INTERVIU MIHAI CHIRICA - „Stadionul Iaşului va fi unul dintre cele mai frumoase din lume!”

Dimensiune font:

| 09-03-2020 10:46

* de vorbă cu primarul Iaşului, Mihai Chirica

- Domnule primar, Iaşul a fost invadat, în ultimele zile, de trupele municipale de curăţenie. Campania de primăvară este în toi, dar, spuneţi-ne, pe ce anume veţi miza în acest an, în ce zone veţi insista cu aceste lucrări?

- Mizăm pe un efort colectiv, pe o idee la care ţin foarte mult şi, din fericire, începe să devină tot mai vizibilă, că întreaga comunitate trebuie să participe la proiectele de care avem nevoie, printre care şi cele legate de curăţenia de primăvară, şi nu numai. Procesul acesta va continua, iar problema curăţeniei şi a mediului nu mai trebuie să rămână o chestiune de „benevol”, interpretabilă de fiecare, ci una pe care trebuie să ne-o luăm ca pe o obligaţie zilnică. Aţi văzut că au crescut substanţial amenzile împotriva celor care nu respectă mediul, curăţenia, comportamentul prietenos cu tot ceea ce ne înconjoară şi de care avem nevoie pe termen lung, sancţiunile ajungând chiar până la 2.500 lei pentru cei care abandonează deşeurile pe spaţii publice, într-un mod neautorizat. Şi, sigur, implicarea comunităţii prin voluntariat. Prima campanie cu voluntari a fost foarte vizibilă, cu sute de tineri care au venit alături de noi şi mi-a plăcut foarte mult şi iniţiativa unor Ligi Studenţeşti care au venit să ne ceară, fără să-i chemăm noi, să ne fie parteneri. Asta înseamnă că lumea începe să privească cu ochi din ce în ce mai buni problema curăţeniei.

- În special tinerii!

- În special tinerii, cei care probabil se gândesc mai facil şi pe termen lung la un mediu de viaţă mai sănătos.

Au fost demolate deja 90 de garaje şi vom merge mai departe, fiind identificate alte câteva locaţii, cu caracter de urgenţă”

- Iaşul continuă să arate, spun eu, destul de modest în unele zone periferice, cu blocuri în jurul cărora se cultivă legume, cu fel de fel de acareturi...

- Din fericire, începe să arate aşa din ce în ce mai puţin, şi aici aş putea să transpun dintr-o experienţă recentă, din vizitele prin cartiere, în special în zona Primăverii. Într-adevăr, oamenii, de-a lungul a peste 60 de ani, de când sunt blocurile acolo, şi-au mai făcut, în jurul parterului, în special, o grădiniţă cu flori sau cu legume, un gard, a mai apărut şi un căţel... Am mai găsit prin zona Muşatini şi construcţii cu câte o găină, chiar, lucru care m-a determinat să le demolez. Parte dintre aceste construcţii s-au demolat începând din 2016 şi până în prezent, sute de metri şi sute de locaţii, de garduri şi astfel de construcţii, unele cu prietenie, foarte multe şi cu scandal din partea celor care le-au folosit până acum, dar de fiecare dată cu aplauzele vecinilor de la etajele superioare ale blocurilor.

- Aveţi de gând să continuaţi cu astfel de acţiuni?

- Da! Inclusiv cu garajele, care au devenit magazii pentru adăpostirea unor acareturi, de care sunt convins că cea mai mare parte a celor care le-au pus acolo nu mai au nevoie, iar campania va continua. Sunt, până în momentul de faţă, 90 de garaje demolate şi vom merge mai departe. Deja mai sunt identificate câteva locaţii care au caracter de urgenţă.

- Spuneaţi despre un proiect al Consiliului Local privind majorarea amenzilor pentru cei care nu respectă normele legate de curăţenie...

- A devenit chiar normă, pentru că s-a aprobat în ultima şedinţă a Consiliului Local, din luna februarie, şi amenzile sunt aplicabile începând cu luna martie.

- Sunt, totuşi, foarte multe case care au gardurile nu într-o stare tocmai bună, de diferite modele, culori...

- Urâte, urâte... Trebuie să le zicem exact aşa! Sunt încă multe case prin diferite zone care au un profil ca atare, cartiere foarte vechi, de sute de ani, unele dintre ele, şi care nu arată foarte bine. Ceea ce remarc este faptul că lumea începe din ce în ce mai mult să investească şi în aspectul vizual al proprietăţilor. Am avut astfel de acţiuni anul trecut şi vom continua. Am mai avut un raport, împreună cu Poliţia Locală, pe tema amendării celor care deţin proprietăţi în municipiul Iaşi şi nu le îngrijesc. Au mai apărut garduri pe care sunt puse meshuri care amintesc faptul că acolo este o proprietate privată, ca să oprească aspectul vizual din interiorul curţii şi lucrurile vor continua. Face parte din programul curăţeniei de primăvară şi această problematică.

Iaşul mai are străzi de pământ, în cartierele noi, cele care s-au dezvoltat prin diverse livezi”

- Mai are Iaşul străduţe de pământ?

- Mai are, în cartierele noi, cele care s-au dezvoltat prin diverse livezi. Fac o mică paranteză, a fost o solicitare foarte clară, concretă, pentru locuitorii de pe strada Valea Adâncă, undeva în cartierul Galata, privind continuarea unor lucrări de asfaltare. Am trimis, cu confirmare de primire, sub semnătură, peste 109 scrisori cetăţenilor care locuiesc acolo să devină partenerii noştri în vederea identificării proprietăţilor şi a putinţei de a ne rezerva suprafaţa de teren pe care să construim drumul. Până la nivelul zilei de ieri ne-au răspuns doar două persoane din 109, iar la discuţiile de la Primărie au fost vreo 12. Prin urmare, se pare că acest angrenaj funcţionează destul de dificil, însă nu vom abandona, vom continua să-i căutăm până ne definim proprietatea publică pe străzile ce au rămas de pământ.

- Vor exista şi alte proiecte referitoare la astfel de străzi ale Iaşului?

- Sunt în continuare, până se vor termina, dar prima noastră grijă este să nu avem probleme legate de investiţii pe alte zone decât domeniul public. De aceea, şi în acest an continuă programul de asfaltări şi, aţi văzut, pe lângă cele începute din anii precedenţi, am mai început un lot de străzi. Foarte importantă este abordarea pentru prima dată a cartierului Ţicău, care nu a fost abordat de zeci şi zeci de ani. Apoi, finalizarea tuturor străzilor pe zona Moara de Vânt, finalizarea - cu excepţia a trei străduţe - pe zona Păcurari, Crucea Roşie şi, uşor-uşor, începem să închidem cam tot oraşul.

- Braunstein, Baia Turcească, Muzeul de Istorie Naturală, Mănăstirea Frumoasa reprezintă proiecte foarte importante legate de istoria acestui oraş. În ce stadiu se află lucrările?

- Din fericire, anul acesta ne vom bucura de finalizarea unora dintre ele. Le-am şi făcut calendarul, le-am şi vizitat. Braunstein-ul intră spre finalizare în luna octombrie, iar lucrările sunt foarte avansate acolo şi ne pot ajuta să tragem această concluzie. Schela de pe faţada principală va fi dată jos în luna iunie, iar interioarele vor intra la finisajele finale spre luna septembrie, astfel încât în octombrie să putem convoca comisia în vederea recepţiei lucrării. Pentru Baia Turcească s-a finalizat infrastructura, se lucrează pe parter, în special la consolidare şi au început lucrările şi la etaje. Lucrările continuă în ritmul contractului pe care-l are compania italiană, finalizarea urmând a se produce în septembrie 2021. La Mănăstirea Frumoasa lucrările sunt cele mai avansate şi se vor finaliza în acest an, în septembrie, iar la Muzeul de Istorie Naturală finalizarea va fi în iunie 2021.

Vestea bună este aceea că ne-a fost transmis contractul pentru cel de-al doilea lot de tramvaie, de 16 unităţi, de la Ministerul Dezvoltării”

- Sunt şi alte proiecte europene pe care le aveţi în vedere pentru perioada imediat următoare?

- Noi spunem că, din acest punct de vedere, stăm cel mai bine din România! Demarăm luna aceasta lucrările la grădiniţa din cartierul Dacia, cu fonduri europene, grădiniţă care va fi cea mi mare din oraş, cu 280 de locuri! Oazele de verdeaţă sunt la licitaţie şi aşteptăm depunere de oferte, pe C.A.Rosetti vom începe lucrările în luna aprilie, deja finalizăm procedura de achiziţie, iar în zona Dancu aşteptăm să ne invite la semnarea contractului de lucrări. Vestea bună este aceea că ne-a fost transmis contractul pentru cel de-al doilea lot de tramvaie, de 16 unităţi, de la Ministerul Dezvoltării. Asta înseamnă că în perioada imediat următoare îl vom semna şi vom face o prezentare publică a noului partener polonez, de la Pesa, a graficului de prezentare a acestui lot de produse şi costurile întregului lot de tramvaie. Este o veste foarte bună şi, sigur, avem în lucru liniile de tramvai, iar de luna viitoare vom începe în zona Tudor Vladimirescu.

- Când se va finaliza lucrarea din zona Ţuţora?

- Zona Ţuţora se finalizează luna aceasta, inclusiv cu probele la linia de tramvai, iar apoi dăm drumul la lucrările din Tudor Vladimirescu, lucrări mai ample, complexe, căci avem şi podul de acolo, ce trebuie consolidat şi pe care l-am prins în proiect. Imediat ce terminăm Tudor Vladimirescu vom intra la strada Pădurii, din Târgul Cucu până în dreptul Pieţiei Chirilă, un proiect absolut necesar, o zonă la care nu s-a mai lucrat de când s-a făcut linia de tramvai spre Tătăraşi. În zona industrială se lucrează deja, aşa că, din punct de vedere al infrastructurii liniei de tramvai, totul este gata.

- Ce se va întâmpla în zona Dancu?

- Contractul de lucrări este semnat, cu clauză de suspendare până la semnarea contractului de finanţare. Comunicările ne-au venit deja de la Ministerul Dezvoltării, aşteptăm să ne cheme pentru semnarea contractului. Riscul de dezangajare există în continuare, de aceea am şi trimis o scrisoare către Minister, să nu mai tergiversăm, să putem face deja primele trageri. Dacă ei ne cheamă la semnarea contractului, noi, în maxim o lună de zile, vom avea cheltuite peste 3 milioane de euro. Două milioane de euro costă primul tramvai şi aşteaptă deja firma din Turcia să-l plătim, să poată începe construcţia, dar putem plăti şi primul lot de şină de tramvai, care este deja depozitată în Iaşi şi urmează a fi folosită în zona Dancu.

În proporţie de peste 80 la sută, sper ca în acest an să demareze lucrările la sala de sport, dar şi la pasajele din Podu Roş, unde deja se lucrează la proiectare şi execuţie”

- Marea dorinţă a ieşenilor este aceea de a avea un stadion modern, ca în multe alte oraşe alte ţării. Se vor demara lucrările la această arenă în acest an?

- Nu cred că vom începe în acest an... Anul acesta vor începe lucrările la Sala Polivalentă! La stadion mai avem aproximativ 6 luni de proiectare, deja ne-a fost prezentat designul, forma stadionului, care va avea aproximativ 25.000 de locuri, calculate după mărimea structurii metalice, ce se va asemăna cu coroana regelui Ferdinand. Va fi una dintre cele mai frumoase arene sportive de aceste dimensiuni din lume şi merită toată atenţia noastră. În schimb, sala de sport s-a maturizat şi mai repede, iar în luna martie intrăm deja cu aprobarea în Consiliul Local. Sala de sport va avea 10.260 locuri şi vom încerca să-i găsim finanţare. Deja am demarat discuţii cu băncile, deoarece nu există încă programe de finanţare europeană pentru săli de sport de această talie, de natură regională, şi vom încerca să o facem prin finanţare proprie.

- Stadion, nu, dar măcar vor începe lucrările la sala de sport în următoarele luni?

- În proporţie de peste 80 la sută eu sper ca în acest an să demareze lucrările la sala de sport, dar şi la pasajele din Podu Roş, unde deja se lucrează la proiectare şi execuţie. Am şi pus bani pentru a începe acest proces şi ne apucăm de treabă. Procedura publică va dura vreo şase luni, numai bine finalizăm şi proiectul, astfel încât, la începutul anului viitor, să putem pune sapa în pământ.

- S-a ajuns la un consens în privinţa variantei ocolitoare?

- Consensul e stabilit, cred eu, de prea multă vreme. Mai mult, dezgropând în arhivele Ministerului Transportului s-a descoperit că, de fapt, şi protocolul despre care tot aminteau ei este trecut prin Hotărâre de Guvern, în anul 2009. Deci, este aprobat, deşi a stat undeva, într-un sertar, bine pitit, pentru că nu trebuia decât semnat! Nu ne trebuie decât o abordare foarte pragmatică şi să se finalizeze odată proiectul tehnic pentru a începe execuţia. Eu le-am spus, totuşi, că ne lipsesc mai multe piese, inclusiv studiul de fezabilitate care trebuie actualizat, pentru că profilul cartierului s-a schimbat destul de mult de 20 de ani, de când se tot vorbeşte despre artera de ocolire , plus că documentaţia nu mai este actualizată, dar asta nu înseamnă că nu se poate face. Nu trebuie decât mai multă determinare. Noi vom face studiul privind reţelele, deja am dat drumul la documentaţie, ne-am asumat-o nu dăm nici un pas înapoi şi nu trebuie să mai găsim decât o uşă comună, prin care să vorbim, împreună, aceeaşi limbă.

Probabil că am fi avut autostrăzi la ora actuală, dacă ştiam să coordonăm acel contract, cu Bechtel”

- Ce se mai ştie despre evaluarea proiectului Spitalului Regional de Urgenţă?

- Proiectul este în analiza Comisiei Europene. Ceea ce n-am transmis nici măcar Ministerului Sănătăţii este faptul că noi am şi pus 1,8 milioane de lei pentru a face proiectul tehnic al străzilor care vor aduce circulaţia spre Spitalul Regional de Urgenţă, cu nişte pasaje supraterane care vor trece peste drumul european, cu supralărgirea acestui drum. Deci, ne pregătim intens pentru acest proiect. Noi, de fapt, nu mergem în orb, ci ne informăm în permanenţă despre stadiul proiectului la Comisia Europeană. Pot spune că de acum este clar: proiectul a trecut de primele faze de analiză şi va merge mai departe.

- Căi de acces către spital se fac, dar vor fi necesare, cât de curând, şi căi de acces către aeroport...

- Nu cred că aţi văzut vreodată acolo o coadă carte să nu permită accesul la aeroport. Problema este că aeroportul a devenit neîncăpător, iar o aerogară mare necesită şi căi de acces de aceleaşi dimensiuni. Acestea vor trebui gândite în paralel cu noul terminal, care, dacă va fi făcut, va fi necesar să abordăm şi accesibilitatea. În orice caz, prin proiectul propus de fosta companie de proiectare, accesibilitatea va trebui să vină spre strada Holboca, practic invers faţă de cum se petrece acum, ceea ce pică foarte bine cu modernizarea drumului Iaşi – Dancu, pentru că acolo va fi punctul intermodal ce va prelua circulaţia dinspre aeroport.

- Ne rămâne, aşadar, în suspans doar autostrada A8, care tot pierde teren...

- De ce să fim atât de pesimişti? Trebuie doar să te apuci! La fel îmi spuneau şi mie, că n-o să termin locurile de joacă pentru copii, că sunt scumpe şi multe, că n-o să termin străzile din Păcurari, că sunt scumpe şi multe, dar m-am apucat de fiecare în parte şi le-am terminat. Important este ca o lucrare să înceapă, că apoi te împinge valul. Dacă ai terminat proiectul, dacă ţi-ai făcut contractul de lucrări, vine constructorul peste tine şi te împinge până termini, că n-o să-l trimiţi la plimbare, cum au făcut cu Bechtel! Un contract eşuat pe mâna noastră, nu pe a lor. Probabil că am fi avut autostrăzi la ora actuală dacă ştiam să coordonăm acel contract.

- Şi ce credeţi că se va alege de autostrada aceasta a noastră?

- A 8 va exista, cu siguranţă, pentru că nu există o altă variantă! Acum avem o dispută, ca într-un pahar cu apă, dacă autostrada va coborî prin Bacău spre Braşov sau dacă îşi va continua traseul prin Târgu Neamţ către Târgu Mureş. Dar întreb, asta este problema care ar trebui să ne dezbine? Nici pe departe! Autostrada trebuie să plece dinspre Republica Moldova, Ungheni, Iaşi, Paşcani, iar dacă se duce spre Târgu Neamţ este în regulă, însă dacă va coborî spre Bacău, este la fel de în regulă. O să se facă şi celălalt tronson, imediat ce va fi nevoie. Oricum, o singură traversare a munţilor nu era suficientă... Dacă li se pare mai facilă traversarea pe zona Bacăului, să se facă la ei şi ne racordăm noi, iar dacă se face spre Târgu Mureş să se facă pe acolo şi se racordează Bacăul! Deci, sunt soluţii, important este să se înceapă de undeva.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 20:11

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Un fragment din moaştele Sfântului Tămăduitor Pantelimon, la Mănăstirea Hadâmbu
12/05/2025 18:38

Cu prilejul aniversării a 35 de ani de la reinfiinţare, la Mănăstirea Hadambu din judeţul Iaşi, va poposi, timp de o săptămană, in perioada 16-23 mai, racla cu un fragment din moaştele Sfantului Mare ...

Weekend complicat pentru polițiștii locali din Iași
12/05/2025 18:37

* „Primim, in fiecare zi, sesizări din partea iesenilor cu privire la soferi ce blochează căi de acces, parchează pe trotuare sau pe trecerile pentru pietoni. Multi dintre ei inteleg, după ce sunt sa ...

O nouă șansă pentru tinerii fără Bac. USV Iaşi lansează un proiect educaţional unic
12/05/2025 18:36

* prin proiectul „Fii şi tu primul”, 189 de tineri fără diplomă de Bacalaureat vor fi sprijiniţi să revină pe traseul educaţional şi să işi continue studiile universitare * de asemenea, 1 ...

Profesori şi pasionaţi de ornitologie din 19 ţări se întîlnesc la Iași
12/05/2025 18:35

Peste 50 de specialişti internaţionali vin la Iasi, in perioada 19-21 mai, la al VIII-lea Congres Internaţional de Ornitologie Eurasiatică - IEOC 2025 (International Eurasian Ornithology Congress). Evenime ...

Tronsonul Lețcani – Ungheni din A8, gata de licitație!
12/05/2025 17:47

* imediat ce va primi si avizul din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, unde deja a fost transmisă, documentatia celor trei tronsoane de autostradă de la Letcani la Ungheni poate fi lansată i ...

 Elevii Iașului, prinși între performanță, epuizare și sens pierdut
12/05/2025 15:55

În orasul care a dat tării academicieni, olimpici si profesori remarcabili, scoala pare să se fi transformat intr-o cursă de andurantă fără linie de sosire. La Iasi, elevii invată pe branci, dar nu ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
12/05/2025 14:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
12/05/2025 13:52

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) si Au ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
12/05/2025 13:52

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei