Greva din Educație continuă. „Cât mai valorează cuvântul unui general, domnule Ciucă?”

Dimensiune font:

| 30-05-2023 13:47

Au fost mai mult de 3.000 de persoane din învăţământul preuniversitar ieşean care au protestat ieri în faţa Prefecturii Iaşi. Pentru a doua oară în mai puţin de o săptămână ei şi-au strigat nemulţumirile faţă de condiţiile salariale. Din cauza numărul mare de participanţi la manifestaţie, circulaţia din această zona centrală a oraşului a fost permisă doar mijloacelor de transport.

„O lume minunată”, noul imn al sindicaliştilor din Educaţie

Protestul membrilor confederaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar ieşean a început cu noul imn al sindicaliştilor din domeniul Educaţiei, melodia „O lume minuntată”.

Sindicaliştii din preuniversitar refuză să se întoarcă în şcoli până când guvernanţii nu le vor soluţiona revendicările de natură salarială. „Este foarte probabil să fie demarată o procedură accelerată pentru a da drumul noului proiect al Legii salarizării unitare. Însă, aşa cum s-a procedat cu alte categorii din zona bugetară care au primit în avans anumite sume de bani, aşa cerem şi noi. Solicităm Guvernului României să acorde salariaţilor din învăţământul preuniversitar aceste majorări salariale care pentru noi sunt vitale. Nu cerem de 1 ianuarie, 1 octombrie, 1 noiembrie, ci de la 1 ianuarie”, a spus Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi.

„Ciucă şi Ciolacu pot intra în istorie sau pot ieşi pe uşa din dos”

De pe scările din faţa Prefecturii, liderul USLIP Iaşi a transmis celor doi preşedinţi ai PNL şi PSD, Nicolae Ciucă şi Marcel Ciolacu că pot rămâne în memoria colectivă funcţie de măsurile întreprinse pentru angajaţii din Educaţie. „Domnule Ciucă, domnule Ciolacu, puteţi intra în istorie sau puteţi să ieşiţi din istorie urât. Dumneavoastră puteţi decide ce veţi face cu noi, ca să ştim şi noi mai departe ce vom face cu dumneavoastră. Domnule Ciucă, în momentul în care aţi ajuns prim ministru aţi spus că Educaţia va fi o prioritate. La toate discuţiile pe care le-aţi avut cu noi aţi promis dar nu v-aţi ţinut de cuvânt. Aţi promis în luna decembrie că veţi finaliza legea salarizării până în luna martie. Nu aţi făcut-o. Aţi promis că veţi majora salariile personalului didactic şi auxiliar, nu aţi făcut-o. Aţi promis că aveţi în vedere şi că vă daţi cuvântul de general. Cât mai valorează cuvântul unui general, domnule Ciucă, în anul 2023 dacă tot ce aţi promis nu s-a respectat?”, a spus liderul USLIP Iaşi, Laviniu Lăcustă.

Atenţie la fake-news, pe reţelele de socializare

 Liderii sindicali le-au cerut protestatarilor să nu cadă în plasa informaţiilor false care circulă pe internet şi să verifice sursele oficiale sau paginile de socializare ale sindicatelor din Educaţie.  Nu mai vrem să fim umiliţi, nu mai vrem să fim paria societăţii, nu mai vrem să fim Cenuşăreasa României. Vrem demnitate, să muncim cu drag la clasă şi nu mai vrem minciunile dumneavoastră. Ne-aţi minţit zeci de ani de zile. Prin diverse metode, prin reţelele de socializare, vor să ne facă să cedăm şi să renunţăm la grevă. Părinţii sunt cu noi, elevii sunt cu noi. Multe dintre informaţiile care circulă pe reţelele de socializare sunt fake news. Vă rugăm să luaţi informaţiile de la noi. Ne cer să respectăm legislaţia dar ei în decursul anilor nu au respectat nicio lege, niciuna. Tot timpul ne spun că nu se poate aplica un articol, un altul se prorogă”, a spus Violeta Amariei, preşedinta Alianţei Sindicale „Gheorghe Asachi”, filiala Iaşi.

„Greva continuă atâta timp cât vor hotărî membrii sindicatelor”

Majorarea veniturilor cu 25% în sistemul de învăţământ şi un act normativ prin care să se garanteze că salariul debutantului, care trebuie să fie echivalentul salariului mediu brut pe economie, va fi folosit ca reper în grila noii legi unitare de salarizare sunt cele două condiţii în urma cărora membrii sindicatelor din educaţie se vor pronunţa în privinţa încetării grevei generale. „Întâlnirea nu era strict legată de acea majorare a veniturilor cu 25% pentru colegii noştri care lucrează în sistemul de învăţământ preuniversitar, ci de un act normativ, respectiv o ordonanţă de urgenţă, prin care să se stabilească faptul că la realizarea grilei de salarizare care va prinsă în proiectul viitoarei legi unitare de salarizare se va folosi ca reper salariul debutantului care trebuie să fie echivalentul salariului mediu brut pe economie. În situaţia în care cele două condiţii vor fi îndeplinite, atunci vom putea comunica şi noi colegilor în teritoriu, iar ei se vor putea pronunţa ca atare”, a declarat luni preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, înaintea discuţiilor de la Ministerul Muncii.

Întrebat dacă există riscul să fie amânate examenul de bacalaureat şi Evaluarea Naţională, Nistor a răspuns: „Întrebaţi-i pe cei din Guvern”. „Această grevă nu ar fi avut loc dacă din decembrie ar fi demarat nişte negocieri serioase, atâta vreme cât ei încă se joacă la taraba Guvernului, că fiţi mai flexibili, mai dăm noi, mai lăsaţi voi. Îmi pare rău, dar nu ne batem joc de salariaţii din educaţie, cu o astfel de procedură”, a subliniat liderul sindical.

În opinia sa, greva continuă atâta timp cât vor hotărî membrii sindicatelor din educaţie, care au semnat declanşarea acţiunii de protest. Ceea ce au făcut în momentul de faţă distinşii domn din Guvernul României se adaugă altor presiuni pe care au încercat să le exercite prin intermediul părinţilor şi al elevilor. Dacă nu le-au mers primele iniţiative au încercat prin modificarea Legii dialogului social, venind cu o ordonanţă promovată şi aşa, pe furiş, ca să nu se prindă nimeni, afectând vechimea colegilor care ar fi urmat să intre în grevă începând din 25. Este o nouă formă de presiune (...)”, a apreciat preşedintele FSE Spiru Haret.

Ministrul Muncii: „Începând de astăzi, discutăm tehnic, în profunzime”

La nivel național, ieri, întâlnirea dintre reprezentanții Guvernului și cei ai sindicatelor a fost una „constructivă”. S-a agreat că, începând de astăzi, discutăm tehnic, în profunzime, ceea ce au propus dumnealor vizavi de noile grile de salarizare, plecând de la principiile enunţate de dumnealor, de la acel salariu mediu brut pentru debutant şi discutând în continuare şi posibilităţi şi tot ceea ce înseamnă construcţia grilelor de salarizare. S-a introdus azi un element nou vizavi de acel articol 12 pe care vi l-au comunicat şi dumnealor. De aici, doamna ministru (al Educaţiei, Ligia Deca - n. r.) va pleca la Guvern, la domnul prim-ministru, şi va prezenta un material succint cu ceea ce noi am discutat aici, urmând ca indiferent de zi, de oră, să continuăm discuţiile cu sindicatele, astfel încât în termenul cel mai scurt să ajungem şi la finalizarea acelei zile. Noi am avut astăzi un mandat desprins pe două paliere. Unu: de a discuta ceea ce se întâmplă cu greva în continuare şi de a relansa, practic, şi de a scurta termenul iniţial propus de 15 iulie, când să discutăm aplecat, la nivel tehnic de grile. Am stabilit că începând de astăzi aceste discuţii au început”, a afirmat ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi, după negocieri. La întâlnire a participat şi ministrul Educaţiei, Ligia Deca. Denisa PINTILIE, Laura RADU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
11/05/2025 23:49

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, care a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
11/05/2025 23:49

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
11/05/2025 23:49

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
11/05/2025 23:40

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Capii Justiției din România vin la Hârlău, la un Te Deum
11/05/2025 17:02

* nu vor lipsi Radu Marinescu, Ministrul Justitiei in Guvernul Romaniei, Elena-Raluca Costache, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, membri alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii Joi, 15 ...

Campusul care nu doarme. Viața economică nocturnă a studenților din Iași
11/05/2025 16:22

Dincolo de stereotipul studentului boem, sărac, dar visător, se intinde o realitate mai dură: economia de noapte a tinerilor, modelată de nevoi, creativitate si un soi de solidaritate invizibilă. Bogdan, s ...

Școala Altfel și Săptămâna Verde, între dezamăgiri și speranțe
11/05/2025 16:09

În fiecare an, „Scoala Altfel” si „Săptămana Verde” par a fi două dintre putinele momente in care sistemul educational romanesc isi aminteste că invătarea poate fi vie, practi ...

Pâinea și laptopul. Cât costă viața în Iași, în 2025?
11/05/2025 15:19

În Iasul anului 2025, cosul zilnic nu mai inseamnă doar paine, lapte si cartofi. Cu un copil care face teme online, cu drumuri zilnice către scoală si aplicatii educationale plătite in euro, cu rate p ...

Crește spectaculos numărul pensionarilor care încasează peste 1.000 de euro lunar!
11/05/2025 15:15

* numărul seniorilor care beneficiază de o pensie de stat mai mare de 5.000 de lei lunar (peste 1.000 de euro) a ajuns la 489.916, cu 3.269 in plus fată de ianuarie * de la inceputul anului a scăzut si num� ...

Fuego le-a cântat ieșenilor, la nunta de aur
11/05/2025 15:07

Sute de familii din Iaşi au aniversat, in weekend, 50 de ani de căsătorie. La implinirea a jumătate de secol de cand au spus DA in faţa ofiţerului Stării Civile, 600 de cupluri au avut parte de surprize ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei