MIHAI CHIRICA am emis o dispoziție către Direcția de Urbanism a Primăriei Municipiului Iași referitoare la o reglementare mai precisă a obligației dezvoltatorilor de ansambluri rezidențiale

Dimensiune font:

| 12-11-2020 20:57

 Dragi ieșeni, cred că este important să cunoașteți:

Vă informez că am emis o dispoziție către Direcția de Urbanism a Primăriei Municipiului Iași prin care vreau să obținem o reglementare mai precisă a obligației dezvoltatorilor de ansambluri rezidențiale / locuințe colective de a asigura un număr suficient de locuri de parcare pentru proprietari, inclusiv pentru proprietarii de autoturisme electrice și utilizatorii de biciclete, precum și facilități pentru persoanele cu dizabilități locomotorii. De asemenea, vreau să punem în acord regulamentele și procedurile proprii cu actele normative din domeniul autorizării lucrărilor de construire și amenajării locurilor de parcare aferente ansamblurilor rezidențiale, să aducem mai multă rigoare și precizie în ceea ce privește eliberarea certificatelor de urbanism și, nu în cele din urmă, să sprijinim și să îndrumăm solicitanții de acte de urbanism.
În cele ce urmează vă prezint principalele prevederi ale acestei dispoziții.
1. Eliberarea autorizației în scopul construirii ansamblurilor rezidențiale / locuințelor colective se va realiza în următoarele condiții:
a) necesarul de locuri de parcare se va asigura pentru fiecare tronson de clădire rezidențială, sens în care se va menționa în mod expres în autorizația de construire numărul de locuri de parcare aferent fiecărui tronson de clădire în parte, conform legislației;
b) dimensionarea locurilor de parcare se va face direct proporțional cu numărul unităților locative care compun ansamblul rezidențial, sens în care se va menționa în mod expres în autorizația de construire faptul că fiecărei unități locative îi corespunde un loc de parcare aferent, identificat în memoriul tehnic și partea desenată (de exemplu, apartamentului 5 îi corespunde locul de parcare 7);
c) în conținutul autorizației de construire se va menționa obligația investitorului de a înstrăina unitatea locativă numai împreună cu locul de parcare aferent și, corelat, de a proceda la intabularea dreptului de proprietate a locuinței individuale numai împreună cu locul de parcare achiziționat;
d) fiecare tronson de clădire va fi prevăzut cu minim un loc de parcare echipat cu instalații de încărcare destinate vehiculelor electrice;
e) fiecare tronson de clădire care face parte din ansamblul rezidențial va fi prevăzut cu rasteluri / locuri de parcare special amenajate pentru biciclete;
f) fiecare tronson de clădire trebuie să asigure accesul persoanelor cu dizabilități locomotorii;
g) toate condițiile expuse mai sus vor fi configurate într-o planșă tehnică anexă la autorizația de construire, care va face parte integrantă din aceasta.
2. În ceea ce privește certificatul de urbanism, acesta va fi emis cu menționarea în mod expres a obligativității respectării tuturor cerințelor referitoare la necesarul de locuri de parcare aferente ansamblurilor de locuințe colective, așa cum acesta au fost enumerate mai sus.
De asemenea, la emiterea certificatului de urbanism se va avea în vedere situația juridică, tehnică și economică clară a amplasamentului pentru care se solicită autorizarea. Astfel, este permisă eliberarea certificatului de urbanism numai în situația în care există evidențiat un drept de proprietate / creanță cert și neafectat de eventuale suprapuneri sau alte situații juridice incerte. În situația în care se constată imposibilitatea validării soluției de urbanism solicitată de beneficiar prin cererea de eliberare a certificatului de urbanism, reprezentanți Direcției de Urbanism vor explicita în mod detaliat și expres toate motivele care conduc la refuzul eliberării certificatului, cu referire expresă la cadrul legal incident.
3. În fine, procedura de recepție a lucrărilor de construire va urmări respectarea întocmai a conținutului autorizației de construire, inclusiv în ceea ce privește asigurarea necesarului de locuri de parcare. În acest scop, la documentație va fi atașat un material fotografic doveditor, iar toate constatările vor menționate în final în certificatul de atestare a edificării construcției, în conformitate cu prevederile legale.
Sper ca aceste reglementări suplimentare să aducă mai multă limpezime, rigoare și transparență în activitatea de urbanism și să fie folositoare atât investitorilor, cât și, mai ales, dumneavoastră, viitorilor proprietari de locuințe!
Vă mulțumesc pentru încredere!

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
12/05/2025 23:13

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

Turnul cu Ceas de la „Sf. Spiridon”, în mare pericol
12/05/2025 23:12

* un deputat iesean solicită sprijinul autoritătilor pentru salvarea Turnului cu Ceas al Spitalului Clinic Judetean de Urgentă „Sf. Spiridon” din Iasi si a mecanismului extrem de valoros, compara ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 20:11

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Un fragment din moaştele Sfântului Tămăduitor Pantelimon, la Mănăstirea Hadâmbu
12/05/2025 18:38

Cu prilejul aniversării a 35 de ani de la reinfiinţare, la Mănăstirea Hadambu din judeţul Iaşi, va poposi, timp de o săptămană, in perioada 16-23 mai, racla cu un fragment din moaştele Sfantului Mare ...

Weekend complicat pentru polițiștii locali din Iași
12/05/2025 18:37

* „Primim, in fiecare zi, sesizări din partea iesenilor cu privire la soferi ce blochează căi de acces, parchează pe trotuare sau pe trecerile pentru pietoni. Multi dintre ei inteleg, după ce sunt sa ...

O nouă șansă pentru tinerii fără Bac. USV Iaşi lansează un proiect educaţional unic
12/05/2025 18:36

* prin proiectul „Fii şi tu primul”, 189 de tineri fără diplomă de Bacalaureat vor fi sprijiniţi să revină pe traseul educaţional şi să işi continue studiile universitare * de asemenea, 1 ...

Profesori şi pasionaţi de ornitologie din 19 ţări se întîlnesc la Iași
12/05/2025 18:35

Peste 50 de specialişti internaţionali vin la Iasi, in perioada 19-21 mai, la al VIII-lea Congres Internaţional de Ornitologie Eurasiatică - IEOC 2025 (International Eurasian Ornithology Congress). Evenime ...

Tronsonul Lețcani – Ungheni din A8, gata de licitație!
12/05/2025 17:47

* imediat ce va primi si avizul din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, unde deja a fost transmisă, documentatia celor trei tronsoane de autostradă de la Letcani la Ungheni poate fi lansată i ...

 Elevii Iașului, prinși între performanță, epuizare și sens pierdut
12/05/2025 15:55

În orasul care a dat tării academicieni, olimpici si profesori remarcabili, scoala pare să se fi transformat intr-o cursă de andurantă fără linie de sosire. La Iasi, elevii invată pe branci, dar nu ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
12/05/2025 14:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei