Mihai Chirica-­­­­­Încălzirea orașului este asigurată: municipalitatea a cumpărat 140.000 de tone de cărbune

Dimensiune font:

| 13-08-2022 10:26

Primăria Municipiului Iași a încheiat un contract pentru cumpărarea a 140.000 de tone de cărbune energetic (+ / – 10%) necesar funcționării sistemului centralizat de furnizare a apei calde și energiei termice în sezonul de iarnă 2022 – 2023. Cărbunele va fi livrat de compania Vitol SA Geneva, la un preț de API 2 la nivelul lunii septembrie + cheltuielile de transport (naval), descărcare, depozitare și încărcare în vagoane, în valoare de 86,4 dolari americani pe tonă, fără TVA.

API 2 este prețul în dolari americani publicat de indicele de preț al cărbunelui Argus McCloskey la rubrica „Indice internațional pentru cărbune: Indici de preț ai cărbunelui: Europa de Nord-Vest (CIF ARA) API2” pentru media întregii luni pentru perioada de livrare respectivă. Astăzi, 12 august 2022, prețul API 2 este de 344.35 dolari americani / tonă.

În vederea procurării cărbunelui Primăria Municipiului Iași a lansat o procedură de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare, în conformitate cu prevederile articolului 39 din Legea 99 / 2016 privind achizițiile sectoriale, municipalitatea trimițând invitații către 11 companii. Până la termenul limită – 10 august 2022 – a fost primită doar oferta companiei Vitol SA Geneva. După verificările tehnice și negocieri, contractul a fost semnat în condițiile financiare menționate.

În paralel, până pe 12 septembrie municipalitatea așteaptă oferte la o licitație pentru transportul cantității de cărbune. Procedura are o prevedere financiară de 20.300.000 lei, fără TVA (24.157.000 lei, cu TVA), iar compania câștigătoare va avea la dispoziție 40 de zile de la data începerii transporturilor să aducă tot cărbunele la Iași.

Toate calculele și estimările municipalității demonstrează că schema de funcționare cu huilă energetică a sistemului centralizat de termoficare este mult mai avantajoasă decât cea de funcționare cu gaze naturale. Astfel, potrivit unei analize prezentate și în ședința Comisiei de Dialog Social Iași, funcționarea cu huilă energetică presupune cheltuieli totale cu cărbunele de 415 milioane de lei și venituri totale estimate la 499 de milioane de lei, în timp ce funcționarea cu gaze naturale ar necesita cheltuieli cu combustibilul de 270 de milioane de lei și venituri totale estimate de 121 de milioane de lei. Diferențele provin din vânzarea de energie electrică produsă în urma arderii combustibililor, estimată la 433 de milioane de lei în cazul cărbunelui și la 55 de milioane de lei în cazul gazelor. Sumele pot suferi modificări în funcție de prețul cărbunelui la data comenzii, de prețul transportului, de alte reglementări specifice în piață etc.

„Mulțumesc și pe această cale Guvernului României pentru sprijinul financiar consistent, de circa 52 de milioane de lei, primit de orașul nostru pentru a încheia cu bine sezonul de încălzire de iarna trecută. Ne așteaptă din nou o iarnă dificilă, cu prețuri mari ale combustibililor și cu dificultăți în furnizare generate de războiul din Ucraina, dar am încredere că, cu sprijinul Executivului României, vom depăși toate obstacolele, iar ieșenii vor beneficia, ca de fiecare dată, de apă caldă și căldură.

În același timp, înțeleg deplin responsabilitatea pe care noi, românii, o avem față de frații noștri de peste Prut și înțelegem problemele cu care Republica Moldova se va confrunta iarna viitoare în furnizarea agentului termic. De aceea, în condițiile în care Municipiul Iași a cumpărat deja combustibilul necesar, fac un apel către Guvernul României ca stocurile de gaze naturale care ar fi fost folosite pentru încălzirea orașului nostru să fie livrate Republicii Moldova, astfel încât să depășească cu bine iarna.

Mulțumesc și Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei și, în mod deosebit, domnului președinte Dumitru Chiriță, pentru sprijinul în obținerea și menținerea licenței de operator de termoficare pentru Municipiul Iași, cât și pentru întreaga colaborare”, a declarat primarul Mihai Chirica.

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 20:11

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Un fragment din moaştele Sfântului Tămăduitor Pantelimon, la Mănăstirea Hadâmbu
12/05/2025 18:38

Cu prilejul aniversării a 35 de ani de la reinfiinţare, la Mănăstirea Hadambu din judeţul Iaşi, va poposi, timp de o săptămană, in perioada 16-23 mai, racla cu un fragment din moaştele Sfantului Mare ...

Weekend complicat pentru polițiștii locali din Iași
12/05/2025 18:37

* „Primim, in fiecare zi, sesizări din partea iesenilor cu privire la soferi ce blochează căi de acces, parchează pe trotuare sau pe trecerile pentru pietoni. Multi dintre ei inteleg, după ce sunt sa ...

O nouă șansă pentru tinerii fără Bac. USV Iaşi lansează un proiect educaţional unic
12/05/2025 18:36

* prin proiectul „Fii şi tu primul”, 189 de tineri fără diplomă de Bacalaureat vor fi sprijiniţi să revină pe traseul educaţional şi să işi continue studiile universitare * de asemenea, 1 ...

Profesori şi pasionaţi de ornitologie din 19 ţări se întîlnesc la Iași
12/05/2025 18:35

Peste 50 de specialişti internaţionali vin la Iasi, in perioada 19-21 mai, la al VIII-lea Congres Internaţional de Ornitologie Eurasiatică - IEOC 2025 (International Eurasian Ornithology Congress). Evenime ...

Tronsonul Lețcani – Ungheni din A8, gata de licitație!
12/05/2025 17:47

* imediat ce va primi si avizul din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, unde deja a fost transmisă, documentatia celor trei tronsoane de autostradă de la Letcani la Ungheni poate fi lansată i ...

 Elevii Iașului, prinși între performanță, epuizare și sens pierdut
12/05/2025 15:55

În orasul care a dat tării academicieni, olimpici si profesori remarcabili, scoala pare să se fi transformat intr-o cursă de andurantă fără linie de sosire. La Iasi, elevii invată pe branci, dar nu ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
12/05/2025 14:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
12/05/2025 13:52

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) si Au ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
12/05/2025 13:52

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei