IRO Iași: 13 ani de activitate, 1.500 de angajaţi în slujba pacienților

Dimensiune font:

| 25-03-2025 19:06

* numărul internărilor la IRO a crescut de la 13.000 la 65.00, iar  cel al consultaţiilor în Ambulatoriu a ajuns de la 27.000 la 80.000

De Buna Vestire, Institutul Regional de Oncologie din Iaşi a împlinit 13 ani de activitate. În prezent, unitatea medicală are 330 de paturi, pacienţii din toată zona de Nord Est a ţării fiind deserviţi de peste 1.000 de cadre medicale angajate şi peste 500 de medici rezidenţi. „În 2012, când Institutul Oncologic şi-a început activitatea, avea 300 de paturi pentru internarea continuă, 30 de paturi pentru internarea de zi. Acum are 330 de paturi pentru internarea continuă şi 36 de paturi de internare de zi, pe care le mărim cu încă 20. Avem documentaţie depusă la Ministerul Sănătăţii pentru modificare de structură. În 2012, când am început activitatea, am preluat de la Spitalul Spiridon 287 de angajaţi. Nu aveam niciun rezident atunci. După ce ne-am înfiinţat că Institut clinic, cu secţii clinice, am primit şi rezidenţi, am plecat de la zero şi am ajuns la aproape 500 de rezidenţi de mai multe specialităţi”, a declarat managerul IRO Iaşi, Mirela Grosu.

Numărul internărilor la IRO a crescut de la 13.000 la 65.00, iar cel al consultaţiilor în Ambulatoriu a ajuns de la 27.000 la 80.000. „Aproape că putem spune că nu avem ceva care să nu existe în acest institut. Aici se poate opera la nivelul oricărui spital din Europa. Institutul ne-a oferit o prestanţă deosebită. Institutul are un renume deosebit în ţară. De la inaugurare şi până acum am început să operăm din ce în ce mai mult, şi patologii tot mai variate, şi am început să ne direcţionăm pe anumite domenii în care să avem excelenţă. Spre exemplu, în chirurgie IRO este cunoscut pe chirurgia colorectală”, a spus dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al IRO Iaşi.

IRO Iaşi este unul dintre cele trei institute oncologice din ţară, şi asigură asistenţă medicală pacienţilor cu diverse neoplazii din Regiunea de Nord Est şi nu numai.

IRO Iaşi a fost inaugurat pe 25 martie 2012 şi are în prezent o capacitate de 366 de paturi, dintre 36 sunt pentru spitalizarea de zi. În această unitate sanitară care asigură un sistem medical integrat, multidisciplinar, îşi desfăşoară activitatea peste 1.500 de angajaţi, din care 138 medici, 525 rezidenţi, 530 asistenţi medicali, 147 de infirmieri. „În 2012, când Institutul Oncologic și-a început activitatea, avea 300 de paturi pentru internarea continuă, 30 de paturi pentru internarea de zi. Acum are 330 de paturi pentru internarea continuă și 36 de paturi de internare de zi, pe care le mărim cu încă 20. Avem documentație depusă la Ministerul Sănătății pentru modificare de structură. În 2012, când am început activitatea, am preluat de la Spitalul Spiridon 287 de angajați. Nu aveam niciun rezident atunci. După ce ne-am înființat că Institut clinic, cu secții clinice, am primit și rezidenți, am plecat de la zero și am ajuns la aproape 500 de rezidenți de mai multe specialități”, a spus Mirela Grosu.

În 2016, IRO Iaşi a fost prima unitate medicală din ţară care oferea cazare gratuită pentru proprii bolnavi.

În cele 29 de camere ale hotelului IRO Iaşi sunt oferite 70 locuri de cazare în condiţii de 3 stele pentru ca pacienţii care trebuie să facă radioterapie să nu mai facă naveta până în localitatea de domiciliu şi să caute chirie în Iaşi. În subteranul hotelului, amplasat în cartierul Tătăraşi, este amenajat un buncăr unde se află cel mai nou accelerator de particule din institut, folosit în radioterapie din octombrie 2022.

De asemenea, IRO Iaşi este primul institut oncologic care are o clădire dedicată prevenţiei şi screening-ului în bolile oncologice. Tot aici a fost deschis, în 2024, primul cabinet de vaccinare anti HPV din afara Bucureştiului.

În cadrul IRO Iaşi funcţionează din 2016 TRANSCEND, Centru de Cercetare Fundamentală şi Dezvoltare Experimentală în Medicina Translaţională, iar din 2017 un compartiment de transplant celule stem hematopoetice. De la acreditare şi până la finalul anului 2024, echipa medicală a realizat 300 de transplanturi de celule stem hematopoietice, iar în octombrie 2024, medicii ieşeni au efectuat prima procedură de terapie celulară CAR-T. Până acum, acest tip de tratament fiind utilizat doar la Institutul Clinic Fundeni.

La IRO funcţionează, din 2012, și un Compartiment de transplant medular. De asemenea, la IRO este funcţional un Ambulatoriu  integrat, un Ambulatoriu extern şi Compartimenul de Îngrijiri paleative, acesta din urmă având o capacitate de 28 paturi. Laura RADU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Topul localităților în care ieșenii depășesc cel mai des vârsta de 85 de ani
27/03/2025 07:46

* clasamentul oferă cateva surprize uriase, in sensul că majoritatea unitătilor administrativ-teritoriale care compun Zona Metropolitană a judetului Iasi se regăsesc la coada clasamentului * topul este des ...

Golgota adopțiilor. 114 copii din Iași așteaptă o familie!
27/03/2025 07:39

* in ultimii 5 ani, la Iasi s-au dus la capăt 248 de adoptii * o adevărată performantă, dat fiind faptul că, la nivel national, in anul 2021, de pildă, s-a inregistrat un număr record de adopţii – ...

Necalificații, la mare căutare pe piaţa ieşeană a muncii
27/03/2025 07:25

 Din păcate, faţă de acum şase ani, mult mai puţin de lucru pentru absolvenţii de facultate, doar 71 posturi, săptămana trecută erau 74, in vara lui 2019, in jur de 200. Se mai angajează adminis ...

Piața Unirii va fi refăcută după modelul anilor 1800!
26/03/2025 20:35

* se va asigura si protejarea statuii domnitorului Alexandru Ioan Cuza printr-o zonă verde inchisă de o jardinieră ce actionează si ca zonă de sezut si belle vue * vor fi instalate 42 bănci cu spătar, 15 ...

Greu de crezut: bugetul a trecut prin CJ cu unanimitate de voturi!
26/03/2025 20:15

* din totalul cheltuielilor, cea mai mare pondere, 53,69 %, este alocată la capitolul Sănătate, 14,78 % din buget este destinat susţinerii serviciilor de asistenţă socială, 9,19 % reprezintă finanţarea ...

Urtoi, „executat” de la conducere Consiliului de administrație al CNIR
26/03/2025 20:15

  Cătălin Urtoi a fost demis, astăzi, 26 martie, din functia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR). „Nu am de gand să merg inainte ...

Furie cu WiFi. Ieșenii și-au mutat certurile în online
26/03/2025 18:19

* dacă in anii ’90 bătranii se certau la coada de la butelii, in 2025 nervii orasului s-au mutat pe grupurile de Facebook * aceste spatii au devenit nu doar o agora digitală, ci si un ring de box cu em ...

Viața pe muchie de card. Iluzia unui trai normal: ce nu se vede în clasa de mijloc din Iași
26/03/2025 17:38

În orasul celor sapte coline, cu tramvaie care scrasnesc printre clădiri istorice si cafenele cool in care timpul pare că respiră altfel, clasa de mijloc din Iasi merge, metaforic, pe o sarmă intinsă ...

De 5 bani speranță pentru leu!
26/03/2025 17:33

Începutul acestei săptămani a fost de bun augur pentru moneda natională, care a scăzut marti la 4,9754 lei, minim al ultimelor două luni, pe fondul majorării ofertei comerciale. La jumătatea aceste ...

Două adolescente, violate de față cu mama lor
26/03/2025 17:31

Caz socant in judetul Vaslui. Două adolescente, de 14 si 15 ani, au fost violate luni in sir de concubinul mamei, de fată cu aceasta. Femeia nu a anuntat politia, in ciuda traumelor suferite de copile. Si sor ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei