

Fundatia „Star of Hope Romania” lansează campania „Iubesc să strang lumea la piept”, o initiativă socială dedicată sensibilizării si sprijinirii copiilor si tinerilor cu dizabilit� ...

Cu cât se vinde cocaina pe străzile din Iași
20/03/2025 18:27

* in scopul fidelizării consumatorilor si pentru inlăturarea unei eventuale concurente, membrii grupului anihilat de politisti in această săptămană ar fi vandut, la nivel stradal, cocaina la un pret cupri ...

Record istoric de investiții la Iași. Buget de peste jumătate de miliard de euro pentru transformarea orașului!
20/03/2025 18:15

Municipiul Iasi inregistrează o performantă financiară fără precedent in 2025, cand bugetul general atinge valoarea de 2.845.689.670 lei, adică aproximativ 572 de milioane de euro, marcand un salt substan ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei