Niciun elev din 14 școli ieșene nu a picat Evaluarea la Matematică!
Dimensiune font:
* în alte 13 unități de învățământ din județ s-a înregistrat un nivel de promovare de 100% la disciplina Limba și literatura română * 1.575 de elevi ieșeni au fost notați cu note sub 5 la Matematică, iar 1.361 nu au obținut note de trecere la Română * dintre toți aceștia, 1.566 nu au reușit să obțină note de 4!
Inspectoratul Şcolar e elaborat o analiză a rezultatelor iniţiale obţinute la Evaluarea Naţională. Din analiză reiese că deşi „scârție” la Matematică, proba cea mai dificilă pare să fi fost cea de Limba şi literatură română. Șefii inspectoratului spun că rezultatele obținute de această generație de elevi care au absolvit clasa a opta sunt similare performanțelor obținute în anul 2019.
Statisticile Inspectoratului Şcolar arată că 8.345 elevi din judeţ au început clasa a VIII-a în anul şcolar 2022-2023. Doar 7.183 au fost înscrişi la Evaluarea Naţională, din care 6.810 sunt din urban şi 3.536 din mediul rural.
Însă, la ambele probe ale Evaluării Naţionale au participat 6.810 elevi. Mai precis, au fost 6.828 elevi prezenţi la proba întâi a Evaluării Naţionale, cea la Limba şi literatura română, iar 6.816 au fost prezenţi la proba matematică. Nu s-au prezentat 18 dintre elevii înscrişi la proba de la Limba Română, iar alţi 6 au absentat de la Matematică.
În judeţul Iaşi, 77,89% dintre elevii care au absolvit clasa a VIII-a au obţinut medii de 5 sau mai mari de 5. Astfel, Iaşul se clasează pe locul nouă la nivel naţional, la fel ca şi judeţul Alba.
Din cei 6.810 candidaţi care au susţinut ambele probe la Evaluarea Naţională din anul acesta au fost obţinute 4.863 note de 5 sau mai mari de 5. E vorba de 71,41% dintre cei prezenţi la examene.
La prima probă a Evaluării Naţionale, Limba şi literatura română, au fost 5.487 absolvenţi de gimnaziu care au obţinut note de 5 sau mai mari de 6, fapt care reprezintă 80,36 puncte procentuale. Dintre elevii care au susţinut această probă, 3.263 sunt din mediul urban, iar 2.224 sunt din rural.
În județul Iași, 13 unități de învățământ au înregistrat un nivel de promovare de 100% la disciplina Limba și literatura română.
La Evaluarea Naţională 10 elevi din judeţul Iaşi au obţinut la proba Limba şi literatura română note între 1 şi 1,5, alți 36 au între 1,5 și 2, un număr de 77 au obţinut note între 2 şi 2,5, alți 96 au note de 2,5-3, încă 202 au note de 3- 3,5, 300 au note cuprinse între 3,5 şi 4, 364 au note cuprinse între 4 şi 4,5, iar 256 au note cuprinse între 4,5-5.
La aceeaşi probă au fost 616 elevi care au obţinut note cuprinse între 5 şi 5,5, 422 au note între 5,5 şi 6, 470 care au note între 6-6,5, 432 au note între 6,5-7, 502 au note cuprinse între 7-7,5, 462 au note cuprinse între 7,5-8, 617 au note cuprinse între 8-8,5, 692 au note cuprinse între 8,5-9, 711 au note între 9 şi 9,5, 563 au note între 9,5 şi 10.
Din analiza Inspectoratului Şcolar reiese că în mediul urban sunt semificative notele de 7 sau mai mare decât aceasta, în timp ce în rural semnificative sunt notele între 5 şi 5,5.
La nivelul judeţului, însă, procentul cel mai mare îl au notele cuprinse între 9 şi 9,5. „Această distribuire a notelor păstrează tendinţa constantă şi contextul simulărilor examenului de Evaluare Naţională din lunile ianuarie şi martie”, spun cei de la Inspectoratul Şcolar.
Mai buni la Matematică
În judeţul Iaşi au fost 14 unităţi şcolare unde promovabilitatea la proba de Matematică a fost de sută la sută.
În ceea ce priveşte situaţia rezultatelor obţinute la Matematică la Evaluarea Naţională din acest an au fost 5.241 note mai mari de 5, adică un procent de 76,89%, care este aproape dublul simulării organizate în ianuarie de Inspectoratul Şcolar. Atunci procentajul era de 42,16%. De asemenea, procentajul este mai mare şi decât la simularea organizată în luna martie de Ministerul Educaţiei – 59.20%).
Aşa cum era de aşteptat, cele mai multe note de 5 sau peste 5 sunt din mediul urban. Aici procentajul este de 90,51%, spre deosebire de ural, unde procentul este de 61,81%, iar numărul notelor de 10 a fost de 225 note în mediul urban și 7 note în mediul rural.
La proba Matematică a Evaluării Naţionale au fost 845 de elevi care nu au reușit să obțină nota 4. Alți 400 au note între 4 și 4.5, încă 330 au între 4.5 și 5, 451 au între 5 și 5.5, 413 au între 5.5 și 6, 429 au între 6 și 6.5, 437 au între 6.5 și 7, 509 au între 7 și 7.5, 512 au între 7.5 și 8, 575 au între 8 și 8.5, 597 au între 8.5 și 9, 603 au între 9 și 9.5, iar 715 au între 9.5 și 10.
Astfel, absolvenţii de gimnaziu din mediul urban înregistrează o tendinţă ascendentă pe măsura avansului tranşelor de note, cu o reprezentare semnificativă în zona maximă, cuprinsă între 9,50 şi 10. De cealaltă parte, absolvenţii de gimnaziu din mediul rural înregistrează zona maxim procentuală sub nivelul de promovare. Însă chiar şi aşa, în comparaţie cu simulările din lunile ianuarie şi martie, pentru elevii din rural, la proba Matematică, rezultatele sunt mai bune la Evaluarea Naţională. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau