Meditațiile ar trebui să fie o excepție, nu o normă. Avertismentele ministrului Educației
Dimensiune font:
* ministrul Educației, Daniel David, avertizează părinții să nu exagereze cu meditațiile, subliniind că acestea trebuie să rămână o excepție * în schimb, se impune crearea unui mediu școlar unde profesorii își pot exercita activitatea în mod optim, iar procesul educațional să fie suficient în sine
Într-un context în care costurile asociate medidațiilor au crescut semnificativ, ministrul Educației, Daniel Davida subliniat că instituția pe care o conduce nu impune meditații, ci, dimpotrivă, le descurajează. „Costurile au crescut, dar aici le transmit părinţilor acest lucru: nu mai exageraţi cu acest mecanism, că pur şi simplu Ministerul nu impune aşa ceva, nu favorizează aşa ceva, dimpotrivă”, a declarat Daniel David. Ministrul a reiterat că meditațiile ar trebui să fie o excepție, atent reglementată atât din punct de vedere etic, cât și al fiscalizării, lăsând în prim-plan responsabilitatea părinților de a nu alimenta acest fenomen.
Daniel David a accentuat faptul că rolul Ministerului este de a crea un cadru educațional robust, în care profesorii să poată desfășura activitatea didactică în mod eficient, astfel încât elevii să nu aibă nevoie de meditații suplimentare pentru a obține rezultate bune. „Eu mă voi asigura că profesorii își fac treaba la clasă astfel încât copiii să nu aibă nevoie de meditații pentru a lua note bune, dacă participă activ la ore și doresc să învețe”, a explicat oficialul.
Costurile meditațiilor și impactul asupra familiilor
Studiile recente indică faptul că suma necesară pentru acoperirea costurilor meditațiilor, programelor after-school și materialelor didactice a crescut cu 45% față de 2021 și este de trei ori mai mare decât era în 2018. Meditațiile reprezintă, în medie, cel de-al doilea cost major asociat educației, cu un impact notabil mai ales în zone precum București, unde incidența acestora se ridică la 60%. Această evoluție financiară accentuează necesitatea unei abordări responsabile din partea părinților.
În timp ce secretarul de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru, a menționat că meditațiile pot fi o necesitate în anumite situații, alte voci avertizează asupra efectului superficial al cunoștințelor dobândite prin aceste sesiuni, care se pierd odată cu trecerea examenelor. Astfel, meditațiile par a fi mai degrabă un remediu la o problemă structurală din sistemul educațional, decât o soluție pe termen lung.
În plus, Ministerul Educației a decis să nu organizeze concursuri naționale și olimpiade școlare pentru clasele primare în 2025. Această măsură face parte dintr-o politică de evitare a presiunii excesive asupra elevilor mici, promovând o dezvoltare echilibrată a competențelor de bază. Ministrul Daniel David subliniază importanța concentrării asupra construirii unei baze solide pentru fiecare copil, fără a accentua competiția încă din primii ani de școală.
Maura ANGHEL
Apelul ministrului este unul de responsabilitate comună. Deși meditațiile pot reprezenta uneori un sprijin pentru anumite categorii de elevi, autoritățile subliniază că acestea nu ar trebui să devină un element central al educației. În schimb, se impune crearea unui mediu școlar unde profesorii își pot exercita activitatea în mod optim, iar procesul educațional să fie suficient în sine. Părinții sunt încurajați să susțină o abordare echilibrată, evitând astfel alimentarea unei industrii care, pe termen lung, poate afecta autenticitatea procesului de învățare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau